Érkezik a Vitara trónfosztója?

Lenyomná itthon a Vitarát az új Toyota Yaris Cross

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Belépett a kompakt SUV-ok piacára a Toyota is. A Yaris Cross nagy fába vágja a fejszéjét itthon. A trónkövetelő szerepében tetszeleg, hiszen a Suzuki Vitarát akarják megelőzni vele.

Eszeveszett tempóban növekszik a B-SUV-ok szegmense, tehát a kompakt crossoverek, avagy városi terepjárók kategóriája. Magyarán meredeken növekednek az eladási számok, így nem csoda, ha sorra mutatják be a gyártók az ebbe a kategóriába szánt típusaikat. Az egyik legújabb versenyző a Toyota Yaris Cross, amellyel

nem kisebb célt tűzött ki a hazai forgalmazó, mint letaszítani a trónról a Suzuki Vitarát.

Habár az árával nem tud alá licitálni, de nagyon közel van hozzá, szoros lehet a mérkőzés. Teljesen új, illetve a névadótól eltérő dizájnt kapott a Yaris Cross, ettől függetlenül ugyanarra a platformra, a TNGA-B-re épül, csak épp egy kicsit hosszabb karosszériával. A kötelező elemek nem hiányoznak róla, ott vannak díszítésül a fényezetlen műanyag kerékjárati ívek és küszöbök, meg úgy az egész autó marconább, mint a Yaris. Nagyobbnak láttatja magát, mint a kicsi állatok, amikor veszélyben érzik magukat, pedig a Yaris Crossnak nincs félnivalója. Mindent tud, amit ebben a szegmensben tudni kell, sőt még egy kicsit többet is. De visszatéve még kicsit a dizájnhoz, az autó megjelenését feldobhatja még a kéttónusú fényezés fekete tetővel, a légterelőben végződő tető, valamint a hátsója is enyhén Lexus beütésű, ami persze hasznára válik, nem egy „sima” Yarisra emlékeztet.
Hirdetés
Az a bizonyos megnyúlt karosszéria nem is elhanyagolható méretnövekedés, hiszen 24 centivel hosszabb a Cross (4180 mm), valamint a szélessége 2 centivel (1765 mm) nagyobb, magasságban pedig 9,5 centivel kínál többet, a hasmagassága pedig 170 milliméteres. Mindebből persze profitálnak a hátsó utasok és a csomagtér is. Utóbbiból kétféle méret létezik, mert a fronthajtású és az összkerékhajtású változatok között mutatkozik némi különbség. Az elsőkerék-meghajtású Yaris Cross csomagtere a nagyobb, alapból 397 literes, az összkerekesé pedig csak 320 liter. Mindkettő jól használható tér, a 40:20:40 arányban osztható hátsó üléstámlák pedig a praktikumot növelik, illetve lehajtásukkal a csomagtér mérete is 1097, illetve 1038 literre nő.
Toyota Yaris Cross méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4180 1765 1590 2560 320/397
Hirdetés
Elöl hasonló kép fogad, mint a kicsi Yarisban, de azért nem teljesen ugyanolyan a műszerfal, a digitális műszeregység kialakítása például eltérő. A középkonzol tetején a kipróbált példányokban 9 colos érintőképernyő kapott helyet, amin a Toyota legfrissebb multimédiás rendszerét lehetett kezelni. Tudja a vezeték nélküli okostelefonos kapcsolatot az alkalmazásokkal, illetve jutott hely vezeték nélküli telefontöltő felületnek is. Anyaghasználata egyébként igényes, puha műanyagok és szövet kombinációja teszi otthonossá, illetve az, hogy nagyon könnyen, nagyon gyorsan találja meg benne mindenki a megfelelő üléspozíciót a kényelmes vezetéshez. Aztán indulhat is a háromhengeres, másfél literes benzinmotor, hiszen mindegyik Yaris Cross orrában ez található, csak épp segítheti a dolgát villanymotor is. A hibrid rendszerteljesítménye 116 lóerő, ebből a benzinmotor 92 lóerővel veszi ki a részét, a nyomatéka pedig 120 Nm. Villanymotorból egyébként kettő is lehet egy elöl 141 Nm-rel és egy hátul, 52 Nm-rel, energiájukat pedig egy lítium-ion aksiból nyerik, ami 27 kilogrammal könnyebb a korábban alkalmazott nikkel-metál-hidrid változatnál. Ebben egy e-CVT sebességváltó dolgozik a fokozatnélküli szerkezetek tipikus viselkedésével. Bár nagyon finom a háromhengeres járása, rezonancia nem jut be, de amikor a teljes csendet felváltja a benzinmotor búgása, akkor azért egyértelmű, hogy milyen szerkezet is található az autó orrában. Persze ez a hajtáslánc tökéletes a mindennapi használatra. Üzemmódválasztó gombbal még egyfajta sportos attitűd is előbukkanhat, a PWR, avagy Power állásban élénkebben reagál a gázpedál lenyomására, de amúgy sem tűnik lomhának. Egy bő 60 kilométeres városi, és Brüsszel környéki tesztkörön a fedélzeti rendszer 4,2 literes fogyasztást írt ki a fronthajtású változatnál.
Hirdetés
Az intelligens összkerékhajtású sem volt sokkal torkosabb a maga 4,4 literes értékével. Ez nem csak a ”terepválasztó” tekerőgombjában más, a fronthajtásúhoz képest más a futóműve is. Elöl persze mindkettő MacPherson felfüggesztést kap, hátul a fronthajtású csatolt lengőkaros, az AWD pedig dupla keresztlengőkaros futóművel rendelkezik. Az a bizonyos terepválasztó pedig felkínálja a Snow, tehát a havas, csúszós utakra való beállítást, illetve a Trail módot, ami akkor jöhet jól, amikor egy vagy több keréknél nincs tapadás. Persze ilyesmi legtöbbször göröngyös földutakon fordulhat elő. Vezetni mindkettő változatot kényelmes, megfelelő mennyiségű visszajelzést adnak az útról, a kormány sem érzéketlen, és a futóművet sem „húzták” túl feszesre, szóval tényleg igazi városi SUV. Aki nem szeretne hibridet, választhatja a sima 1,5 literes benzinmotorral is a Yaris Crosst, így 125 lóerő áll rendelkezésre 153 Nm forgatónyomaték mellett, de ebből várhatóan kevesebb fogy majd. Bár a sima Yaris esetében az itthoni vásárlások alapján fele-fele arányban kérik a hibridet és a sima benzinest, a Crossnál arra számítanak, hogy az eladások 70 százalékát a hibrid teszi majd ki, és ezen belül a vásárlók 20 százaléka valószínűleg összkerékhajtással kéri majd.
Toyota Yaris Cross - műszaki adatok
1.5 Hybrid FWD 1.5 benzin 6 MT
Emissziós norma Euro 6d
Hengerűrtartalom [ccm] 1490
Hengerek/szelepek száma 3/12
Teljesítmény [LE (1/min)] 116 125
Nyomaték [Nm (1/min)] (DCT/4WD) 120 (3600-4800) 153 (4800-5000)
Gyorsulás 0-100 km/h 11,2 10,9
Végsebesség [km/h] 170 180
Saját tömeg [kg] 1170 1110
Megengedett össztömeg [kg] (DCT/4WD) 1690 1625
Ugyanakkor nem szeretnék a Toyotánál, hogy kannibalizálják egymást a forgalmazott típusok, a Yaris Crossért valószínűleg új ügyfelek jelentkeznek majd, persze nem kizárt, hogy néhányan a sima Yarisukat cserélik nagyobb autóra. A forgalmazás első teljes évében, tehát jövőre 2000 darabot szeretnének eladni, szóval látszik, hogy tényleg nagyon fontos modell lesz a Toyota életében (de tegyük hozzá, ezzel messze nem fogják lenyomni a Vitarát). Az előrendelés már lehetséges, ráadásul kedvezményes áron. Az első példányok szeptember végén, október elején érkeznek, meg. Utána már csak a drágább belépő verziók lesznek elérhetők. Most 5,99 millió forintról indul a Yaris Cross ára, ez a sima benzinmotoros változat, hatfokozatú manuális sebességváltóval, Active felszereltséggel, amelyben már eleve nagyon gazdag a biztonsági rendszerek kínálata. Többek között sávkövető, ütközésmegelőző gyalogos és kerékpáros felismeréssel, táblafelismerő, visszagurulásgátló, automata távfény és fáradtságra figyelmeztető rendszer is van. Magasabb szinteken még automata parkolósegéd is elérhető, ami egyedülálló a szegmensben. A hibrid modellek 7,19 millió forintról indulnak, az összkerékhajtásúak pedig 8,49 millió forintról.
Toyota Yaris Cross árlista (Ft)
1.5 Dynamic Force 125 LE 6M/T Active 5 990 000
1.5 Dynamic Force 125 LE CVT Comfort 6 740 000
1.5 Hybrid 116 LE FWD Active 7 190 000
1.5 Hybrid 116 LE AWD-i Comfort 8 490 000
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.09.01. at 07:26
    Permalink

    Valaki magyarázza el nekem, miért kell mindenkinek SUV? Legtöbben úgyis csak egyedül rohangásznak vele a városban, parkolni még mindig szar vele és nem is tudnak.

    • 2021.09.01. at 08:30
      Permalink

      Rövidebbek, mégis több hely van bennük – például egy RAV4 nem csak egy Camrynél rövidebb, de még egy 4 ajtós vagy kombi Corollánál is.
      Az pedig senkit ne tévesszen meg, hogy ennek az autónak is Yaris van a nevében: az emberek pénztárcájuk/hitelkeretük alapján választanak autót, azaz a Yaris Cross inkább a Corolla helyett kerül megvásárlásra, aminél jóval kisebb és könnyebb, környezetbarátabb is.

        • 2021.09.01. at 13:06
          Permalink

          A hely az hely, bármilyen irányban is van.
          Apa felül a bakra, és kocsit hajt! 🙂

          (Nekem az első generációs Scenic van: 4,13 m hosszú. Nagyon szeretjük, mert térérzetet ad. Az ember a fejénél nagy szellős helyeket érzékel, és az ember az olyan, hogy a fején vannak a szemei. Más kérdés, hogy nem fekszem benne, hanem egy sámedlin ülök, és a kormányt is megdöntötték teherautósan, hogy kényelmes legyen ehhez az üléspozícióhoz.)

          Visszatérve az első kérdezőhöz, szerintem 2 szempontból divat a SUV:
          1. Bakancs forma: esztétikus kinézet
          2. Könnyű a ki-be szállás.

          Sok embernek csak egy élete van, és úgy gondolja, hogy akkor az az egy legyen már kényelmes. Leszarja a környezettudatosságot, az árat, a balesetben a másik kis autóban ülők életét. Csak neki, neki legyen jó.

          • 2021.09.02. at 11:26
            Permalink

            Azért ez a SUV méret nem bánt jobban senkit egy másik autóban, ellenben a gyalogosokra, főleg a gyerekekre nagyobb veszélyt jelent, amit csak tetéz az, hogy nehezebb észrevenni őket a magas bódéból. De legalább könnyebben borul és a statisztikák szerint a borulásos baleseteknél a legmagasabb a halálozás. (legutóbbi ismertebb baleset M0-n egy kismama a felburoló Tiguán tetőablakán repült ki, újraélesztése utáni sorsáról nincs hír)

      • 2021.09.02. at 11:21
        Permalink

        A felhasználási mód dönti el. Városban lehet jobb választás egy Yaris Cross, mint egy Corolla, de autópályához, hosszabb utazásokhoz a Corolla sokkal jobb választás és autópályán mindig az alacsonyabb építésű autó fog jobban fogyasztani. Arról nem is beszélve, hogy a Yarisok hangszigetelése hagyományosan gyalázatos, nem tudom, hogy a Cross ebben hozott-e javulást, mert ha nem, akkor csak egy felpumpált kisautó, mint sok versenytársa.

    • 2021.09.02. at 13:34
      Permalink

      Régen volt az egyterü őrület. Lassan megszűnt. Alig van. Így a Crossok veszik át a helyet. A Yaris Cross tágasabb mint a Yaris lényegesen. A magas padka, rossz út esetén előnny a nagy hasmagasság és az erős kaszni. Aki nem tud parkolni, az vegyen leckéket :). Aki körbe radarral és kamerával nem tud parkolni, az más autóval sem tud.

      • 2021.09.03. at 10:42
        Permalink

        Azt viszont nem értem, hogy az egyterűekben kitalált belső-tér módosítási lehetőségeket, miért nem mentették át az “utód SUV”-ba?
        Hisz az egyterűekben pont az volt a zseniális, hogy ha kidobom a hátsó fertályt, akkor indulhat az ikea-járat, ha meg benne-hagyom, de picik a gyerekek, akkor előretolom és hoppá egyből nagyobb a csomagtartó.,,
        Persze találkoztam már olyannal, akinek egyterűje volt, és bevallása szerint sosem élt ezekkel a lehetőségekkel. Nem is tudja hogy kell. Lehet, hogy a többség csak divat miatt vette, és ez meg is válaszolja a feltett kérdésem.

    • 2021.09.03. at 20:21
      Permalink

      Gl+ Vitarában mar van tolató cam. Nagyon pöpec , bárhova betolatok, beoldalazok vele másodpercek alatt. Imádom. Maga az autóval is nagyon könnyű manőverezni, sokkal egyszerűbb, mint egy kombival vagy sedannal…

  • 2021.09.01. at 09:29
    Permalink

    “Érkezik a Vitara trónfosztója?”
    “Lenyomná itthon a Vitarát az új Toyota Yaris Cross”
    “a Suzuki Vitarát akarják megelőzni vele”
    “nem kisebb célt tűzött ki a hazai forgalmazó, mint letaszítani a trónról a Suzuki Vitarát”

    Ha én újságíró lennék, megkérdeztem volna a forgalmazót, hogy fenti kijelentések hogyan férnek össze a “jövőre 2000 darabot szeretnének eladni” prognózissal. Lehet, hogy nem is a forgalmazó beszélt ilyen zöldségeket?

    “Ugyanakkora a tengelytávolsága, mint a sima Yarisnak”
    “csak épp egy kicsit megnyújtott tengelytávolsággal”

    • 2021.09.02. at 13:51
      Permalink

      Az tény, hogy az új modellekkel (igazi hibridek) öszkerékkel is fele üzemanyaggal elmennek mint a Vitara 4×4. Méretben kb. ott vannak.

      Ha a statisztikát nézem, a Toyota 3 év alatt duplázta az eladásait. Nem jövőre, de pár év alatt (4-5) elképzelhető a trónfosztás. 🙂 Persze ehhez a Suzukinak is lessz beleszólása.

  • 2021.09.01. at 20:06
    Permalink

    A Suzukit soha nem fogja megelőzni az eladásokban. Egyrészt drágább, másrészt a Suzuki évek alatt építette ki bázisait, amit nem lehet csak úgy hipp-hopp megszerezni. Másrészt annak ellenére, hogy drágább sokkal gyengébbek a motorjai. A 3 hengeres szívó benzines nagyon gyenge, a Suzuki a 4 hengeres 1,4-es turbó motorral kis túlzással kétszer megkerüli és háromszor átugorja, mire a Yaris elindul.
    Formára hasonló a Hyundai Konahoz és a KIA Stonichoz, de mindkettő kapható jobb, erősebb, nyomatékosabb motorokkal, mint ahogy a Renault Capture is. Szóval örülni fognak a Toyotánál, ha egy kis szeletet ki tudnak hasítani a tortából.

    • 2021.09.01. at 20:43
      Permalink

      “Szóval örülni fognak a Toyotánál, ha egy kis szeletet ki tudnak hasítani a tortából.”

      Melyik tortából, jóember? A Toyota a világ legnagyobb gyártója, globálisan a Suzuki nem is nagyon látható. A magyar piacon se a Suzuki az első, mivel a reexportra eladott kocsikat illik kivenni a számokból :
      “A kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon a piacvezető pozíciót a tavalyi évben megszerző Toyota 7451 új autó értékesítésével 2021 első félévében is toronymagasan, 13,2%-os piaci részesedéssel vezeti a hazai eladásokat, részesedését 1,1 százalékponttal növelve a tavalyi év azonos időszakához képest.” (2021 első félév)

      43 ezer Vitara fogyott tavaly Európában, ennél még a RAV4-ből is több mint kétszer annyit adott el a Toyota.

      • 2021.09.01. at 20:52
        Permalink

        Talán el kellene olvasni miről szól a cikk. Szóval Magyarországról és a B szegmensben szereplő SUV-okról. Az azért elég nyilvánvaló, hogy világszerte a Toyota több autót ad el és az is köztudott, hogy a Suzuki csak Magyarországon megy, európai országokban altalában az első 20 márkában sincs.

        • 2021.09.01. at 21:15
          Permalink

          Ha jól látom, írtam, hogy Magyarországon is a Toyota a piacvezető, a B szegmensben meg eddig nem kínált autót a Toyota, tehát eddig még nem előzhette a Suzukit.

          • 2021.09.01. at 23:20
            Permalink

            Hát persze, kivonom, összeadom, osztom, szorzom de azt is ki kell ám vonni, hogy hány éves a kapitány, és utána hozzáadni, hogy hányas lábad van, így biztosan kijön a Toyota.
            2021. első féléves adatokat nézve a Toyota semmilyen szegmensben nem vezet. A Yaris kategóriájában második, a Swift előzi, illetve a RAV4 kategória 3., előzi a Kia Sportage és a Hyundai Tucson. A többiek nincsenek dobogón, a Corolla 4. helyezett kaetgóriájában. Ha az összes eladást egy listába rakjuk, akkor a Corolla a 9. helyezett, más Toyota nincs az első 10-ben. Mindösszesen eladásban 2. a Toyota, az első a Suzuki.

    • 2021.09.02. at 14:29
      Permalink

      Pár adat nem árt: https://www.autonavigator.hu/cikkek/erkezik-a-vitara-tronfosztoja/#comment-137646

      Katalogus adatok:
      Suzuki 1.4 140Le / 220 Nm
      Gyorsulás: 10,2
      Átlagfogyasztás kombinált: 5,5l/100km
      Legolcsóbb ár fronthajtással: 5,460,000.-Ft Suzuki Érdnél

      Yaris Cross Hybrid 116Le / 120 Nm a benzin és 141 Nm az elektromotorok. A három motor ereje összeadódik.
      Gyorsulás: 10,2
      Átlagfogyasztás: 3,8-4,5
      Mindezt turbó nélkül, egyszerű Atkinson benzinmotorral.
      Legolcsóbb ár ftonthajtással: 5,750,000 Monoron.

      Így a körbeautózás ténye megdőlt. Fogyasztás jobb. Szervíze kisebb. Értéktartás általában a Toyotánál a legjobb. Az alap műszaki szereltsége jobb. Sőt olyan dolgok vannak alapból, amit egyetlem márkánál sem láttam eddig. Vezetőülés belső oldalain is van légzsák. Radaros sávtartó tempomat kúszásfunkcióval, alap. Más márkánál a drágább modellekbe lehet kérni.

      kíváncsian várom a verseny kimenetelét. Érdemben szerintem 3 év mulva érdemes beszélni, hogy ki hol tart.

      A Suzuki hibridje 48 voltos és pár Nm. A Yaris Cross 630 voltos rendszer és 141Nm a nyomaték.
      Nem ugyanarról beszélünk. Mellesleg a Suzukinak a nagy zászlóshajója az ACROSS a Toyota japán gyárában készül. Az embémákon és az ormaszkon kívűl mindenbven megegyezik a Rav4-el.

      Külön márkák, de a háttérben sok az együttműködés.

      Mindenki elfér a piacon. Lényeg hogy megbízható legyen az autó.

      • 2021.09.03. at 08:50
        Permalink

        Azért annak utána nézhettél volna, hogy a LEGOLCSÓBB Hybrid verzió az Active (ejtsd:fapad) induló ára 7.190.000 Ft … ott Monoron!
        Hétmillió-százkilencvenezer!
        A technikai adatok amúgy stimmelnek.

        Szept.1-től az új árlista szerinti legolcsóbb (1.5 benzin) Active 5.999.000Ft
        Annak a technikai adatai egy más világ…

  • 2021.09.02. at 13:38
    Permalink

    “Hát persze, kivonom, összeadom, osztom, szorzom de azt is ki kell ám vonni, hogy hány éves a kapitány, és utána hozzáadni, hogy hányas lábad van, így biztosan kijön a Toyota.”

    Elég rossz duma ez. Arról az egyszerű tényről beszélek, hogy a 27%-os magyar ÁFA miatt jellemző a piacon, hogy forgalomba helyezik az autót, majd rögtön ki is vonják :

    “A magyar kereskedők által 2018-ban értékesített új autók közül 27 ezret pár hónapon belül kivontak a forgalomból: a Fiatok 38,1 százalékát, a Nissanok 37,9, a Fordok 34,1, a Renault-k 25,5, a Volkswagenek 19,5, és a Suzukik 18,2 százalékát. Ezek nagy része tavaly el is hagyta az országot.”
    “A regisztrált új autók 30 százaléka nem került belföldi végfelhasználóhoz, reexport vagy egyéb üzleti ok miatt kivonták őket a forgalomból.” (vezess)

    Vagyis, a Magyarországon eladott új autók tekintélyes része külföldre kerül, azt nem magyar végfelhasználó veszi meg, ezért van, hogy a Suzuki így csak második. Nem olyan bonyolult ez.

    Magyarországi újautó-eladások 2020-ban – Top10 személyautók (kivonások után)
    Helyezés Márka 2020. jan.-dec.
    1. Toyota 12 259
    2. Suzuki 9 940
    3. Škoda 9 169
    4. Dacia 7 926
    5. VW 7 270
    6. Kia 5 842
    7. Opel 4 921
    8. Ford 4 795
    9. Mercedes-Benz 4 285
    10. Renault 4 018

    forrás : autonavigator

      • 2021.09.02. at 14:39
        Permalink

        A Toyota pl nem premizálja az exportot. Nem is támogatja. Export autóra nem kapsz kedvezményt max. 1-2 százalékot.

        A Suzuki rontja az exporttal a saját helyzetét. Gondolj bel, ha (és ez csak példa, nem pontos adat) a Suzuki exportál 20 000 autót évente, az nincs az országban. A saját szervízeit teszi rossz helyzetbe, hisz évi 20 000 autó szervízbevétele nem itt csapódik le. Sőt a károk javításait is bukja ha törik az autó. 10 év alatt 200 000 szervíz. Egyszer keres aprópénzt a kereskedő amikor eladja és a német pedig ameddig az autó gurul. A Toyota javaslata, hogy oda vidd szervízre az autót, ahol vetted. Más szempontok alapján mindent többféleképpen lehet magyarázni.

        Azért veszik külön az exporttól megtisztított számokat, mert azok a hazai GDP számításban is érdekesek.

    • 2021.09.03. at 00:53
      Permalink

      De ha kivonod a kivitt autókat, akkor a másik oldalon meg hozzá kell adni a szürke importban behozottakat. Az sem lehet kis szám. Egyik rokonom éppen így vett autót másfél éve. Egy cég behozta Németországból és itthon eladta. Kerek 3 millióval volt olcsóbb, mintha egy itthoni kereskedésben vette volna (17 helyett 14 m Ft). És a garancia is ugyanúgy érvényes.

      • 2021.09.03. at 08:16
        Permalink

        Ezek a legnépszerűbb autók itthon, mondj egyetlen egy darabot, amelyiket olcsóbban be lehet hozni külföldről és azt is tedd hozzá, hogy honnét.

        1. Suzuki Vitara 4549
        2. Suzuki SX4 S-Cross 3236
        3. Dacia Duster 2880
        4. Fiat 500 modell 2822
        5. Skoda Octavia 2078
        6. Kia Ceed 1806
        7. Ford Tourneo Custom 1691
        8. Ford Ranger 1645
        9. Jeep Renegade 1634
        10. Toyota Corolla 1539
        11. Suzuki Swift 1527
        12. Kia Sportage 1341
        13. Toyota Yaris/Yaris Hybrid 1250
        14. Hyundai Tucson 1241
        14. Ford Transit 1158
        16. Toyota RAV4 – 1101
        17. Ford Puma 1097
        18. Fiat Ducato 960
        19. Renault Master 872
        20. Dacia Lodgy 833
        21. Toyota Proace City Verso 820
        22. Toyota C-HR 811
        23. Toyota Hilux 780
        24. Ford Focus 775
        25. Skoda Kodiaq 720
        26. Volkswagen Passat 685
        27. Nissan Qashqai 634
        28. Volkswagen T-Roc 579
        29. Peugeot Boxer 568
        30. Ford Transit Custom 533
        31. Dacia Sandero 524
        32. Skoda Scala 505
        33. Hyundai i30 – 503
        34. Dacia Dokker Van 491
        35. Opel Crossland 481
        36. Skoda Superb 475
        37. Citroen Jumper 462
        38. Hyundai Kona 460
        39. Ford Kuga 452
        40. Volkswagen Golf 449
        41. Ford Ecosport 438
        42. Volvo XC40 – 439
        43. Volvo XC60 – 417
        44. Volkswagen T-Cross 409
        44. Volkswagen Tiguan 409

        • 2021.09.03. at 15:10
          Permalink

          Nem vagyok autókereskedő, nem vagyok ebben járatos. Azt is csak azért tudtam meg mert családtag az illető. De az biztos, hogy nem egy és nem kettő kifejezetten szürke importtal foglalkozó cég működik. Az is valószínű, hogy nekik egyedi megállapodásaik vannak külföldön, és mivel nem magánszemélyként vásárolnak és nem egy autót, így jelentős kedvezményeket kaphatnak.

          • 2021.09.03. at 23:12
            Permalink

            El tudod mondani, hogy mit jelent a szürkeimport kifejezés?

  • 2021.09.05. at 00:29
    Permalink

    Ja, azt nem gondoltam, hogy nem vagy tisztában ezzel. Szóval a szürke import azt jelenti, hogy egy új autót külföldön vesz meg valaki (lehet magánszemély vagy cég, de a cégnek sokkal célszerűbb adó szempontjából), azt behozza és Magyarországon helyezi forgalomba. Új autó az amelyik fiatalabb, mint 6 hónapos és kevesebbet futott, mint 6 ezer km. A kettőnek együtt kell teljesülnie, hogy használt legyen. Tehát új autó az is, amelyik 5 hónapos, de futott 100 ezer km-t és az is, amelyik 20 éves, de csak 5 ezer km-t futott. Ezek extrém példák, jellemzően fél évnél fiatalabb autók kevés km-rel. A családtagon egy Mitsubishi Outlander PHEV-et vett, az itthoni ára akkor 16,6 millió Ft volt, ezt vette meg 2 hónaposan 50 km-rel (gyakorlatilag csak vizsgáztatni vitték) 13,6 m Ft-ért. Azt mondta a kereskedőnek, hogy nem akar alkudni, de egy vonóhorgot dobhatnának rá felár nélkül. Megoldották az új műszakival együtt. Azzal, hogy a műszaki csak 3 évre szól ilyenkor a 4 év helyett.

    • 2021.09.05. at 09:37
      Permalink

      “Szóval a szürke import azt jelenti, hogy egy új autót külföldön vesz meg valaki (lehet magánszemély vagy cég, de a cégnek sokkal célszerűbb adó szempontjából), azt behozza és Magyarországon helyezi forgalomba.”

      És új autó esetén itthon fizeti be a 27% ÁFA-t. Azt hittem, ezzel tisztában vagy.

      “A családtagon egy Mitsubishi Outlander PHEV-et vett, az itthoni ára akkor 16,6 millió Ft volt, ezt vette meg 2 hónaposan 50 km-rel (gyakorlatilag csak vizsgáztatni vitték) 13,6 m Ft-ért.”

      Ebben az esetben a honosításkor be kell köhögni a 27% ÁFA-t, mivel a gépkocsi újnak minősül.

      Jelenleg 16 790 000 Ft az Outlander teteje, ez nettó 37 800 EUR.
      Németországban ugyanez 42 587 EUR nettó.

      Legyen úgy, ahogy mondod, de ismételjük át a feladatot :
      “Ezek a legnépszerűbb autók itthon, mondj egyetlen egy darabot, amelyiket olcsóbban be lehet hozni külföldről és azt is tedd hozzá, hogy honnét.”
      Az Outlander számai nem befolyásolják a hazai eladásokat, mivel szabad szemmel láthatatlan mennyiségű új fogy belőle.

  • 2021.09.05. at 12:18
    Permalink

    Nincs semmiféle feladat, csak említettem egy példát. Nem lehet listaárakkal dobálózni, hiszen egy olyan cég, aki ezzel foglalkozik, nyilván speciális kedvezményeket kap. Az autó vásárláskor egy kérdés volt, hogy a garancia rendben lesz-e, de a hazai márkaképviselet alvázszám alapján megmondta, hogy igen.
    A lényeg, hogy a cikk címében feltett kérdésre a válasz, hogy a Yaris Cross nyilván jó autó, de a fasorban sem lesz a Vitarához képest a hazai eladásokban. Akárhogy próbáljuk is csűrni csavarni a számokat.

    • 2021.09.05. at 19:32
      Permalink

      “Nem lehet listaárakkal dobálózni, hiszen egy olyan cég, aki ezzel foglalkozik, nyilván speciális kedvezményeket kap.”
      Kitől? Német kereskedőhöz mehet csak, tehát még egy szereplő bekerül a láncba.

      “Yaris Cross nyilván jó autó, de a fasorban sem lesz a Vitarához képest a hazai eladásokban”
      Lehetséges. A Yarisra is ezt szokták mondani a Swift ellenében, aztán alig fogy több a Suzukiból.

Vélemény, hozzászólás?