0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mint a villám! - Elsőként járt nálunk az Opel Ampera-e

Opel Ampera-e villanyautó teszt

A villámos márka jelző minden eddiginél jobban illik az Opelre. Villanyautójuk, az Ampera-e tudása elég meggyőző, bár kár, hogy nem európai fejlesztés.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Sajnos még nem érkezett meg Magyarországra, még egy ideig nem is fog, mégis itthon próbálhattuk az Ampera-e-t%KA%

Sajnos még nem érkezett meg Magyarországra, még egy ideig nem is fog, mégis itthon próbálhattuk az Ampera-e-t

Villámos. Az Opel most utolérte a villámos márka becenevet, legelső villanyautójuk ugyanis nem csak elektromos, de villámgyors is. Mi is villámgyorsak lehettünk, először hajthattuk meg hazai utakon is az Ampera-e-t, ami vélhetően leghamarabb jövőre, de lehet, hogy csak később érkezik meg Magyarországra. Egy autót viszont szerzett a hazai képviselet a nemzetközi tesztflottából, így egy gyors tesztünk lehetett vele, alig néhány nap, de az tömény villanyautózás. Hogy minél hamarabb juthasson el a magyar villanyautós és amperás közösséghez a hír és az autó, összehoztunk velük egy kisebb találkozót, csak úgy szerényen egy parkolóban, hogy mindenki korlátlanul tapogathassa autójának utódát. Arra nem számítottunk, hogy több mint 20 Ampera és villanyautó (Tesla, Zoe, a Mia és még egy villanymotor is) érkezik, így nem is lett annyira kicsi a találkozónk.

%KA%Csak az érdekesség kedvéért, de semmiképp nem hasonlítható névrokonához, mivel a zöld rendszámra szintén jogosult Ampera 1,4 literes benzinmotort is hord az orrában%KA% %KA%Csak az érdekesség kedvéért, de semmiképp nem hasonlítható névrokonához, mivel a zöld rendszámra szintén jogosult Ampera 1,4 literes benzinmotort is hord az orrában%KA%

Csak az érdekesség kedvéért, de semmiképp nem hasonlítható névrokonához, mivel a zöld rendszámra szintén jogosult Ampera 1,4 literes benzinmotort is hord az orrában

%KA%Az egyterű forma nem minden irányból kifizetődő. Így van utastér a 60 kWh-ás aksi fölött, de az alaktényező1e 0,32. Viszonyításként a Prius IV-é 0,24%KA%

Az egyterű forma nem minden irányból kifizetődő. Így van utastér a 60 kWh-ás aksi fölött, de az alaktényező1e 0,32. Viszonyításként a Prius IV-é 0,24

Már nem ugyanaz. Gyorsan az elején kikötöttük az Amperásokkal, hogy a néven kívül semmi köze nincs az Opel korábbi hibridjéhez, mivel az Ampera-e teljesen elektromos és karosszériája sem szedán, inkább egyterű. Ugyanakkor méreteiben egész hasonló, hosszában csak a túlnyúlásaival nagyobb az Ampera, és bár jóval szélesebbnek tűnik, mégis csupán 2 centivel keskenyebb nála az újdonság. Óriási különbség viszont, hogy míg az Ampera négyszemélyes csupán, az Ampera-e már öt, így akár családi autónak is tökéletes lehet. Erre csomagtere is egész jó bizonyíték, 310 helyett 381 literbe pakolhatunk és bár két szinten, az álpadló többnyire felesleges kellék, bátran kivehető, úgy teljesen kényelmesen tudjuk megpakolni.

%KA%Kicsit olyan, mint egy i3, de annál azért jóval autószerűbb, már csak hatótávolsága miatt is%KA%

Kicsit olyan, mint egy i3, de annál azért jóval autószerűbb, már csak hatótávolsága miatt is

%KA%Érdekes rajzolatúak a hátsó LED-es lámpák, mivel az ajtóval együtt nyílnak, a kiegészítő lámpák, mint a tolató, vagy az irányjelző külön helyre kerültek%KA% %KA%Érdekes rajzolatúak a hátsó LED-es lámpák, mivel az ajtóval együtt nyílnak, a kiegészítő lámpák, mint a tolató, vagy az irányjelző külön helyre kerültek%KA%

Érdekes rajzolatúak a hátsó LED-es lámpák, mivel az ajtóval együtt nyílnak, a kiegészítő lámpák, mint a tolató, vagy az irányjelző külön helyre kerültek

Le sem tagadhatná származását. Mivel az Ampera-e lényegében a Chevrolet Bolt átemblémázott európai verziója, továbbra is amerikai autó marad. Ez a dizájnban nem ütközik ki sehol, tökéletesen passzolna az Opel kínálatába így is, a felhasznált anyagok tekintetében már óriási a különbség. Ez a beltérben lesz szembetűnő, az ajtóborítások mindenütt kemény műanyagok, ahogy a műszerfal és a középkonzol is, ráadásul az összes pakolórekesz is, amik semmiféle gumírozást nem kapnak, így bármit lerakunk, az zörögni fog. Ott a kormány, ami hasonló az európai Opelekéhez, mégsem az, szintén egy fokkal silányabb anyagokból és furcsa gumigombos megoldással került bele. Minden egyéb elfogadható odabent, és eléggé rendben is van, az egyterűs üléspozíciót pedig sokan szeretni fogják. A padlóba és a hátsó üléssor alá épített óriási, 60 kWh-ás akkumulátorcsomag miatt nem lehet lejjebb engedni az ülést, nekem kicsit zavaró, hogy ennyire betakar a belső tükör és a mögötte lévő doboz, de ennyi baj legyen, hosszú távon kényelmes így ülni.

%KA%Opeltől ilyet nem látunk máshol, persze, hisz ez egy Chevy. Jól néz ki, de minden egy fokkal silányabb anyagból van, mint amit a márkától megszoktunk%KA%

Opeltől ilyet nem látunk máshol, persze, hisz ez egy Chevy. Jól néz ki, de minden egy fokkal silányabb anyagból van, mint amit a márkától megszoktunk

%KA%Magas a padló, ez elöl nem, hátul már zavaróbb, magasabbak felhúzott lábakkal ülnek majd, szokatlan, gyerekeket nem fog zavarni. Az első ülések oldaltartása kimondottan jó%KA% %KA%Magas a padló, ez elöl nem, hátul már zavaróbb, magasabbak felhúzott lábakkal ülnek majd, szokatlan, gyerekeket nem fog zavarni. Az első ülések oldaltartása kimondottan jó%KA%

Magas a padló, ez elöl nem, hátul már zavaróbb, magasabbak felhúzott lábakkal ülnek majd, szokatlan, gyerekeket nem fog zavarni. Az első ülések oldaltartása kimondottan jó

Hajtás van! Az akkumulátorcsomag akkora, mint amekkora korábban a belépő szintű Tesla Model S-é volt – már 75 kWh-ás a belépő Tesla – az Ampera-e hatótávolsága így ennek megfelelő. Hogy pontosan mennyit megy egy töltéssel, arra az egy teljes napunk nem volt elég vele, hogy megtapasztaljuk, viszont amit kiírt és amivel számolhattunk, az rendkívül ígéretes. Az Opel úgy harangozta be az Ampera-e-t, hogy Londonból Párizsba egyhuzamban 417 kilométeres túrát tettek meg vele. Normál 230 Voltos otthoni hálózatról töltve nem sikerült teljesen feltöltenem, nagyjából 80% volt a maximális töltöttsége, ami mellett legfeljebb 335 kilométeres megtehető távot számolt a kompjútere. Így indultam neki a szerkesztőségbe tartó 25 kilométeres útnak, miközben az átlagfogyasztása 11 kWh/100 kilométerre esett és ugyanekkora hatótávval érkeztem meg.

%KA%Hatalmas kijelzőrendszere szintén szokatlan, az irányváltó karja BMW-s, de ekkorára nem is lenne szükség. Még a küszöböt is az akkumulátorokhoz szabták%KA% %KA%Hatalmas kijelzőrendszere szintén szokatlan, az irányváltó karja BMW-s, de ekkorára nem is lenne szükség. Még a küszöböt is az akkumulátorokhoz szabták%KA% %KA%Hatalmas kijelzőrendszere szintén szokatlan, az irányváltó karja BMW-s, de ekkorára nem is lenne szükség. Még a küszöböt is az akkumulátorokhoz szabták%KA%

Hatalmas kijelzőrendszere szintén szokatlan, az irányváltó karja BMW-s, de ekkorára nem is lenne szükség. Még a küszöböt is az akkumulátorokhoz szabták

%KA%Egyik tároló sem gumírozott, minden zörög bennük. Fura a fehér műanyagbetét, már a Priusban sem tetszett%KA% %KA%Egyik tároló sem gumírozott, minden zörög bennük. Fura a fehér műanyagbetét, már a Priusban sem tetszett%KA%

Egyik tároló sem gumírozott, minden zörög bennük. Fura a fehér műanyagbetét, már a Priusban sem tetszett

Nincs feszültség. Ennek tekintetében a 417 kilométer abszolút hihetőnek tűnik, sőt, lábfüggő ugyan, de ennél akár simán többre is képes lehet, mondjuk a gyárilag megadott 520-ra nemigen fogadnék. Ennyi viszont már egy Budapest-Szeged oda-vissza útra bőven elegendő, tehát nem szorítkozhatunk a városi autó kifejezésre. Az viszont mindenképp fontos és talán kritikus pont, ami miatt első autónak sem túlzottan lehet nevezni, az, hogy a töltési lehetőségre folyamatosan figyelnünk kell. Persze, normál otthoni hálózatról is tölthető, de egy „tele tank” több mint egy nap, nálam ráadásul a fél alatti töltöttségről több mint 12 óra alatt csak 80% közelébe sikerült felküzdenie magát. Városi használat mellett ugyanakkor elég lehet hetente egyszer tölteni, akkor is megéri 50 kW-os DC töltési lehetőséget keresni, ami például Budapesten már több Lidl parkolójában is elérhető. Igaz, amikor én próbálkoztam, épp egy Outlander PHEV-t „tankoltak” és egy kisebb bevásárlás ideje sem volt neki elég, ráadásul mire megvettem a heti dolgokat, már egy e-NV200-as kolléga is szúrta az oszlopot, így ezt a harcot fel kellett adjam, nem mindig van ilyenre idő.

%KA%Az alsó szint csak a kábeleké, 381 liter, de nem a legjobban pakolható. DC csatlakozóval fél óra alatt 150 kilométernyi hatótávot tölthetünk bele%KA% %KA%Az alsó szint csak a kábeleké, 381 liter, de nem a legjobban pakolható. DC csatlakozóval fél óra alatt 150 kilométernyi hatótávot tölthetünk bele%KA%

Az alsó szint csak a kábeleké, 381 liter, de nem a legjobban pakolható. DC csatlakozóval fél óra alatt 150 kilométernyi hatótávot tölthetünk bele

%KA%3,2 másodperc a 0-50 km/h, veszettül gyors, 70-ig csak pörögnek a kerekek, közben meg egy hangja nincs%KA%

3,2 másodperc a 0-50 km/h, veszettül gyors, 70-ig csak pörögnek a kerekek, közben meg egy hangja nincs

Időben elég jó. Hogy a töltési idő mennyire hosszú, azt elég durván ellensúlyozza az Ampera-e sebessége. Aki még nem hibridezett, vagy villanyautózott, annak nehéz elképzelnie azt a fajta gyorsulást, amire egy ilyen képes. 150 kW-os, azaz 204 lóerős az LG származású villanymotor, aminek nyomatéka 360 Nm és ez az utóbbi adat a lényeges, mivel az első pillanattól kezdve érkezik. Álló helyzetből gyorsításnál akkor vagyunk jók, ha a forgatónyomaték minél nagyobb és minél hamarabb érkezik, ez nagyjából egy kétliteres turbós benzines motor értéke, csak itt nem kell rá egy pillanatig sem várni. 6,5 másodperc a 0-100, a 0-50 viszont 3,2. Olyan 70 km/h-ig ráadásul úgy gyorsít, hogy folyamatosan kipörögnek az első kerekek, a gumik nem bírnak ekkora teljesítménnyel. Ülésbe lapító érzés és 150 km/h-ig meg sem áll, ott mondjuk letilt, de autópályán is egészen jók vagyunk, amerikai mérések szerint 120-as tempóval klímázva 320 kilométeren keresztül.

A General Motors terméke igencsak meggyőző, az Ampera-e nem csak villanyautós mércével vehető komolyan, valódi autó.

Némileg csalódás, hogy Európába tízezres darabszámmal számolnak évente, amiből csak 4000-et eddig Norvégiában rendeltek. Hazai áráról egyelőre semmit nem tudni, Németországban 34 950 eurónál indul, ami közel 11 millió forint. Ennél kevesebbel nem igazán számolhatunk, de ha ezt nagyjából tartják, akkor a hazai villanyautó kedvezménnyel épp becsúsztatható 10 millió forint alá.

%KA%150 km/h a vége, de ügyesen használva több mint 400 kilométer megtehető egy töltéssel%KA%

150 km/h a vége, de ügyesen használva több mint 400 kilométer megtehető egy töltéssel

Értékelés

Pozitív
Zéró fogyasztás és károsanyag kibocsátás, komoly gyorsulás és jó menettulajdonságok, kényelmes utastér
Negatív
Lassú töltés, magas padló, magas ár, itthon egyelőre nem kapható

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4166 mm
Szélesség: 1765 mm
Magasság: 1595 mm
Saját tömeg: 1624 kg
Tengelytáv: 2601 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 381 liter
Belső szélesség elöl: 1430 mm
Belső szélesség hátul: 1410 mm
Belmagasság elöl: 960-1010 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 350 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 430 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1180 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 990 mm
Csomagtér magassága: 860 mm
Csomagtér hossza: 700 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1600 mm
Raktérnyílás szélessége: 1100 mm
Raktérnyílás magassága: 800 mm

Motor és váltó

Motor: Elektromos
Nyomaték: 360 Nm
Teljesítmény: 150 kW (204 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 150 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 6,5 s

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 65 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (24 db)

Forticors írta: 3 hónapja
Bezzenev írta: 3 hónapja

ezek a lendkerekes vackok az egész napos feltötéssel meg normális használatban lévő max 200km-es hatótávval zsákutca...azt meg, hogy "harcolni" kell a töltésért szimpla tragikomédia. a tesla 400 gyorstöltést bír pl. utána veszít tartósságából. városba ami elmegy terhelve 300-at az már qva nagy, hosszútávra az meg nem elég.

ha nem nézem olyan szigoruan , akkor a kicsik elmennek városban, nem gyorstöltőzve tovább jó az akksi is. de attól még pl. amcsiban javarészt környezet szennyező, hisz a fosszilis erőműnél pöfögi ki a co2, meg egyebeket.

ha meg atomból töltjük, akkor csernobil,fukushima képe villanhat fel.....ha megújulóból szeretnénk tölteni, akkor meg ugye el lehet búcsuzni az állatvilágtól és a tájképtől (mai hatékonyságot figyelembe véve).

és akkor még az újrahasznosítást az akksiknak nem mondtuk, 50 év múlva térdig állnánk az mérgező sz@rokban.



ez akkor lenne életképes, ha 10 perc alatt 80%-ra tölthető, ami nem is roncsolná és 500km-t el lehetne vele menni terhelés alatt, mondjuk egy golf méretű autó alá suvvasztva, az energiát pedig fúziós erőműből nyerve. az újrafelhasználást pedig minimum 50%-osra megoldani, úgy h, autóban is ennyit újra lehessen felhasználni. (ez óriási lenne mert most egyelőre 0%-ot lehet autóban újrahasznosítani).


Usával kapcsolatban annyi pontosítás, hogy ott van a legtöbb atomerőmű (kb minden ötödik a világon náluk található), kb fele annyi villamosáramot állítanak elő benne mint a szénerőművekben. És emellett magas (10% feletti) a megújuló energia is (pl a Hoover gátat mindenki ismeri). A termelt villamosenergia kb harmada 0 co2 kibocsátással keletkezik. Persze messze állnak még a Franciáktól, akik a termelt villamosenergia több mint háromnegyedét 0 co2 kibocsátással állítják elő.
Az usa magas co2 kibocsátása a magas energiafogyasztásból jön (de valóban magas a szénerőművek aránya az energiamixben).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 3 hónapja

ezek a lendkerekes vackok az egész napos feltötéssel meg normális használatban lévő max 200km-es hatótávval zsákutca...azt meg, hogy "harcolni" kell a töltésért szimpla tragikomédia. a tesla 400 gyorstöltést bír pl. utána veszít tartósságából. városba ami elmegy terhelve 300-at az már qva nagy, hosszútávra az meg nem elég.
ha nem nézem olyan szigoruan , akkor a kicsik elmennek városban, nem gyorstöltőzve tovább jó az akksi is. de attól még pl. amcsiban javarészt környezet szennyező, hisz a fosszilis erőműnél pöfögi ki a co2, meg egyebeket.
ha meg atomból töltjük, akkor csernobil,fukushima képe villanhat fel.....ha megújulóból szeretnénk tölteni, akkor meg ugye el lehet búcsuzni az állatvilágtól és a tájképtől (mai hatékonyságot figyelembe véve).
és akkor még az újrahasznosítást az akksiknak nem mondtuk, 50 év múlva térdig állnánk az mérgező sz@rokban.

ez akkor lenne életképes, ha 10 perc alatt 80%-ra tölthető, ami nem is roncsolná és 500km-t el lehetne vele menni terhelés alatt, mondjuk egy golf méretű autó alá suvvasztva, az energiát pedig fúziós erőműből nyerve. az újrafelhasználást pedig minimum 50%-osra megoldani, úgy h, autóban is ennyit újra lehessen felhasználni. (ez óriási lenne mert most egyelőre 0%-ot lehet autóban újrahasznosítani).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 3 hónapja
showman írta: 3 hónapja

És ez a legolcsóbb villanyautó. A tesla kb. 200 év alatt termeli ki a felárát.


Nem ez a legolcsóbb villanyautó. Pl. Leaf, vagy a Peugeot Ion is milliókkal olcsóbb ennél.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Racsni Pista írta: 3 hónapja
showman írta: 3 hónapja

És úgy, hogy egy új benzineshez hasonlítottam. Ha egy 3-4 éves olcsó, 40 ezer kilométert futott Citroenhez hasonlítom(1 millió 400 ezer az ára)használthoz https://www.aaaauto.sk/hu/citroen-c-elysee/car.html?id=170002352#ymin=2012&pmax=8000&kmmax=150000&color=3

, akkor meg megszorozhatjuk az egészet olyan 4-el. Vagyis a tesla(30 milliós ár) egy használt citroenhez (1,4 milliós ár) képest 6-800 év alatt hozza vissza a felárát. Aztán mindkettőt csak arra használják, hogy vegyen egy kiló kenyeret a tescoban.


"Vagyis a tesla(30 milliós ár) egy használt citroenhez (1,4 milliós ár) képest 6-800 év alatt hozza vissza a felárát."

Gratulálok, sikerült összehasonlítanod a görögdinnyét a ribizlivel! Szerintem nagyon kár bármit is írnod, mert a végtelen baromságon kívül eddig más nem jött ki belőled.

A válaszoláshoz belépés szükséges
showman írta: 3 hónapja

És úgy, hogy egy új benzineshez hasonlítottam. Ha egy 3-4 éves olcsó, 40 ezer kilométert futott Citroenhez hasonlítom(1 millió 400 ezer az ára)használthoz https://www.aaaauto.sk/hu/citroen-c-elysee/car.html?id=170002352#ymin=2012&pmax=8000&kmmax=150000&color=3
, akkor meg megszorozhatjuk az egészet olyan 4-el. Vagyis a tesla(30 milliós ár) egy használt citroenhez (1,4 milliós ár) képest 6-800 év alatt hozza vissza a felárát. Aztán mindkettőt csak arra használják, hogy vegyen egy kiló kenyeret a tescoban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
showman írta: 3 hónapja

És ez a legolcsóbb villanyautó. A tesla kb. 200 év alatt termeli ki a felárát.

A válaszoláshoz belépés szükséges
showman írta: 3 hónapja

Olyan 60-70 év alatt kitermeli a felárát. Hát, tényleg nagyon megéri.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hónapja
OPC280 írta: 3 hónapja

A Rover egy nagyon jó cég volt.... Mikor? Mindezt csak azért kérdem, mert a 1990-es és 2000es évek autói (620, 420, 25, 75) az igazi gagyi kategóriába tartoztak.



A Teslának való drukkolásról annyit, hogy a három nagy német gyártó abban a pillanatban lépni fog, amikor az aksi technológia elég fejlett lesz. Ez szerintem 1-2 év. Ahogy kijönnek az anyaghasználatban, összeszerelési minőségban, használhatóságban a Tesla-t magasan leköröző autókkal, a Tesla óriási gondban lesz.

Most még egyeduralkodók, de tegye fel a kezét aki ül már Model S-ben és mondjuk egy új E vagy S calssban. Olyan szintű a különbség, hogy az a Tesla számára behozhatatlan.


Előzmények megtekintése

Hét nem tudom, hogy te mit gondolsz gagyinak, de a Rover palettája úgy 95-2000 között igencsak erős volt.
A 600-as egy igen stílusos autó volt, műszakilag kb megyezett a korabeli Accorddal (a Honda és a Rover közösen fejleszett és gyártott a 80-as évektől). A 95-ös 200-as korrket autó volt. a 400-as meg Civic néven is forgalomba került (kellett is egy normálisan kinéző és belsejű autó a békalámpás mellé). Amúgy a 800-as is Honda (legend) alapő volt. A 220 kupé meg a Civic cupé párja (ilyen volt is nekem http://autossagok.blog.hu/2014/09/02/rover_220_coupe). Aminek nem volt Honda párja az az MG-F.

A projekt lényege a jól kidolgozott szinergia volt, a fejlesztéseket egyormán tudták kiakanázni, kicsit mint a VW-Audi, vagy a Ford - Volvo páros. De nem volt többségi tulajdona a Hondának, ami addig nem volt baj amig a többségi tulaj nem adta el a részét a BMW-nek. A BMW egy pucccsal szerezte meg a Rovert és sosem tudták eldönteni hogy azután mit kezdjenek vele. Hiányzott a szinergia, a modellfejlesztés pedig sok pénzt vitt el.
k

A válaszoláshoz belépés szükséges
OPC280 írta: 3 hónapja
zold írta: 3 hónapja

Nem tudom mennyire kell költséges anyagokmat használni, én inkább arra gondoltam, hogy egy villanyautónál teljesen más tervezési elvek kellenek, mint egy kardántengelyes robbanótotoros autónál. A Teslában lejjebb tudták vinni a súlypontot, nem kellett váltó és pl 3 motort tudnak szétosztani.



Egy áttervezett 3er nem fogja ugyanazt tudni mint egy eleve villanyautónak tervzetett jármű, ezért nagy dolog az I-Pace a jaguartól.



A Rover-kaland minden szempontból necces volt, az autóipar legnagyobb koponyáit rúgta ki a BMW felügyelőbizottsága ezért. A Rover egy nagyon jó cég volt szoros műszaki szüvetségben a Hondával, egymásnak fejlesztettek és közösen használták a fejlesztések eredményeit. A BMW-nek nem lett volna szabad megvennie, mert egyszerűen kevés volt a műszakilag közös elem. Vagy gyorsabban kellett volna átállni.



A második beketzdéssel egyet értek, és én is épp ezért drukkolok a Teslának. Mellesleg a Model S és X nagyon bejött nekem.


Előzmények megtekintése

A Rover egy nagyon jó cég volt.... Mikor? Mindezt csak azért kérdem, mert a 1990-es és 2000es évek autói (620, 420, 25, 75) az igazi gagyi kategóriába tartoztak.

A Teslának való drukkolásról annyit, hogy a három nagy német gyártó abban a pillanatban lépni fog, amikor az aksi technológia elég fejlett lesz. Ez szerintem 1-2 év. Ahogy kijönnek az anyaghasználatban, összeszerelési minőségban, használhatóságban a Tesla-t magasan leköröző autókkal, a Tesla óriási gondban lesz.
Most még egyeduralkodók, de tegye fel a kezét aki ül már Model S-ben és mondjuk egy új E vagy S calssban. Olyan szintű a különbség, hogy az a Tesla számára behozhatatlan.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hónapja
Forticors írta: 3 hónapja

A BMW az i sorozattal elkövetett egy nagy hibát: méregdrága karbonszálas technológiára építette a karosszériagyártást. (amúgy az i3-ban van REX nélküli modell is!) A BMW nem a példányszám alapján kis autógyár hanem azért, mert független, nincs mögötte semmilyen konszern, egy TESLA szintű menedzsment két év alatt ellökné az egészet. Ezt érzik ők is, ezért törekednek a terjeszkedésre (prémiumgyártók között azért jól állnak), gyártási szám növelésére amellett folyamatosan fenntartsák a profitabilitást. Ahol több százmillió (milliárd) euro egy új modell kifejlesztése és gyártáselőkészítése nem engedhetik meg maguknak hogy ne "tutira" menjenek! Két mellényúlással elhasal a teljes cég (amit pl egy Mercedes vagy egy Audi még simán kibír).

A BMW Roveres mellényúlása nagyon kellemetlen volt (pláne úgy hogy az angolok előtte mennyit kokettáltak a japánokkal aztán végül "beintettek nekik"), ott túl nagyot akart a cég előre lépni, túl nagy rakás sz@rral, mondjuk azért "kármentésként" pl a Minit lecsippentették. De a Rolls-Royce BMW kezére jutása sem volt semmi történet (gyakorlatilag háromszázpár millió fontért a márkaneven meg a dicső múlton kívül semmit nem kaptak).

Amit az innovációról írsz abban teljesen igazad van: a BMW nem csinálja, inkább tökéletesíti (legalább is megpróbálja). Az innovációról azért annyit érdemes elmondani hogy a gyártók mellett a beszállítók is rengeteg fejlesztést csinálnak amit aztán eladnak (ZF, Bosch stb.) és nagy kegyesen odaírják hogy "az xy-nal közösen fejlesztett")



Mivel a Tesla tőzsdei cég jelentései nyilvánosak, abban megtalálod hogy az autógyártó divízió is veszteséges (a gyárépítés, töltőhálózat kiépítés nem okoz üzemi veszteséget mert az beruházás, a modellfejlesztést sem kell egy összegben költségként leírni) A töltőhálózat működése már a veszteséget növeli mert ingyen adják, ez sem a legbölcsebb döntés, de Must nem is ígérte hogy ez örökre így marad, illetve a model 3-nál már kijelentette hogy nekik nem lesz ingyenes!



Ha jól lőtték be a model 3 árát (merem remélni) és lesz megfelelő gyártási kapacitás (rendelésállomány évekre van) akkor el fog mozdulni a veszteséges pozícióból ez a divízió. De egyébként ugye ez a 35000 usd csak az alapár (és az extrákat a Teslánál is drágán mérik), szóval lesznek drágábban értékesített model 3-ak is, illetve ha esetleg "elszámolták" magukat simán mondhatják arcvesztés nélkül hogy eddig ennyi volt, holnaptól Xezerrel drágábban rendelhető (max nyomnak rá valami frissítést is)



Én nagyon szurkolok nekik, mert bár kicsit paradox, de a Mercedes, Opel, BMW stb villanyautó ágazatának a Tesla fejlődése lehet a legfőbb mozgatórugója, inspriátora. Ezek nem azért nem gyártanak/gyártottak eddig villanyautókat mert hülyék lennének hozzá, hanem mert kényelmesebb és olcsóbb a jelenlegi modelleket gyártani és nem egy gyökeresen újba fektetni, azt kifejleszteni szinte a 0-ról.


Előzmények megtekintése

Nem tudom mennyire kell költséges anyagokmat használni, én inkább arra gondoltam, hogy egy villanyautónál teljesen más tervezési elvek kellenek, mint egy kardántengelyes robbanótotoros autónál. A Teslában lejjebb tudták vinni a súlypontot, nem kellett váltó és pl 3 motort tudnak szétosztani.

Egy áttervezett 3er nem fogja ugyanazt tudni mint egy eleve villanyautónak tervzetett jármű, ezért nagy dolog az I-Pace a jaguartól.

A Rover-kaland minden szempontból necces volt, az autóipar legnagyobb koponyáit rúgta ki a BMW felügyelőbizottsága ezért. A Rover egy nagyon jó cég volt szoros műszaki szüvetségben a Hondával, egymásnak fejlesztettek és közösen használták a fejlesztések eredményeit. A BMW-nek nem lett volna szabad megvennie, mert egyszerűen kevés volt a műszakilag közös elem. Vagy gyorsabban kellett volna átállni.

A második beketzdéssel egyet értek, és én is épp ezért drukkolok a Teslának. Mellesleg a Model S és X nagyon bejött nekem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL AMPERA E-Pioneer (Automata)

OPEL AMPERA E-Pioneer...

Ár: 3.549.000 Ft

Évjárat: 2012 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

OPEL AMPERA E-pioneer 150 LE

OPEL AMPERA E-pioneer...

Ár: 4.190.000 Ft

Évjárat: 2012 / 8

Kivitel: Ferdehátú

OPEL AMPERA E-Pioneer (Automata)

OPEL AMPERA E-Pioneer...

Ár: 3.999.999 Ft

Évjárat: 2012 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!