Ez lett az Év Magyar Autója!
A verseny történetében először alakult ki pontegyenlőség az élen, így a zsűri döntése alapján a sportautó kategóriában két autó kapott koronát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sok izgalmas autót és szoros küzdelmet hozott az Év Magyar Autója díjak hatodik évada. Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 26 márka 63 autót jelölt.
Magyar Év Autója 2025
Hét kategóriában hirdetett győztest a zsűri. A kedvező árú autók kategóriát (8 millió forint alatti kezdőárral) a Dacia Duster nyerte, a Skoda Superb Combi a családi autók között győzött, az Audi A5 Limousine a flotta autók között, a Hyundai Tucson (kis- és közepes méret) és a Mazda CX-80 (nagy SUV-ok) a szabadidő-autók között, a Volkswagen Touareg R a prémium autók mezőnyében lett első, míg a Volkswagen Transporter a kishaszonjárművek között győzedelmeskedett. A versenytörténetében először alakult ki pontegyenlőség az élen, így a zsűri döntése alapján a sportautó kategóriában két autó kapott koronát: a BMW M5 és a Volkswagen Golf GTI. Év Meglepetése 2025 különdíjat kapott az Alfa Romeo Junior.
Három kategóriában nevezték az importőrök és az autógyártók a plug-in hibrid és teljesen elektromos autóikat. A legjobb hibrid ezúttal a Skoda Kodiaq phev modell lett. A legtöbb jelölt a legjobb elektromos autók kategóriában indult, ahol az Audi A6 e-tron vitte el a pálmát. A kedvező árú (15 millió forint alatti kategória) elektromos autók között a Kia EV3 győzött.
A 2025-ös évadban a három hazai autógyártóból kettő nevezett, az Év Magyar Autója történetében harmadjára vihette el az Audi Hungaria a fődíjat, ezúttal a győri gyártású Cupra Terramar győzött. A modellt az Audi Hungaria és a Porsche Hungaria közösen nevezte a versenyben. A győriek korábban 2022-ben és 2024-ben nyertek, akkor az Audi Q3 Sportback phev, illetve az RS Q3 modellek lettek a hazai gyártású autók kategóriájában az elsők.
A díjra mind a 63 nevezett autó esélyes volt. A kezdeti szoros versengést követően magabiztos szavazat előnnyel nyert a Suzuki Vitara a Suzuki Swift és a Ford Explorer előtt. A februárban és márciusban lezajlott online szavazáson több mint ötezren vettek részt. A Suzuki korábban már háromszor elhódította ezt a díjat, legutóbb az S-Cross nyert.
Minden évben a zsűri kiválasztja azt a PR-szakembert, aki egész éves szakmai tevékenységével kimagaslik a mezőnyből, illetve a versenyben nevező importőr, márka képviseletében a leginkább segíti a zsűri munkáját. Idén egyhangúan Horváth Bencének (Alpine, Dacia, Renault) ítélte oda a díjat a zsűri.






