Felzárkózott magához a kupé E-osztály
Méreteiben nagyot lépett fölfelé az új E kupé, négyféle motorral kezd
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkezett az új E-osztály kupé, gyönyörű és végre őszintén hordhatja a nevét. Nagyot nőtt elődjéhez képest, új dizájnmegoldásokkal, de már jól ismert formákkal érkezik
Minden irányban nagyobb elődjénél az új E-osztály kupé, alapjainak már nem az eggyel kisebb padlólemezt használják
A kupé Mercedesek sora egy újabb szépséggel bővült, megérkezett az E-osztály kétajtósa. Az előzetes fotókon néhány részlet már jól kivehetően látszódott, teljes fényében viszont csak most láthatjuk az autót. Az biztosan állítható, hogy a Mercedes jelenlegi formanyelve - akárcsak az E-osztály szedánnál - a kupék között is ebben a méretben adja ki a legjobb arányokat. A hosszúra nyújtott tetőív miatt viszont maradt egy kis háromszögnyi ablak oldalanként, ami nem húzható le, ez viszont elnézhető, tekintve az autó méreteit. [BANNER type="1"]
Szinte már ismerős a beltér, a dupla kijelzős műszerfal csak magasabb felszereltségi szinten érhető el, alapesetben normál műszereket kap a kormány mögé
Az új E-osztály kupé szintet lépett, már nem a C-osztály alapjait használták, hanem az E-osztályét, így méretei is komoly mértékben bővültek az elődhöz képest. Hosszban 123 milliméterrel, szélességben 74-gyel, magasságban 32-vel nőtt, a tengelytáv szintén hosszabb 113 milliméterrel. Bent széltében és hosszában is tágasabb, a hátsó lábtér több mint 7 centivel nyúlt, így már akár felnőttek is kényelmesen utazhatnak itt. Bent a már ismert két hatalmas kijelzővel ellátott, a műszercsoportot és a multimédiás érintőkijelzőt tartó csodás műszerfallal találkozhatunk, aminek légbefúvói eddig nem látott dizájnt kaptak.
Egyedi légbefúvók, csak az E kupé kap ilyeneket, a hátsó lámpa különleges csillogó megoldása viszont már ismerős a szedánról, de a kombi E-osztály is ilyeneket kap
Kezdetben négyféle motorral kínálják, az E 220 d 194 lóerős, az E 200 benzines 184, az E 300 szintén benzines pedig 245 lóerővel érkezik, mindegyik kétliteres. A csúcs első körben a 3,0 literes V6-os benzinessel szerelt E 400 4Matic összkerékhajtással, ami 333 lóerőt teljesít. Alapból acélrugókkal csillapít a futómű, ami 15 milliméterrel ül lejjebb a szedánnál, feláras a Dynamic Body Control állítható lengéscsillapítókkal, a csúcs pedig duplakamrás légrugókon futó Air Body Control futómű.
A hátsó kis háromszögablak mindkét oldalon fix, viszont nincs B-oszlop. Az arányai eléggé rendben vannak

















Nekem is pont ez ütötte meg a szememet!
Úgy megkérdezném a tervezőmérnököket hogy miért hagyták meg azt a csúnya elválasztó üveget a bal és jobb hátsó ablakokon ami sem a C sem az S coupen nem található meg?!