A ferdehátú Fiat Tipo lenne a Bravo utódja?
Erősebb és ferdehátú Fiat Tipo a láthatáron
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb kémfotók jelentek meg a ferdehátú Fiat Tipóról. Közben felbukkantak képek a gyári sportváltozatáról is. Fejlődik a sorozat.
Tipo S, avagy Aegea S név szerepel a szabadalomban. Ha Európa nyugati felébe is eljut, lehet Abarth márkanéven jön
Már megint egy szabadalmi rajz, most az új Fiat Tipo gyárilag felspécizett változatáról. Olcsó szedánként alap motorkínálata diszkrét, de azért egy kis játékosság itt is beleférhet a képbe. Legalábbis bizonyos piacokon. Pontosan nem tudni még, hogy Fiat, vagy Abarth márkanéven jönne ki, de már szárnyra kaptak a találgatások, hogy csak optikai csomagról vagy valódi tuningról lenne-e szó. Egy kis ültetés, erősebb fékek, egy sportosabb futómű, és az olaszok 1.4-es 140 lóerős turbómotorja a családias értékek mellé hozhatna némi vezetési élményt is a Tipósok mindennapjaiba.
A sportváltozatnál viszont sokkal fontosabb, hogy most már egészen biztos, hamarosan kijön a ferdehátú Tipo. Ha a szedánformánál praktikusabb, ügyesebben bővíthető csomagtartót hordó autó kell, akkor itt a megoldás. Egyben egy kicsit fájó pont, hogy a Fiatnál nem egy új, "igazi" kompakttal oldják meg a Bravo utódlását, hanem a kisautóból faragott olcsó szedán ferdehátú változatával tudják le ezt a kört. Így a ferdehátú Tipo is fura helyzetben lesz, mert lesz jó pár kompakt, aminél kisebb, a kisautóknál persze ő maga sokkal nagyobb, és árával is valahol a két tábor közé szorul. Meglátjuk, mit sütnek ki ebből az olaszok.
Már 2014 novemberében megjelentek a hírek az új Törökoszrágban gyártandó Fiatról. Nagyobb részt szedánt szerelnek majd össze, kisebb részt csapott hátút és kombit, amint beindul a teljes gyártás.
A Tipo a módosított SCCS alapokra épül, aminek az alapváltozatát a Grande Puntonál használták. A módosított platform volt a kiindulópont az 500L, 500X, Toro, Renegade stb.-hez. Ne egy az egyben alváz irányából közelítsük a dolgot, hanem „szerkezet”-ként nézzük. Rugalmasabban variálható és nem kell teljesen újat kifejleszteni minden egyes autóra. Erre szokta mondani Zöld, hogy a FIAT még mindig a GM idejében fejlesztett alapokat használja… nézőpont kérdése.
Valahol meg lehet érteni azt a modellpolitikát, amit a Tipo család fog képviselni. A Stilo bukott és utána a Bravo II-ből még kevesebbet adtak el. A Bravo II-nél már nagy mértékben csökkentették a terv számokat, de azt sem tudták elérni. Nem akartak még egy „Golf” ellenfelet készíteni. Más irányból közelítenek. Nem szigorúan a nyugat-európai piacra tervezték az új autót, hanem az EMEA régióra.
Számomra a Tipo nem Linea és a Bravo II utóda, hanem egy új kompakt autó három kaszniváltozattal. A méretekről lehet vitatkozni, de sehol sincs rögzítve, hogy a kompakt (alsó-közép) kategória mettől meddig tart. 20-30 évvel ezelőtti kompaktokat ma már verik a B osztályos autók méretben. Egyébként a fiatpress is kompakt szedánként ír a Tiporól.
Remélem nem kell 2017-ig várni az 5 ajtós bemutatójára, hanem már idén tavasszal lehull róla a lepel. Egy szűk körnek már be lett mutatva mind a 3 kaszni változat, úgyhogy csak nem fogják elhúzni a dolgot.
Ezt mondod?
[url]http://www.autoevolution.com/news/2016-fiat-bravo-replacement-spied-in-italy-dressed-in-grande-punto-clothes-97289.html[/url]
Ezzel mit akartal mondani?
Ott a Linea, 4 centivel kisebb a tengelytavja mint a Tiponak, egesz pontosan 2,6m a hossz kozel 4,6 m es ugyan arra a FCA small platformra epul mint a Punto, Corsa, Renegade, MiTo stb.
Olasz forrasok szerint 2017-re johet a Bravo utod.
“Tipo a Punto átdolgozott és megnyújtott padlólemezét használja”
ez azt sugallná, hogy közelebb áll a puntóhoz még mindig (megnyújtás lehet 10 centi is), de ez alapján nagyon nem puntó méret : (a szedán 4.5 méter hossz, 2.63 tengelytáv)
[url]http://www.autonavigator.hu/ujdonsag/minden_a_fiat_uj_olcso_szedanjarol_a_tiporol-16064[/url]
és nem gondolnám, hogy a ferdehátú verzió sokkal kisebb lenne, (4.3 méterre tippelek mert a hátsó túlnyúlás elég hosszú, a tegnelytáv marad…ezek meg furcsamód passzolnak a bravóval….).
Ezt a baromságot csak itt írták le eddig. Olasz oldalakon nem, sőt látni kémfotókat a Bravo valódi utódjáról is.
A Tipo a Punto átdolgozott és megnyújtott padlólemezét használja, így nincs köze a Giulietta/Dart/Viaggio/Ottimo modellekhez. Annak majd a tényleges utódnak lesz köze. Úgy fogják felépíteni a palettát mint a VW-nél, ez a Rapid megfelelője.
Egyébként formás autó lesz az 5 ajtós Tipo, arányosabb mint a szedán, ha a belsejét rendbetennék, akkor alacsonyabb árral a Golf mellé állítható, de inkább Auris, Focus.
Sok amerikai gép van, ami egész jó, de pl. a Chrysler/Dodge nem olyan rég hagyta itt az EU-t, természetesen nem akarnak most hirtelen visszatérni. Ha jól tudom, a Giulietta padlólemezére épül és ennek a Fiatnak a leszármazottja:
[url]https://www.google.hu/search?q=fiat+viaggio&client=opera&hs=P4R&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjv2rOMypLKAhVH6RQKHdO7BbUQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]
Szerintem nincs konkrét megfelelője az európai Fiatok közül. De a legközelebb szerintem is a szedán Tipo van hozzá.
ja és a dart miért nem jöhetett EU-ba?
[url]http://www.dodge.com/en/dart/[/url]
pedig egész jó…. vagy most a tipo lesz a dart EU megfelelője????
mind a 2 jó. a ferdehátú oldala kicsit astra h, de amúgy jó. ha könnyűek lesznek, akkor a 140 ló elég.
“…a Fiatnál nem egy új, “igazi” kompakttal oldják meg a Bravo utódlását, hanem a kisautóból faragott olcsó szedán ferdehátú változatával tudják le ezt a kört.”
Bejött, amire tippeltem – a Tipóból készült ferdehátút küldik csatába a Golf, az Astra, a Focus, az Auris, stb. ellen. Nagyon merész húzás. Megint csalódtam a Fiatban. Rendben van, hogy “erre volt pénz”, de mi fogja a halandót rávinni, hogy ezt válassza bármelyik jól bejáratott nevű vetélytársával szemben? Legalább a forma ütne nagyot, de az is nélkülöz mindenféle olasz stílusjegyet.
Az Ibiza/Toledo és a Rapid/Rapid Spaceback párossal azonban akár jót is meccselhetnek majd.