Kémfotókon a BMW X5 harmadik generációja

Idei hóban még nem, de jövőre már akár vallatható lesz az új BMW X5

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már a vetkőzési fázisban van, jövő évben így biztosan piacra is várhatjuk a BMW X5 harmadik generációját.

Jövőre bemutatkozhat, 2014-ben piacra léphet a harmadik generációs BMW X5 - írtuk október közepén, most pedig úgy tűnik, még közelebb van a BMW X5 legújabb nemzedékének bevezetése.
Idei hóban persze biztosan nem lesz még bevethető az új SUV, pontosabban SAV, ugyanis a BMW nem is sportos és hasznos (sports utility vehicle), hanem sportos, aktív életmódhoz passzoló (sports activity vehicle) névvel illeti szabadidő-autóját. Jövőre azonban - vélhetően az őszi, Frankfurti Autószalonon - debütál, s a bajorok szokása szerint minden bizonnyal akkortól rendelhető is lesz a mostaninál 150 kilogrammal könnyebbnek ígért harmadik generációs X5.
A korábban versenypályán, vélhetően a Nürburgringen elcsípett, tetőtől talpig álcázott példányhoz mérten most egy már vetkőzőfélben lévő, ráadásul közútra kiengedett példányt csípett el a carscoop.blogspot.com fotósa. A németek úgy néz ki, egymásra licitálnak a közútra kiengedett tanulmányautókkal, Magyarországon a Mercedes-Benz CLA kóstoltatta nemrég a közönséget.
Hirdetés
Vissza az X5-höz: a BMW mai modelljeitől megszokott éles vonalak, az új 3-ason megismert vonalú fényszórók, hátul pedig L-formájú lámpák fémjelzik majd az új dizájnt, ha egyszer teljes egészében is láthatjuk azt.
A lemezek alatt a mostaninál alacsonyabb saját tömegért a BMW "X For All" platformja felel, mely elektronikai rendszerével, de számos egyéb alkatrészével is közös az 5-ös sorozat, leginkább összkerékhajtású tagjaival. A tömegcsökkentés természetesen az üzemanyagfogyasztás, illetve a CO2 emisszió csökkentésének kedvez, de a vezethetőség is a mostaniénál kedvezőbbnek ígérkezik.
Kisebb tömeg pedig szerényebb motorokkal is cipelhető, így az X5 történelmében először négyhengeres dízelmotor is felbukkan majd a motorpalettán, nem más mint a legutóbb a 3-as Touringban bizonyított 2,0 literes, mely 184 lóerejével és 380 Newtonméter nyomatékával csöppet sem ígérkezik erőszegénynek a méretes szabadidő-autóhoz.
Utóbbi minden bizonnyal a kínálat legtakarékosabbja lesz, ugyanakkor turbós soros hat- és nyolchengeres motorok is várhatóak lesznek, ahogyan dízel M Performance modell is, a sorozat csúcsát, azaz a dupla turbós V8-as X5 M verziót pedig a megjelenést követően 2 évvel várhatjuk, illetve várhatja az X5 exkluzív vevőköre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?