0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Bele lehet kötni? BMW 328i teszt

BMW 328i Sport Line Automata teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Legerősebb dízele után kisebbik, 2,0 literes benzinmotorjával, annak viszont erősebbik, 245 lóerős 328i változatával járt nálunk az új 3-as BMW. Meggyőző volt.

Teszt
Műszaki adatok

Csak néhány részletével, például veséivel, ködfényszóró-fészkeivel tér el sorozattársaitól a Sport Line, mégis sokkal fickósabb megjelenésű, mint például a Modern

Csak néhány részletével, például veséivel, ködfényszóró-fészkeivel tér el sorozattársaitól a Sport Line, mégis sokkal fickósabb megjelenésű, mint például a Modern

Szemből a frissebb, nagyobb sorozatokra emlékeztet, hátulról inkább a régire

Szemből a frissebb, nagyobb sorozatokra emlékeztet, hátulról inkább a régire

Nagyot előzött most a BMW, az új, F30-as kódnévvel tavaly ősszel megjelent, a piacra idén tavasszal befutott 3-as a tavaly ősszel ráncfelvarrott C-osztályos Mercedeshez, s a szintén akkoriban megújított Audi A4-hez, valamint elődjéhez mérten is óriási előrelépés. Kirajzolódott ez már a mostani kínálat legerősebb dízelének tesztjénél, a kiskunlacházi reptéren megejtett gyorspróbán is, de a végső érveket a literteljesítményével, s az ahhoz mért fogyasztásával egyaránt rekorder, 2,0 literes, szimpla, de kettős megfúvású (TwinScroll) turbós, közvetlen befecskendezésű 328i húzta ki a teszthét során.

Ismerős BMW-cockpit opcióként okos navigációval, head-up (szélvédőre vetített) kijelzővel

Ismerős BMW-cockpit opcióként okos navigációval, head-up (szélvédőre vetített) kijelzővel

Remek egység a nyolcfokozatú, stop-start elektronikával is együtt dolgozó automata váltó

Remek egység a nyolcfokozatú, stop-start elektronikával is együtt dolgozó automata váltó

A karosszériára fölösleges sok szót fecsérelni a 320d tesztje után, nagy vonalakban elmondható, hogy az utastér a korábbihoz mérten érezhetően nőtt, főként a hátsó lábtér lett nagyobb, a változtatható laphosszúságú sportülések kevéssel komfortosabbak, mint a hagyományosak, de azért nem hozzák a Citroën DS3 Racing székeinek szintjét. A kidolgozás minőségi, ám fölösleges minőségérzetnek nyoma sincs. Az ajtók kissé nehezen záródnak, a csomagtéré az opciós kulcs nélküli nyitórendszerrel elvileg láblendítésre is nyílik − messze nem minden esetben, sötét árnyékban például szinte soha. Bár a csomagtér 480 literes űrméretével nem rossz, lapos és kissé nehezen pakolható, közben pedig fejünkre is vigyázni kell, ugyanis a csomagtér kiálló zárja kellemetlen meglepetést okozhat.

Elöl-hátul jó a helykínálat, négy felnőtt közé a hátsó középső helyre egy gyerekülés még nyugodtan tehető, de ott lábhely nincs sok Elöl-hátul jó a helykínálat, négy felnőtt közé a hátsó középső helyre egy gyerekülés még nyugodtan tehető, de ott lábhely nincs sok

Elöl-hátul jó a helykínálat, négy felnőtt közé a hátsó középső helyre egy gyerekülés még nyugodtan tehető, de ott lábhely nincs sok

Tologatható, de csak lapos rekeszt adó az első kartámasz

Tologatható, de csak lapos rekeszt adó az első kartámasz

Akit utóbbi zavar, annak érdemes megvárnia a 3-as kombiját − már nem sok idő, a 328i vásárlói közül azonban jó eséllyel többen fognak kikötni a limuzinnál. A Sport Line hűtőmaszkjával, illetve ködfényszóró-fészkeivel kellően sportos négyajtóshoz illik ugyanis a 2,0 literes turbómotor karakterisztikája. Még úgy is, hogy alapjáraton enyhén dízeles kerregéssel, de semmiképp sem vérpezsdítő hanggal jár. Aki utóbbira vágyik, az gázt kell adjon. Akkor aztán jön szép hang a kettős kipufogóvégből, s a higgadt menetben csaknem néma négyhengeres is egészen versenyautósan kezd szólni. Közben – 800 ezer forintos felárért mért – sport automata váltó (8 fokozatú ZF) pakolgatja a sebességeket, gyorsan és okosan, ha kell, motorféket is adva. Nem csak az akusztikai, a menetdinamikai értékekre sem lehet panasz, a 6,1 másodperces 100 km/órára gyorsulás, de az előbbi tempó feletti megindulási hajlam egyaránt elismerésre méltó. Érdekesség, hogy a 328i-vel higgadtan (2200 1/perc fordulattal) tartott 130 km/órás tempó már takarít az autópályán, aki meglátja visszapillantójában a sportos – az ötösétől alig különböző – vesepárt, az rendszerint iszkol előle a külső sávba. Ezért voltaképp a biztonságos, szabályos közlekedés hirdetésére is kiváló autó a hármas, már a legkisebbik BMW limuzin sem az az autó, amelybe bárki bele merne kötni.

Kellemesen mozog, pörgetve még szép hangot is ad

Kellemesen mozog, pörgetve még szép hangot is ad

Nem csak erőteljes (245 LE), egészen takarékos is (gyári vegyes: 6,3; tesztátlag: 8,0 l/100 km)

Nem csak erőteljes (245 LE), egészen takarékos is (gyári vegyes: 6,3; tesztátlag: 8,0 l/100 km)

Bár sokaknak nyilván utóbbi sem másodlagos szempont, tesztelői szemmel fontosabb, hogy futása − leszámítva az autópályán a tükrök felől hallható szélzajt – nagyon csendes. Fogyasztása teljesítményéhez mérten szerény – tesztünk szerint 8 l/100, miközben hibátlan, a volán végállásai között 2,2 fordulatos − változó áttételű − kormánymű van benne, elöl MacPherson – kettős keresztlengőkar ötvözetű, hátul multilink futóműve még a 225/45 R18-as abroncsokkal is kellően kényelmes és persze meglehetősen stabil, szerény oldaldőlést adó. Érdekesség, hogy bár a 3-as hagyományosan hátsókerékhajtású, a megfelelő tömegelosztással már-már jóindulatúan alulkormányozott jellemzőket mutat inkább, persze ESP-je meglehetősen jól, semleges kanyarvételi jellemzőket adva tartja kordában az autót.

Ha elöl pohártartásra fognánk a váltó előtti teret, annak tálcája hely nélkül kallódik az utastérben; légbeömlő és nyitható pohártartó hátra is került Ha elöl pohártartásra fognánk a váltó előtti teret, annak tálcája hely nélkül kallódik az utastérben; légbeömlő és nyitható pohártartó hátra is került Ha elöl pohártartásra fognánk a váltó előtti teret, annak tálcája hely nélkül kallódik az utastérben; légbeömlő és nyitható pohártartó hátra is került

Ha elöl pohártartásra fognánk a váltó előtti teret, annak tálcája hely nélkül kallódik az utastérben; légbeömlő és nyitható pohártartó hátra is került

Kissé szűk nyíláson keresztül pakolható, de nem szerény, 480 literes, támladöntéssel bővíthető a csomagtér

Kissé szűk nyíláson keresztül pakolható, de nem szerény, 480 literes, támladöntéssel bővíthető a csomagtér

Bár a 328i legnagyobb különlegessége minden bizonnyal a 2,0 literes motorjából egyetlen, de kettős megfúvású turbóval kifacsart, széles tartományban elérhető 245 lóerő és 350 Newtonméter, technikai csemegéből is ad bőven még, hogy potenciális vevőit meggyőzze. Csak néhány érdekes tétel a végeláthatatlan extralistából: adaptív, a távolsági fényt dinamikusan szabályzó xenonfényszóró,tolató- és kitekintőkamera, felülnézeti, valós képet adó kamerarendszer, sávtartó elektronika, a navigációt is vetítő head-up display, távolságtartós tempomat, parkolóasszisztens. Már a 3-as BMW-hez is csaknem minden elképzelhető extra megkapható, ugyanakkor sok, akár középkategóriás tucatautóknál is szériában kapott szolgáltatásért – például Bluetooth- és USB-kapcsolat – is külön árat kell fizetni. Ezen üzletpolitikának köszönheti tesztautónk is, hogy bár 328i-t már 10,5 millióért lehet kapni, ilyet 19-ért adnának. Belekötni ezért nem lehet, hiszen a német prémiumvilágban megszokott árképzést láthatjuk, s az új 3-as már nem csak formájával, szolgáltatás-kínálatával is közel olyan, mint egy ötös. Akinek viszont utóbbi nem érv, az vélhetően nem csak vitapartnerként, hanem cementként sem fog belekötni, s inkább józanabb, prémiumfelár nélküli autót keres magának.

Értékelés

Pozitív
Csendes futás, erőteljes, pörgetve szép hangú motor, kiváló futómű, remek kormányzás
Negatív
Prémiumos ár, drága extrák, kiálló csomagtérzár, nehezen záródó ajtók, szélzajos visszapillantók

Árak

Tesztmodell alapára 10 541 000 Ft (2012. június 11.)
Tesztmodell ára 19 096 000 Ft (2012. június 11.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4624 mm
Szélesség: 1811 mm
Magasság: 1429 mm
Saját tömeg: 1455 kg
Össztömeg: 2005 kg
Tengelytáv: 2810 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 480 liter
Belső szélesség elöl: 1450 mm
Belső szélesség hátul: 1450 mm
Belmagasság elöl: 920-1020 mm
Belmagasság hátul: 935 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 220 mm
Ülőlap hossza elöl: 530-570 mm
Ülőlap hossza hátul: 450 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1000 mm
Csomagtér magassága: 510 mm
Csomagtér hossza: 960 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1770 mm
Raktérnyílás szélessége: 1030 mm
Raktérnyílás magassága: 460 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1997 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: tiptronic - 8 fokozatú
Nyomaték: 350 Nm 1250-4800 1/min-nél
Teljesítmény: 180 kW (245 LE) 5000-6500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 6,1 s
CO2-kibocsátás: 147 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,0 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 50 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 65 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Földön-vízen át vezettük a legkisebb Jeep modellt, a Renegade-t

A terepjáróiról híres Jeep lefelé bővítette palettáját. A tavasszal a Genfi Autószalonon bemutatkozott...

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

Toyota Mirai - a jövő már elkezdődött a japánoknál

A hibridek piacvezetője új vizekre evez, már most megmutatja első szériakész üzemanyagcellás...

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik...

A Nissan önreklámot csinált a celebfenékből

Vannak vicces kollégák a Nissan nemzetközi kommunikációs osztályán. Twitteren közölték: a GT-R...

Újabb örömhír, még olcsóbb lesz a benzin és a gázolaj is

Újabb mélyrepülésbe kezdtek az üzemanyagárak, a szerdai ármérséklést pénteken újabb követi.

Összehasonlító teszt: Renault Twingo 1.0 SCe/Toyota Aygo 1.0 VVT-i

Két vadonatúj miniautó járt nálunk nemrég. Egymásnak is eresztettük őket. Vajon a francia Renault...

Mindent túlél? Saab 9-3 - második generáció

Ha itthon nem is kapható, de a feltámasztott Saab egyetlen mai modellje a második generációs...

Saab 9-3 SportCombi 2.0 TS, 2006 - használtteszt

Újkorában különlegességnek számított, ma is tisztességes autó, használtan persze a megjelenésen...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Ogre84 írta: 2012 június 11., hétfő 20:45:50

Csak egy kis összehasonlítás, hogy a száraz adatok mik változtak a 3-mal ezelőtti generációhoz képest.

1996 BMW E36 328i:
kb. 1400 kg
193 LE
280 Nm
0-100: 7.3 sec
Fogyasztás: 9,5-10 liter (gyakorlati érték, saját mérés)

2012 BMW F30 328i
kb. 1500 kg
245 LE
350 Nm
0-100: 6.1 sec
Fogyasztás: 8 liter
A fogyasztást olvasva majdnem leesett az állam. Úgy látszik, mégis van a downsizingnak létjogosultsága, ha azt valaki jól csinálja. Most már csak ki kéne próbálnom egy F30-at, hogy élőben is megtapasztaljam a különbségeket. Valószínűleg nem akarnék kiszállni belőle. Talán majd 15 év múlva veszek egyet, már ha kibírják ezek addig. Sajnos a technika bonyolultsága vonzza magával a hibalehetőségeket. Már az én 16 éves konstrukcióm sem annyira egyszerű.

A válaszoláshoz belépés szükséges
DemoJoe írta: 2012 június 11., hétfő 19:28:52

vicc, Vicc, VICC

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Lehet, hogy crossover-érett lettem? - Nissan X-Trail teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail engem beszippantott a saját világába.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.


Renault Twingo 1.0 SCe teszt

Csók a hatvanas évekből - Renault Twingo teszt Videó

Négy üléssel, négymillióért súlyos eset az új Twingo. Jó kocsi? Farmotoros, csinos, de ezzel az árral nagyon nem a "mi autónk".

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW i3 teszt

BMW, amivel mindenki szeretni fog! BMW i3 teszt Videó

Emissziómentes, de nagyon megy. Finoman kidolgozott, pedig részint újrahasznosított műanyagokból épül. A BMW i3 a legjobb mai villanyautó.


BMW 220d Coupé teszt

Hátulról az igazi. BMW 220d Coupé teszt Videó

Nemsoká úgy emlegetjük majd a 2-est, hogy a BMW, ami elöl hajt. De az az Active Tourer, ez meg egy 220d Coupé 184 dízel lóval jól hátul.


BMW 316i Touring teszt

Ne akard kinyomni a szemét, és szeretni fogod. BMW 316i teszt

Milyen egy BMW alapmotorral? A 316i Touring kellemes darab, csak ne nagyon akarj vele sietni, mert nem arra való.


BMW 420d Coupé teszt

Más motorral, de kéne. BMW 420d Coupé teszt Videó

Új nevet kapott a bajorok középkategóriás kupéja, az igen szépséges BMW 420d tesztautót M-csomagosan élveztük. Bizony nehéz nem beleszeretni, csak motorból érdemelne finomabbat.


BMW M6 Coupé teszt

560 LE, 40 millió forint. BMW M6 Coupé teszt Videó

Ha látod-hallod ezt az autót, irigyled, gyűlölöd, kineveted a sofőrjét. Ha vezeted, te vagy a nép ellensége. A polgárság pukkasztója. De istenkirály is. BMW M6 Coupé teszt.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Már hazánkban is rendelhető az új 5 ajtós Mini

Itton is elérhető az ötajtós gokart

7 órája – Újdonság

A napokban debütált itthon a Mini Cooper vadonatúj ötajtósa. Tágasabb és praktikusabb lett. De biztos, hogy elég lesz öt személynek?


Kínai Guinness rekord: szűk parkolás Minivel

Ezt csináld utána! Megdőlt a szűk parkolás rekordja Videó

Tegnap – Sztori

Az autónál alig 8 centivel nagyobb helyre tud beparkolni a rekorder. Kérdés, hogyan áll ki? Egyáltalán hallottál már a kínai drifterekről?


A hibridek már köztünk járnak, hamarosan talán búcsút is inthetünk a belső égésű motoroknak

Tényleg megvan a kőolaj nélküli autózás titka? Meglehet!

Tegnap – Sztori

Ma még a mind szerényebb fogyasztási értékeknek tapsolunk, a jövőben pedig a benzin és a gázolaj már nem lesz téma, igény sem lesz rá.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 328 COUPE CABRIO

BMW 328 COUPE CABRIO

Ár: 6.000.000 Ft

Évjárat: 2010 / 9

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

BMW 328i

BMW 328i

Ár: 1.290.000 Ft

Évjárat: 1998 / 4

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW 328i MEGKÍMÉLT

BMW 328i MEGKÍMÉLT

Ár: 699.000 Ft

Évjárat: 1999

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó