Elérhető luxus: Mercedes-Benz S 320 CDI, 2006 használtteszt
Mercedes-Benz S 320 CDI, 2006 használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy S-osztályos Mercedes akkor is exkluzív, ha nem is a legfrissebb széria. És nem is feltétlen megfizethetetlen, valamint drágán etethető.
Nem fekete, nem kommersz ezüstszínű, kékesszürke metálfényezésével szinte egyedi, V6-os dízelével erős és takarékos, megjelenésével még mindig kecses és tekintélyes ez a 6,5 millió forintért kínált, hamar elkelt előző szériás S-osztály
Ha nem jött volna ki az újabb S, ma sem mondanánk korosnak a W221-es szériát. Az 5076 mm hosszú luxusautó 560 literes csomagteret, meg sok más mellett 8 légzsákot, Pre Safe védelmi rendszert, baleseti helyzetekre felkészülést ad
Egy S ugyanis alsó hangon V6-os dízellel kezdődik, ezzel már luxuslimuzin, s hiába mondjuk, írjuk, hogy a 8 éves példány a legjózanabb választás, ez sem az önmegtartóztatásról szól. Még bőven van megjelenése, tekintélye, presztízse. Legalábbis ennek a darabnak, ami első és egyetlen tulajos, hazai forgalomba helyezésű, márkaszervizben karbantartott, garázsban tartott, s gazdája zömében egyedül, nem túl sokat használta. A most már 8,5 éves autóban lévő 188 ezer kilométer évi 22 ezer kilométeres átlagfutást jelent. Egy komoly utazóautónál ez igen csekély. Ennek megfelelően hibátlan a karosszéria. Komoly sérülés sosem történt, szem nem, legfeljebb festékvastagság-mérő veszi észre, hogy az első ajtók és az egyik első sárvédő már újra lettek fújva - a márka műhelyében. Nagyítóval körbenézve az autót észrevehető egy-egy karc a lökhárítókon, más nem. Sokkal feltűnőbb az általános megjelenés, a krómkeretes oldalablakok, a hatalmas első krómmaszk a csillag-koronával, s a csomagtérajtó krómcsíkja akkor is tekintélyt adó, ha már nem ez a legfrissebb S-osztály.
Tetszik látni a sofőrülés bőrkárpitját? Nincs összetöredezve, a kormánykerék (galériánkban közelebbről is látható) huzata is kopásmentes, 188 ezer kilométer alatt éppen csak fényesedett. A helykínálatra nem lehet panasz, a világos belső és a fabetétek együttesen kellemes, otthonos érzetet adnak
Döbbenetes, hogy az előző S már 9 éves modell, az is, hogy ez az autó 8 éves. Gyermekbetegségei úgy néz ki, nem voltak. A kötelező karbantartásokon túl nem kellett szervizbe járni. Bár a kilencvenes években és a kétezres évek első felében igencsak megtépázódott a S megbízhatóságának híre, úgy néz ki, hogy ennél a szériánál nagyon figyeltek rá a gyáriak, valóban jót is sikerült alkotni. 8 év és közel 190 ezer kilométer csupán kötelező - persze nem olcsó - szervizelésekkel elismerésre méltó.
Ékszerként hat a középkonzoli analóg óra. Ma már egyéb modellekben is van hasonló
Bár a széria nem friss, a megjelenés kívül-belül egész üde, a mostani előtti S utastere nem tűnik korosnak. Ez volt az első S-osztály, amiben a kormányoszlopra került a 7G-Tronic automata váltó előválasztója. Hibátlan szerkezet finom kapcsolásaival, meg persze azzal is, hogy felszabadult a váltó hagyományos helye. Ott, a kisebb szekrénnyi méretű könyöklő előtt Comand Controller található, a bőrkárpit azon, azaz a legtöbbet tapogatott elemen kopott csak meg egy kicsit. Mert ugyebár a józannak titulált S is bőrkárpitos, kifejezetten gusztusos, világos bézs árnyalattal. A sofőr ülésén is töredezésmentes huzaton nem csak a Mercedes minősége, hanem az is látszik, hogy ez az autó megkapta a megérdemelt törődést, a rendszeres takarításon túl időnként a bőrápolást, kívülről a waxolást is. A kormánykerék bőrhuzata sem kopott, épp csak fényesedett, a vetített műszerblokkos, részint bőrözött műszerfalas, elektromos üléses utastér teljesen hibamentes. Nem csak az első, a hátsó szélső helyek is fejedelmi kényelműek. Nincs combos oldaltartás, masszírozás, vagy egyéb úri huncutság. Kényelem van, meg elöl persze azért fűtés. És olyan - elektromosan szabályozható - üléspozíció, ami akár 1000-1500 kilométeres utakat is könnyedén letudhatóvá tesz.
Elöl-hátul tágas, kényelmes, hibátlan állapotú az utastér. Rekesz mindegyik ajtóba jutott, az elsőkbe rejtett is. Az elektromos ablakok mind automaták, a zajszigetelés pazar
Az utazóautó-jelleg persze nem csak az üléseken, meg a szintén elektromosan állítható kormánykeréken, azaz az üléspozíción múlik. Hanem a hajtásláncon is. A 3,0 literes V6-os dízelmozdonnyi, 540 Nm nyomatékot ad már 1600 1/perc fordulaton. Nem csoda, hogy igen hosszú áttételezésű a váltó, az autópályás 130 km/óra sétatempóként, igen alacsony fordulattal futható. Higgadt gázpedálkezelésnél mindig alacsony fordulaton, kellemes morajjal dolgozik a V6-os gázolajos. Padlógázra gyorsan visszakapcsol a váltó, fújtat a turbó, aszfaltba harapnak a hátsó kerekek, és álló helyzetből 7,5 másodperc alatt 100 km/órára ér a több mint 5 méter hosszú, csaknem 1,9 tonnás limuzin. Menet közben is rugalmasan mozog, nyomatékból nincs hiány. A tömeghez és a méretekhez illő a Brake Assist Plus asszisztenssel is felügyelt (vészhelyzetben teljes fékerőt adó) fékrendszer: miként gyorsításkor, lassításkor sem érezni az S tömegét. És menet közben sem, ugyanis a futómű sem hétköznapi, elöl kettős, hátul úgynevezett térlengőkaros független. Légrugózással és szintszabályzással. Magyarán az S telepakolva is közel ugyanúgy viselkedik, mint üresen. Meg persze egyszerre stabil futású és lágy rugózású. Bőven bele lehet szeretni ebbe a 8 éves példányba is, aminek igazából csak egyetlen baja van: tavaly kijött az új generáció, már nem ez az autók Istene.
Abszolút értékben sem vészes, éves szinten kifejezetten kedvező, 22 ezer kilométeres a futás. A vetített kijelzőn a rádió, a telefon, a navigáció és az elmúlt több mint 50 000 kilométerre 9,2 l/100 km vegyes fogyasztást író fedélzeti számítógép is megjeleníthető
Most viszont újkori (ezen autónál extrákkal mintegy 30 millió forintos) árához mérten nevetséges összegért, 6,5 millió forintért meg lehet kapni, téli-nyári kerekekkel, karbantartottan, hibátlan állapotban. Nem csak megvenni, itatni sem feltétlen vészes. Városban persze nemigen lehet 10 liter alá vinni az étvágyát, de vegyes körülmények között autózó tulajdonosa az elmúlt bő 50 000 kilométert 9,2 l/100 km átlaggal tette meg - ez is mutatja, hogy igen kíméletes használatot kapott az autó, ha a megjelenés önmagában nem lenne elegendő.
Ez a fellépés akkor is meggyőző, ha maga az autó 8 éves. Senki nem fogja kérdezni, hogy mikori is az előző szériásként még mindig frissnek tűnő S, mekkora a futása
Fotózás előtt az S-sel is betértünk az EZ Wash Lurdy Házhoz. Hozzánk hasonlóan őket is lenyűgözte az autó, még akkor is, ha dolgozniuk kellett vele. Íme a tapasztalataik:
- A lakkozása jó, könnyen tisztítható.
- Az üvegfelületek is jó minőségűek, nem olyanok, mint a hasonló évjáratú, olcsóbb kategóriájú autók esetében, ahol is az üvegfelület külső oldala érzékeny, sérülékeny, opálosodásra hajlamos. Ez a szélvédő soha nem lesz tele apró sérülésekkel, amit a nagyobb sebességnél a levegőben, menetszélben lévő porszemcsék okoznak.
- A felni megtisztítása is egyszerű, nem jellemző a fékpor belesülése – bár ez a fékbetét minőségét is jelzi.
- Külső tisztogatás vonatkozásában érzékeny felületnek számít a B oszlopon található fényezett műanyag és az oldalablakok körül található krómozott szegély.
- A padlókárpit könnyen és jól tisztítható (ugyancsak a jó minőségű anyag alkalmazása miatt).
- A Belső műanyagok nem foltosodnak.
- A bőr belső, az ülések és a könyöklő is jó minőségű, de itt jegyzem meg, hogy a bőrfelületek igénylik a rendszeres tisztítást és természetesen az ápolást is, hiszen idővel ezek kiszáradnak, töredezetté válnak.
Összességében elmondható, hogy a német prémiumkategóriás autó igen jól van „összerakva”, a fejlesztők különös gondot fordítottak a megfelelő anyagok megválogatására.
Pálffy Zsolt, EZ Wash Lurdy Ház
Mindenkinek megvan az a szint, amit megengedhet magának, esetleg amit a munkahelye finanszíroz a számára. Ez igaz a típusokra, a márkákra. de nem csak autóban, hanem lakástól kezdve a cipőig, mindenre. Tehát a lakosság nagy többségének nem problémája, ezért alulról és kívülről a dolog másképp látszik. Akinek sosem fordult meg a fejében, hogy 69 ezres Boss inget vegyen, annak a Mercedes autó sem illik a képbe. Amikor eltelt az idő a prémium márka felett, akkor már jobban hozzáférhető sokaknak, de mivel a karbantartás és az alkatrész rettenetes drága jön a megoldás keresés, ezzel tényleg alaposan romlik az állapot, míg egész silány nem lesz és a még mindig kiváló szerkezet nullát ér. Na ebbe nem szabad belevásárolni, hogy úgy mondjam. Bár sokan elkövetik ezt a hibát. Az itthoni átlagos népességnek fogalma sincs mennyire gazdagok a közepesen gazdagok is, másutt, a jómódú magyar meg úgyis újat vesz, kicsit talán kevésbé extrát vagy inkább egy sokkal olcsóbb, de menő terepjárót.
Kedves Kempelen, egy ablaktörlő árából nem szabad ilyen következtetést levonni. Való igaz, hogy az alkatrészeken extra hasznot keresnek a márkakereskedések. A fiamnak SAAB-ja van, a Wallishoz hordja, tudom miről beszélek. Szemtelenül magas alkatrész- és munkadíjakkal dolgoznak. De hát ugye céges autó, a céget meg nem igazán érdeklik a költségek. Néha én is megdöbbenek egy-egy javítás kapcsán. Egy átlag magyar bruttó fizetés egy kisebb kis dolog. Nem olajcserére vagy ilyesmire gondolok.
Az nem ugyanaz a lapát. Hasonlít rá, de nem az.
Ezek az autók pont attól a kókányolástól omlanak össze, amit te elkezdtél magyarázni az ablaktörlővel. Pontosan erről beszéltem lentebb. Első az ablaktörkő, aztán az üzemanyagszűrő, aztán az inspekciók, a motor és futómű alkatrészek…a végeredmény pedig az az általános színvonal, amit a ha.hu-n kínált luxus autók többségénél tapasztalsz.
Tényleg 40eFt az ablaktörlő lapát hozzá???
Most néztem meg a Bárdin, BOSCH
680/680 mm-es Aero Twin lapát hozzá 15.500.-Ft.
Nekem abból még lejön a kedvezményem (-45%), de legyen teli árban, úgyis kicsit messze van a negyventől.
Ja, hogy a gyáriról beszélsz a Pappasban?
Hát igen, nem kizárt, hogy ott annyi…
Majd meg veszi egy dagadt zsíros vasazós,egy-két év alatt lelakják nullára a purdékkal…
Kivéve akkor ha meguntad és van rá pénzed , hogy vegyél egy újat … egyébként nyugodtan lehet 25-30.000 km/évvel számolni ez nem is nagy futás teljesítmény.
Kívánatos autó még ma is. A tesztelt példányban nincs sok extra, elég alapközeli. Azért a képek alapján nincs olyan szép állapotban, a kormánykapcsoló csúnyán karcos és a bőrön is látszik a használat. Ha nem lehetne ellenőrizni a km hitelességét, én nem hinném el.
Az utolsó szervíz – a hirdetés szerint – nem Pappasos, tehát ugrott a 30 éves gari. Drága lesz a fenntartani, 6,5-ért nem is olcsó és az igazi dolgok csak most fognak jönni. Nagyon érdekelne, mikor és mennyiért fog új gazdát találni.
Hát igen, nincs másodkézből luxus, de ez eddig a legkívánatosabb autó a bemutatottak közül, mindazonáltal pénzt nem adnék érte 🙂
Na igen biztosan jön majd egy kezdő dizájnerdrog díler aki megveszi és 6-8 hónap esetleg 1 év alatt teljesen lelakja mert persze szervizbe nem kell vinni elég ha a szomszéd Lada tuningos srác néha ránéz az aknás garázsban és kicserél benne ezt -azt … minap pont láttam egy 650i-t amint éppen szürke füstöt eregetett kipufogóján keresztül ezzel is tudatva a külvilág számára , hogy ő már egy 7-8 év körüli öreg lerúgott v8 megkímélt állapotú presztízs kocsi gondos jó gazda mellett örök életű …
Fenntartás. Ennek az autónak a szervizelése pont annyiba kerül, mint a 30 milliósnak. Prémium autó szinten az annyit jelent, hogy egy pár ablaktörlő 40 ezer Ft magasságában van. Remek autó, de rengetegen felejtik el, hogy ez az, amit nem megvenni drága, hanem megtartani ebben az állapotában. Ezért siralmas a többedik gazdás hazai luxus autó park általános műszaki állapota.
gyerekek vagytok ……………. és irigyek .. elöször is össze hortok egy csomo olyan dolgot ami abból fafad hogy .. még ilyen autot nem is látatok belüröl .. ugyanis a 3 millás skodát is 20 százalékal részletre veszitek … ha már egy 10 éves fosvagen van a segetek allatt az avilág leg jobb verdája .. … nem ebben az autoban az elektronika rakoncátlankodik … ugy mint az elözö w 220 ban az ujabb w 222 ben pedig még több a kütyü evvel szoktak lenni problémák … meg emlithető a lég rugó de ez is simám 300 000 km bir ezzek az autok amiket nem ugy tekernek az első tulaj után
,hogy visza 100 000 km valojában németben . olaszban ..és szinte mindenhol min szorozni kell 2 szer 3 szor a mutato állását …. magyarba még 5 ször is lehet egy ilyen auto szinte kopás nélkül le megy 350 000 a belső dolgokra értem … az ülés széle a kormány mindent el árul ha uj akormány … ott már 600 – 700 ezer kilcsi van az ülés kb 450 ezer után kezdi mutatni a km … a motor az első félmiliot szinte hiba nélkül teszi ezzek után jönn a viz pumpa a trafok görgök stb .. a válto 50 ezres cseréknél kb 600 ezret megy el itt ugye 7 válto van az ötös arégi w 220 ban tartosab volt ….. egy szo mint száz ilyen jármüvek ebben a kategoriában s classe . a /8 . 7 es bömös … nem valos kilométerek után kapják a használt teszteket …………… alkatrész árak itt is el hangzik anyi baromság …………… pl w 221 lég rugó egy első gyári 560 000 van ugyan atol a gyártotol 280 000 német van usa 190 000 ért és használhato chinai 110 000 ezek a dolgok minden egyes alkatrészre érvényesek persze az alsó kategoria sem jo de az adig is tart … ugy gondolom mercedesbe ruvill , mehle , febi tudja a gyári dobozos minöséget … végezetül most pont egy w 220 55 öm van 5434 ccm 388 lo 520 nm el járok vele 11 literel kb 1 éve egy ft sem költötem rá olajon szürön és a szokásosokon kivül …. aki egy szer ilyen be ül legyen audi .. bömös vagy merga … sohatöbé nem kell neki az átlag szar üdv
Teljesen egyetertek!
Azok irkalnak akik meg nem hogy ultek volna benne meg el se mentek mellette gyalog
Hatso szilenteket cserelem termeszetesen mind ket oldalt
100.000ft
Es?
Nem lenne ennyi okoskodo irigy ember es nem a kamu szoveget tolna nem lenne ennyi teves info errol
W221 s500 es sajatom
Kozel se kerul annyiba mint ahogy gondoljak sokan
Igen eszik mert v8 benzin
Igen draga a gumi ra
Kotelezo szerviz motor es valto olaj es csak tankolni
Mig a valtoolaj 61 ezer ft addig mirol is beszelunk hogy draga?
Vezerles csere mikor jon igen huzos
De en legalabb tudom miert fizetek annyit
140km/h 2000 a fordulat
Ezt a fajta erzest kell megfizetni 🙂