A Volkswagen újabb rekordokra tör?

Az ID.R Evo-n fejlesztik az aerodinamikai megoldásokat, és új hajtásláncot is kap

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volkswagen nagy erőkkel fejleszti tovább a számos rekordot beállító ID.R elektromos prototípust. Elsősorban a légellenállás javítása és a az elektromos hajtáslánc hatékonyságának növelése a cél.

Az ID.R-t eredetileg a 2018-as Pikes Peak hegyi felfutóra építette a Volkswagen, bizonyítandó, hogy olyan körülmények között, ahol a levegő már ritkább, illetve a motor nyomatéka az emelkedőn kiemelkedően fontos, ott az elektromos motor sokkal hatékonyabb, mint az eddig használt belső égésű motorok. Be is jött a németek számítása és már az első évben az addigi rekordot megdöntve nyerték a versenyt.
A fejlesztéseket ezzel még közel sem fejezték be, hanem gyártottak egy olyan alacsony leszorítóerőjű csomagot, amivel a kevésbé kanyargós pályákon nagyobb tempót tudtak elérni. Az eredmények most sem maradtak el, új elektromos pályacsúcsot futottak a Nordschleifén. Természetesen nem hagyták érintetlenül az akkumulátorokat sem, az egyes rekordokhoz más-más megoldásokat használtak az optimális súly és teljesítmény érdekében.
A Volkswagen most bejelentette, hogy elkezdi építeni a modell következő generációját ID.R Evo néven. A kocsi külső elemeit és a technikai specifikációt még csak most véglegesítik, de addig is az elődmodellel megpróbálnak rekordot dönteni a Sonoma Raceway pályán és igyekeznek megdönteni saját rekordjukat Goodwoodban is.
Hirdetés

A gyártó nem árulta el, hogy pontosan milyen kihívások elé fogják állítani az új elektromos prototípust, de valószínűleg láthatjuk még a Nordschleife egyenesein hangtalanul átszáguldani. Az ID.R eddigi rekordja 6 perc 5.336 másodperc ezen a pályán, ami jócskán elmarad még a Porsche 919 Hybrid Evo 5 perc 19.546 másodperces idejétől.
A prototípus továbbfejlesztése nem is olyan váratlan, mivel a Volkswagen már eddig is hangoztatta, hogy a jövőben csak és kizárólag az elektromos versenyzésre kívánnak erőforrásokat áldozni. Ez egyben azt is jelenti, hogy nem fejlesztik a Golf TCR túraautót, viszont az MEB platform alapjain várható egy, a tervezett eTCR bajnokságba szánt versenygép megépítése.
A Formula E-ben nem terveznek további csapatokkal indulni, mivel a szabályozások korlátozzák a fejlesztési lehetőségeket, ezáltal nem is tudnak mindent felhasználni az utcai modellekben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?