Profi műhelyeknél is jobb driftautót csinált a GR86-ból a fotós

A SEMA-n mutatta meg ismét a Toyota, milyen jó alap a GR86 a tuningoláshoz és a versenyzéshez

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Formula Drift rajongója és hivatalos fotósa önszorgalomból készített profi driftautót a GR86-ból, de a Toyota is bemutatta a sportkupé következő Cup szériáját.

Jobb fotóst nem is kívánhatna magának a Formula Drift amerikai versenysorozat, mint Larry Chen, aki munkáján kívül, saját szabadidejében rakott össze egy komoly versenygépet. A driftversenyek ritkán érhetők el a nagyközönség számára, már ami a részvételt illeti, hiszen a profi driftautók komoly beruházást igényelnek. Chen azonban megmutatta, hogy hobbiként is meg lehet csinálni egy olyan minőségű kocsit, ami akár rangos versenyeken is részt vehet - bár az kétségtelen, hogy szaktudás és pénz azért így is kellett hozzá. Utóbbi szempontból viszont segített rajta a Toyota, hiszen a GR86-ossal a japánok a legolcsóbb valódi sportautót dobták piacra, és hát nyilván nem mindegy, milyen alapra kell építeni. Chen GR86-osa vizuálisan is kiemelkedik az autók mezőnyéből, bár alaposan átalakította a műszaki alapokat is. Hozzáadott a 235 lóerős, 2,4 literes D-4S boxermotorhoz egy HKS GT2 Pro ZD8 kompresszorkészletet töltőlevegő-hűtővel, K&N légszűrővel és MagnaFlow NEO cat-back kipufogórendszerrel, ami kapásból 300 lóerőre növelte a teljesítményt. A súlycsökkentés érdekében CSF alumíniumhűtőre cserélte a gyárit, és olyan további kiegészítőket épített be, mint a HPS szilikoncsövek, valamint a szénszálas HKS Dry Carbon Fiber motorburkolat és a biztosítékdoboz-borítás, amelyek optikailag is sokat javítottak a gépészeten. Átalakította ezeken kívül a fékrendszert, a futóművet, illetve - a farolást könnyítendő - új differenciálművet épített be, és az amúgy sem hosszú úton járó sebváltót még rövidebb járású szerkezetre cserélte. A tuningot rengeteg optikai kiegészítővel tette teljessé, a szénszálas toldatok, a nagy hátsó szpojler és a fehér felnik vonzzák a tekintetet.
Hirdetés
A SEMA kiállításon a Toyota is megmutatta, mire képes házon belül, a GR86 alapjain érkezett az új Cup versenyautó, ami a típusspecifikus széria következő szezonjában tűnik majd fel. Ennek elődjével nem mellesleg a Car Competition Racing Team magyar versenyzői, Lengyel Ádám és Molnár Bendegúz nemrég megnyerték a Nürburgring Langstrecken-Serie 2022-es bajnoki címét az SP3 géposztályban (lásd itt). „Ma sok néznivalót kínálunk a hűséges GR86-rajongóknak ezzel az egyedi építésű, kézzel fogható driftgéppel, amely zárt pályás szórakozásra való” - mondta Lisa Materazzo, a Toyota marketing részlegének alelnöke Las Vegasban, a SEMA megnyitóján. „És Larry látványos alkotása nincs egyedül. Hoztunk egy versenyzésre átalakított GR86-ot is, amely a jövő évben debütáló Toyota GR Cup márkakupa-sorozatunk dedikált versenyautója lesz” - tette hozzá.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?