0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hibrid Panamerával megyünk a Nürburgringre

Sosem volt még ilyen közel a Nordschleife, a Porschével ünneplünk

Minden eddiginél sikeresebb első félévet zárt a Porsche, úgyhogy elmegyünk hozzájuk ünnepelni a Nürburgringi 6 órás futamra, egy Panamerával.

%KA%Bakancslistás, gyerekkorom óta. Most jó eséllyel élőben is átélhetem az autósvilág egyik legfőbb központjának hangulatát%KA%

Bakancslistás, gyerekkorom óta. Most jó eséllyel élőben is átélhetem az autósvilág egyik legfőbb központjának hangulatát

Számtalanszor meséltem tesztekben és egyéb írásaimban különleges kapcsolatomról az autósporttal. Hároméves korom óta élek ebben a zajos, büdös világban: én voltam az a kissrác, aki kora reggeltől kint ült a Hungaroring depójában, de délután 6-kor sem tudták hazavonszolni, mert még kíváncsi volt a nagy túra-BMW-k sorhatjának ordítására és az Opel Astra márkakupa rajtbaleseteire. Az internet bejövetelével aztán még több bajnoksággal megismerkedtem a világból, és soha nem értettem, hogy a prototípusok, azaz a gyorsasági szakág csúcsán csücsülő, aerodinamikailag igen fejlett versenyautók miért nem jutnak el soha Magyarországra? Ez azóta sem változott, csak nagyon ritkán láthatunk hazánk pályáin prototípusokat is felvonultató sorozatokat. Egy megoldás maradt, nekünk kell utánuk menni, a Porsche pedig most segít, hogy valóra váljon az álmom és életemben először LMP1-es prototípusokkal találkozzak.

%KA%Már kétféle aerodinamikai csomaggal készültek a 2017-es LMP1 prototípusok, hogy ezzel csökkentsék a leszorítóerőt, tehát a sebességet is a tempósabb pályákon. Az idei szezonra teljesen megújult 919 Hybridek kb. 900 lóerősek%KA%

Már kétféle aerodinamikai csomaggal készültek a 2017-es LMP1 prototípusok, hogy ezzel csökkentsék a leszorítóerőt, tehát a sebességet is a tempósabb pályákon. Az idei szezonra teljesen megújult 919 Hybridek kb. 900 lóerősek

Nem is akárhol, a legendás és nálunk is oly sokszor emlegetett Nürburgringen tapasztalhatom meg a hibrid csúcsgépek különleges világát, aminek meglátogatása szintén a bakancslistám legfelső szegletében csücsül, mint talán minden autórajongónak a Földön. Látogatásunk oka pedig nem más, mint a FIA WEC (Endurance Világbajnokság) 6 órás nürburgringi futama. Joggal adják meg a módját hazai futamuknak a stuttgartiak, hiszen három húzómodelljük segítségével (Macan, Cayenne, Panamera) új eladási rekordot döntöttek az év első felében. 126 497 eladott példánnyal, 7%-os növekedést értek el 2016 hasonló időszakához képest. További ok az ünneplésre, hogy zsinórban harmadszor tudtak az év főfutamán, a Le Mans-i 24 óráson győzedelmeskedni.

%KA%Nemrég gördült le a stuttgarti gyártósorról az egymilliomodik 911, most pedig a sikeres első félévnek örülhet a Porsche%KA%

Nemrég gördült le a stuttgarti gyártósorról az egymilliomodik 911, most pedig a sikeres első félévnek örülhet a Porsche

Talán pont ennek tudható be, hogy utazási eszközünk egészen véletlenül egy Porsche Panamera lesz, tehát az egyik kulcsmodell, méghozzá abból is a legkülönlegesebb. A zöld rendszámra is jogosult, 462 lóerős Panamera 4 E-Hybrid. Az még meglepetés tárgya lesz, hogy vajon a kupé vagy a vadiúj kombi Sport Turismo változat vall majd nekünk konnektoros hibrid rendszerével. A Porsche úgy gondolta, velük készíthetnek fel leginkább arra, ami a versenypályán vár minket. Nem véletlen, a Panamera hibridhajtását a korábban is említett Porsche 919 Hybrid LMP1 versenyautóban fejlesztették, tehát egy újabb ékes példa az autósportban fejlesztett technológiák utcai modellbe való átültetésére. Nem hangzik rosszul. Lesz esélye bizonyítani, noha nem a legendás Nordschleifén, de az Autobahnon mindenképp.

%KA%Zöld féknyergei és zöld feliratai különböztetik meg a plug-in hibrid Panamerákat a hagyományos társaiktól. Le Mans-ban nevelt technika dolgozik benne%KA%

Zöld féknyergei és zöld feliratai különböztetik meg a plug-in hibrid Panamerákat a hagyományos társaiktól. Le Mans-ban nevelt technika dolgozik benne

Az év további részében a Le Mans-i címvédőként menetelő Porsche Motorsport gyári alakulata két Porsche 919 Hybrid prototípussal és két 510 lóerős Porsche 911 RSR-rel is nevezett a bajnokság negyedik versenyhétvégéjére. Előbbiek az LMP1 csúcskategóriában, utóbbiak az LMGTE PRO kategóriában indulnak majd. A stílusosan 1-es rajtszámot viselő prototípust a Neel Jani – André Lotterer – Nick Tandy trió terelgeti majd a 6 órás viadalon, míg a 2-es rajtszámú, jelenleg tabellavezető autóban Timo Bernhard, Earl Bamber és Brendon Hartley küzd majd a Toyota ellen. Noha nem a hosszú, 20 832 kilométeres aszfaltcsíkon köröznek majd, hanem csak a Grand Prix pályán, így is nagy kihívás elé néznek. Ha ismerősen hangzanak a nevek, nem véletlen, mindannyian letették névjegyüket a hosszútávú versenyzés világában.

%KA%Tavaly decemberben debütáltak a minden eddiginél erősebb Porsche 911 RSR profi GT autók, most négy is lesz a rajtrácson, ebből kettő a gyári csapat színeiben verseng majd a 6 órás Nürburgiringi futamon%KA%

Tavaly decemberben debütáltak a minden eddiginél erősebb Porsche 911 RSR profi GT autók, most négy is lesz a rajtrácson, ebből kettő a gyári csapat színeiben verseng majd a 6 órás Nürburgiringi futamon

Kíváncsian várom, hogy megmaradt-e az a baráti hangulat, amivel annak idején találkoztam a Hungaroringen, mikor a megboldogult GT1 csúcskategória hazánkba látogatott. A visszajelzések alapján igen, továbbra is a világ egyik legbarátságosabb, legnyitottabb sorozatáról beszélünk, ami mellőzi a Forma-1 által felvett steril és távolságtartó attitűdöt − szerencsére. A Porsche gyári csapatának segítségével remélhetőleg számos hasznos információval szolgálhatok majd a kulisszák mögül, igyekszem riportokkal, exkluzív képekkel szolgálni és bemutatni az autósport egyik csúcsát a Porsche Motorsport szemszögéből. Mára talán kissé elcsépeltnek tűnik folyton a Nürburgringről és a Nordschleiféről beszélni, azonban elvitathatatlanul az autósport egyik bölcsője, a német/európai autós kultúra központja és az autósvilág egyik paradicsoma marad. Hátha felbukkan majd néhány körrekord hajhász, esetleg soha nem látott teljesítménymodell álcázva. Egy biztos, a fényképezőgép a nyakamban, notesz a hátsó zsebemben, és természetesen nyitott szemmel fogok járni, átadva magam az első nürburgringi találkozásnak.

%KA%Még nem tudni, hogy a sportkupé vagy az újabb kombi Panamera 4 E-Hybridet vallathatjuk majd a korlátozásmentes német autópályákon, de megnézzük, mit tud%KA%

Még nem tudni, hogy a sportkupé vagy az újabb kombi Panamera 4 E-Hybridet vallathatjuk majd a korlátozásmentes német autópályákon, de megnézzük, mit tud

Ez is érdekes lehet:
 

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Hirdetés

PORSCHE tesztek

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Még több PORSCHE teszt

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE PANAMERA S E-Hybrid Tiptronic E6 ÁFÁS/Luxor bézs/Kamera/Légrugó

PORSCHE PANAMERA S E-H...

Ár: 31.990.000 Ft

Évjárat: 2016 / 5

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin/elektromos

PORSCHE PANAMERA 4 3.0 V6 PDK AWD ÁFÁS/BOSE/Matrix LED/Légrugó

PORSCHE PANAMERA 4 3.0...

Ár: 37.450.000 Ft

Évjárat: 2017 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE PANAMERA 4 E-Hybrid 2.9 V6 Biturbo PDK AWD Légrugó-Panorámatető--ÁFÁS

PORSCHE PANAMERA 4 E-H...

Ár: 36.990.000 Ft

Évjárat: 2017 / 7

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin/elektromos

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!