Jön a drágább útdíj a környezetszennyezőbb autóknak az EU-ban

Teherautókkal kezdik a környezetvédelmi besorolástól függő útdíjakat Németországban és Ausztriában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elkezdődik az alacsonyabb környezetvédelmi besorolású járművek kiszorítása a forgalomból az Európai Unióban, ami az útdíjszámításban is megmutatkozik majd. A teherautókkal indítanak.

Az EU célul tűzte ki, hogy 2030-ra 30 százalékkal csökkenti a közúti közlekedésből származó CO2-kibocsátást a 2005-ös szinthez képest. Decembertől új értékelési módszerrel fogják meghatározni a 7,5 tonna feletti járművek CO2-kibocsátását, és öt osztályba sorolják majd őket. Mindezt azért teszik, hogy az útdíjszámítások során bevezethessék új elemként a szén-dioxid-kibocsátástól függő árazást.

December 1-jétől Németországban minden 7,5 tonna feletti haszongépjárműnek környezetvédelmi osztálytól függő tehergépjármű-útdíjat kell fizetnie.

Ezt 2024. július 1-jétől a 3,5 tonna felettiekre is alkalmazni fogják. Németország az első uniós tagállam, amely bevezeti a szén-dioxid-kibocsátással arányos útdíjat. Ausztria a második EU-ország, amely bejelentette, hogy bevezeti a CO2-útdíjat a tehergépjárművekre. A szomszédos államban a kezdő dátum január 1. A jövőben az ausztriai útdíj meghatározásakor meg kell majd adni a jármű kibocsátási osztályát. Ehhez az útdíjtarifában öt különböző CO2-osztályt különböztetnek meg. Minél inkább környezetbarát a jármű, annál magasabb CO2-osztályba sorolják. Azt, hogy a rendelet a többi uniós tagállamban mikor lép hatályba, még nem jelentették be. Forrás: ORFK-OBB
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?