HB Coupe: szénszálas retrocsoda 300 lóval
Huet Brothers: retro formák karbonszállal Hollandiából
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A 2007-es, versenyzésre szánt Special után most Coupe néven tervez sportkocsit a holland testvérpár.
Kétüléses nyitott versenyautó, azaz barchetta volt a testvérpár első alkotása, a Special Triumph alkatrészekre épült, mindenféle elektronikus segédlet nélkül
A Huet Brothers név nálunk a szerkesztőségben senkinek sem csengett ismerősen, pedig a holland testvérpár, Tino és Paul 2007 óta tevékenykedik az autóiparban: első modelljük a HB Special, egy Triumph TR6 alapú roadster volt, melyet kifejezetten pályaversenyzésre építettek.
Bár az autó formáját illetően ragaszkodtak az ötvenes évek barchetta típusú nyitott versenyautóihoz, a TR6 alvázát és hajtásláncát hasznosító Special karosszériáját karbonszálas műanyagból építették. Így alig 750 kg-ot kell mozgatnia a 160 vagy 180, feltöltéssel pedig 210 lóerőnél is erősebb soros hathengeresnek, a sofőrnek pedig minden koncentrációjára szüksége lesz, mivel az autóban nincs se szervokormány, se ABS, se kipörgésgátló, se semmilyen más egyéb elektronikus segédlet.
Hosszú orr, rövid far és túlnyúlások: nem lélegzetelállítóan szép, de a klasszikus vonalak megdobogtatják a veteránkedvelő szívet. A B-oszlopra illesztett betöltőnyílás formája és elhelyezése zseniális
Most újabb, Coupe névre hallgató, ezúttal zárt karosszériás, keménytetős sportkocsit dobnak piacra. Az egyelőre fejlesztés alatt álló HB Coupe a régi idők klasszikusainak stílusát ígéri, a napjainkban elvárt modern kényelmi megoldásokkal és megbízhatósággal. A körülbelül 1100 kg-os autó hajtását egyelőre ismeretlen eredetű, feltehetően a BMW által gyártott háromliteres sorhatosra bízzák, mely hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül fogja hajtani a hátsó kerekeket.
Az előzetes beszámolók alapján 306 lóerő teljesítményű motor a testvérpár tervei szerint 4,3 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulást és 250 km/h körüli végsebességet enged. Egy takarékosabb, kétliteres, 204 lóerős, 400 Nm nyomatékú dízelmotoros változat is szerepel a tervekben, hatfokozatú kézi vagy automata váltóval, 5,6 másodperces gyorsulással.
A cég emblémája kísértetiesen hasonlít a Bugatti logójára, de ez az egyetlen pont, ahol bele tudunk kötni a koncepcióba. Már a versenyváltozatok specifikációja is elkészült: a Coupe Race 980 kg-mal és 330 lóerővel, a Coupe GT4 azonos teljesítménnyel, de húsz kg-mal nehezebb kivitelben érkezik. Remélhetőleg...
A későbbiekben speciálisan versenyzésre kialakított változatot is építenek a Coupe alapján, s hogy anyagi akadályok se álljanak útjukba, a két fivér meglepő húzással egyedi tervezésű karórák értékesítésével igyekszik összegyűjteni a fejlesztéshez szükséges összeget.