Döbbenetes árcédulával jön az új Volvo! Mutatjuk!

Egészen pontosan két Volvo is érkezik, a kisebbik ára nagyon érdekes

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két legyet egy csapásra. Egyszerre két típust mutatott meg idehaza a Volvo. Mindkettő eleve villanyautónak készült, ám az egyiknek az ára döbbenetesen kedvező. Legalábbis a villanyautók között.

Korábban olvashattatok már nálunk tesztet villanyhajtású Volvókról, ám az első „igazi”, tehát az alapoktól elektromos autónak készülő modelleket a napokban mutatta be itthon a svéd márka. Szóval az XC40 eredetileg nem villanyautónak készült, ám az EX30 és az EX90 már igen. Viszont nem is tudom melyikkel kezdjem, hiszen mindkét típus nagyon érdekes. Haladjunk lentről felfelé, már csak azért is, mert az EX30 ára döbbenetes. De ezt majd kicsit később árulom csak el. Először is azt kell tisztázni, hogy „hova lő” vele a Volvo. Nos, nagyon kényelmes helyzetben vannak, hiszen a prémium B-SUV szegmensbe, ahol nem tülekednek a tisztán elektromos hajtású modellek. Szóval ez már önmagában megágyazhatna a sikerének. Ám az EX30 rengeteg dolgot tud, amitől csábító lehet. Például B-SUV létére egyáltalán nem kicsi. Habár 20 centivel rövidebb az XC40-nél, a Geely platformjára Épülő modell 2,65 méteres tengelytávolsága és 4,23 méteres hosszúsága ideális méret. Városi közlekedéshez nem túl nagy, miközben az utastere sem szűkös. Magassága egyébként 1,55 méter, míg a szélessége tükrök nélkül 1,83 méter.
Hirdetés
Formavilágra az EX30 tűnik egy kicsit izgalmasabbnak. Hűtőmaszk nélküli orra egyértelművé teszi villanyhajtását, ugyanakkor a kerékjáratok íve, a „motorháztető” domborításai, a hátsó légterelő, és a hatalmas kerekek mind-mind olyan egyedi részletek, amikben érdemes gyönyörködni. Szintán különlegesek a keret nélküli külső tükrök és az alapból LED-fényszórók elöl. A karosszéria megalkotásakor igyekeztek minél több újrahasznosított anyagot is felhasználni, úgyhogy végül az EX30 lett az eddigi legkisebb szénlábnyomot hagyó Volvo. Mielőtt bekukkantunk az utastérbe, érdemes felnyitni a „motorháztetőt”, ami valójában egy frunkot, tehát egy kicsike pakolórekeszt rejt. Annak fedelébe pedig hangulatos mintát véstek erdővel, jávorszarvassal miegymással. Ám ilyen kis formai gegekből akad még másfelé is az autóban, egy hosszabb teszt során megkeressük majd mindet!
Hirdetés
Az utastér tervezésekor is fontos szempont volt a fenntarthatóság. Száműzték a bőrt. Más természetes anyagokat kerestek inkább a mérnökök, illetve az újrahasznosított műanyagok itt is fontos szerepet játszanak. Persze az ügyfelek ennek nem fogják semmilyen hátrányát érzékelni. A burkolatok szintén prémium minőséget képviselnek, a formák pedig futurisztikusak. A műszerfal közepét 12,3 colos, álló érintőképernyő uralja, elsőre minden logikusnak és ergonomikusnak tűnik, de a puding próbája majd az evés lesz. Az biztos, hogy a konnektivitásra nem lehet majd panasz, olyan trükköket is tud az autó, mint a digitális kulcs, ami lehetővé teszi, hogy az okostelefonra letöltött applikációval is nyitható, indítható legyen az autó, emellett a felhőből is tud frissíteni. Három hajtásrendszer közül választhatnak a vásárlók. Az egymotoros változat 272 lóerős, 54 kWh kapacitású az akksija és 344 km a hatótávolsága. A szintén egymotoros, de nagyobb akksis ereje is 272 lóerő, ám a 69 kWh kapacitású akkumulátorral már 480 km a hatótáv. A csúcson pedig a két villanymotorral 428 lóerőt nyújtó változat áll, szintén 69 kWh kapacitású akksival, 460 kilométeres hatótávval 1600 kilogrammos vontatási kapacitással, ami már elég szép érték egy villanyautótól. Természetesen Volvóhoz méltóan a biztonság terén is a maximum remélhető az autótól. A lényegében körbe kamerázott és radarozott járműben tucatnyi vezetősegéd gondoskodik a biztonságos közlekedésről, olyan újdonságokkal, mint a kiszálláskor is akadályra, például érkező kerékpárosra figyelmeztető rendszer. A kérdés már csak az, hogy mibe kerül mindez. Nos, az EX30 induló ára 14 490 000 forint! A nagyobb hatótávolságú változat alapára 16 590 000 forint, a kétmotoros, öszkerékhajtású pedig 19 090 000 forintról indul. Márpedig ez az árlista egy prémium villanyautó esetében döbbenetesen kedvező!
Hirdetés
Na, jó az EX90-nél kezdek máris az árával, de ez a modell már más ligában játszik. 32 790 000 forint az ötüléses változat alapára.A kétmotoros pedig 38 090 000 forintról indul. Ezekből máris kiderült két fontos dolog. Egyrészt az EX90 létezik hétüléses változatban is, másrészt a kistesóhoz hasonlóan egy és két villanymotorral egyaránt rendelhető. Habár ezek az árak már masszívnak tűnnek, itt is hozzá kell tenni, hogy kategóriájában nem meglepőek, sőt! Az EX90 ugyanis a Volvo zászlóshajója, nagyobb, mint a jelenlegi XC90, hiszen öt méter feletti a hosszúsága, bár a 2985 milliméteres tengelytávolsága szinte megegyezik. Szóval az EX90 egy bazinagy SUV! Formavilága nagyon hasonló az EX30-hoz. Hűtőmaszk nélküli orr, elöl nagy felbontású Pixel LED fényszórók, amelyek 1,3 millió pixeles modulja korlátlan lehetőséget biztosít a fényszóró adott körülményekhez való igazítására, illetve ott vannak még a messziről felismerhetően Volvo „hangulatú” hátsó lámpák is. Utasteréből szintén száműzték a bőrt, ugyanúgy a természetes és újrahasznosított anyagok egyvelegéből gyúrják az üléseket. De itt sem kell megijedni, ugyanúgy kérhetőek szellőztethető, vagy épp masszásfunkciós fotelek is ezekkel a megoldásokkal. A műszerfalat itt is a hatalmas, függőlegesen álló központi kijelző uralja, de jár a vezetőnek egy 9 colos digitális műszeregység is, persze az adatok leolvasását a négyszer nagyobb területre vetítő HUD is segíti. Büszke még a Volvo a 25 hangszórós, 1610 wattos hangrendszerre is, amely a hatalmas utastérben valószínűleg tényleg gyönyörű akusztikát eredményez. Ha már a hatalmas tér szóba jött, érdemes még megemlíteni a 655 literes csomagteret. Persze ez az alap térfogat az ötüléses elrendezéskor érvényes, ám mind a hét ülés használata esetén is marad 310 liter, de ebbe már a padló alatti 65 literes rekeszt is beleszámították. Az EX90 orrában pedig szintén ott a frunk, ahol kényelmesen elférnek például a töltőkábelek. Hajtásláncok terén ez a típus is három lehetőséget kínál. Az egymotoros változat 279 lóerővel és 490 Nm forgatónyomatékkal kecsegtet, emellett 104 kilowattórás akkumulátorral, amellyel 580 km a hatótávolsága. A kétmotoros változat már 408 lóerőt ad, 770 Nm nyomaték kíséretében. Ennek 111 kWh az akkumulátor kapacitása, amivel 600 km hatótávot tud. A csúcson a kétmotoros, 517 lóerős változat áll, 910 Nm forgatónyomatékkal és 590 kilométeres hatótávval. Az EX90 futóműve hasonló felépítésű, mint az XC90-esé, azonban néhány módosítással. FSD lengéscsillapítók elöl, módosított perselyek, eltérő méretű kerekek, hátul nagyobb nyomtávval, na meg a kétkamrás légrugózás gondoskodik a kényelmes suhanásról. Talán mondani sem kell, hogy biztonság terén ebben az autóban sem köt kompromisszumot a Volvo. A rengeteg vezetősegéd között olyan újdonságok is megtalálhatók, mint a biztos oldaltávolságot biztosító rendszer teherautó kikerülésekor.
Hirdetés
Ez az új funkció az aktuális sávban rendelkezésre álló helyet kihasználva növeli a teherautótól mért oldaltávolságot előzés közben. Ez a plusz távolság körülbelül 20 cm a középvonal felé. Az elhaladás után az autó visszatér a sáv közepére. Sőt, ha az autó mindkét oldalán teherautók vannak akkor is segít az autót középre kormányozni 50–130 km/h közötti sebességnél. A hazai márkakereskedésekbe az EX30 érkezik először jövő év elején, kicsit később követi az EX90, ám már mindkét autó rendelhető és már elég szép számban el is kezdték vásárolni a Volvo villany-újdonságait.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2023.07.30. at 13:39
      Permalink

      Csakhogy hibrid Vitarát senki nem vesz, mivel az egy szar, teljesen elmebeteg áron. Viszont egy 1.4T GL+, ami már korrektül felszerelt autó, 7,44 millió pénz, és abban már ülésfűtés is van, nem mint a Volvoban.

      • 2023.07.30. at 20:57
        Permalink

        Csakhogy a pluginnel 10 év múlva kitiltanak a legtöbb Európai nagyvárosból (ahogy a sima benzinessel is). Ezzel az erővel egy UAZ féle telekjáróhoz is hasonlíthatnád… Kb hasonló lesz a használhatósága

          • 2023.07.31. at 09:25
            Permalink

            Az eredeti elképzelés szerint Párizs kitiltja a robbanómotoros autókat 2030-tól. Igaz, most már pedzegetik hogy kicsit túl korán van…
            Ez turistákra is igaz. És előre be kell szereznek a matricát (bár engem még nem büntettek régebben érte)

            Brüsszel város LEZ rendelete 2035ben tilt ki minden robbanómotoros autót.
            Amsterdam 2030-ban tiltja ki a robbanómotoros autókat.

            A fenti esetekben az adott dátumtól csak elektromos autóval hajthatsz be. Se PHEV, se nem tölthető se mild hibrid nem hajthat be.

            Ezek függetlenek attól hogy kaphatóak (új autóként beregisztrálhatóak) még a robbanómotoros autók. Megveszed 2032-ben de már nem hajthatsz be a legtöbb nagyvárosba Nyugat-Európában…

  • 2023.07.31. at 13:19
    Permalink

    “legtöbb Európai nagyváros”

    Erre te felsorolsz hármat, amiből az egyik 2035-re tervez ilyesmit, Amszterdamban most is kerékpározik a lakosság, Párizst meg várjuk meg, mivel ott maguk se tudják, hogy mit akarnak.
    Tehát arról lehet szó, hogy Európa területének néhány ezrelékéről kitiltják a belső égésű motorral szerelt autókat, a maradék 99,95 százalékán meg lehet használni továbbra is.

    Már csak azt kéne megfejtened, hogy miért tartják remekül a Toyota hibridek az értéküket és miért bukik egy év alatt 10 milliót, aki tavaly ilyenkor Tesla Model Y-t vett.

    • 2023.07.31. at 22:58
      Permalink

      Nyilván a Magyarországnyi lakosságú kőgazdag Párizs nem számít :). Amszterdamra meg végképp röhejes kifogással élsz.
      Azért nagy általánosságban elmondható, hogy ott kel el a legtöbb autó ahol a legtöbbet is használják (ezt azért nem olyan nehéz belátni) és aligha akar bárki olyan autót venni amivel nem hajthat be a fővárosba (ami Párizs esetén földrajzilag is elég nehezen megoldható mert a legtöbb fő útvonal Párizson keresztül szeli át az országot).

      És mivel itt új autókról van szó , nagyon nem mindegy . hogy kitiltják-e ahol általában a fizetőképes vevők élnek.

      És ha a franciákat minden áron ignorálni akarod, nézd meg London, Stockholm, Oslo vagy Koppenhága LEZ szabályait és ZEZ terveit.
      Akkor is ha még nincs konkrét terv Antwerpenre vagy Rotterdamra, ha pl Brüsszel bevezeti és nem bizonyul totális hülyeségnek Antwerpen is meghozza a saját rendszerét (persze szigorúan máshogy mert ők flamandok 🙂 ). Gondolom lesz pár tehetős holland város is amely megy majd szépen Amszterdam után.

      A Toyoták azért tartják az árukat mert minimálisak a kedvezmények. Becsülöm amit a Toyota a villamosításért tett 20 éve, de most hülyének néz minket.

      Amúgy pont nemrég láttam egy 2019-es Model 3-ast egy aukciós oldalon 32000-nél tart az árverés. Szerintem elég jól tartják az árukat. 30.000 alatt többnyire 200.000-et futott korai 3asok vannak a scouton. 2019-es Priusok fele ennyiről indulnak.

  • 2023.08.01. at 13:58
    Permalink

    Vicces, ahogy egy dízel Volvoból osztod az észt a villanyautókról 😊

    Nézzük akkor a Tesla értéktartását :

    A Model Y LR ára 2022 októberében 28 599 990 Ft volt.
    Hahun 2022 10. havi Model Y LR, mindössze 9000 km-rel 18,49-ért van, de még az is sok lesz, mivel 22,85-ért vatta új is van (készleten), amiben már az 1,22 milliós ezüst metál fényezés felára is benne van. Ez 10 hónap alatt 10,1 millió bukó. Havi egymillió forint, bohócom.
    A Model 3 szintén zenész, csak az olcsóbb autó, a nominális értékvesztése kisebb, mint az Y-é, de a jó értéktartásos benyögésed röhejes.

    Árverés 😊
    Autoscout Belgium, tessék :
    „TeslaModel 3
    75 kWh Long Range Dual Motor
    Lommel, Belgium
    € 24,900.-
    Price negotiable”

    25 ezerért (alku előtt) simán lehet Model 3-at venni, mindenféle árverés nélkül. Ez kb. egy ezressel több, mint egy 2019-es, ennyit furorr hibrid RAV4-é, csak hát az újan sokkal olcsóbb volt, mint a Model 3.
    A Prius rétegmodell, annak mindig nagyobb volt az értékvesztése, de a 15 ezer eurós példádban szereplő Prius egy 340 ezret futott ex-taxi, szóval ezt is benézted. Eleve nem is hirdetnek ilyen sokat futott Model 3-at.

    „A Toyoták azért tartják az árukat mert minimálisak a kedvezmények.”
    Maci fszt. A Toyotanál 10% rabattot mindenre kapsz, a drágább autókra meg többet. És azért tartják az árukat, mert rendkívül kiforrott és megbízható kocsik, a hibridek meg viccesen keveset fogyasztanak.
    Azonos futásteljesítménnyel nemhogy féláron lenne a 2019-es Prius, hanem alig olcsóbb, mint a Model 3.

    A később városi kitiltások jelenlegi piaci hatásait pedig láthatjuk : a vevők 85 %-a olyan autót vesz (júniusi adat) Európában, amiben van belső égésű motor.

    „a legtöbb fő útvonal Párizson keresztül szeli át az országot”
    Peripherique? A86-os gyűrű?

    „Becsülöm amit a Toyota a villamosításért tett 20 éve, de most hülyének néz minket.”
    Mivel néz téged hülyének a Toyota, mesélj légyszi.

  • 2023.08.01. at 21:10
    Permalink

    “Vicces, ahogy egy dízel Volvoból osztod az észt a villanyautókról”
    És miért? Érik a csere és szeretek megalapozott döntést hozni. És dízel volvo már biztos nem lesz az új… 🙂

    Te komolyan egy mostani fullos verda lista árhoz akarod viszonyítani a 2019-es használt autók árát? Ennek így semmi értelme.
    A 2019-es 55.000 eurós Long Range nekem 18 millára jön ki forintben (plusz némi apró) a korabeli 320as árfolyamon.
    A lommeli tesla 175.000kmt futott vagyis benzines szemmel megette a kenyere javát. És a a tipikus kínálati árak 30.000 felett álnak.
    A használt belga RAV4 20.450-től indul, a korabeli belga Toyota árlistáját rád bízom, de emlékeim szerint nem adták olcsón 2019 körül.
    A Priusokat nem követem, de ismerős vett Prius Plust akkoriból amikor én az Xc-t és többet fizetett egy kevésbé luxus és szerintem kisebb autóért (ami cserében hibrid és 7 üléses).

    A peripheriqe-et még nem sikerült kihagynom amikor utamba került Párizs (kivéve az olyan ziccereket mint a Disneylandbe menet északkeleti szektor felől). Legutóbb (Le Mans-Brüsszel) a Szajnáig bevitt, és nem is volt más város felé reális alternatíva (pl Rouen felé).

    “Mivel néz téged hülyének a Toyota, mesélj légyszi.” Mostanra bealudták a villamosítást és most versenyképes villamos modellek helyett olyan baromságokkal marketingelnek hogy az övékét “nem kell” tölteni.
    Pedig csak arról van szó hogy az anyaország egyszerre vezette ki az atomenergiát és aludta be a megújuló energiaforradalmat. Így rendes villanyautójuk sincs, mert otthon nem fogják őket támogatni.

    Ezért inkább jönnek a fanboyok és próbálják relativizálni hogy Európa jelentős részéből hamarosan ki fogják tiltani a hibridjeiket.

  • 2023.08.01. at 23:08
    Permalink

    Mit hadoválsz már megint?
    Az értékvesztés az egykori vételár és a jelenlegi piaci érték közötti különbség. Felfogtad, hogy a Tesla Model Y 10 hónap alatt 10 milliót bukott az értékéből? Ötöt azért, mert 10 hónapos, még ötöt meg azért, mert a Tesla idén év elején 5+ millióval levitte az új árát.

    “A 2019-es 55.000 eurós Long Range nekem 18 millára jön ki forintben (plusz némi apró) a korabeli 320as árfolyamon.”
    Nem tudom, hogy jön ide az árfolyam. 2019-ben a Model 3 Long Range 56 400 EUR-ba került újan, most meg 24 900-ért kínálják alku előtt. 30 000 alatt száznál is több Model 3 van Autoscouton.

    Nemcsak itt van hatalmas bukó a Teslán :
    e-cars.hu/2023/07/12/a-teslak-arai-csokkentek-a-legnagyobbat-a-hasznaltauto-piacon/

    “A használt belga RAV4 20.450-től indul”
    Ja, hogyne. Van fent 1 db annyiért, az is az előző generációból, kizárólag exportra. Megbízható neppernek tűnik, egy benzinkút hátsó udvarában ténykedik. A jelenleg kapható RAV4 hibridből 23 000-től indul a kínálat, a sokat futott kocsikkal. Ezért mondtam, hogy alig olcsóbb, mint a Model 3. A RAV4 hibrid új ára 33 000 EUR-tól indult 2019-ben, mínusz alku, tehát 25 ezerrel olcsóbb volt, mint a Tesla, most meg kb. 2-3 ezer EUR a különbség.

    Angol megy?
    Car sales by main types of energy in France in 2022 were as follows:
    Fuel Type 2022 % Share
    Petrol 568,880 37.2
    Diesel 239,111 15.6
    Hybrids 459,212 30.0
    — of which plug-ins 126,549 8.3
    Battery Electric 203,121 13.3

    Tavaly a francia vevők 86,7 %-a belső égésű motorral szerelt kocsit vett.

    Japánban a megújulók részesedése 23% volt tavaly (Belgium 25%.) Ez megfelel a világátlagnak. Az pedig tényszerűen igaz, hogy a hibrideket nem lehet tölteni, de mikor marketingeltek ezzel?

    • 2023.08.02. at 00:36
      Permalink

      Nem értem a számzsonglőrködésed. Nyilvánvaló hogy az értékvesztés úgy releváns, hogy megvetted x pénzért és használtan eladod. Ez az egyetlen ami a vevőnek számít.
      A példa amít írsz szinte teljességgel irreleváns mert 1. ritka hogy mostanában valaki lefelé viszi az árakat de nagyon demagógnak (vagy elborult fanboynak) kell lenni ahhoz hogy ezt a szemére hányd.

      Kivétel persze annak az aki félévesen vagy 10 hónaposan akarja eladni. Persze lássuk be, ez nem valami életszerű helyzet (legalábbis a kommunizmus bukása óta).

      • 2023.08.02. at 08:24
        Permalink

        Látom, ismét felültél a copórollerre.

        “Kivétel persze annak az aki félévesen vagy 10 hónaposan akarja eladni. ”
        704 db 2022-es használt Tesla Model Y van Autoscouton. Az értékvesztést pedig semmi másból nem lehet megítélni, mint a használt árakból, pupák. Ha 10 hónaposan 10 millióval a tavalyi új ára alatt hirdetik, akkor 10 millió volt az értékvesztés, vagy neked más eredmény jött ki?

        “A példa amít írsz szinte teljességgel irreleváns mert 1. ritka hogy mostanában valaki lefelé viszi az árakat”
        Értem. Tehát a legnagyobb villanyautó-gyártó radikális árcsökkentése irreleváns. Továbbra se az eszedért tartanak. A Tesla árcsökkentése szépen lehúzta a többi elektromos kocsit gyártó árait is, ami agyonverte a használtak értékét. Nemcsak a 10 hónaposét, hanem az összeset.

        • 2023.08.03. at 00:08
          Permalink

          “Az értékvesztést pedig semmi másból nem lehet megítélni, mint a használt árakból” Mármint a használt árából ÉS az adott autó eredeti beszerzési árból (tehát nem az aktuális új árból).

          Sajnos ott kap léket az érvelésed, hogy 10 hónaposan általában senki sem adja el az új autóját, hanem itt max egy széthajtott tesztautóról van szó amit a kereskedés próbál elsózni. Aligha irányadó értékvesztésben, és nem is fogom sajnálni a kereskedést (vagy autóbérlő céget) ha ezt be kell nyelnie.

          Az értékvesztés 3-4 éves autóknál kezd relevánssá válni. Tök mindegy hogy mekkora gyártó a Tesla, egy mostani árcsökkentés nem érinti a vevőket, mert ők 3-5 év múlva adják el a kocsijukat.

          A konkurencia kérdése már másik baj. Az alacsony ár csak egy baj, a másik sokkal fontosabb hogy 100+ éves tapasztalattal sem találnak fogást a Teslán olyan rutinos gyártók mint a VW vagy a Toyota. És itt nem tudom ki a nagyobb balfax, a villamosításban úttörő Toyota aki semmire nem képes vagy a VW aki láthatóan erre teszi fel a tétjeit és mindössze az ID sorozatra telt.

          De valahogy őket sem tudom sajnálni, ha nem képesek ekkora tudással és tapasztalattal felvenni a versenyt, és a Tesla mindig egy lépéssel előttük jár.

          Japánra visszatérve: itt egy érdekes térkép: https://app.electricitymaps.com/zone/JP-TK

          Nem tudom mennyire megbízható az adat, de ha igaz, akkor a japánok ijesztően rosszul állnak, főleg az alacsony szén-dioxid-kibocsátású energiában .

          • 2023.08.03. at 08:23
            Permalink

            Eddig is tudtuk, hogy funkcionális analfabéta vagy, nem kell újra-és újra tanúbizonyságát adnod.

            Ki a rák vezette le az értékvesztést a a jelenlegi új árból, te szerencsétlen? Minden példában a tavalyi, vagy a korábbi eredeti árat írtam.

            “10 hónaposan általában senki sem adja el az új autóját, hanem itt max egy széthajtott tesztautóról van szó amit a kereskedés próbál elsózni”

            A Teslanak bemutatótermei vannak, nem kereskedései. Autót kizárólag neten tudsz venni tőlük. Nem is értem ezt az idiótaságot, cég mi a fsznak rendelne autót a Teslától, amikor te is ugyanannyiért kapod. Az eladó Model Y-ok többségét privát ember hirdeti, amelyiket nem, azok jelentős része is magánembertől származik. Legfeljebb kölcsönzők, vagy hasonló cégek vesznek Teslát, de azok miért adnák el 10 ezer kilométerrel a kocsit, 10 milliós bukóval?

            “Az értékvesztés 3-4 éves autóknál kezd relevánssá válni.”
            Kiröhögteted magad. Az értékvesztés az első naptól releváns, mivel a kifejezésben az autó értéke szerepel, az meg annyi, amennyit láthatsz a használtan kínáltaknál és ha egy csöpp eszed lenne, akkor felfognád, hogy az értékvesztést akkor fizeted ki, amikor megveszed a kocsit.

            “egy mostani árcsökkentés nem érinti a vevőket, mert ők 3-5 év múlva adják el a kocsijukat.”
            Addigra majd felmegy az áruk használtan, te bohóc?

            “És itt nem tudom ki a nagyobb balfax, a villamosításban úttörő Toyota aki semmire nem képes vagy a VW aki láthatóan erre teszi fel a tétjeit és mindössze az ID sorozatra telt.”

            A Toyota stabilan a világ legnagyobb gyártója, idén is növelte az eladásait és ehhez nem volt szüksége radikális leárazásokra, mint a Teslának. A VW elektromos eladásai 50%-ot nőttek és vastagon nőtt a nyereségük is, a Teslaé meg csökkent.

            Ha nem a seggeddel gondolkodnál, akkor nem egy pillanatnyi helyzetet bemutató móricka oldalt linkelgetnél, hanem valami éves statisztikát az áramtermelésről :

            http://www.isep.or.jp/en/1436/

            Te Ződ, ha a benzines autó ette meg a kenyere javát 200e kilométernél, akkor te miért cserélnéd a Volvodat? Annak még 10 évig illene kocsinak lenni és akkor eladni, amikor kitiíccsák Brüsszelből.

  • 2023.08.02. at 18:10
    Permalink

    Egyre inkább az az érzésem semmi köze ennek az autónak a svéd volvohoz.
    A leg”jobb” az benne hogy nincs rajta lökhárító gyakorlatilag se elöl se hátul, nesze neked koccanásos baleset lehet fizetni a dizájn oltárán.

Vélemény, hozzászólás?