Gyári fotókon az új Suzuki Swift
Bemutatkozott a legújabb Suzuki Swift, legalábbis Japánban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legújabb Suzuki Swift már nem a mi autónk, nem Esztergomból, hanem Indiából érkezik. Viszont olyan vagány, hogy egy Porsche-jegy is jutott bele.
Íme az új Swift, amit Japánban még csak negyedik generációsnak neveznek (ott csak 2000-től kínálják, először az Ignis átcímkézésével), felénk azonban már a hatodik, hiszen az első esztergomi kiadás előtt is volt már Swift, szögletes vonalakkal. Miként a legelső sem Esztergomból érkezett, ez sem ott fog már készülni, Indiából jön majd, a Suzuki Maruti gyárból, Esztergomból egy teljesen új modell várható
Japánban már be is mutatkozott a legújabb Suzuki Swift, ami már nem kerül be az esztergomi gyár palettájába, hozzánk is Indiából fog érkezni. Most viszont még nem az Európának szánt modell, hanem a japán verzió mutatkozott be, ez Japánban már január első hetétől rendelhető lesz. Ahogyan az várható volt, a legújabb Swift a márka új globális padlólemezére épül, ahogyan a Baleno is. Nem maradt el a tömegcsökkentés, az új Swift még a nem túlsúlyos elődjéhez mérten is 100 kilogrammos tömegcsökkentést ígér, amivel önsúlya 850 kilogramm körül várható, így a kisautók között igazi pehelysúlyúnak ígérkezik.[BANNER type="1"]
Fekete betétet, oda rejtett hátsó kilincset kap a hátsó tetőoszlop, a magasság 1 centivel csökkent, a szélesség változatlan
A Swift marad kisautó, 3,84 méteres hosszával a japán kiadás 1 centivel rövidebb, mint a most nálunk kapható, 2,45 méteres tengelytávja viszont 2 centivel nagyobb, így az új Swift tágasabb belteret ígér, a gyári fotók szerint csomagtere is jóval öblösebb. Változatlan az 1695 mm-es (viszonylag szerény) szélesség, a magasság 1 cm mínusszal kereken 1,5 méter. Az új Swift továbbra is városbarát kisautónak, elődjénél ugyanakkor sokkalta vagányabbnak ígérkezik. Hátsó ajtókilincseit a C-oszlopokba rejtették, gombos motorindítása pedig a kormánykeréktől kívülre került - akárcsak a Porsche modelljei esetén.
Japánban automataváltót kap a turbós csúcsmotor, mindegyik verziónál vágott aljúnak ígérkezik a kormánykerék, melytől kívülre (japánban jobbra, Európában balra) helyezik az indítógombot - akár egy Porsche esetén
Nőtt a tengelytáv, tágasabbnak ígérkezik az utas- és a csomagtér is
Akár városi koccanásgátló és távolságtartós tempomat is lehet majd benne
Új a vágott aljú kormánykerék és a teljes műszerfal is, középen akár automata klímavezérléssel és MirrorLink funkciós érintőképernyővel. A motorpaletta lényegében a Balenóból ismerős, japánban 91 lóerőt és 118 newtonmétert ad az 1,2 literes szívó benzines, van belőle egy rásegítéses hibrid verzió is, ami az összteljesítményt csupán 5 lóerővel, a nyomatékcsúcsot viszont 50 newtonméterrel növeli. Továbbá ott az 1,0 literes turbós benzinmotor, ami 102 lóerőt és 150 Nm nyomatékot ad. A váltók az 1,2 literesek esetén 5 fokozatú kézi vagy fokozatmentes automata egységek, az 1,0 literes turbó 6 fokozatú automatát kap - legalábbis Japánban. A várhatóan tavasszal, leginkább a Genfi Autószalonon debütáló Európának szánt verzió minden bizonnyal 6 fokozatú kézit ad majd alapból a turbós változathoz. Továbbá dízel Swift is várható, az eddig is megszokott 1,3 literes, Fiat eredetű motorral, az ugyanis az indiai kiadásból sem maradt el.
Pofás, csőbe ültetett műszereket és színes központi kijelzőt ad a vadonatúj kokpit













ez a jajjdecsúnya blogról van? 😮
Köszönjük az észrevételt, a forrásul szolgáló oldalak mind 67 lóerőt írtak, de az valójában a kW érték. Javítottuk a cikket.
http://www.suzuki.co.jp/car/swift/performance_eco/
itt is azt írják, hogy 67 kW / 91 PS, meglepő is lenne a 24 LE visszalépés az előző generációhoz képest…