Barbi és a törött Jazz
Fizetett hirdetés
Nem feltétlen baj, ha egy autó törött volt, de jó tudni a múltját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tipikus magyar használtautó-vásárlási sztori következik. Érdemes okulni belőle, még foglalózás előtt informálódni, úgy az alkura is több a lehetőség.
Boldogság volt a hosszú keresgélés után az autó megtalálása, aztán kiderült, törött volt, az autó értékénél többet fizetett rá ki a biztosító
Így jutott el – egyébként nagyon logikusan, egy kollégája tanácsára – a 2005 utáni Jazzhez. Most már, hogy végre csak egy típusra fókuszált, kezdett árnyaltabban látni. Felismerte, hogy az állapot fontos és azt is, hogy kicsit furcsán öregszik a Jazz, főleg az látszik meg, ha a napon állt. A jók roppant hamar elfogynak. És az is kiderült számára, hogy elég sok közöttük a korábban törött, ezeken többnyire friss rendszám van.
Mivel főállású munkája van, szabadidejében vágott neki a mustráknak, ismerősei segítettek megnézni egy-egy autót, így rögtön sokkal szélesebb merítéssel rendelkezett, mintha egyedül ment volna nézelődni. Messzebbről is gyűltek a képek a hegesztett lámpafülekről, a ragacsosra kopott kormányokról és a csálé lökhárítókról. Profi, nem? Amúgy is, mit nézett volna rajtuk egyedül, azt a képekről is látta, hogy a kolbászzsír-metál szín nagyon szép, de a padlizsán se rossz.
Ezen a ponton kérdeztem meg tőle, hogy ugye mielőtt foglalót fizetett, átnézette a kocsit rendesen, valami műhelyben? Hosszú másodpercekig tartó hallgatás után jött meg a válasz: nem. Akkor vitt magával valakit, aki felismeri, ha az autónak két baloldala van? Nem. Legalább lekérdezte a voltetorve.hu oldalán? Azt sem, azt se tudja mi az. Elmeséltem neki, hogy mielőtt bármit fizet, ez az alap. Lekérdezni a kocsit a voltetorve.hu oldalán. Regisztrál, befizet egy ötöst (vagy akcióban kevesebbet, most például november végéig négyezer magyar forintocska is elég), és a kívánt autó alvázszám, vagy rendszám szerint lekérdezhető, hogy volt-e törve. Kiderül, az is, ha tekergetve volt, vagy ha a biztosítók látóterébe került, az is meglesz. Aznap, de legkésőbb a következő munkanapon jön az eredmény. Elbúcsúztunk.
A voltetorve.hu elárulta, hogy törött volt az orra. Mármint az autónak
Másnap kora reggel csörgött a telefon, Barbi volt. Tekintettel a korai időpontra, azonnal sejtettem, itt valami nagy gond lesz. Az is lett. Síron túli hangon szólt bele: megjött a voltetorve.hu oldaltól az eredmény. Idén tavasszal volt az autóra egy kárbecslés, a kárösszeg nem kevesebb, mint egymillió-kilencszázezer forint. Egy kicsit ízlelgettük ezt a számot, egy másfél milliós autó és a kifizetésére szánt összeg előteremtésének fájdalmai tükrében. Talán mégse kellett volna kifizetni a foglalót a lekérdezés nélkül?
Azt mondja, elviszi a közeli szervizbe, ott felemelik és körbemérik az összes lehetséges ponton. Ha nagyon rossz, esetleg fut egy kört a kereskedővel a foglaló visszaadásáról, legrosszabb esetben elveszti azt a százezer forintot (ez húsz lekérdezés ára, csak a viszonyításként), amit a rendberakásra szánt. De a kereskedő előző nap mondta, hogy sérült volt, sőt, azt is, hogy sérülten vették és ők tették rendbe, ekképp ez nem járható út.
Pár óra múlva felcsillant a reménysugár. A közeli Suzuki Varrónál megnézték, és az autó jó. Egy aksi kell bele, meg a szivargyújtó nem működik. Persze, megnyomták az elejét rendesen, főleg a bal oldalon, de teherviselő elem nem sérült, ami pedig igen, azt rendesen megcsinálták, amit kellett megvettek hozzá. Még a légzsák se nyílt. A fényezés vastagságán kivehető, hol és hogyan volt sérülve. Komputerre dugták, az óra nem volt tekergetve, a visszahívásokon részt vett az autó.
Végül kiderült az átvizsgálás által, hogy az autón nem is volt vészes kár, nem kell temetni minden autót, ami korábban sérült volt. Tudni persze jó, kiváló alkualap
Tanulság? Több is. Nem kell menekülni a törött autótól, nem feltétlenül rossz az. A nagy kárkalkuláció inkább a javítószerviz ügyességét tükrözte ebben az esetben, mint az autó valódi állapotát. Nem szabad kihagyni vásárlás előtt a voltetorve.hu oldalt, csak egy ötezres (most épp csak 4...), és tudjuk, mit keressünk.
Akkor kérlek, mutasd meg nekem, melyik mondatban szaroztam ezeket és hol állítottam, hogy a nem prémiumokét nem szokták ugyanígy visszatekerni?
Esetleg az 1 millió kilométert futott Fabiáról szóló cikket olvastad már?
Egy lényeges dolgot nem írtatok, bármilyen vásárlás esetén foglalót soha sem adunk előre csak előleget, ami beleszámít a vételárba és elállás esetén vitán felül visszajár, a foglaló nem.Amennyiben ebben az esetben a kereskedő állt volna el az eladástól duplán kellene vissza adni a foglalót, azt ugye senki sem gondolja, hogy megtörténne!Szerintem ez a leglényegesebb ebben a történetben, persze akinek ez nem számít az nem ilyen autót keres.
Az említett site sem tud külföldi adatokat beszerezni gondolom, ha a Magyar adatbázisban is csak a magyar életútja szerepel az autónak.
„tinédzser korú német prémium bálnáját csilliárd kilométerről visszatekerve”
Na itt a lényeg, ezt mindenki elismeri hogy X-szer volt visszatekerve az órája a prémiumnak, tehát csilliárd klilométer van benne, de mindenki szereti szarozni, hogy miért is prémium, miért is szar, de érdekes módon ezeknek lehet visszatekerni a kllométer órájukat úgy hogy a gyanútlannak semmi sem tűnik fel, ergo ezek csak jó autók amelyek 2X 3X annyit elmennek mint a többiek.
2.3 millió elég sok ahhoz, hogy valaki szétgényolja…
Szerintem a lényeg felett mindegyikőtök elsiklott pedig pont ezért szponzorált ez a cikk:
-mint egyedülálló anyuka-
Lehet bedobni az urak közül randi céljából pár tisztelettudó megjegyzést:))
Szerintem meg a legfontosabbat sikerült megoldani: a nadrághoz választani autót…
Nézd meg, hogy jól felszerelt (normális belső, tolatási segédlettel, kéziváltós, digit klímás) nőies autó, kevés km-rel 10.000 EUR alatt, és mindjárt ritkább a mezőny.
Itt a hangsúly a jól felszerelten van, mert Sima „női autók”, mint a Jazz pl nem nagyon volt ilyen extrákkal, radar esetleg előfordult de nem sok. Ráadásul ezek sokszor egyszerűen igénytelen belsővel készültek, kemény műanyagok gagyi textil belső.
Ez a két a két modell kö9zlpkategüriás alapő (nem gondoltam volna de a Venga pl egész nagy)
A Kia csúcsfelszereltsége panoráma tetőablakos, navis érintőképernyős tolatókamerás (radar nélkül !!!) de a xenon ritka, bőrülés végképp. A C30-hoz meg nem volt kapható kamera, de sok a summum csomagos modell, minden jóval.
Gyakorlatilag ebben az árfejkvésben még Lancia Ypsilonopk voltak amelyek szépek, bár a belső nem győzött meg, viszont már 2012-ben kapható volt magic parkinggal, ami relatíve tényleg működött.
Használtan tényleg más a keresés mint újonnan, gyakran egészen a végletekről dob ki a sors autókat.
Nekünk a két döntős autó legutóbb a Volvo C30 és a Kia Venga volt, pedig a két autó egymás tökéletes ellentéte, de kb egy árban voltak az 5 éves modellek csúcsfelszereltséggel (ami nem jelentett sokat, mert még extrákban is teljesen más volt a politika), de valahogy nagyon hasonlóan „nőies” autókat lehetett belőlük találni.
Egy időben már módszeresen kerestük ezt a kettőt.volt hogy 100km-t utaztunk azután a pár Kia után, de női autóknál teljesen mások a preferenciák.
Szegény Barbi arcát úgy megküldtétek direktben fénnyel a nyitóképen, hogy kicsit sok lett belőle.
Szerintem tök felesleges lamentálni ezen. Ezek szerint nem mindenkinek volt még a feltüntetés ellenére sem egyértelmű, hogy ez egy megrendelésre írt, szponzorált cikk, nagy valószínűséggel kitalált tanmesével.
A Jazz az egyik legnépszerűbb típus a piacon a racionálisabb vásárlók között, talán azért esett erre a választás. Így mégis szimpatikusabb, mintha a másik tipikus használtautó-vásárlóról szólt volna, Béláról, aki élete befektetéseként megvette a tinédzser korú német prémium bálnáját csilliárd kilométerről visszatekerve, három hasonlóból összehegesztve, amire ráköltheti évente a vételárát, hogy havonta egyszer begurulhasson a helyi kútra, hogy kétezerér’ teletankolhassa.
Kinőtték a Kalost, de azért utódként felmerült a semmivel sem nagyobb Aveo és a szintén nem sokkal tágasabb Linea? A Golf sokaknál játszik, aki autót akar venni, ezt megértem, de a felettébb rizikós 407-eshez hogy lyukadtak ki? Nem igazán tudták benyomásom szerint, hogy merre akarnak továbblépni, de látszik, hogy a törökszedán-kompakt kategória volt a fő csapásirány. Végül eljutottak a legtutibb all-in-one játékoshoz, a Jazz-hez – akár „A Becsületesnepper ajánlásával” feliratú matrica is díszeleghetne rajta hátul:)
Nem gondoltam volna, hogy a hölgyeket is képes meghódítani „cukiságával” ez a derék japán igavonó – szerintem inkább remek célszerszám, mint szívrabló:)
(X)-es cikk a kényszeredett fajtából
Nem állítja, hogy kideríti a jármű múltját és azt sem garantálhatja, hogy a szerviz nem nyerészkedett anno a javításon azzal, hogy többszörösével túlszámlázott a biztosítónak. Erről pont nem a promotált cég tehet.
Az én autóm is „törve” volt. Az első és hátsó lökhárító (vacakul megcsinálva, de) visszakerült, a jobboldali lámpabúra körkörösen „repedt”, illetve a csomagtérajtó volt cserés. Ezen kívül semmi.
Nekem erről fényképeim vannak, de az említett adatbázist hiába is túrná bárki…
„Honnan származnak a kárelőzményre vonatkozó adatok?
Szolgáltatásunkat kibővítettük, így a magyarországi károk több mint 90%-ára van rálátásunk. A válaszokat a gépjárműpiac szereplőnek adatbázisaiból küldjük.”
Nem mondja meg, hogy hol keres, nem mondja meg, hogy pontosan mit keres, de fizess előre 4e-t, és akkor eljön a kánaán! Aki ennek bedől, az nagyon hülye.
Tehát, ha jól értem a cikket, a következő történt:
-elment megnézni egy autót,
-a kereskedő elmondta, hogy törve volt,
-utólag megnézték a reklámozott oldalt, és tényleg ott is látszik, hogy törve volt.
És ebből az a konklúzió, hogy mindig meg kell nézni a reklámozott oldalt?