Váltanál kézzel egy ilyen 5-ösben? – BMW 520d, 2017
Kényelmes limuzin kézi váltóval. Hozzáad, vagy elvesz? – BMW 520d M Sport
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lehet ragaszkodni a kézi váltóhoz, de egy bizonyos szintnél már nincs tovább. Az 5-ös BMW-t ma már csak automatával kapni, mert egyre kevesebbeknek kell a kézi, az utolsó lehetőséget próbáltuk ki.
2010-2017 között készült az F10-es, még több motorjához is elérhető volt a kézi váltó
Korábban a nagyobb motorokhoz sem volt ritka a kézi váltó, ma már viszont nincs a leggyengébbhez sem.
A jelenlegi 5-ösből csak a sorozat elején volt elérhető a kézi váltó, de ahogy a legtöbb modellnél, itt is kifutott. Az előző, vagyis a 2010-2017 között forgalmazott F10-es szériához végig kínálták a manuális hatfokozatú váltót még a 30d-hez is, de csak xDrive nélkül. A tesztben szereplő példány pedig egy népszerű 20d, a nem épp népszerű manuális kapcsolású váltóval, ami akár hiszik, akár nem, inkább hozzáad az élményhez, nem pedig elvesz.A modellfrissítéssel az oldalindex fölkerült a tükör házába, az M Sport külső csomagban pedig egészen másak a lökhárítók az alaphoz képest
Népszerű, de hírhedt motor a 20d, karbantartására különösen érdemes figyelni, ekkora futással még nem nagy kockázat
Határozott kiállású, elegáns és elég nagy autó, ebben már nem a vezetési élményt keresi a többség
Nincs xDrive, érezhetően farból is kormányozható, irányítása egészen ösztönös és kellőképpen közvetlen
A kézi váltó kapcsolási érzete klasszikusan BMW-s, súlyos, nem jár éppen rövid úton, de nagyon pontos és fémszerű.
Annyira feszes, amennyire egy régi BMW-ben szeretnénk, ha lenne. Határozott váltásokat igényel, rendesen rá kell markolni a pont jól formázott gombra, ez a súlyos érzet járja át az egész autót, amitől nem lesz éppen sportautó, de egy olyan driver’s car oldalát mutatja így, amit a kényelem mellett minden nap jól esne átélni.Érdekessége az egyik gyenge pontja a piacon, a kézi váltó kimondottan jó kapcsolási érzetű, nagyon pontos szerkezet
Az M Sport felszereltség Alcantara huzatú ülései nagyon jó hangulatúak, három évesen szinte hibátlan a belső
Három éves, 71 000 kilométernél éppen csak többet futott, ami messze nem komoly felhasználás, még szinte új.
Ezt érezni a motoron, a váltón és a futóművén is. Az F10-hez most volt először szerencsém és sosem gondoltam volna, hogy ez ennyire egyben tud lenni. A hatalmas test nem feltétlenül vetíti előre a kellő merevséget, de ebben az autóban egy dolog szólalt csak meg, a középkonzol időnként.Roppant merev a karosszéria, az M Sport futómű feszesebb hangolása és a kisebb átmérőjű M-es kormány pedig együtt él vele, minden egyben van.
Kevésbé közvetlen a kormányzás, még így is ritka kellemes csillapítású a futómű és nagyon kevés zaj tör be az utastérbe, mégis jóleső közvetlenség járja át az egészet. A mindennapokban ennél több talán nem is kellene, pláne egy ilyen 5-ösben, amitől azt várja az ember, hogy kényelmes és csöndes legyen, nem pedig egy sportautó. Ebben a formában tökéletesen működik is, annyi fűszerrel, amit a kézi váltó ad hozzá.A sportkormány hajlandó fényesedni, itt még csak kezd, a belső nagyon egyben van, új autó érzésünk van benne ülve
Fotelszerűek az ülései, elöl sportosan szűkre is állíthatóak
Az iDrive ma is modernnek tűnik, a kezelőfelület nagyon hasonló a maihoz, ezt a tekerőt némelyik modellben még mindig alkalmazzák
Lámpái hátul már ledesek, elöl xenon fényszórók világítanak automata kapcsolással
Ülései fotelszerűek, mégis sportosak, ebben igazán trükköset tud alkotni a BMW.
Kényelmes, tartásuk viszont feszes is lehet. Kopástól a vaskos oldaltámaszon beszélhetünk a vezetőülés esetén, itt is csak a szövetbetétes rész kezdett el bolyhosodni.Klasszikusan BMW-s arányú limuzin, sportos vonásokat mutat, de az F10 még így is inkább kényelmes utazóautó
Újszerű állapota ellenére még erős értékvesztéssel is szinte lehetetlen túladni rajta.
Hogy miért? Éppen kézi váltója miatt, ebben a generációban már használtként sem keresett, pedig az alig 7 millió forint jelentősen kevesebb újkori értékénél. Három éves és a piac egyik legkevesebbet futott példánya a kézi váltósok között. Hasonló modellt idősebben, jelentősen magasabb futással már találunk 5 millió forint alatt is, ennek viszont megvan az az előnye és biztonsága, hogy magyarországi, teljesen követhető előéletű és garantáltan törésmentes. Megvan benne az a BMW-s vezetési élmény, amiért a márkáért rajongani lehet, ezt viszont nagyon kevesen párosítják épp az F10-es 5-össel. Az automata váltó passzol hozzá, de aki még szereti a kézi váltót, messze nem fog csalódni, legfeljebb kellemesen.Három évesen, kevés futással, közel tökéletes állapotban nehéz eladni, éppen kézi váltója miatt, pedig jó élmény vele vezetni






































2015-ben nem sok hiányzott hogy ez legyen a nyertes (az XC60 helyett), kombi kézi váltós 18d egy tökéletes családi autó kifejezetten baráti áron (a feltétlenül szükséges dolgokkal, bőr, xenon, metálfény, e-h radarok, navi ).
Összességében is, a BMW megalkotta az F10-esben a tökéletes autót, ami minden jól tud, ha kell olcsó belépő dízeles praktikus kombi, ha kell brutális dízel, és természetfeletti V8, és a kombi csomagterének boszorkányságait (pl állítható hátsó ölés támla szöge ezzel növelhető a csomagtér) éppen azzal a mindent tudásra törekvéssel dolgozták ki, mint az M5 nyomatékvektoros difizárját.
Ha kell kapható volt láblendítésre nyíló motoros csomagtartóval és digitális műszerfallal (aminek a keretei még egy fizikai műszerfalra hajaznak, tekintettel a hagyományos vásárlóközönségre).
Viszont az is igaz hogy a fenti tág spektrum miatt az alapváltozatokon néha érződik az h terelnek a feléras megoldások felé, ez igaz a váltóra is, de legalább kapható volt hozzá.
Az X3as kéziváltójáról nincsenek pozitív emlékeim (az 518d-t automatával adták, kézishez ugyanúgy el kellett volna mennem 50km-t a tesztközpontba, mint az X3-ért), d személy szerint a nem emlékszem olyan hátsókerekes kéziváltós autóra, ami olyan pontosan kapcsolható mint a jobb első-kerekeseké. Ez a váltó nem a sportosságért került be hanem az ára miatt, de azért szerintem senki se rinyáljon miatt, inkább nézze meg mibe kerül újonnan egy automata váltós rendesen felszerelt alsóközepes autó…
„Mert egyre kevesebbeknek kell a kézi” „A kínálat hasonul a kereslethez”Ez igaz,de ha nem gyártanának automatát,csak kézit akkor azt lennének kénytelenek vásárolni.Eszed, nem eszed,nem kapsz mást alapon.És nem gondolom,hogy emiatt túlzottan visszaesne az eladás,mert aki BMWt akar venni azt is fog.
Én amíg lehet a kézi váltóra szavazok. Jelenleg nem fenyeget az a „veszély”, hogy új BMW vennék. Céges autóm manuális váltós, ha automatát kapok nyilván azt használok majd, de ha választhatok, akkor kézi.
Azon csodálkozom, hogy azt írja, hogy nehéz eladni. Én azt gondolom, hogy inkább könnyű. Sok olyan hirdetést látni, ahol már a címsorba felhívják a figyelmet arra, hogy az autó manuális váltós, mintegy extra tulajdonságot hirdetve. Valószínűleg azért is keresik a kézit, mert egyrészt azt szokták meg, másrészt eggyel kevesebb hibalehetőség. Családban nemrég meghibásodott egy automata váltó, igaz, hogy 10 év fölötti autó (és japán), de a használt váltó is 700 ezer körül volt, úgy, hogy ráadásul kb. 3-4 hetet kellett rá várni.
Tökmindegy manapság a kézi váltósok is behánynak és azoknak is 100-tol a csillagos ég a javitása.
Nem mellesleg az automatában nincs kuplung és kettös lendkerék. Amit a kézi váltóson mindenkép cserélsz használatól függöen minimum 300000-km után (ha szerencséd van és nem sokkal elöbb ráadásul a kuplung nem garis) oszt az is min 2-3-kiló.
Lehet hogy az automatát egyszer drága javitani akár az 1-misit is elérheti (pláne ha elfolyt az olaj azt még mentek amig magátol megált). De egy rendessen karbantartott rendszeressen megfelelö olajal és segédanyagokkal akkor nem jellemzö 500000-km alatt semmi probléma. Sőt tudok olyan bundestaxit mutatni amiben már több mint 1-mill van azt gyári a váltó. Arról nem beszélve hogy az 5-ös kategoriában már nem igen van kereslet kézi váltóra mert az automata kevesebbet iszik,jobban megy, (mind végsebességre mind gyorsulásra) és 100x kényelmesebb. És ezért nehezebb eladni.De az Audinál és a Mecedesnél is ugyan igy van.