Közösen fejleszt villanyhajtást a két japán gyár
Új amerikai gyárat épít együtt a Toyota és a Mazda
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új kapcsolatteremtési technikákon, biztonsági rendszereken és persze villanyhajtásokon dolgozna együtt a Mazda és a Toyota hamarosan.
Még 2015-ben döntötte el a két vezető japán autógyár, hogy egyesíti erejét és közösen fejleszt Tesla Model 3 ellenfelet
Még 2015-ben írt alá technológiai együttműködésről szóló megállapodást a Mazda és a Toyota, aminek értelmében részesedést is szereztek egymásban, a Toyota 5,05%-ost a Mazdában, míg a Mazda 0,25%-ost a Toyotában. Az 50 milliárd japán jennek megfelelő üzlet érinti az infotainment rendszerek, a kapcsolatteremtési technikák és a fejlett biztonsági technológiák közös fejlesztését, valamint ami még fontosabb, az elektromos hajtások fejlesztését is. Az egyezménynek köszönhető, hogy a Toyota átjelvényezett Mazda 2-t értékesít Amerikában, míg a Mazda a "konkurens" kei-car méretű dobozosát forgalmazhatja hazájában. Most újabb szintre ért együttműködésük: közös gyárat húznának fel Amerikában, egy egyelőre ismeretlen területen, 1,6 milliárd dollár értékben. Az új gyár évi 300 000 autó gyártásra lenne alkalmas és 4000 embert foglalkoztatna. [BANNER type="1"]
Idén mutatta be Concept-I nevű elektromos és önvezető tanulmányautóját a Toyota, amit már a Mazdával közösen fejlesztett technológiákkal tömtek
Japánban egyébként nem ritka az ennyire mélyreható együttműködés, még az autógyárak vezérigazgatói is nagy barátságban vannak egymással a szigetországban. Az egymás iránti tiszteletet jól mutatják Akio Toyoda szavai is: „Partnerségünk eszenciája, hogy valódi autórajongóra találtunk a Mazdában, ahol nem csak árucikként tekintenek egy modellre. Ha pedig két olyan fél egyesül, akik odavannak az autókért, csak még jobb autó sülhet ki.” Az új közös gyár a tervek szerint 2021-ben kezdheti meg a termelést.




🙂
Biztosan nem tetszett nekik a Tesla formája, mert az annyira rondára sikrült. A prius bizonyára sokkal kívánatosabb auto…
A Toyotának nem jött be a Tesla, azért kíváncsi lennék mik a valódi okai a szakításnak (pletykákat hallottunk már)