Fenséges limuzin érkezett a DS kínálatába

Megérkezett a DS modellcsalád legfontosabb tagja, a DS 9 limuzin

Elegáns, különleges, nagyon látványos és főleg hibrid modell, ráadásul egy limuzin érkezett a DS kínálatába, a DS 9 lehet a vízválasztó modell.

Elérkezett a pillanat, amire a DS márka különválásának híre óta vártunk; egy igazán érdekes limuzin került a kínálatba. A PSA csoport EMP 2 padlólemezére épített DS 9 leginkább a Peugeot 508 rokona, ám annál jóval komolyabb és kézzel fogható tulajdonságokkal szolgálja a kényelemben utazni kívánókat. A DS 9 tengelytávolsága még a Kínában elérhető nyújtott 508 L-nél is hosszabb, 2,9 méter a távolság az első és hátsó kerekek között. Feltűnően nyúlánk a fazon és az arányai is kiválóak. A formát érdekes dizájntrükkökkel tették izgalmassá és egy olyan kedves részlettel, mint a tetővonal két végére, a hátsó szélvédő felső sarkaiba épített irányjelzők, akárcsak a klasszikus Citroën DS-en is láthattuk. Mit sem ér a különleges dizájn megfelelően exkluzív tartalom nélkül. A DS márka identitását jelentő különleges felszereltségek, mint a három-három külön ledes egységből aktívan mozgó és világító fényszórótestek, vagy az éjjellátó hőkamerakép, mely gyalogos és kerékpáros felismerésére is alkalmas, jóval korábban jelez, ha az út szélén sétál valaki, minthogy mi észrevehetnénk. A különleges felszereltségek listájának csúcsán mindenképp a DS Lounge foglal helyet, mely a hátsó ülések masszázsfunkcióját, fűtését és szellőztetését foglalja magában, utóbbi a kategóriában mindenképp egyedülálló.
Hirdetés
Egy elegáns luxuslimuzinhoz ma már dízelmotor egyáltalán nem való, a DS 9-hez az első bejelentés alapján nem is lesz gázolajos. Ugyanakkor azonnal elérhető lesz a PSA csoport friss, 225 lóerős rendszerteljesítményű plug-in hibrid hajtásláncával, mely az 1,6-os turbómotor és a nyolcfokozatú automataváltó házába épített villanymotorból áll, valamint egy 11,9 kWh-s akkumulátorból. Hatótávolsága 40-50 km lesz egy feltöltéssel, az akkumulátor kihasználását pedig mi magunk szabályozhatjuk, ha később lenne szükség tisztán árammal haladni, tartalékolhatunk, emellett akár 135 km/h-ig is képes lesz gyorsítani elektromosan. Később csatlakozik a kínálathoz egy 360 lóerős összteljesítményű, két villanymotoros, virtuális összkerékhajtású kivitel, valamint egy 225 lóerős sima benzinmotoros DS 9 is. Fejlett vezetéstámogató rendszerei és biztonsági funkciói mellett képes lesz magától beparkolni, még a pedálokat sem a sofőrnek kell kezelnie. Futóműve aktívan figyeli a rugózást és állítja a csillapítás keménységét, hogy mindig megfelelő kényelemben utazhassanak a bent ülők. A PSA csoport kínai gyártósorán 2020 második felében kezdik meg a DS 9 gyártását és globális modellként kerül a piacra, magyarán hozzánk, Európába is eljut.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?