0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hibrid Panamerával megyünk a Nürburgringre

Sosem volt még ilyen közel a Nordschleife, a Porschével ünneplünk

Minden eddiginél sikeresebb első félévet zárt a Porsche, úgyhogy elmegyünk hozzájuk ünnepelni a Nürburgringi 6 órás futamra, egy Panamerával.

%KA%Bakancslistás, gyerekkorom óta. Most jó eséllyel élőben is átélhetem az autósvilág egyik legfőbb központjának hangulatát%KA%

Bakancslistás, gyerekkorom óta. Most jó eséllyel élőben is átélhetem az autósvilág egyik legfőbb központjának hangulatát

Számtalanszor meséltem tesztekben és egyéb írásaimban különleges kapcsolatomról az autósporttal. Hároméves korom óta élek ebben a zajos, büdös világban: én voltam az a kissrác, aki kora reggeltől kint ült a Hungaroring depójában, de délután 6-kor sem tudták hazavonszolni, mert még kíváncsi volt a nagy túra-BMW-k sorhatjának ordítására és az Opel Astra márkakupa rajtbaleseteire. Az internet bejövetelével aztán még több bajnoksággal megismerkedtem a világból, és soha nem értettem, hogy a prototípusok, azaz a gyorsasági szakág csúcsán csücsülő, aerodinamikailag igen fejlett versenyautók miért nem jutnak el soha Magyarországra? Ez azóta sem változott, csak nagyon ritkán láthatunk hazánk pályáin prototípusokat is felvonultató sorozatokat. Egy megoldás maradt, nekünk kell utánuk menni, a Porsche pedig most segít, hogy valóra váljon az álmom és életemben először LMP1-es prototípusokkal találkozzak.

%KA%Már kétféle aerodinamikai csomaggal készültek a 2017-es LMP1 prototípusok, hogy ezzel csökkentsék a leszorítóerőt, tehát a sebességet is a tempósabb pályákon. Az idei szezonra teljesen megújult 919 Hybridek kb. 900 lóerősek%KA%

Már kétféle aerodinamikai csomaggal készültek a 2017-es LMP1 prototípusok, hogy ezzel csökkentsék a leszorítóerőt, tehát a sebességet is a tempósabb pályákon. Az idei szezonra teljesen megújult 919 Hybridek kb. 900 lóerősek

Nem is akárhol, a legendás és nálunk is oly sokszor emlegetett Nürburgringen tapasztalhatom meg a hibrid csúcsgépek különleges világát, aminek meglátogatása szintén a bakancslistám legfelső szegletében csücsül, mint talán minden autórajongónak a Földön. Látogatásunk oka pedig nem más, mint a FIA WEC (Endurance Világbajnokság) 6 órás nürburgringi futama. Joggal adják meg a módját hazai futamuknak a stuttgartiak, hiszen három húzómodelljük segítségével (Macan, Cayenne, Panamera) új eladási rekordot döntöttek az év első felében. 126 497 eladott példánnyal, 7%-os növekedést értek el 2016 hasonló időszakához képest. További ok az ünneplésre, hogy zsinórban harmadszor tudtak az év főfutamán, a Le Mans-i 24 óráson győzedelmeskedni.

%KA%Nemrég gördült le a stuttgarti gyártósorról az egymilliomodik 911, most pedig a sikeres első félévnek örülhet a Porsche%KA%

Nemrég gördült le a stuttgarti gyártósorról az egymilliomodik 911, most pedig a sikeres első félévnek örülhet a Porsche

Talán pont ennek tudható be, hogy utazási eszközünk egészen véletlenül egy Porsche Panamera lesz, tehát az egyik kulcsmodell, méghozzá abból is a legkülönlegesebb. A zöld rendszámra is jogosult, 462 lóerős Panamera 4 E-Hybrid. Az még meglepetés tárgya lesz, hogy vajon a kupé vagy a vadiúj kombi Sport Turismo változat vall majd nekünk konnektoros hibrid rendszerével. A Porsche úgy gondolta, velük készíthetnek fel leginkább arra, ami a versenypályán vár minket. Nem véletlen, a Panamera hibridhajtását a korábban is említett Porsche 919 Hybrid LMP1 versenyautóban fejlesztették, tehát egy újabb ékes példa az autósportban fejlesztett technológiák utcai modellbe való átültetésére. Nem hangzik rosszul. Lesz esélye bizonyítani, noha nem a legendás Nordschleifén, de az Autobahnon mindenképp.

%KA%Zöld féknyergei és zöld feliratai különböztetik meg a plug-in hibrid Panamerákat a hagyományos társaiktól. Le Mans-ban nevelt technika dolgozik benne%KA%

Zöld féknyergei és zöld feliratai különböztetik meg a plug-in hibrid Panamerákat a hagyományos társaiktól. Le Mans-ban nevelt technika dolgozik benne

Az év további részében a Le Mans-i címvédőként menetelő Porsche Motorsport gyári alakulata két Porsche 919 Hybrid prototípussal és két 510 lóerős Porsche 911 RSR-rel is nevezett a bajnokság negyedik versenyhétvégéjére. Előbbiek az LMP1 csúcskategóriában, utóbbiak az LMGTE PRO kategóriában indulnak majd. A stílusosan 1-es rajtszámot viselő prototípust a Neel Jani – André Lotterer – Nick Tandy trió terelgeti majd a 6 órás viadalon, míg a 2-es rajtszámú, jelenleg tabellavezető autóban Timo Bernhard, Earl Bamber és Brendon Hartley küzd majd a Toyota ellen. Noha nem a hosszú, 20 832 kilométeres aszfaltcsíkon köröznek majd, hanem csak a Grand Prix pályán, így is nagy kihívás elé néznek. Ha ismerősen hangzanak a nevek, nem véletlen, mindannyian letették névjegyüket a hosszútávú versenyzés világában.

%KA%Tavaly decemberben debütáltak a minden eddiginél erősebb Porsche 911 RSR profi GT autók, most négy is lesz a rajtrácson, ebből kettő a gyári csapat színeiben verseng majd a 6 órás Nürburgiringi futamon%KA%

Tavaly decemberben debütáltak a minden eddiginél erősebb Porsche 911 RSR profi GT autók, most négy is lesz a rajtrácson, ebből kettő a gyári csapat színeiben verseng majd a 6 órás Nürburgiringi futamon

Kíváncsian várom, hogy megmaradt-e az a baráti hangulat, amivel annak idején találkoztam a Hungaroringen, mikor a megboldogult GT1 csúcskategória hazánkba látogatott. A visszajelzések alapján igen, továbbra is a világ egyik legbarátságosabb, legnyitottabb sorozatáról beszélünk, ami mellőzi a Forma-1 által felvett steril és távolságtartó attitűdöt − szerencsére. A Porsche gyári csapatának segítségével remélhetőleg számos hasznos információval szolgálhatok majd a kulisszák mögül, igyekszem riportokkal, exkluzív képekkel szolgálni és bemutatni az autósport egyik csúcsát a Porsche Motorsport szemszögéből. Mára talán kissé elcsépeltnek tűnik folyton a Nürburgringről és a Nordschleiféről beszélni, azonban elvitathatatlanul az autósport egyik bölcsője, a német/európai autós kultúra központja és az autósvilág egyik paradicsoma marad. Hátha felbukkan majd néhány körrekord hajhász, esetleg soha nem látott teljesítménymodell álcázva. Egy biztos, a fényképezőgép a nyakamban, notesz a hátsó zsebemben, és természetesen nyitott szemmel fogok járni, átadva magam az első nürburgringi találkozásnak.

%KA%Még nem tudni, hogy a sportkupé vagy az újabb kombi Panamera 4 E-Hybridet vallathatjuk majd a korlátozásmentes német autópályákon, de megnézzük, mit tud%KA%

Még nem tudni, hogy a sportkupé vagy az újabb kombi Panamera 4 E-Hybridet vallathatjuk majd a korlátozásmentes német autópályákon, de megnézzük, mit tud

Ez is érdekes lehet:
 

Termékteszt: SCT-Mannol 9801 fényszóró polírozó készlet

Korunk átlagautói nem csak öregek, jellemzően már csúnyán mattuló műanyag fényszóróburával rendelkeznek...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Hirdetés

PORSCHE tesztek

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Még több PORSCHE teszt

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

50 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE PANAMERA Diesel. automata. Áfás

PORSCHE PANAMERA Diese...

Ár: 15.360.400 Ft

Évjárat: 2013

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

PORSCHE PANAMERA 4S PDK

PORSCHE PANAMERA 4S PDK

Ár: 10.999.000 Ft

Évjárat: 2009 / 12

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE PANAMERA

PORSCHE PANAMERA

Ár: 12.490.000 Ft

Évjárat: 2010 / 5

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!