Hirdetés

Duplakuplungos váltót fejlesztenek a Civichez

A Honda mutatott egy Civic tanulmányautót, amiben jó pár fejlesztést lelepleztek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új automata váltót kaphat a Honda Civic, az 1,5-ös motorhoz próbálgatják a márka más modelljeinél már alkalmazott nyolcfokozatú automatát.

A matt fekete kocsiban már az új hajtáslánc dolgozik, 1,5-ös benzinmotorhoz csatolták a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltót

Feltűnt egy különös tanulmányautó, méghozzá egy évente rendezett Honda találkozón, ráadásul egyenesen a gyáriak hozták. A matt fekete kocsin, ami egy tizedik generációs szedán Civic, olyan átalakításokat végeztek, amik jó eséllyel a ráncfelvarráskor kerülhetnek bele a sorozatgyártott kocsikba. Először is ilyen a nyolcfokozatú, duplakuplungos automata váltó. A Civic jelenleg 1,5 és 1,0 literes motorokkal érhető el, váltóból hatfokozatú kézit és fokozatmentes automatát választhatunk. Nagy előrelépés lehetne, egy duplakuplungos azok számára, akik menekülnek a CVT-től.

Hirdetés

Megerősített segédkeret, áthangolt futómű és fékrendszer javít a Civic vezethetőségén, valószínűleg a frissítéskor érkezik

Maga a váltó nem új fejlesztés, ez a nyolcfokozatú duplakuplungos már megtalálható a márka amerikai luxusmárkájának kínálatában, például az Acura CDX-ben. Hogy mely piacokon és mikor lesz elérhető ez a váltó a Civichez, egyelőre rejtély, a kocsiban mutatott többi fejlesztésre viszont nagy esély van, hogy a modellfrissítésre megérkezik. Ilyen például a megváltoztatott segédkeret, ami állítólag 25%-kal javítja a karosszéria torziós merevségét, de lágyítottak a futóművén és a fékeket is áthangolták a matt fekete autóban.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 17:25
    Permalink

    Tök jók ezek a duplakuplungos váltók pl : kettőstömegű lendkerék , duplakuplungszett , hátramenet és 1 es váltás közötti megnövekedett idő egy hagyományos automatával szemben , lassú araszolgatásnál rángatás , kúszás fokozatban csúszó kuplung ami idővel tönkremegy és párban kell cserélni .

    Szemben egy hagyományos automatával ahol nincs kettőstömegű,se csúszó kuplung, gyorsabb 1esből hátrameneti váltás, a kúszás olajjal megoldott nincs csúszó kuplung , városban araszolásnál nem rángat…. ÉÉÉÉÉÉS A JOBBAK UGYANANNYI IDŐ ALATT KAPCSOLNAK FOKOZATOKAT MINT A DUPLAKUPLUNGOSOK .

    Bár nem mint ha az 1.5 vagy az 1.0 civicben számítana hogy 0.02 másodperc alatt vált 1 ből 2 be vagy 0.025 alatt … 😀 😀

    Szóval gratulálok hozzá hogy így a 21 század elején az amúgy szerintem szar CVT váltót sikerült leváltani egy másik szarra ami még ráadásul szervizigényesebb mint a hagyományos automata és drágábban javítható nála …

    Hondánál is megirigyelték az Európai gyártók alkatrészeladásait és profitálni szeretnének belőle picit …

Vélemény, hozzászólás?