Hirdetés

Ismét a Nordschleifén tesztelik a legvadabb Yarisokat

Nürburgringi kémfotókon a Toyota Yaris GRMN

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csak ülök az erkélyemen, erre nem megjelent néhány álcázott Yaris? Csak az objektívet felkapva tűnt fel, hogy ezek bizony nem az alapmodellek.

Körülbelül fél kilométerre lehetett, de persze egy 300-as objektív csodákra képes. Kinagyítva kissé romlik a képminőség, de így is jól látszanak a sportosabb részletek

Nem gyakran fotóznak álcázott autókat olyan kényelemben, mint ahogy én tettem hotelszobám teraszáról. Épp a FIA WEC, Hosszútávú Világbajnokság németországi futamán járunk a Porsche csapattal, a szobám pedig a Grand Prix pálya és a Nordschleife érintkezésénél helyezkedik el. A Nürburgringi 6 órás futamon azonban nem csak a hazai pályán harcoló stuttgartiak, hanem a Toyota is fontos szereplő, hiszen ők is az LMP1 csúcsprototípusok bajnoki címéért küzdenek. Nem kicsi a felhajtás a két gyártó körül errefelé jelenleg. A japánok ügyfélprogramjuk részeként például a Nordschleife közel 21 kilométeres aszfaltcsíkját is meglátogatták bizonyos modelljeikkel, például GT86-ot használtak felvezetőautóként, de később kollégámmal néhány álcázott Toyota Yarist is megpillantottunk.

Hirdetés

GT86-okat használtak felvezető autónak, kis idő alatt egyre több Toyota Yaris GRMN jelent meg

Csak a teleobjektívbe tekintve vettem észre, hogy ezek bizony nem az alapmodellek, hanem a hamarosan bemutatkozó GRMN csúcsváltozatok. Árulkodó jelek voltak a nagyobb fekete sportfelnik, a fekete tető és persze a szárny, ami szintén álcázva volt. A többlet erő kezeléséhez, vagy inkább hűtéséhez úgy látszik, hogy a hűtőrács jóval nagyobb részét igénybe veszik, mint az alapmodellnél. Nem kellett sok idő, még több érkezett a 205 lóerősnek ígért, kompresszoros hot hatchből. Az utóbbi idők legsportosabb kisautója, ahogy neve is mutatja (Gazoo Racing, Masters of the Nürburgring) a Nordschleifén született, így megjelenésük kevésbé meglepő. Alapvetően a Toyota WRC programjának köszönhetjük érkezését, remélhetőleg a Toyota újra bebizonyítja, hogy nem csak unalmas autókat tud gyártani. Kigurulhat tőlük ültetett, toronymerevített, torsen-diffis méregzsák is.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 16:22
    Permalink

    Egyáltalán nem 205 lóerősnek ígérik, hanem több mint 210 lóerőt írnak.

    [url]https://www.toyota.hu/world-of-toyota/articles-news-events/2017/utos-lett-az-uj-sport-yaris.json[/url]

    Egy 1,8-as kompresszoros motornak még az is egy erősen lefojtott változata lenne.
    Örülnék, ha legalább 225 lóerőt elérné. Az 1 tonnás tömeghez nagyon ütős lenne és a versenytársaknak esélyük sem lenne.

Vélemény, hozzászólás?