Jó szabadidő-autó 2 millió forintért? Nem lehetetlen
Piaci körkép: szabadidő-autók legfeljebb 2 millióért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Divatosak, összkerékhajtásúak is lehetnek, hasznos terepjárós előnyöket is nyújthatnak. Az oly' népszerű szabadidő-autók kínálatából 2 millió forint környékén csemegéztünk.
Támad a tél, a rossz idő rossz útviszonyokkal párosulhat, sokaknak lehet szüksége összkerékhajtásra, a szabadidő-autók meg amúgy is népszerűek - így hangzott az érvelés jelen piaci körkép élet- és időszerűsége mellett. Legutóbbi használttesztünk főszereplője mi volt? Bizony egy Toyota RAV4 2004-ből, épp a kategória egyik kedvence. S hogy mennyiért nézzünk szét a használt SUV-ok piacán? Csak picit emeltünk a magyar átlagot jelentő durván másfeles lécen, és - kis ráhagyással - a 2 millió forintot lőttük be árplafonnak. A Használtautó.hu adatbázisát így paramétereztük: csakis fényképes hirdetés, magyar okmányok, legalább jövő áprilisig érvényes műszaki vizsga (hogy télen annak megújításával ne kelljen pepecselni), jókora szórást lehetővé téve 1-től 2,2 millió forint, évjárat 2000-től, futott kilométer maximum 150 ezer, normál állapot, szedánok, stb., de pickupok is lehetőleg kizárva, klíma, összkerékhajtás. Kapcsolható, automata vagy állandó. Igen, ha már terepjárónak látszik egy kocsi, valamilyen szinten tudjon is többet a kétkerékhajtású aszfaltfüggőknél... És ezt a találati listát kaptuk.
A kritériumoknak megfelelő szabadidő-autók 2 millió forint környékén
Modell | Motor | Évjárat | Futott km | Ár (Ft)* |
Alfa Romeo Crosswagon Q4 | 1.9 JTD | 2005 | 138 000 | 1 990 000 |
Audi A6 Allroad | 2.7 T; 2.5 TDI | 2003-2004 | 108 000 | 1 999 000 |
Daihatsu Terios | 1.5 | 2007 | 130 000 | 1 950 000 |
Dodge Durango | 5.9 | 2000 | nincs adat | 1 460 000 |
Ford Maverick | 3.0i | 2004 | 84 000 | 1 999 000 |
Honda CR-V | 2.0i | 2000-2004 | 88 000- 143 000 |
1 643 000 |
Honda HR-V | 1.6 | 2000-2005 | 76 000- 136 000 |
1 465 000 |
Hyundai Santa Fe | 2.4; 2.0 CRDi | 2001-2005 | 117 000- 150 000 |
2 008 000 |
Hyundai Terracan | 2.9 CRDi | 2003 | nincs adat | 1 550 000 |
Hyundai Tucson | 2.0; 2.0 CRDi | 2005 | 132 000- 150 000 |
2 082 000 |
Jeep Cherokee | 2.8 CRD | 2004 | 68 000 | 2 130 000 |
Jeep Grand Cherokee | 4.7; 3.1 TD | 2000-2001 | 90 000-nincs adat | 1 630 000 |
Kia Retona | 2.0D | 2000 | 134 000 | 1 070 000 |
Kia Sorento | 2.5 CRDi | 2002-2006 | 116 000- 370 000** |
2 022 000 |
Kia Sportage | 2.0; 2.0 TD, 2.0 CRDi |
2001-2005 | 76 000- 140 000 |
1 655 000 |
Land Rover Discovery | 2.5 TD5 | 2002 | 114 000- 138 000 |
1 895 000 |
Land Rover Freelander | 1.8, 2.5; 2.0 TD4 | 2000-2005 | 62 000- 149 000 |
1 931 000 |
Mazda Tribute | 2.0, 3.0 | 2001-2002 | 113 000 | 1 795 000 |
Mercedes-Benz M-osztály | ML 500, 55 AMG; 270 CDI |
2001-2002 | 108 000- 150 000 |
1 994 000 |
Mitsubishi Outlander | 2.0 | 2003 | nincs adat | 1 579 000 |
Mitsubishi Pajero Wagon | 2.8 TD | 2000 | nincs adat | 1 699 000 |
Mitsubishi Pajero Pinin Wagon | 1.8 | 2003 | 100 000 | 1 615 000 |
Mitsubishi Space Gear | 2.5 TD | 2000 | nincs adat | 1 950 000 |
Nissan Terrano | 2.7 TDI, 3.0 DI | 2000-2004 | 79 000- 142 000 |
1 900 000 |
Nissan X-Trail | 2.5; 2.2 Di | 2002-2005 | nincs adat | 1 790 000 |
Opel Frontera | 3.2; 2.2 DTI | 2000-2002 | 142 000- 145 000 |
1 666 000 |
Renault Kangoo | 1.6 | 2002 | 119 000 | 1 099 000 |
SsangYong Rexton | 2.7 Xdi | 2004 | nincs adat | 2 150 000 |
Subaru Forester | 2.0 | 2001 | nincs adat | 1 399 000 |
Suzuki Ignis | 1.3, 1.5 | 2004-2006 | 64 000- 137 000 |
1 261 000 |
Suzuki Jimny | 1.5 DDiS | 2004-2005 | 74 000- 105 000 |
2 133 000 |
Suzuki SX4 | 1.6; 1.9 DDiS | 2006-2008 | 82 000- 150 000 |
1 901 000 |
Suzuki Vitara | 1.6 | 2001-2007 | 100 000 | 1 840 000 |
Suzuki Grand Vitara | 1.6, 2.7; 2.0 TD | 2000-2003 | 101 000- 146 000 |
1 483 000 |
Tata Safari | 2.0 TDI | 2003 | nincs adat | 1 400 000 |
Toyota RAV4 | 2.0; 2.0 D-4D | 2001-2004 | 91 000- 144 000 |
1 861 000 |
Volvo XC70 | 2.4T | 2001 | 107 000 | 1 650 000 |
* Több találatnál átlagár
** A 370 ezer nyilván nem fér be a 150 ezres limitbe, de csak a szöveges részben volt feltüntetve, a futásteljesítmény számára kijelölt helyen nem szerepelt az adat. Ellenben az autó nevénél is, méghozzá így: Kia Sorento sok kilométerrel...
És nahát, 2 millióval a zsebünkben prémiumos autókból is válogathatunk, ha elég bátrak/felelőtlenek vagyunk: Audi A6 Allroad, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-Benz M-osztály, Volvo XC70 is fennakadt a hálónkon. Üde színfolt az Alfa Romeo Crosswagon, a 156-ból épített terepkombi is, viszont ha valaki hiányolná a kiváló Fiat Panda 4x4-est (mi hiányoltuk), a cikk írásakor egyszerűen nem volt belőle eladó. Csak régi. Azok is jók és nyilán filléresek, de egy huszonéves autó mégiscsak más tészta...
Dömping van bezzeg koreaiakból, remek Hyundai/Kia Tucson/Sportage és Santa Fe/Sorento testvérmodellekből. Plusz találtunk egy Terracant és egy Retonát is - ha nem tetszik tudni, miről van szó, sebaj, sok infónk nekünk sincs ezekről az Európában nem annyira elterjedt típusokról. Panda-pótléknak Daihatsu Teriost ajánlhatunk Toyota-féle benzinmotorral - és gázszettel. Különben megannyi márka benzines, abból nem keveset fogyasztó szabadidő-autóját vehetjük meg költséghatékony LPG-tartállyal, jó is az.
Amúgy pedig 2 millióért 7 személyes, egygazdás, elvileg szervizkönyves, sérülésmentes, korábban második-harmadik autóként szolgáló példányok is várják új tulajdonosukat, nem lehetetlen "csak" ennyi pénzből jót, gondosan karbantartottat, szerény futásút kifogni.
Hiányolom a Renault Kangoo- ból a dízel verziókat. Az 1.9-es korai verziójából azért akad néhány példány a kínálatban!
Pl:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/kangoo/renault_kangoo_1.9_dci_privilege_4x4-6230130