58 év után ismét a Ferrari diadalmaskodott Le Mans-ban

1973 után visszatért a Ferrari Le Mans-ba és azonnal történelmi győzelmet aratott

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Némi meglepetésre a Ferrari húzta be a centenáriumi Le Mans-i 24 órás versenyt. Habár megvolt a vörösöknek a tempója, győzelmüket köszönhetik az ellenfeleik botlásainak is.

Az 51-es Ferrari győzelmével zárult a centenáriumi Le Mans-i 24 órás megbízhatósági verseny, ezzel pedig az olasz istálló 1965 után állhatott fel újra a legendás viadal dobogójának legfelső fokára. A James Calado, Antonio Giovinazzi és a versenyt befejező Alessandro Pier Guidival felálló autó összesen 342 kört teljesített a közel 14 kilométeres aszfaltcsíkon és végül kis híján fél percet adtak a második helyen végző nyolcas Toyotának és több mint egy teljes kört a dobogó alsó fokán befutó kettes rajtszámú Cadillacnek.
Hirdetés
Az első órákat a változékony időjárás tette izgalmassá, ugyanis a hirtelen lezúduló nagy mennyiségű csapadékra sem az autók, sem a versenyzők nem voltak felkészülve, ezért hamar eluralkodott a káosz. Többen is odacsapták az szalagkorláthoz a gépeket, a versenyirányítás pedig hamarosan be is küldte a biztonsági autókat. A másfél órás (!) sétakocsikázás után az élmezőny egymásnak esett és az újraindítást követően az első körökben hat autó is ütötte egymást az abszolút első helyért. Néhány csendesebb kör után éjfél tájékán mutatta meg ismét kegyetlen arcát a pálya. Az 51-es Ferrari egy ártalmatlannak tűnő hiba után kötött ki a kavicságyban az élről, így nem kis meglepetésre a különc Peugeot 9x8 vette át a vezetést. Időközben az egyik Porsche is vezette a futamot, de a kínai Ye Yifei alaposan összetörte az autót így az is csoda volt, hogy folytatni tudták a versenyt. Nem volt ilyen szerencsés az egyik legnagyobb esélyesnek tartott hetes számú Toyota. Pontban éjfélkor a japánok autója egy LMP2-es Alpine-nal találkozott, Kobayashi pedig ki kellett hogy álljon a versenyből. Ha még ez sem lett volna elég nem sokkal a Toyota drámája után a 94-es Peugeot is beleszállt a falba Gustavo Menezes jóvoltából és csak némi szerencsével tudott visszavergődni a csapatához.
Hirdetés
Éjszaka mintha közös erővel direkt akarta volna szórakoztatni a kitartó nézőket a Toyota és a Ferrari. A versenyben maradt nyolcas és az időközben pályára vissza találó ötvenegyes másodpercekre voltak egymástól, ráadásul a Le Mans-i éjszakában egyszerre is látogatták a boxutcát. Virradat után a pályán is összecsapott a két esélyes, ebből pedig a vörösök jöttek ki jobban. A Toyota érthető módon nem akarta ennyiben hagyni az esetet és szűk két órával a vége előtt arra kérték japán versenyzőjüket, Ryo Hirakawát, hogy adjon bele mindent hátha még megfoghatják a Ferrarit. A verseny ezen pontján már biztosan tűnt, hacsak nem történik valami rendkívüli a már említett két autó között fog eldőlni a győzelem sorsa, hiszen már a harmadik Cadillac is a körhátrány határán billegett a verseny ezen szakaszában. A legnagyobb kérdésre végül a már emlegetett Hirakawa adta meg a választ, ugyanis a 22-es kanyarban odacsapta a nyolcas Toyotát.
Hirdetés

Az olasz drukkerek viszont még a másfél perces előny birtokában sem nyugodhattak meg teljesen. Fél órával a verseny vége előtt az 51-es kiállt az utolsó szervizre, de a motor nem akart beindulni miután a csapat végzett a karbantartással. A versenyen nem ez volt az első ilyen alkalom, de ahogy eddig ezúttal is sikerült életet lehelni a Ferrariba. Innen pedig már meg sem álltak a győzelemig, ezzel pedig 58 év után ismét a Maranelloban székelő csapat hódította el a trófeát. Az LMP2 utolsó kiírását a 34-es rajtszámú Inter Europol nyerte meg, míg a 33-as Corvette egy teljes körrel diadalmaskodott a GT mezőny felett. A kategóriákon kívül induló NASCAR Chevrolet Camaro 39. helyen futott be, hiába volt sokkal gyorsabb a GT autóknál. A WEC július hetedikén folytatódik a monzai hat órás versennyel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?