Itt a világ legkevesebbet fogyasztó autója

Gyártásra kész a szupertakarékos Volkswagen XL1

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Genfben debütál a világ legtakarékosabbnak mondott autója, a konnektoros hibrid Volkswagen XL1 fogyasztása papíron mindössze 0,9 l/100 km. Ára még ismeretlen.


Néhány nap múlva a Genfi Autószalonon debütál a régóta fejlesztgetett, prototípusként számtalanszor mutogatott Volkswagen XL1 sorozatgyártásra kész verziója, a világ legtakarékosabbnak mondott autója elvileg - meseszerű - 0,9 l/100 km-es kombinált fogyasztásra képes. A CO2-emissziója 21 g/km. A burkolt hátsó kerekeivel a korábbi Honda Insightra, orrával a Sciroccóra hasonlító konnektoros hibrid ára még ismeretlen, miként azt sem tudjuk még, mikor kezdődik az értékesítése.
Hirdetés
A hibrid rendszer egy felezett 1.6 TDI-ből, tehát egy 0,8 literes, 2 hengeres és 48 lóerős dízelmotorból, illetve egy 27 lovas villanymotorból áll. A vállvetve 70 lóerő és 140 Nm nyomaték a hátsó tengelyre megy 7 fokozatú DSG duplakuplungos váltón át. A 100-as sprintidő 12,7 mp, a végsebesség korlátozott 160 km/h, tisztán elektromos üzemben 50 km a maximális hatótáv. A nem nagy, alig 10 literes tankba töltött gázolajat is kiautózva pedig 500. Ez hogy 0,9 l/100 km? Na mindegy.
A hihetetlennek tűnő étvágytalanságot szenzációsan áramvonalas (Cd 0,189), a visszapillantó tükröket például kamerákkal, az üvegeket polikarbonáttal helyettesítő, részben ultrakönnyű szénszálas műanyag karosszériával (és vázzal) segítették elő, az üres tömeg 795 kg - az 5,5 kWh-s kapacitású lítium-ion akkumulátorral együtt. A dizájnosan is spártai utastér - eltoltan - kétszemélyes, az űrhajó hossza 3888, szélessége 1665, magassága 1153 mm. A csomagtartó 120 literes - jelképes, mint igazából maga az XL1 is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 06:54
    Permalink

    “miként azt sem tudjuk még, mikor kezdődik az értékesítése”

    Ebben tudok segíteni, elárulom! Az úr 2062-dik évében, március 3-án.
    A rendeléseket nálam kell leadni.

  • 2017.10.30. at 06:54
    Permalink

    Teljesen mindegy hogy néz ki, hogy kell ülni benne, lényeg hogy kizárólag azért kell nekik ez a förmedvény, hogy elmondhassák: az ő autójuk eszik a legkevesebbet a világon!
    Az, hogy semmire sem alkalmas, az sem számít

  • 2017.10.30. at 06:54
    Permalink

    “a visszapillantó tükröket például kamerákkal”

    Ezt 100% hogy nem engedélyezi majd az EU…

    A világon még sehol nem engedélyezték.

    Tipikus koncepció fogás…

    Szerintem ez az autó maga is az…

  • 2017.10.30. at 06:54
    Permalink

    Ez valami mánia lehet, hogy minél kevesebbet eszik, annál butábban kell kinéznie:D
    Így ránézésre semmi nem gátolja, hogy még lejjebb tegyék az orrát a jobb légellenállás érdekében, bár szebb akkor sem lenne. Nem lett túl könnyű sem ahhoz képest, mennyi műanyag van benne. Mi célt szolgál vajon az asszimetrikus ülés?

Vélemény, hozzászólás?