Pótolni a pótolhatatlant? Igazából sosem sikerült, 1938 és 2019 között futott a Bogár, ami három generációt élt meg (VW EA48)
A Bogár pályafutása 1938 és 2003 közé datálható, bár ez az intervallum nem érvényes az összes piacra. A modellt hosszú pályafutása alatt számos modellel próbálták pótolni, amelyek közül igazán hÃres a Golf lett, de ez sem váltotta le a Bogarat, sÅ‘t még az utódjával is párhuzamosan készült az eredeti gömbölyű Volkswagen. A második világháború elÅ‘tt született tÃpust már az ötvenes években szándékoztak lecserélni, a Volkswagen 70 különbözÅ‘ prototÃpust is készÃtett az utódlásához, melyekbÅ‘l most megmutatunk néhányat.
A valaha volt egyik legszebb Volkswagen a Karmann Ghia, amihez a Bogár utódja is hasonlÃthatott volna, de ez a tÃpus sem született meg (VW EA-47-12)
Az elsÅ‘ lehetséges verzió a nem túl jól csengÅ‘ EA-47-12 névre hallgatott, a külsÅ‘ viszont tetszetÅ‘s, ugyanis a Ghia stúdió tervezte, ezért is hasonlÃt a Karmann Ghiára. A motorháztetÅ‘ alá egy 1,2 literes négyhengeres boxer került, ami 30 lóerÅ‘ leadására volt képes, technikai értelemben ez nem jelent nagy ugrást a Bogárhoz képest. Ekkora teljesÃtménnyel 80 km/h jelentette a maximumot, de legalább minden sebességfokozatot szinkronizáltak.
Nem csak olcsó kisautóban gondolkoztak, drágább modellek ötlete is felmerült, amit végül a Passat valósÃtott meg (VW EA 128)
Szintén 1955-ben rukkolt elÅ‘ a VW az EA48-as kódjelű modellel, ami külsejében jobban hasonlÃt a Bogárra, ám ennek ellenére nincs közös alkatrészük. A tÃpus orrába egy 0,7 literes blokk került, Ãgy adta magát a fronthajtás, az elsÅ‘ függesztés a ma is szinte egyeduralkodó McPherson felépÃtésű. De nemcsak olcsó modellben gondolkodtak a németek, a Bogár pótlására nagyobb, drágább prototÃpusok is születtek, az egyik ilyen volt az EA 128. A négyajtós szedán hat férÅ‘hellyel rendelkezett, kétliteres boxermotorja a Porsche 911-esbÅ‘l érkezett, de a sportkocsival ellentétben itt elÅ‘re épÃtették.