Életműdíj helyett – ilyen az új Mercedes E-osztály
Minden a Mercedes-Benz ötödik generációs (W 213) E-osztály modelljéről
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ismerjük a főbb változatok adatait, a hazai árát, és már itt az első AMG is. A Mercedes-Benz új E-osztálya 2016 egyik nagy durranása.
Mernék arra fogadni, hogy a W 213 egyszer még időtlen szépségű klasszikus lesz. Most egyszerre modern, és van benne valami fenséges. Felőle nézve szinte fölösleges minden nagyobb autó
Stirlitz, Ponton, Fecske, Állólámpás, Zöldséges, Taxis, Pápaszemes és még három generáció, azaz kilenc széria alkotta eddig a Mercedes-Benz utóbbi bő hetven évnyi középkategóriás kínálatát. A közép itt persze nagyot jelent, igaz volt mindig még nagyobb, és aztán lett kisebb is. A stuttgart-untertürkheimi prémium nagyautók közül csak az utóbbi ötöt nevezték E-osztálynak, de a sorozat nimbuszát már a korai elődök megteremtették. Még nem próbáltuk, de az eddig ismert nem kevés adat és a bemutatott technikai újítások alapján a nemrég debütált széria is tovább halad ezen az úton.
Dinamikus, kevesebb krómmal szinte már sportos, a tetővonal meg ismét annyira kupészerűnek hat, mint a kettővel ezelőtti W 211-es szérián
A 2016-os autós év két nagyon fontos újdonsága az E-osztály és konkurense, a BMW új 5-ös sorozata. A konkurens BMW-t még csak kémfotón láthattuk, de már most előre kijelenthetjük, hogy a köztük feszülő elöntendő meccs értelmetlen. Olyan kérdés ez, mint hogy a falu szélén, vagy a nagyváros közepén jobb-e lakni. Nézőpont, azaz egyéni preferencia kérdése, így értelmetlen a másik ember választását minősíteni. Az E-osztály és a BMW - ha minden jól megy - megint nagyon eltérő karakterek lesznek, és ez így is van rendjén. A W 213-as széria lerázhat magáról minden korábbi ráerőltetett BMW-s márkajegyet, mert a Mercedes már egy ideje nem akarja majmolni a bajor konkurenciát. Szakítva az előd szögletességével az új széria a 2013-as S-osztály (W 222) és a 2014-ben megjelent (C-osztály W 204) gömbölydedebb formáit viszi tovább.
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4923 | 1852 | 1468 | 2939 | 540 |
Az AMG Line külső a nagy felnikkel és a nagy alsó légbeömlőkkel, a mély köténnyel és a küszöbtoldatokkal teljesen kiforgatja az E-osztályt úri eleganciájából, mégis ízléses
A trükk az, hogy így egyszerre lehet elegánsabb és dinamikusabb megjelenésű is. Az alapváltozathoz és az eleganciát fokozó Exclusive kivitelhez álló csillag jár, a sportosabb Avantgarde és az AMG Line külső csomagos változatokhoz meg hatalmas, a hűtőmaszkon trónoló. Ízlés dolga, de szerintem mindkettő jól áll neki. A díszeknél fontosabb, hogy hatalmasat nőtt a kocsi, teljes hossza 43, tengelytávja 65 milliméterrel gyarapodott. Utóbbi felelős az arányok változásáért, így még inkább kijönnek a klasszikus, hátsókerékhajtású autót sejtető vonalak, amikről a cég dizájnere, Robert Lešnik beszélt nekünk egy korábbi interjúban. Nőtt a nyomtáv is, de a határozottabb kiállás mellett a beltér is nagyobb lett; a hátsó utasoknak térben 6, vállban 4 milliméter a plusz, mindezt úgy, hogy közben a csomagtér sem lett kisebb.
Ahogy megszokhattuk, a klasszikus elegánstól a kifejezetten sportosig lehet kérni vagy ezerféle belsőt, de az új szériánál az ezek közti különbségek talán markánsabbak, mint a korábbiaknál
Hátul Exclusive, elöl AMG Line a beltér. A hangulatok eltérőek, közös bennük a magas minőség, az elsőrangúnak ígért kényelem és a főúri helykínálat
A teljesen áttervezett karosszéria lehetővé tette, hogy a futómű minden elemét újra cseréljék. Az E-osztályhoz alapáron acélrugók járnak, a légrugózás feláras, de nem kell ám a vasat kárhoztatni. Rögtön háromféle is elérhető, amiből a széria a komfort is változtatható lengéscsillapítású. Az Avantgarde kivitelek ezt dinamikus hangolással és 15 milliméter ültetéssel fejelik meg. A hagyományos sportfutómű szerepét ebben a generációban az állandó elektronikus kontroll alatt működő, szintén állítható és 1,5 centivel ültetett Dynamic Body Control rendszer veszi át. A korábban már bemutatott változatok után új a 300 névre hallgató erősebb négyhengeres benzines.
Modell | Lökettérfogat (cm3) | Teljesítmény (kW/LE) | Nyomaték (Nm) | Gyorsulás 0-100 km/h (s) | Átlagfogyasztás (l/100 km) | CO2 kibocsátás (g/km) |
200 | 1991 | 135/184 | 300 | 7,7 | 5,9 | 132 |
300 | 1991 | 180/245 | 370 | 6,3 | 6,6 | 149 |
400 4Matic | 3498 | 245/333 | 480 | 5,3 | 7,7 | 174 |
43 AMG 4Matic | 2996 | 295/401 | 520 | 5,3 | 8,3 | 189 |
220 d | 1950 | 143/194 | 400 | 7,3 | 3,9 | 102 |
350 d | 2987 | 190/258 | 620 | 5,9 | 5,1 | 133 |
350 e | 1991 | 210/286 | 550 | 6,2 | 2,1 | 49 |
Balra a sornégyes új dízel, jobbra az erős és tiszta V6-os benzines. Nyilván előbbiből fog a legtöbb fogyni, de az utóbbi léte is fontos, presztízskérdés
Akit taszítanak a kicsi motorok, annak ott a 400 4Matic változat, ami itt egy 3,5 literes V6-ost takar 333 lóerővel és hozzá kötelező összkerékhajtással. Ez az M 276 kódú biturbó V6-os blokk nagyobb változata. Érdekesség, hogy a C-osztályba ennek 3 literes változata kerül ugyanekkora teljesítménnyel, itt viszont a lényeg, hogy hatalmas nyomatékát még szélesebb tartományban szállítsa, ezért a nagyobb lökettérfogat. Új az első AMG változat is, aminél lesz még erősebb. A Mercedes-AMG E 43 4Maticban az előbb említett háromliteres dolgozik, de AMG tuninggal 401 lóerőt tud. A piaci bevezetéssel minden változat a 9G-Tronic kilencfokozatú automataváltóval vált elérhetővé, de később a négyhengeres benzinesekhez a hatfokozatú kézi lesz az alap. Idővel a 4Matic rendszer kérhető lesz több változathoz, most először már az alapmotoros 200-as modellhez is.
Bal oldalt és középen a változtatható képű vetített szélesvásznú műszerfal, jobbra meg az alapáron járó részben analóg, ami talán szebb egy kicsit
Az első Európában is elérhető benzines hibrid E-osztály a 350 e nevet kapta. Benzinmotorja az alapmodellekből ismert kétliteres négyhengeres. Ha utóbbit a lehető legkevesebbet használjuk és vallásos rendszerességgel töltögetjük az akkumulátorát hálózatról, akkor a 30 kilométeres villanyhatótávot kihasználva akár alig 2,1 liter is lehet a fogyasztása. Nem kevésbé innovatív a Drive Pilot rendszer, amivel a Mercedes-Benz újabb lépést tesz az önvezető autók felé. A kamerák és a szenzorok, na meg az adatbázisok összekötésével az új E távolságtartós tempomatja 210 km/óráig működik, ami feleslegesnek tűnik, de a korlátozás nélküli német autópályákon igenis van rá igény. Aztán az E nem csak magától parkol távirányítással, hanem segít a sofőrnek sávot is váltani, ha veszélyt észlel önállóra fékez, és helyettünk lassít, ha sebességkorlátozásba futunk.
Elszöszöltek vele jó pár munkaórát a fejlesztők és a tesztelők, mire ilyen lett. A légellenállási együttható csak cw 0,23
A C, az S és most már az E is az innovatív MRA platformra épül. A futómű is új, csak az igényes megoldások változatlanok
A magát kormányzó autóból hamarosan jönnek még újabb változatok. Lesz über-AMG is V8-as négyliteres motorral. A jövőre várt Mercedes-AMG E 63-hoz és annak még durvább S változatához képest az E 43 AMG kismiska. Szép sorban jön a praktikus kombi, a szívszorítóan szépnek ígérkező kupé és a szabadságérzést a csúcsra járató kabrió is. Mindennek persze megvan az ára. Az előd még készletről jó áron elvihető, akinek viszont az új kell, annak az E 200 esetében egész pontosan 11 863 920 forinttól indul a móka. A legolcsóbb dízel a 220 d ennél drágább, az 12 523 850 forintba kerül a legszerényebb alapkivitelben. Ezzel az új E alapváltozata gyakorlatilag egy árban van a kifutó 5-ös BMW-vel, és olcsóbb a szintén nem új Audi A6-osnál. Mindez persze nem igazán számít egy valódi nagy prémiumautót vásárló módos ügyfélnek. Azt hiszem, az új E amiatt lehet igazi ász, mert egyszerre lehet képes a régi és az újdonsült Mercedes rajongókat is levenni a lábáról. Meglátjuk, hogy lesz, addig is számoljuk a napokat.
Ára még Németországban sincs, csak a száraz adatait tudjuk a 401 lóerős Mercedes-AMG E 43 4Maticnak. Ő a mai kínálat legerősebbje
A királynő megérkezett…First Class
Mercedes-Benz the best or nothing!!!
Egy MB-t lemosni is gyönyörűség, én már csak tudom.
Am besten!
Das AUto.!
és nem a folcvágen
Nem vagyok Mercedes-párti,de ez nagyon ott van.
Ehhez nincs nagyon mit hozzáfűzni. Hibátlan! A Mercedes az a Mercedes! Boldog lehet, akinek ilyen lesz.