Dögös és környezetbarát az emelt Leaf is

600 km hatótávot ígér a Nissan IMx koncepció

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Nissan nem kerüli a forró kását, 600 km ígért hatótávval és önvezető technológiával vetíti elő Leaf alapokon nyugvó villany-crossoverét.


Hosszú felvezetés után végre leleplezték a Nissan IMx névre hallgató, de igazából a Leaf crossover változatának tekinthető koncepciót. Nem kevésbé drasztikus a megjelenése, mint a japán gyár új villanyautójának, noha tanulmányautóként két irányba nyíló ajtókkal, B-oszlop nélkül képzelték el az emelt változatot. Azért felismerhetően Nissan, meglepő módon masszívan kupésított farral, valódi trapéz sziluettel. Utasterében is hozták az elvárhatót: négy futurisztikus, 3D nyomtatással készült ülés, versenyautós volán, össze nem érő középkonzol és óriási digitális felületek. Sokkal érdekesebb azonban a hajtáslánc, amit hozzáképzeltek.
Hirdetés

A Nissan első elektromos crossoverét két villanymotor hajtaná, amik együttesen 430 lóerőt és 700 Nm nyomatékot hoznának. Ugyanazon a villany-platformon, így lapos alvázon alapszik, mint a Leaf, tehát tágas utasteret és alacsony tömegközéppontot várhatunk. Akkumulátorának kapacitását és típusát egyelőre nem részletezték, de 600 km emissziómentes hatótávval riogatják a konkurenciát. Azzal már lehetne büntetni a hagyományos belsőégésű motorokat. Ráadásul beültették a ProPILOT rendszer továbbfejlesztett, már valóban önvezető technológiáját. Állítólag gombnyomásra tűnne el a volán és fordulnának egymás felé az ülések. A jelek biztatóak, a Leaf emelt hasmagasságú változata azonban kevés eséllyel fut be az évtized vége előtt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?