0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Bele lehet kötni? BMW 328i teszt

BMW 328i Sport Line Automata teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Legerősebb dízele után kisebbik, 2,0 literes benzinmotorjával, annak viszont erősebbik, 245 lóerős 328i változatával járt nálunk az új 3-as BMW. Meggyőző volt.

Teszt
Műszaki adatok

Csak néhány részletével, például veséivel, ködfényszóró-fészkeivel tér el sorozattársaitól a Sport Line, mégis sokkal fickósabb megjelenésű, mint például a Modern

Csak néhány részletével, például veséivel, ködfényszóró-fészkeivel tér el sorozattársaitól a Sport Line, mégis sokkal fickósabb megjelenésű, mint például a Modern

Szemből a frissebb, nagyobb sorozatokra emlékeztet, hátulról inkább a régire

Szemből a frissebb, nagyobb sorozatokra emlékeztet, hátulról inkább a régire

Nagyot előzött most a BMW, az új, F30-as kódnévvel tavaly ősszel megjelent, a piacra idén tavasszal befutott 3-as a tavaly ősszel ráncfelvarrott C-osztályos Mercedeshez, s a szintén akkoriban megújított Audi A4-hez, valamint elődjéhez mérten is óriási előrelépés. Kirajzolódott ez már a mostani kínálat legerősebb dízelének tesztjénél, a kiskunlacházi reptéren megejtett gyorspróbán is, de a végső érveket a literteljesítményével, s az ahhoz mért fogyasztásával egyaránt rekorder, 2,0 literes, szimpla, de kettős megfúvású (TwinScroll) turbós, közvetlen befecskendezésű 328i húzta ki a teszthét során.

Ismerős BMW-cockpit opcióként okos navigációval, head-up (szélvédőre vetített) kijelzővel

Ismerős BMW-cockpit opcióként okos navigációval, head-up (szélvédőre vetített) kijelzővel

Remek egység a nyolcfokozatú, stop-start elektronikával is együtt dolgozó automata váltó

Remek egység a nyolcfokozatú, stop-start elektronikával is együtt dolgozó automata váltó

A karosszériára fölösleges sok szót fecsérelni a 320d tesztje után, nagy vonalakban elmondható, hogy az utastér a korábbihoz mérten érezhetően nőtt, főként a hátsó lábtér lett nagyobb, a változtatható laphosszúságú sportülések kevéssel komfortosabbak, mint a hagyományosak, de azért nem hozzák a Citroën DS3 Racing székeinek szintjét. A kidolgozás minőségi, ám fölösleges minőségérzetnek nyoma sincs. Az ajtók kissé nehezen záródnak, a csomagtéré az opciós kulcs nélküli nyitórendszerrel elvileg láblendítésre is nyílik − messze nem minden esetben, sötét árnyékban például szinte soha. Bár a csomagtér 480 literes űrméretével nem rossz, lapos és kissé nehezen pakolható, közben pedig fejünkre is vigyázni kell, ugyanis a csomagtér kiálló zárja kellemetlen meglepetést okozhat.

Elöl-hátul jó a helykínálat, négy felnőtt közé a hátsó középső helyre egy gyerekülés még nyugodtan tehető, de ott lábhely nincs sok Elöl-hátul jó a helykínálat, négy felnőtt közé a hátsó középső helyre egy gyerekülés még nyugodtan tehető, de ott lábhely nincs sok

Elöl-hátul jó a helykínálat, négy felnőtt közé a hátsó középső helyre egy gyerekülés még nyugodtan tehető, de ott lábhely nincs sok

Tologatható, de csak lapos rekeszt adó az első kartámasz

Tologatható, de csak lapos rekeszt adó az első kartámasz

Akit utóbbi zavar, annak érdemes megvárnia a 3-as kombiját − már nem sok idő, a 328i vásárlói közül azonban jó eséllyel többen fognak kikötni a limuzinnál. A Sport Line hűtőmaszkjával, illetve ködfényszóró-fészkeivel kellően sportos négyajtóshoz illik ugyanis a 2,0 literes turbómotor karakterisztikája. Még úgy is, hogy alapjáraton enyhén dízeles kerregéssel, de semmiképp sem vérpezsdítő hanggal jár. Aki utóbbira vágyik, az gázt kell adjon. Akkor aztán jön szép hang a kettős kipufogóvégből, s a higgadt menetben csaknem néma négyhengeres is egészen versenyautósan kezd szólni. Közben – 800 ezer forintos felárért mért – sport automata váltó (8 fokozatú ZF) pakolgatja a sebességeket, gyorsan és okosan, ha kell, motorféket is adva. Nem csak az akusztikai, a menetdinamikai értékekre sem lehet panasz, a 6,1 másodperces 100 km/órára gyorsulás, de az előbbi tempó feletti megindulási hajlam egyaránt elismerésre méltó. Érdekesség, hogy a 328i-vel higgadtan (2200 1/perc fordulattal) tartott 130 km/órás tempó már takarít az autópályán, aki meglátja visszapillantójában a sportos – az ötösétől alig különböző – vesepárt, az rendszerint iszkol előle a külső sávba. Ezért voltaképp a biztonságos, szabályos közlekedés hirdetésére is kiváló autó a hármas, már a legkisebbik BMW limuzin sem az az autó, amelybe bárki bele merne kötni.

Kellemesen mozog, pörgetve még szép hangot is ad

Kellemesen mozog, pörgetve még szép hangot is ad

Nem csak erőteljes (245 LE), egészen takarékos is (gyári vegyes: 6,3; tesztátlag: 8,0 l/100 km)

Nem csak erőteljes (245 LE), egészen takarékos is (gyári vegyes: 6,3; tesztátlag: 8,0 l/100 km)

Bár sokaknak nyilván utóbbi sem másodlagos szempont, tesztelői szemmel fontosabb, hogy futása − leszámítva az autópályán a tükrök felől hallható szélzajt – nagyon csendes. Fogyasztása teljesítményéhez mérten szerény – tesztünk szerint 8 l/100, miközben hibátlan, a volán végállásai között 2,2 fordulatos − változó áttételű − kormánymű van benne, elöl MacPherson – kettős keresztlengőkar ötvözetű, hátul multilink futóműve még a 225/45 R18-as abroncsokkal is kellően kényelmes és persze meglehetősen stabil, szerény oldaldőlést adó. Érdekesség, hogy bár a 3-as hagyományosan hátsókerékhajtású, a megfelelő tömegelosztással már-már jóindulatúan alulkormányozott jellemzőket mutat inkább, persze ESP-je meglehetősen jól, semleges kanyarvételi jellemzőket adva tartja kordában az autót.

Ha elöl pohártartásra fognánk a váltó előtti teret, annak tálcája hely nélkül kallódik az utastérben; légbeömlő és nyitható pohártartó hátra is került Ha elöl pohártartásra fognánk a váltó előtti teret, annak tálcája hely nélkül kallódik az utastérben; légbeömlő és nyitható pohártartó hátra is került Ha elöl pohártartásra fognánk a váltó előtti teret, annak tálcája hely nélkül kallódik az utastérben; légbeömlő és nyitható pohártartó hátra is került

Ha elöl pohártartásra fognánk a váltó előtti teret, annak tálcája hely nélkül kallódik az utastérben; légbeömlő és nyitható pohártartó hátra is került

Kissé szűk nyíláson keresztül pakolható, de nem szerény, 480 literes, támladöntéssel bővíthető a csomagtér

Kissé szűk nyíláson keresztül pakolható, de nem szerény, 480 literes, támladöntéssel bővíthető a csomagtér

Bár a 328i legnagyobb különlegessége minden bizonnyal a 2,0 literes motorjából egyetlen, de kettős megfúvású turbóval kifacsart, széles tartományban elérhető 245 lóerő és 350 Newtonméter, technikai csemegéből is ad bőven még, hogy potenciális vevőit meggyőzze. Csak néhány érdekes tétel a végeláthatatlan extralistából: adaptív, a távolsági fényt dinamikusan szabályzó xenonfényszóró,tolató- és kitekintőkamera, felülnézeti, valós képet adó kamerarendszer, sávtartó elektronika, a navigációt is vetítő head-up display, távolságtartós tempomat, parkolóasszisztens. Már a 3-as BMW-hez is csaknem minden elképzelhető extra megkapható, ugyanakkor sok, akár középkategóriás tucatautóknál is szériában kapott szolgáltatásért – például Bluetooth- és USB-kapcsolat – is külön árat kell fizetni. Ezen üzletpolitikának köszönheti tesztautónk is, hogy bár 328i-t már 10,5 millióért lehet kapni, ilyet 19-ért adnának. Belekötni ezért nem lehet, hiszen a német prémiumvilágban megszokott árképzést láthatjuk, s az új 3-as már nem csak formájával, szolgáltatás-kínálatával is közel olyan, mint egy ötös. Akinek viszont utóbbi nem érv, az vélhetően nem csak vitapartnerként, hanem cementként sem fog belekötni, s inkább józanabb, prémiumfelár nélküli autót keres magának.

Értékelés

Pozitív
Csendes futás, erőteljes, pörgetve szép hangú motor, kiváló futómű, remek kormányzás
Negatív
Prémiumos ár, drága extrák, kiálló csomagtérzár, nehezen záródó ajtók, szélzajos visszapillantók

Árak

Tesztmodell alapára 10 541 000 Ft (2012. június 11.)
Tesztmodell ára 19 096 000 Ft (2012. június 11.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4624 mm
Szélesség: 1811 mm
Magasság: 1429 mm
Saját tömeg: 1455 kg
Össztömeg: 2005 kg
Tengelytáv: 2810 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 480 liter
Belső szélesség elöl: 1450 mm
Belső szélesség hátul: 1450 mm
Belmagasság elöl: 920-1020 mm
Belmagasság hátul: 935 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 220 mm
Ülőlap hossza elöl: 530-570 mm
Ülőlap hossza hátul: 450 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1000 mm
Csomagtér magassága: 510 mm
Csomagtér hossza: 960 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1770 mm
Raktérnyílás szélessége: 1030 mm
Raktérnyílás magassága: 460 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1997 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: tiptronic - 8 fokozatú
Nyomaték: 350 Nm 1250-4800 1/min-nél
Teljesítmény: 180 kW (245 LE) 5000-6500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 6,1 s
CO2-kibocsátás: 147 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,0 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 50 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 65 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Álcázva, de már itthon is látható az új Suzuki Swift

A Suzuki nagyon nem titkolja, hogy új Swift várható. Egy nap alatt kétszer is láttuk az álcázott...

Nem gyári, de Audi külsővel készült az atommeghajtású terv

Megint orosz kézből érkezett egy Audi tanulmányautó és hasonlóan elborult, mint a legutóbbi kamionok...

Gyárilag matt fekete és külön neve is van, ezen kívül csak két másik létezik

Lehet drágább még egy LaFerrari is, hiába kérnek érte vagyonokat, bizony készült már különkiadás...

Piaci körkép: legalább hatszemélyes kisbuszok négymillióig

Mi a megoldás, ha egy nagy egyterű is kevés a család vagy a baráti társaság szállítására? Körülnéztünk...

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive, 2005 - használtteszt

Viszonylag hosszan, 11 éven át készült a Citroën Xsara Picasso. Egy félidős frissítés utáni csúcsverziót...

40 éves a Honda Accord

40 év után ideiglenesen kivonult hazánkból (is) a Honda Accord, sőt itt igazából annyit sem töltött...

Már hivatalos fotókon mutogatja átplasztikázott orrát az S-Cross

Finoman már megvillantotta a magyar Suzuki a ráncfelvarrott S-Crosst, hivatalos fotókon viszont...

Szerdán újabb üzemanyagár-csökkenés jön - most a benzinnél

Míg az előző héten csak a gázolaj ára esett, most a benzin következik. Szerdától olcsóbban tölthetjük...

Nyárigumi Kommandó: az autósok negyede még nem váltott

Baj van, az előző évieknél is rosszabb eredményekre hívja fel a figyelmet a júliusban razziázott...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

Ogre84 írta: 2012 június 11., hétfő 20:45:50

Csak egy kis összehasonlítás, hogy a száraz adatok mik változtak a 3-mal ezelőtti generációhoz képest.

1996 BMW E36 328i:
kb. 1400 kg
193 LE
280 Nm
0-100: 7.3 sec
Fogyasztás: 9,5-10 liter (gyakorlati érték, saját mérés)

2012 BMW F30 328i
kb. 1500 kg
245 LE
350 Nm
0-100: 6.1 sec
Fogyasztás: 8 liter
A fogyasztást olvasva majdnem leesett az állam. Úgy látszik, mégis van a downsizingnak létjogosultsága, ha azt valaki jól csinálja. Most már csak ki kéne próbálnom egy F30-at, hogy élőben is megtapasztaljam a különbségeket. Valószínűleg nem akarnék kiszállni belőle. Talán majd 15 év múlva veszek egyet, már ha kibírják ezek addig. Sajnos a technika bonyolultsága vonzza magával a hibalehetőségeket. Már az én 16 éves konstrukcióm sem annyira egyszerű.

A válaszoláshoz belépés szükséges
DemoJoe írta: 2012 június 11., hétfő 19:28:52

vicc, Vicc, VICC

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Volvo V40 Cross Country T5 AWD Summum teszt

Csendes őrült – Volvo V40 CC T5 teszt

Az új divat szerint öltöztették át a V40-et, tökéletesen tükrözi, amit az embléma ígér. A csúcsbenzines pedig összkerékhajtással dolgozik, bombabiztos páros. Kéne!


Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.


Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


BMW X1 18d sDrive teszt

Előadóművész! BMW X1 teszt

Tavaly második generációjába lépett, új autó lett a BMW X1. Alapból már fronthajtású. Vajon milyen egy elöl hajtó BMW szabadidő-autó?


BMW M4 Coupé DKG, 2014 - használtteszt

Másfél éves sárga szörny - BMW M4 használtteszt

Nincs hiány M-es BMW tesztautóból mostanában a szerkesztőségben, közel minden hónapra jut egy. Most viszont nem újat, hanem egy használtat sikerült elcsípnünk.


BMW 220i Gran Tourer teszt

Élmény a családnak - BMW 2-es Gran Tourer teszt Videó

Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer a márkától megszokott színvonalat hozza.


BMW M3 DKG teszt 

Öröm és boldogság - BMW M3 teszt Videó

Teszteltük a bajorok fenevadját, a 431 lóerős BMW M3-at, amely családi autóként is megállja a helyét, de akkor az igazi, amikor toljuk neki.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

651 darab Outlander PHEV-t rendelt az ukrán rendőrség

Új flottát kap az ukrán rendőrség, tarol a Mitsubishi

13 órája – Sztori

Ügyesen lobbizhatott Ukrajnában a Mitsubishi, hogy plug-in hibrid Outlander PHEV modellekre váltják a mostani UAZ-okat és Ladákat.


Ilyen is lehetne az Alfa legújabb sportkocsija

Furia, dögös sportkocsi Alfa módra

22 órája – Sztori

Ha szereted a gyönyörű sportkocsikat, ezt muszáj megnézned! Egy külsős dizájner újraélesztette a Furia nevet. Kár, hogy semmi köze a márkához, pedig igazán alkalmazhatnák.


A Volvo, Németország és Kína válasza az önvezető autókra

Fekete dobozt az önvezető autókba!

Tegnap – Sztori

Felkavarta az állóvizet a Tesla Autopilot funkcióval ellátott modelljének halálos balesete, gyártók, sőt országok léptek az önvezető autók jövőjét illetően.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 328 i automata

BMW 328 i automata

Ár: 4.990.000 Ft

Évjárat: 2007 / 3

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

BMW 328i (Automata) Sport line

BMW 328i (Automata) Sp...

Ár: 7.500.000 Ft

Évjárat: 2012 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW 328i (Automata)

BMW 328i (Automata)

Ár: 8.850.000 Ft

Évjárat: 2013 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!