Nem lesz annyira kemény sportautó, hogy versenypályán szerepeljen, de Ãgy is kellÅ‘képpen forró lesz az 508 Sport Engineered
Új kategória indul a Peugeot-nál, mely az eddigi legerÅ‘sebb GT modellek fölé kerül sportosságban. A Sport Engineered modellek közül az 508 az elsÅ‘, és csak remélni tudjuk, hogy a jövÅ‘ben több ilyen modellt is bemutatnak. Az 508 SE ugyanis igencsak Ãgéretes, a sportosságot hatékonysággal ötvözi és úgy lesz fürge, ahogy egy GTI nem lenne képes, miután gázpedál-lenyomásra azonnali csúcsnyomaték-leadást lesz képes produkálni villanymotorjainak jóvoltából.
Nem tudni egyelőre, hogy mi lesz a dekor sorsa, de ez már nem álcázásnak tűnik
A Peugeot 508 Sport Engineered az 508 GT és Hybrid fölé érkezik mind teljesÃtményben, mind sportosságban. Plug-in hibrid modellként kiváló gyorsÃtásokat Ãgér, nem csak az 1,6-os turbós benzinmotor mellett elöl, de hátul is hajt egy-egy elektromos motor. Ezzel fizikai összeköttetés nélküli összkerékhajtást kÃnál. A rendszer összteljesÃtménye változott a tanulmányautó óta, hiába Ãgérték 400 lóerÅ‘snek, vélhetÅ‘en 360-nál nem lesz erÅ‘sebb, ennyit tud a már bemutatott
DS 9 prémium szedán is ugyanezzel a rendszerrel.
1,6-os turbómotort és két villanymotort is kap, 360 lóerÅ‘re várható az összteljesÃtmény
A hárommotoros hibrid rendszer pontos teljesÃtményadatait egyelÅ‘re nem közölte a gyártó, vagyis csak találgathatunk egyelÅ‘re a gyorsulásáról is. Azt azonban könnyedén megtippelhetjük, hogy 5 másodpercen belül fogja eléri a 100 km/h-t és 250-nél nem valószÃnű, hogy gyorsabb lesz. A teljesÃtmény úton tartásáról Michelin Pilot Sport abroncsok fognak gondoskodni a 19 colos, egyszerű és éppen ettÅ‘l versenyautós dizájnú felnikre húzva. VélhetÅ‘en futóműve keményebb, fékrendszere fejlettebb lesz a jelenlegi csúcs GT változatnál. Az már a fotókon is látszik, hogy az esÅ‘ fékek négydugattyús nyergeket kaptak, valamint nagyobb tárcsákat is, mint az eddigi kivitelek.
Újak a lökhárÃtói és sportos toldatokat is kap
Az 508 Sport Engineered külsÅ‘re is érdekes újÃtásokat hoz. Bátran, de a fantasztikus formaterv eleganciájának megtartásával nyúltak hozzá a formákhoz. Fényes fekete festéssel kerül rá a hűtÅ‘rács, ami alatt teljesen új lökhárÃtót találunk. A széles légbeömlÅ‘ két oldalán új, fényes fekete elemek terelik be a levegÅ‘t, a lökhárÃtó két szélét pedig légterelÅ‘k dÃszÃtik és teszik ezzel hatékonyabbá is az aerodinamikát. Hátul is új lökhárÃtó fogadja a tekintetünket, egy valami viszont hiányzik, a C-oszlopokon korábban szerepelt kis szárnyak nem kerülhettek forgalomba, ezt mondjuk sejtettük is. A Peugeot 508 Sport Engineered hamarosan a kereskedésekbe kerül, a Peugeot azt Ãgéri, idén nyáron már megvásárolható lesz az új, sportos hangolású plug-in szedán.
Keményebb futóműhangolást is várhatunk a 19 colos sportfelnik mellé, valamint nagyobb teljesÃtményű fékrendszert