Több, mint egy átlagos crossover – Subaru Crosstrek menetpróba

Sokat ígér a Subaru XV utódja, de fel tud nőni az elvárásokhoz? Erre kerestük a választ!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Európában még szokni kell a Crosstrek modellnevet, hiszen az eredetileg 2011-ben megjelent crossovert nálunk XV néven forgalmazták, egészen mostanáig. A Hungaroringen vallattuk a Subaru újdonságát, mutatjuk, hogy milyen a gép!

Le sem tagadhatná a Subaru, hogy amerikai piac a fővadászterülete, ám a Crosstrek az öreg kontinensen is fontos típus. Amit persze mifelénk teljesen máshogy neveztek eddig, hiszen a 2011 óta forgalmazott autót itthon XV néven lehetett megtalálni a katalógusban. A Subaru bő tíz év után döntött úgy, hogy megszünteti a képzavart, és az új generációt már globálisan Crosstrek néven értékesíti. És, hogy mennyire fontos modell? Nos, például az idei év augusztusáig 127 ezer példányt adtak el belőle Európában, ami az összes 2023-ban itt értékesített Subarunak a 40 százaléka.
Hirdetés
Kívülről vizsgálva le sem tagadhatná, hogy melyik modell utódja, hiszen az alapkoncepció nem sokat változott. Azonban az elődjéhez képest jobban felismerhető, karakteresebb vonalakat kapott. A fényezéstől függően feltűnő jelenség is lehet, hiszen az újonnan bevezetett Saphire Gyöngykék, a Pure Piros, vagy az Oasis Kék árnyalatok kitűnnek a tömegből. Persze, akad kevésbé rikító szürke, vagy éppen fekete is, ha valaki nem szeretne feltűnősködni. Természetesen az utastér is megújult. Az anyaghasználat minőségi, a kormány és a váltó fogása kifejezetten kellemes, sőt, még karbonbetét is jutott a tesztpéldányokba. A műszerfalat a 11,6 colos érintőképernyő uralja, amelyet függőlegesen helyeztek el, pedig ez nem túl szerencsés, mert a képernyő alsó részét nyomkodva bizony le kell venni a szemünket az útról, de a legfontosabb funkciók azért a fűthető kormánykerékről is elérhetők. Örvendetes, hogy az elődjével ellentétben itt már vezeték nélkül is működésre bírható az Android Auto és az Apple CarPlay.
Hirdetés
Az erőforrás pedig mi más lenne, mint egy boxermotor? 1966 óta a folytonosság jellemzi a Subarut, hiszen azóta minden autójukat boxermotorral kínálják. Persze, az elmúlt szűk 60 évben történt „némi” változás az autóiparban, ezért már a Crosstrek is villanyosított hajtáslánccal érkezik, de azért a régi értékek továbbra is megmaradtak. A szimmetrikus összkerékhajtás továbbra is adott, ezen is finom hangoltak azért, hiszen az előd 50-50-es arányához képest az új modellben már 60-40 százalékban is elosztható a nyomaték, amit a négyhengeres, kétliteres lágy hibrid nyújt. Az Uniós környezetvédelmi előírások miatt vesztett némi teljesítményt, hiszen az új crossoverben már csak 136 lóerőt kínál a Subaru (ez 11 százalékos visszalépést jelent), de a százas sprint mindössze 0,1 másodperccel lassult – hivatalosan 10,8 másodperc alatt tudja álló helyzetből, a végsebesség pedig 198 km/óra. A vezetési élményt tehát nem az eszeveszett gyorsulás, vagy az őrült kanyarvadászat adja, hanem a biztos úttartás, amire csúszós útfelületeken is számítani lehet. A Lineartronic automatikus sebességváltó is inkább a higgadt, kulturált közlekedés barátja a maga fokozatmentes kialakításával. A Crosstreckben a biztonságról a Subaru saját fejlesztésű EyeSight rendszere gondoskodik. A szoftver akár 50 km/óráról is képes megállítani az autót, ha azt érzékeli, hogy a sofőr nem ura a helyzetnek. Újdonság, hogy mostantól ez a funkció hátramenetben is működik, csakúgy, mint az X-drive, amely a terepen hivatott segítő kezet nyújtani. Az ereszkedés-szabályozás mindkét irányban remekül működik, akár üres sebességi fokozatban is.
Hirdetés
De mennyit kérnek a Crosstrekért? A Subaru négy felszereltségi szinttel kínálja itthon: a legolcsóbb Trend szűk 14 millió forintról indul, míg a legjobban felextrázott Platinumért már 15 milliónál is többet kérnek. A különböző csomagok ártól függetlenül minden biztonsági felszereltést tartalmaznak már alapszinten is.Viszont hajtásláncból kizárólag a kétliteres e-Boxer elérhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?