Jó szabadidő-autó 2 millió forintért? Nem lehetetlen

Piaci körkép: szabadidő-autók legfeljebb 2 millióért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Divatosak, összkerékhajtásúak is lehetnek, hasznos terepjárós előnyöket is nyújthatnak. Az oly' népszerű szabadidő-autók kínálatából 2 millió forint környékén csemegéztünk.


Támad a tél, a rossz idő rossz útviszonyokkal párosulhat, sokaknak lehet szüksége összkerékhajtásra, a szabadidő-autók meg amúgy is népszerűek - így hangzott az érvelés jelen piaci körkép élet- és időszerűsége mellett. Legutóbbi használttesztünk főszereplője mi volt? Bizony egy Toyota RAV4 2004-ből, épp a kategória egyik kedvence. S hogy mennyiért nézzünk szét a használt SUV-ok piacán? Csak picit emeltünk a magyar átlagot jelentő durván másfeles lécen, és - kis ráhagyással - a 2 millió forintot lőttük be árplafonnak.
Hirdetés
A Használtautó.hu adatbázisát így paramétereztük: csakis fényképes hirdetés, magyar okmányok, legalább jövő áprilisig érvényes műszaki vizsga (hogy télen annak megújításával ne kelljen pepecselni), jókora szórást lehetővé téve 1-től 2,2 millió forint, évjárat 2000-től, futott kilométer maximum 150 ezer, normál állapot, szedánok, stb., de pickupok is lehetőleg kizárva, klíma, összkerékhajtás. Kapcsolható, automata vagy állandó. Igen, ha már terepjárónak látszik egy kocsi, valamilyen szinten tudjon is többet a kétkerékhajtású aszfaltfüggőknél... És ezt a találati listát kaptuk.
Mielőtt még táblázatba szedve kutakodnánk a felhozatalban, tegyünk rendbe ezt a szabadidő-autó fogalmat, jó? Ha már valakik valamikor kitalálták. Szóval szabadidő-autó (SUV, crossover, városi terepjáró, álterepjáró, hobbiterepjáró, hívjuk akárhogy is) az, amelynek a szokásosnál komolyabb a hasmagassága. A 4x4 nem feltétlen feltétel, de ahol nincs, az kamu. Például egy Ford Fusion nem szabadidő-autó. Persze egy BMW 330xd sem az csak azért, mert mind a két tengelye hajtott. És a szabadidő-autók terepjárók is? Nos, némelyikük egész jó terepjáró képességekkel bír. És a terepjárók szabadidő-autók? Öö, igen is meg nem is. Egy szabadidő-autótól ugyanis alap, hogy aszfalton ne legyen tökéletesen tökéletlen, márpedig sok terepjáró az.

A kritériumoknak megfelelő szabadidő-autók 2 millió forint környékén
Modell Motor Évjárat Futott km Ár (Ft)*
Alfa Romeo Crosswagon Q4 1.9 JTD 2005 138 000 1 990 000
Audi A6 Allroad 2.7 T; 2.5 TDI 2003-2004 108 000 1 999 000
Daihatsu Terios 1.5 2007 130 000 1 950 000
Dodge Durango 5.9 2000 nincs adat 1 460 000
Ford Maverick 3.0i 2004 84 000 1 999 000
Honda CR-V 2.0i 2000-2004 88 000-
143 000
1 643 000
Honda HR-V 1.6 2000-2005 76 000-
136 000
1 465 000
Hyundai Santa Fe 2.4; 2.0 CRDi 2001-2005 117 000-
150 000
2 008 000
Hyundai Terracan 2.9 CRDi 2003 nincs adat 1 550 000
Hyundai Tucson 2.0; 2.0 CRDi 2005 132 000-
150 000
2 082 000
Jeep Cherokee 2.8 CRD 2004 68 000 2 130 000
Jeep Grand Cherokee 4.7; 3.1 TD 2000-2001 90 000-nincs adat 1 630 000
Kia Retona 2.0D 2000 134 000 1 070 000
Kia Sorento 2.5 CRDi 2002-2006 116 000-
370 000**
2 022 000
Kia Sportage 2.0; 2.0 TD,
2.0 CRDi
2001-2005 76 000-
140 000
1 655 000
Land Rover Discovery 2.5 TD5 2002 114 000-
138 000
1 895 000
Land Rover Freelander 1.8, 2.5; 2.0 TD4 2000-2005 62 000-
149 000
1 931 000
Mazda Tribute 2.0, 3.0 2001-2002 113 000 1 795 000
Mercedes-Benz M-osztály ML 500, 55 AMG;
270 CDI
2001-2002 108 000-
150 000
1 994 000
Mitsubishi Outlander 2.0 2003 nincs adat 1 579 000
Mitsubishi Pajero Wagon 2.8 TD 2000 nincs adat 1 699 000
Mitsubishi Pajero Pinin Wagon 1.8 2003 100 000 1 615 000
Mitsubishi Space Gear 2.5 TD 2000 nincs adat 1 950 000
Nissan Terrano 2.7 TDI, 3.0 DI 2000-2004 79 000-
142 000
1 900 000
Nissan X-Trail 2.5; 2.2 Di 2002-2005 nincs adat 1 790 000
Opel Frontera 3.2; 2.2 DTI 2000-2002 142 000-
145 000
1 666 000
Renault Kangoo 1.6 2002 119 000 1 099 000
SsangYong Rexton 2.7 Xdi 2004 nincs adat 2 150 000
Subaru Forester 2.0 2001 nincs adat 1 399 000
Suzuki Ignis 1.3, 1.5 2004-2006 64 000-
137 000
1 261 000
Suzuki Jimny 1.5 DDiS 2004-2005 74 000-
105 000
2 133 000
Suzuki SX4 1.6; 1.9 DDiS 2006-2008 82 000-
150 000
1 901 000
Suzuki Vitara 1.6 2001-2007 100 000 1 840 000
Suzuki Grand Vitara 1.6, 2.7; 2.0 TD 2000-2003 101 000-
146 000
1 483 000
Tata Safari 2.0 TDI 2003 nincs adat 1 400 000
Toyota RAV4 2.0; 2.0 D-4D 2001-2004 91 000-
144 000
1 861 000
Volvo XC70 2.4T 2001 107 000 1 650 000

* Több találatnál átlagár
** A 370 ezer nyilván nem fér be a 150 ezres limitbe, de csak a szöveges részben volt feltüntetve, a futásteljesítmény számára kijelölt helyen nem szerepelt az adat. Ellenben az autó nevénél is, méghozzá így: Kia Sorento sok kilométerrel...

Rögvest látszik azért, hogy egy-egy színes, érdekes modell (nagyon amerikai Dodge Durango, kissé buszos Mitsubishi Space Gear, olyan ronda, hogy már szép SsangYong Rexton vagy Tata Safari) mellett piacspecifikus darabok is képbe kerültek, mint a Suzuki Ignis. Vagy az SX4. Összkerekes verziójuk könnyebb terepen lazán elboldogul, strapabírók, s nem utolsósorban relatíve olcsók.
És nahát, 2 millióval a zsebünkben prémiumos autókból is válogathatunk, ha elég bátrak/felelőtlenek vagyunk: Audi A6 Allroad, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-Benz M-osztály, Volvo XC70 is fennakadt a hálónkon. Üde színfolt az Alfa Romeo Crosswagon, a 156-ból épített terepkombi is, viszont ha valaki hiányolná a kiváló Fiat Panda 4x4-est (mi hiányoltuk), a cikk írásakor egyszerűen nem volt belőle eladó. Csak régi. Azok is jók és nyilán filléresek, de egy huszonéves autó mégiscsak más tészta...
Dömping van bezzeg koreaiakból, remek Hyundai/Kia Tucson/Sportage és Santa Fe/Sorento testvérmodellekből. Plusz találtunk egy Terracant és egy Retonát is - ha nem tetszik tudni, miről van szó, sebaj, sok infónk nekünk sincs ezekről az Európában nem annyira elterjedt típusokról. Panda-pótléknak Daihatsu Teriost ajánlhatunk Toyota-féle benzinmotorral - és gázszettel. Különben megannyi márka benzines, abból nem keveset fogyasztó szabadidő-autóját vehetjük meg költséghatékony LPG-tartállyal, jó is az.
És mégis, ebből a mezőnyből mi melyiket ajánlanánk? Több favoritunk is van, de amit nyugodt szívvel javasolnánk az érdeklődőknek, ami minden szempontból, tudásra, minőségre, megbízhatóságra, méretileg is megfelelhet, az a Honda CR-V. Automata váltóval akár, s gazdag ellátmánnyal. Vagányabbak, kevésbé konzervatívok érthető választása meg a háromajtósként is létező HR-V lehet (mondjuk CVT-vel és gázzal).
Amúgy pedig 2 millióért 7 személyes, egygazdás, elvileg szervizkönyves, sérülésmentes, korábban második-harmadik autóként szolgáló példányok is várják új tulajdonosukat, nem lehetetlen "csak" ennyi pénzből jót, gondosan karbantartottat, szerény futásút kifogni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?