Sivatagban nyúzza hidrogénes autóit a BMW

Az extrém hőmérséklet és a poros közeg sem fog ki a BMW iX5 Hydrogen modellen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az idén február óta futó tesztflotta most az Egyesült Arab Emírségekben bizonyíthat, ahol még a homokdűnékre is felkergetik a zéró emissziós autókat.

A villanyautók berúgták az ajtót, ezáltal a többi alternatív hajtás, például az üzemanyagcella a háttérbe szorult. A Mazda jelenleg nem lát jövőt a hidrogénüzemben, ennek ellenére más gyártók ilyen irányban is fejlesztenek. Az üzemanyagcellás autók lényegében elektromosnak is titulálhatók, a kerekeket villanymotor forgatja, csak az áram nem kábelen keresztül érkezik. A betankolt hidrogén oxigénnel egyesül, ezáltal áram keletkezik (és némi víz). A technológiát a hidrogén elraktározása bonyolítja, tartály(ok), nagy nyomás és hűtés szükséges a biztonságos tároláshoz, illetve az hidrogén előállítása költséges, az elektromos hálózattal ellentétben nincs jelentősen kiépített infrastruktúra. Ennek ellenére BMW hisz benne, a hidrogénhajtású iX5 flotta már egy éve járja a világot. A németek szerint az autók kompromisszumoktól mentesek lesznek, illetve a “BMW által fémjelzett menetdinamikát igazolták”, persze ez a BMW tulajdonosok széles spektrumon mozgó vérmérsékletétől függően értelmezhető. A németek üzemanyagcellás rendszere 125 kW-ot képes előállítani, a villanymotor viszont már 295 kilowattnyi teljesítményt, azaz 401 lóerőt szabadít a kerekekre. A hatótáv 500 kilométer, a tankolás nem hosszabb a szokásos metódusnál, itt inkább a hidrogénkutak hiánya az akadályozó tényező.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?