0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Német/hazai árkörkép: szegény embert az állam is (le)húzza

Használtautó árak itthon és Németországban

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Komoly számolást igényel, hogy megtudjuk, megéri-e külföldről autót hozni. Tíz modell esetében, három korosztályban vetettük össze a hazai és a németországi árakat.

Ha nem lenne a regisztrációs adó, a hazai használtautó árak a nemzetközi szintre süllyednének. Főként új, nagyobb értékű autóknál érdemes külföldről vásárolni, a regisztrációs adó befizetése után megmaradó, legtöbbször csak néhány, legjobb esetben úgy 20 százalékos árelőny ezeknél akár milliós tétel is lehet

Ha nem lenne a regisztrációs adó, a hazai használtautó árak a nemzetközi szintre süllyednének. Főként új, nagyobb értékű autóknál érdemes külföldről vásárolni, a regisztrációs adó befizetése után megmaradó, legtöbbször csak néhány, legjobb esetben úgy 20 százalékos árelőny ezeknél akár milliós tétel is lehet

Második generációs Fiat Puntók Németországban könnyű szerrel kaphatók fél millió forint alatt. Kedvező regisztrációs tételük miatt ezeket érdemes is lehet kintről vásárolni

Második generációs Fiat Puntók Németországban könnyű szerrel kaphatók fél millió forint alatt. Kedvező regisztrációs tételük miatt ezeket érdemes is lehet kintről vásárolni

Tíz évvel ezelőtt még lehetett álmodozni, autószerelő cimborám például gyakorta tárta elém vízióját: „Majd, ha EU-tagok leszünk, akkor nem az itthoni roncs-parkból kell válogatni, felülünk a vonatra, leszállunk bárhol Európában és fillérekért, korrekt használt autót vehetünk. Nem kell majd vámoltatni az autókat, átíratjuk itthon és kész!

Az EU-tagság tényleg megvalósult, az autóvásárlás azonban nem lett ilyen egyszerű s ügyes kezű barátom azóta is naponta menti meg a bontótól a szörnyűbbnél szörnyűbb állapotú négykerekűeket. A használtautó vásárlás ugyanis ma sem akadálymentes nemzetközi lehetőség számunkra. Továbbra is él a regisztrációs adó intézménye, mely ma már legalább kor alapján avul, de továbbra is az autók motorméretén és emissziós besorolásán alapul. Aki tehát csekély regisztrációs díjat kíván fizetni, annak jó környezetvédelmi normájú, koros és kis motoros autót érdemes keresnie.

Érdekes módon a Mercedes-Benz E-osztályának alapváltozata itthon olcsóbb. Mondjuk venni én mégis inkább ott mernék...

Érdekes módon a Mercedes-Benz E-osztályának alapváltozata itthon olcsóbb. Mondjuk venni én mégis inkább ott mernék...

Az elméletet a gyakorlat is igazolja, a 2002-ben már Euro IV normás Fiat Punto, Németországban átlagosan 1700 euróért, azaz mintegy 450 ezer forintért kínált alapváltozata után mindössze 121 838 forint regisztrációs díj fizetendő, így a németeknél vásárolt kisautó a hazai, 685 ezer forintos átlagárnál még mindig közel 20 százalékkal olcsóbban szerezhető meg. A hazai Eurotax Glass’s és a németországi AutoBudget piacelemzőktől származó (táblázatunkban az egyszerűbb összevethetőség érdekében) forintban szerepeltetett árakat elemezve megállapítható, hogy egyetlen modell, a Mercedes-Benz E 200 CDI Classic és a 3 éves Opel Vectra kivételével itthon az azonos állaptú, futásteljesítményű németországi példányokhoz mérten drágábbak az autók. Ha nem lenne a sokak, inkluzíve az Európai Unió hivatalnokai által is többször elmarasztalt regisztrációs adó, bizony jelentős mértékben zuhannának a hazai autóárak.

Kortól függetlenül külföldről a hazaiaknál kedvezőbb áron kaparinthatók meg a Ford Focusok

Kortól függetlenül külföldről a hazaiaknál kedvezőbb áron kaparinthatók meg a Ford Focusok

Most ugyanis a hazai piac árszintjét egészen egyszerűen nem csupán az autó valós értéke határozza meg, hanem az árakban minden esetben szerepel az adott típus honosítás költsége is, hiszen aki azt egyszer kifizette, az az eladásnál is szeretné érvényesíteni. A vásárlóknak pedig nincs választási lehetőségük: vagy a már itthon regisztrált, ám a külföldinél drágább példánnyal közvetetten vagy a külföldi vásárlásával közvetlenül kénytelenek a sarcot megfizetni. Természetesen az árakat csak azon modellek esetében lehet felfelé tornászni, amelyekre van kereslet, táblázatunkban az igazi tömegmodellek ilyenek, azaz a Fiat Punto, a Ford Focus, a Skoda Octavia és a Toyota Corolla. Ezek használt példányaira (az Octavia egyes évjáratainak kivételével) úgy néz ki nagyobb a hazai kereslet, mint a kínálat, ezért aztán az eladók hatásosan tudják felfelé licitáltatni a vásárlókat. Utóbbi modelleknél és a legtöbb fiatalabb autónál (lásd táblázatunk 2008-as sorait) mindenképp megéri a külföldi vásárlás és sokak szerint a Németországban 10-20 százalékkal magasabb átlagárú modellekért is érdemes kiutazni, hiszen az autók karbantartási kultúrája jóval magasabb a fejlett Nyugaton, mint itthon – azaz valamivel magasabb árért ugyan, de a hazaiaknál sokkal jobb minőségű példányok is találhatók. Nem szabad azonban a külföldi példányokban sem vakon megbízni, óratekergetéssel, hamisított szervizkönyvvel mindenhol lehet találkozni, így minden esetben elengedhetetlen az részletes szervizmúlt lekérdezése és természetesen az állapot-felmérés.

Használtautó árak [Ft]

2002-es évjárat Németországi ár Regisztrációs adó Németországi ár + regisztrációs adó Magyarországi ár Német/magyar ár különbsége
Alfa 156/159 1.8 Twin Spark Distinctive 980 500 372 600 1 353 100 1 126 000 16,78%
Fiat Punto 1.2 8V Active 5-ajtós 450 500 121 838 572 338 685 000 -19,68%
Ford Focus 1.4 Ambiente 5-ajtós 629 375 121 838 751 213 821 000 -9,29%
Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 KW Ambiente 4-ajtós 881 125 372 600 1 253 725 1 082 000 13,7%
Mercedes E 200 CDI Classic 3 080 625 516 038 3 596 663 2 239 000 37,75%
Opel Vectra 1.8 16V Comfort 4-ajtós 1 106 375 250 763 1 357 138 1 216 000 10,4%
Skoda Octavia 1.4 Classic 907 625 121 838 1 029 463 865 000 15,95%
Toyota Corolla 1.4 VVT-i 5-ajtós 735 375 182 925 918 300 1 027 000 -11,84%
Honda CR-V 2.0i ES 1 623 125 516 038 2 139 163 1 883 000 11,97%
Volvo S60 2.4 D5 1 523 750 516 038 2 039 788 1 749 000 14,26%

2005-ös évjárat Németországi ár Regisztrációs adó Németországi ár + regisztrációs adó Magyarországi ár Német/magyar ár különbsége
Alfa 156/159 1.8 Twin Spark Distinctive 1 729 125 372 600 2 075 240 1 787 000 13,89%
Fiat Punto 1.2 8V Active 5-ajtós 761 875 121 838 930 041 1 140 000 -22,58%
Ford Focus 1.4 Ambiente 5-ajtós 1 106 375 121 838 1 275 541 1 362 000 -6,86%
Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 KW Ambiente 4-ajtós 1 576 750 372 600 1 922 865 1 688 000 12,21%
Mercedes E 200 CDI Classic 4 306 250 516 038 4 781 400 3 206 000 32,95%
Opel Vectra 1.8 16V Comfort 4-ajtós 1 828 500 250 763 2 174 615 1 672 000 23,11%
Skoda Octavia 1.4 Classic 1 212 375 121 838 1 380 541 1 471 000 -6,55%
Toyota Corolla 1.4 VVT-i 5-ajtós 1 278 625 182 925 1 446 791 1 511 000 -4,44%
Honda CR-V 2.0i ES 2 696 375 516 038 3 171 525 2 862 000 9,76%
Volvo S60 2.4 D5 2 431 375 516 038 2 906 525 2 977 000 -2,42%

2008-as évjárat Németországi ár Regisztrációs adó Németországi ár + regisztrációs adó Magyarországi ár Német/magyar ár különbsége
Alfa 156/159 1.8 Twin Spark Distinctive 2 789 125 478 616 3 267 741 3 178 000 2,75%
Fiat Punto 1.2 8V Active 5-ajtós 1 245 500 232 545 1 478 045 1 682 000 -13,8%
Ford Focus 1.4 Ambiente 5-ajtós 1 788 750 232 545 2 021 295 2 215 000 -9,58%
Ford Mondeo 2.0 TDCI 85 KW Ambiente 4-ajtós 2 557 250 478 616 3 035 866 3 642 000 -19,97%
Mercedes E 200 CDI Classic 5 710 750 657 050 6 367 800 5 307 000 16,66%
Opel Vectra 1.8 16V Comfort 4-ajtós 2 782 500 478 616 3 261 116 2 522 000 22,66%
Skoda Octavia 1.4 Classic 2 305 500 232 545 2 259 795 2 642 000 -16,91%
Toyota Corolla 1.4 VVT-i 5-ajtós 2 027 250 232 545 2 259 795 2 642 000 -16,91%
Honda CR-V 2.0i ES 4 028 000 657 050 4 685 050 4 913 000 -4,87%
Volvo S60 2.4 D5 3 650 375 657 050 4 307 425 4 747 000 -10,21%

A fiatalabb autók a hazai kínálat hiánya miatt is olcsóbban kaphatók meg külföldről, az itthon keresett modellekért ugyanis könnyedén ajánlanak egymás fölé a vásárlók

A fiatalabb autók a hazai kínálat hiánya miatt is olcsóbban kaphatók meg külföldről, az itthon keresett modellekért ugyanis könnyedén ajánlanak egymás fölé a vásárlók

Mint korábban már rámutattunk, a hazai autópark egészséges megújulását nem csak az utánuk fizetendő, ma már legalább kor alapján is variált regisztrációs díj, hanem az attól független átíratási költség is jelentős mértékben gátolja. Ha utóbbi a tőlünk nyugatra megszokotthoz hasonlóan jelképes, illetve az elvégzett bürokratikus munkával arányos tétel lenne, bizonyára kevesebb autós akarná minden áron megtartani már bontóba való autóját. Amíg azonban egy koros autó átíratási költsége akár árának 50-60, rozzant példány esetén akár 100 százalékát is kiteheti, addig ne lepődjünk meg azon, hogy sok az itthon ésszerűtlen állapotban, kínlódva üzemben tartott, akár a közlekedésbiztonságot is feleslegesen veszélyeztető négykerekű.

Ez is érdekes lehet:
 

Próbán a megújult Nissan Juke

Vaddisznósabb, mint valaha, és új motorokat is kapott a Nissan Juke. Félmilliót már eladtak belőle...

Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal...

Év végén jön, de már majdnem mindent tudunk róla, íme az új Skoda Fabia

Teljes gyári képgalériájával és legfontosabb műszaki adataival is megjelent a harmadik generációs...

Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Executive A/T teszt

Nincs sok variálási lehetőség a Hyundai Grand Santa Fe esetén, alapáron is gazdag ellátmánnyal...

Komoly kedvezményeket ígér az elektromos és hibrid autók számára a Jedlik Ányos Klaszter

A Jedlik Ányos Terv mielőbbi megvalósítása érdekében megalakult a Jedlik Ányos Klaszter. Örülhetnek...

Piaci körkép: villanyautók és konnektorból tölthető hibridek

Villanyautók és plug-in hibridek újonnan, itthonról. Körképünkben szemlézzük a hazai kínálatot...

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

Kia Soul 1.6 CRDI teszt

Sokkal autóbb lett elődjénél az új Kia Soul. Van mondjuk rossz hír is, azaz inkább bosszantó...

Tovább apad a benzin és a gázolaj ára, ismét jelentős az áresés

Folytatódik a benzin és a gázolaj árának apadása. Továbbra is a benzin esetén jelentősebb az...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (32 db)

vidi500 írta: 2011 május 06., péntek 12:56:02
vidi500 írta: 3 éve

Tudom, internetes kereskedői kínálati árakról beszélsz Amerikában. Nem véletlenül írtam ,hogy ott egy kereskedő az átvett használt kocsira csípőből rárak 100%-ot, és így hirdeti meg. A magyar kereskedők szerencsére még megelégednek 100-200 ezer Ft-al. Aztán ha ott az illető kinéz magának valamit, akkor kezdetét veszi egy nagy, több órát kitevő, akár több alkalomból álló ceremónia, próba, alkudozás, mint az araboknál. -:). Egy itt presztízsmárkának számító (ott nem az) kocsiból (Mercedes, BMW5, Porsche, Audi) le lehet alkudni 4-6000$-t, vagy úgy is mondhatom, egy 10 éves esetében akár 40%-ot, még a kereskedőnél is. Ez szépíti egy kicsit az árhelyzetet, de ez valóban kevés ahhoz, hogy érdemes legyen áthozni az óceánon, stb. stb.


Előzmények megtekintése

Még egy lényeges momentum, amit meg kell említeni az amerikai használt autó piaccal kapcsolatban, ha már szóba került. Ott a határ a 100.000 miles!! azaz kb. 161.000 km. Ami efölött van használt autó, arra már csak fintorognak, a vásárlók 90%-át nem is érdekli. Ezekhez nagyon olcsón pár ezer $-ért hozzá lehet jutni, márkától, évjárattól függetlenül. Persze ennek ellenére sem éri meg onnan autót behozni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 május 02., hétfő 12:27:44
Der Milan írta: 3 éve

Az a helyzet, hogy én csak a presztízsmárkákról/típusokról beszélek. Akinek Amerikában nincs pénze az sem tud venni akármit pl. megnéztem néhány kocsit, hogy ne írjak hülyeséget, 10 év körüli autókat néztem pl. BMW M5-töt, ott a legolcsóbb dupla árú mint az itteni haszn.autó.hu-n kínált első 2-3 kocsi, Porsche Boxterek, 911-esek szintén 10 év körüliek nagyjából egálban vannak. Volvo S60-ból még a mezei kivitelek is drágábbak, pl konkrétan egy háznál állót is megnéztem, hogy ne kereskedőtől legyen, egyszerűen az is drágább, a sportosabbak vagy az R kivitelek pedig az itthoni Volvo árakhoz nézve tényleg drágák. Hogy Merci se maradjon ki 10 éves S500-akat nézegettem, van egy két kivétel de jellemzően azok is inkább drágábbak ott. Azt akartam csak ezzel mondani, hogy olyan autóért ami tényleg komoly, egzotikus, sportos stb, ott is nagyon sok pénzt le kell szurkolni(mármint itteni mércével), és inkább többe kerülnek ott ezek az autók mint nálunk. Próbáltam felhozni a Chevy Aveot ellenpéldának de nem jött össze mert azok is drágábbak mint itt, de mondjuk egy Murano amúgy is testhez álló példa, azonos évjáratban ott olyan 600-800.000Ft-tal olcsóbb, lényeg, hogy ezt sem érné meg behozni a sallangok miatt. Vagy ha nézünk egy Neont, ott semmi értéke sincs itthon meg 1 milla körül mérik a szépeket. Amilyen olcsón hozzájutottál még úgysem érte volna meg áthozni, mert ugye az út, vám, regadó, vizsga, átírás stb és ott vagy mintha egy ittenit vettél volna, de azt hiszem ebben egyet értettünk már akkor is :).


Előzmények megtekintése

Tudom, internetes kereskedői kínálati árakról beszélsz Amerikában. Nem véletlenül írtam ,hogy ott egy kereskedő az átvett használt kocsira csípőből rárak 100%-ot, és így hirdeti meg. A magyar kereskedők szerencsére még megelégednek 100-200 ezer Ft-al. Aztán ha ott az illető kinéz magának valamit, akkor kezdetét veszi egy nagy, több órát kitevő, akár több alkalomból álló ceremónia, próba, alkudozás, mint az araboknál. -:). Egy itt presztízsmárkának számító (ott nem az) kocsiból (Mercedes, BMW5, Porsche, Audi) le lehet alkudni 4-6000$-t, vagy úgy is mondhatom, egy 10 éves esetében akár 40%-ot, még a kereskedőnél is. Ez szépíti egy kicsit az árhelyzetet, de ez valóban kevés ahhoz, hogy érdemes legyen áthozni az óceánon, stb. stb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 május 01., vasárnap 23:52:13
AndrewT írta: 3 éve

Altalaban fel van tüntetve (mobile.de -n legalabbis), de amugy 96tol euro 2es, 99töl euro 3, 2001v 2-töl az euro 4. Elvileg Eus jogszabaly.


Előzmények megtekintése

2004-es Kia Picantonk van, 2005-ben helyezték forgalomban Euro 3-as motor van benne.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 május 01., vasárnap 22:34:28
vidi500 írta: 3 éve

"Ugyanez igaz Amerikára is. Sokan azt gondolják, hogy ott olcsóbbak a kocsik, ami igaz is ha az új autók árait nézzük de használtan semmivel nem olcsóbbak.."



Attól függ milyen kínálatot nézünk Amerikában a használt autók körében.

Amerikában egy kereskedő csípőből rárak minimum 100%-ot egy beszámított 100.000 km-nek megfelelő futásteljesítményű autóra. Úgy hogy nem véletlen az ottani köztudatban élő szólás mondás, miszerint a hazugság és átvágás szimbóluma "autókereskedő". -:)). Magánszemélytől jó autót elképesztő olcsón lehet vásárolni. Akár magyar, akár német árakat alapul véve, 1/3 - 1/4 - nyi áron, csak előfordul, hogy 5-6000 km-t is autózni kell érte.

Amerikában kereskedőtől reális kedvező-olcsó áron használt autót fél évtől 2 éves korig érdemes vásárolni. Azért, mert új áron nem adhatják, és nem is pakolhatnak rá 100% haszonkulcsot. A kör ezzel bezárult, ez esetben kényszerpályán vannak.



Persze akármilyen olcsón is jut ott valaki hozzá egy autóhoz, Magyarországra behozni onnan nem érdemes, akkorák a tapadó költségek, és a bürokrácia.


Előzmények megtekintése

Az a helyzet, hogy én csak a presztízsmárkákról/típusokról beszélek. Akinek Amerikában nincs pénze az sem tud venni akármit pl. megnéztem néhány kocsit, hogy ne írjak hülyeséget, 10 év körüli autókat néztem pl. BMW M5-töt, ott a legolcsóbb dupla árú mint az itteni haszn.autó.hu-n kínált első 2-3 kocsi, Porsche Boxterek, 911-esek szintén 10 év körüliek nagyjából egálban vannak. Volvo S60-ból még a mezei kivitelek is drágábbak, pl konkrétan egy háznál állót is megnéztem, hogy ne kereskedőtől legyen, egyszerűen az is drágább, a sportosabbak vagy az R kivitelek pedig az itthoni Volvo árakhoz nézve tényleg drágák. Hogy Merci se maradjon ki 10 éves S500-akat nézegettem, van egy két kivétel de jellemzően azok is inkább drágábbak ott. Azt akartam csak ezzel mondani, hogy olyan autóért ami tényleg komoly, egzotikus, sportos stb, ott is nagyon sok pénzt le kell szurkolni(mármint itteni mércével), és inkább többe kerülnek ott ezek az autók mint nálunk. Próbáltam felhozni a Chevy Aveot ellenpéldának de nem jött össze mert azok is drágábbak mint itt, de mondjuk egy Murano amúgy is testhez álló példa, azonos évjáratban ott olyan 600-800.000Ft-tal olcsóbb, lényeg, hogy ezt sem érné meg behozni a sallangok miatt. Vagy ha nézünk egy Neont, ott semmi értéke sincs itthon meg 1 milla körül mérik a szépeket. Amilyen olcsón hozzájutottál még úgysem érte volna meg áthozni, mert ugye az út, vám, regadó, vizsga, átírás stb és ott vagy mintha egy ittenit vettél volna, de azt hiszem ebben egyet értettünk már akkor is :).

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 május 01., vasárnap 18:15:33
Der Milan írta: 3 éve

Ugyanez igaz Amerikára is. Sokan azt gondolják, hogy ott olcsóbbak a kocsik, ami igaz is ha az új autók árait nézzük de használtan semmivel nem olcsóbbak pl. a német vagy amerikai presztízsmárkák biztosan nem, de a japán csúcs kocsik is nagyon drágák. Kia-Hyundai-Mazda-Mitshu stb átlagkocsiknak nem sok becsületük van, főleg ha manuális a váltójuk, de a vám+regadó+vizsgával már bőven megfizeti az ember egy itteni árát. Szóval nincs akkora árkülönbség, hogy valóban megérje szórakozni, több nap szabadságot kivenni még akkor sem ha N.o-ból hozza az ember.



Egyébként a mobile24.hu-n rengeteg kocsi van, elvileg ki van számítva, hogy mennyi lenne egy adott autót itt forgalomba helyezni, pontosabban az ember maga számolja ki a feltüntetett költségekből.


Előzmények megtekintése

"Ugyanez igaz Amerikára is. Sokan azt gondolják, hogy ott olcsóbbak a kocsik, ami igaz is ha az új autók árait nézzük de használtan semmivel nem olcsóbbak.."

Attól függ milyen kínálatot nézünk Amerikában a használt autók körében.
Amerikában egy kereskedő csípőből rárak minimum 100%-ot egy beszámított 100.000 km-nek megfelelő futásteljesítményű autóra. Úgy hogy nem véletlen az ottani köztudatban élő szólás mondás, miszerint a hazugság és átvágás szimbóluma "autókereskedő". -:)). Magánszemélytől jó autót elképesztő olcsón lehet vásárolni. Akár magyar, akár német árakat alapul véve, 1/3 - 1/4 - nyi áron, csak előfordul, hogy 5-6000 km-t is autózni kell érte.
Amerikában kereskedőtől reális kedvező-olcsó áron használt autót fél évtől 2 éves korig érdemes vásárolni. Azért, mert új áron nem adhatják, és nem is pakolhatnak rá 100% haszonkulcsot. A kör ezzel bezárult, ez esetben kényszerpályán vannak.

Persze akármilyen olcsón is jut ott valaki hozzá egy autóhoz, Magyarországra behozni onnan nem érdemes, akkorák a tapadó költségek, és a bürokrácia.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sifi írta: 2011 május 01., vasárnap 16:07:11
vidi500 írta: 3 éve

Nem véletlen az, hogy amit most lehet találni az interneten külföldről behozott autókat, azok 90%-ban 1993-2000 közötti évjáratúak, kifutottak, lestrapáltak. Ezeket fillérekért lehet kapni alkatrésznek, vagy esetleg "klónnak".


Előzmények megtekintése

Alkatrésznek megéri. Ha az embernek "öregebb" kocsija van, simán rendberakhatja egy ilyenből. Akár törésről vagy más hibáról van szó. És még tartalék is marad utána.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 május 01., vasárnap 14:37:36
Sifi írta: 3 éve

Pontosítok! A legolcsóbb Astra H, 2007-es évjáratban, magyarországon, 2000 euróval olcsóbbról indul mint németben!!! Csak direkt nem akartam a legolcsóbbat alapul venni.


Előzmények megtekintése

Nem véletlen az, hogy amit most lehet találni az interneten külföldről behozott autókat, azok 90%-ban 1993-2000 közötti évjáratúak, kifutottak, lestrapáltak. Ezeket fillérekért lehet kapni alkatrésznek, vagy esetleg "klónnak".

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sifi írta: 2011 május 01., vasárnap 12:55:54
Sifi írta: 3 éve

Abból amit irtál az igaz, hogy jó, és az ember igényeinek megfelelő autót találni nehéz dolog!

Én jelenleg kint élek, évi kb 20.000 km-t megyek, ha otthon vok. Idén tervezem h autót vásárolok. Átlag igényeim vannak. 1,4 1,6 benzin 2007-2008 körüli. Tipusok pl: Astra H, Meriva, Corolla. (ezek csak példák) Semmi extrém igény. Ez szerintem teljesen átlag. Most néztem épp, úgyhogy frissek az adatok.

Corolla ára ugyanott indul mint otthon, a Meriva szintén, A felső határ viszon sokkal magasabban van!!! ÉS A MEGLEPŐ, hogy az Astra H 1000 eróval lentebbről indul otthon mint németben!!! Erre még én sem számitottam:) Ha nem volna regadó sem érné meg. Ugyanannyiba kerül csak még haza is kell juttatni. Utiköltség, pályamatrica, ideiglenes rendszám kint, stb...


Előzmények megtekintése

Pontosítok! A legolcsóbb Astra H, 2007-es évjáratban, magyarországon, 2000 euróval olcsóbbról indul mint németben!!! Csak direkt nem akartam a legolcsóbbat alapul venni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sifi írta: 2011 május 01., vasárnap 12:20:22
Scavanger írta: 3 éve

Az, hogy hol éri meg jobban autót venni, az csak addig kérdés, amíg van regisztrációs adó (vagyis -díj, ugyanis az adónak nem lehet adója). Elhangzott, hogy itthoni autó sok esetben lehet jobb is, mint a külföldi.Ez igaz, azonban egy autó ha jól karbantartott, akkor nem eladó. Ezt több hónapos autókeresési tapasztalatból mondom. Nem mellékesen értek is a kocsikhoz. Aztán vettem egyet Németországban magántól és a következő is külföldi lesz.


Előzmények megtekintése

Abból amit irtál az igaz, hogy jó, és az ember igényeinek megfelelő autót találni nehéz dolog!
Én jelenleg kint élek, évi kb 20.000 km-t megyek, ha otthon vok. Idén tervezem h autót vásárolok. Átlag igényeim vannak. 1,4 1,6 benzin 2007-2008 körüli. Tipusok pl: Astra H, Meriva, Corolla. (ezek csak példák) Semmi extrém igény. Ez szerintem teljesen átlag. Most néztem épp, úgyhogy frissek az adatok.
Corolla ára ugyanott indul mint otthon, a Meriva szintén, A felső határ viszon sokkal magasabban van!!! ÉS A MEGLEPŐ, hogy az Astra H 1000 eróval lentebbről indul otthon mint németben!!! Erre még én sem számitottam:) Ha nem volna regadó sem érné meg. Ugyanannyiba kerül csak még haza is kell juttatni. Utiköltség, pályamatrica, ideiglenes rendszám kint, stb...

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 május 01., vasárnap 10:03:44
Scavanger írta: 3 éve

Az, hogy hol éri meg jobban autót venni, az csak addig kérdés, amíg van regisztrációs adó (vagyis -díj, ugyanis az adónak nem lehet adója). Elhangzott, hogy itthoni autó sok esetben lehet jobb is, mint a külföldi.Ez igaz, azonban egy autó ha jól karbantartott, akkor nem eladó. Ezt több hónapos autókeresési tapasztalatból mondom. Nem mellékesen értek is a kocsikhoz. Aztán vettem egyet Németországban magántól és a következő is külföldi lesz.


Előzmények megtekintése

"azonban egy autó ha jól karbantartott, akkor nem eladó".

Ebben bizony nagyon sok igazság van. Legfeljebb néha véletlenül lehet ráakadni ilyen használtra. Az ilyen autóknál meg sokszor ármegegyezési problémák merülnek fel. Regisztrációs díj az sajnos marad, mert a kormány két kézzel kap minden fillér után, a nagy államadósságra hivatkozva, meg egyébként is elszámolta magát a gazdagok személyi jövedelem adójának csökkentése miatt, és nem tudják befoltozni az így keletkezett költségvetési lyukat.

"Aztán vettem egyet Németországban magántól és a következő is külföldi lesz."

Volt olyan fórum, ahol azt találtam mondani, ha autót veszel, nem csak az autót kell megnézni, hanem a tulajdonosát is, mert az legalább annyit elárul az autó állapotáról, mint maga az autó. Szinte kigúnyoltak, pedig szerintem jogos a felvetés.
Van egy másik karakter megközelítés, mikor azt hallom: Milyen ember XY? Vennél tőle használt autót? -:)).

A kereskedő: Az meg pénzre, haszonkulcsra megy. Ilyen esetben aztán minden előfordulhat, jó is rossz is, de legtöbbször az utóbbi.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Kia Soul 1.6 CRDI teszt

Már csak egy madzag kéne. Kia Soul teszt

Sokkal autóbb lett elődjénél az új Kia Soul. Van mondjuk rossz hír is, azaz inkább bosszantó, de végül győz a jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Ford Mondeo 2.0 SCTi Powershift Titanium Luxury teszt

A főnök autója - csúcs Mondeo teszt

Csúcsmodelljével, 2,0 literes, 240 lóerős, turbós, EcoBoost benzinesével járt nálunk a tavaly megújult Ford Mondeo, jó is volt!


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Már üzemel az ország ötödik elektromos autó villámtöltője

Átadták Budapest első e-taxi drosztját, ami nem is igazi droszt

7 perce – Sztori

E-taxi drosztot adtak át kedden Óbudán - írja az MTI. Csakhogy ez nem egy taxiállomás. Mindegy, örüljünk az újabb villámtöltőnek.


Körkép: a piac legkisebb autói. Egyben a legolcsóbbak is?

Milyen ötajtós miniautókba, mennyiért ülhetünk ma?

Tegnap – Sztori

Speciális csoportban, az ötajtós miniautók között néztünk szét, azt keresve, hogy mennyiért kaphatunk praktikus városi járgányt.


Tartósság: 26 év alatt 890 ezer kilométeres túra egy Mercedes-Benz G-osztállyal

Egy öregúr háromszor megtette a Föld-Hold távot Mercijével Videó

2 napja – Sztori

Günther Holtorf nem taxis, hanem egy életvidám nyugdíjas, aki 177 országot járt be 1988-as 300 GD terepjárójával.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.6 TDCi Fresh 1TULAJ + SZERVIZKÖNYV

FORD FOCUS 1.6 TDCi Fr...

Ár: 1.975.000 Ft

Évjárat: 2010 / 7

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.8 Di Trend FRISS MŰSZAKI!

FORD FOCUS 1.8 Di Tren...

Ár: 880.000 Ft

Évjárat: 2003 / 1

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 TDCi Trend CVT DPF AUTOMATA TEMPOMAT

FORD FOCUS 1.6 TDCi Tr...

Ár: 1.690.000 Ft

Évjárat: 2007 / 3

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó