Kémfotókon a BMW X5 harmadik generációja
Idei hóban még nem, de jövőre már akár vallatható lesz az új BMW X5
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már a vetkÅ‘zési fázisban van, jövÅ‘ évben Ãgy biztosan piacra is várhatjuk a BMW X5 harmadik generációját.
JövÅ‘re bemutatkozhat, 2014-ben piacra léphet a harmadik generációs BMW X5 - Ãrtuk október közepén, most pedig úgy tűnik, még közelebb van a BMW X5 legújabb nemzedékének bevezetése.
Idei hóban persze biztosan nem lesz még bevethetÅ‘ az új SUV, pontosabban SAV, ugyanis a BMW nem is sportos és hasznos (sports utility vehicle), hanem sportos, aktÃv életmódhoz passzoló (sports activity vehicle) névvel illeti szabadidÅ‘-autóját. JövÅ‘re azonban - vélhetÅ‘en az Å‘szi, Frankfurti Autószalonon - debütál, s a bajorok szokása szerint minden bizonnyal akkortól rendelhetÅ‘ is lesz a mostaninál 150 kilogrammal könnyebbnek Ãgért harmadik generációs X5.
A korábban versenypályán, vélhetÅ‘en a Nürburgringen elcsÃpett, tetÅ‘tÅ‘l talpig álcázott példányhoz mérten most egy már vetkÅ‘zÅ‘félben lévÅ‘, ráadásul közútra kiengedett példányt csÃpett el a carscoop.blogspot.com fotósa. A németek úgy néz ki, egymásra licitálnak a közútra kiengedett tanulmányautókkal, Magyarországon a Mercedes-Benz CLA kóstoltatta nemrég a közönséget.
Vissza az X5-höz: a BMW mai modelljeitől megszokott éles vonalak, az új 3-ason megismert vonalú fényszórók, hátul pedig L-formájú lámpák fémjelzik majd az új dizájnt, ha egyszer teljes egészében is láthatjuk azt.
A lemezek alatt a mostaninál alacsonyabb saját tömegért a BMW "X For All" platformja felel, mely elektronikai rendszerével, de számos egyéb alkatrészével is közös az 5-ös sorozat, leginkább összkerékhajtású tagjaival. A tömegcsökkentés természetesen az üzemanyagfogyasztás, illetve a CO2 emisszió csökkentésének kedvez, de a vezethetÅ‘ség is a mostaniénál kedvezÅ‘bbnek Ãgérkezik.
Kisebb tömeg pedig szerényebb motorokkal is cipelhetÅ‘, Ãgy az X5 történelmében elÅ‘ször négyhengeres dÃzelmotor is felbukkan majd a motorpalettán, nem más mint a legutóbb a 3-as Touringban bizonyÃtott 2,0 literes, mely 184 lóerejével és 380 Newtonméter nyomatékával csöppet sem Ãgérkezik erÅ‘szegénynek a méretes szabadidÅ‘-autóhoz.
Utóbbi minden bizonnyal a kÃnálat legtakarékosabbja lesz, ugyanakkor turbós soros hat- és nyolchengeres motorok is várhatóak lesznek, ahogyan dÃzel M Performance modell is, a sorozat csúcsát, azaz a dupla turbós V8-as X5 M verziót pedig a megjelenést követÅ‘en 2 évvel várhatjuk, illetve várhatja az X5 exkluzÃv vevÅ‘köre.
Idei hóban persze biztosan nem lesz még bevethetÅ‘ az új SUV, pontosabban SAV, ugyanis a BMW nem is sportos és hasznos (sports utility vehicle), hanem sportos, aktÃv életmódhoz passzoló (sports activity vehicle) névvel illeti szabadidÅ‘-autóját. JövÅ‘re azonban - vélhetÅ‘en az Å‘szi, Frankfurti Autószalonon - debütál, s a bajorok szokása szerint minden bizonnyal akkortól rendelhetÅ‘ is lesz a mostaninál 150 kilogrammal könnyebbnek Ãgért harmadik generációs X5.
A korábban versenypályán, vélhetÅ‘en a Nürburgringen elcsÃpett, tetÅ‘tÅ‘l talpig álcázott példányhoz mérten most egy már vetkÅ‘zÅ‘félben lévÅ‘, ráadásul közútra kiengedett példányt csÃpett el a carscoop.blogspot.com fotósa. A németek úgy néz ki, egymásra licitálnak a közútra kiengedett tanulmányautókkal, Magyarországon a Mercedes-Benz CLA kóstoltatta nemrég a közönséget.
Vissza az X5-höz: a BMW mai modelljeitől megszokott éles vonalak, az új 3-ason megismert vonalú fényszórók, hátul pedig L-formájú lámpák fémjelzik majd az új dizájnt, ha egyszer teljes egészében is láthatjuk azt.
A lemezek alatt a mostaninál alacsonyabb saját tömegért a BMW "X For All" platformja felel, mely elektronikai rendszerével, de számos egyéb alkatrészével is közös az 5-ös sorozat, leginkább összkerékhajtású tagjaival. A tömegcsökkentés természetesen az üzemanyagfogyasztás, illetve a CO2 emisszió csökkentésének kedvez, de a vezethetÅ‘ség is a mostaniénál kedvezÅ‘bbnek Ãgérkezik.
Kisebb tömeg pedig szerényebb motorokkal is cipelhetÅ‘, Ãgy az X5 történelmében elÅ‘ször négyhengeres dÃzelmotor is felbukkan majd a motorpalettán, nem más mint a legutóbb a 3-as Touringban bizonyÃtott 2,0 literes, mely 184 lóerejével és 380 Newtonméter nyomatékával csöppet sem Ãgérkezik erÅ‘szegénynek a méretes szabadidÅ‘-autóhoz.
Utóbbi minden bizonnyal a kÃnálat legtakarékosabbja lesz, ugyanakkor turbós soros hat- és nyolchengeres motorok is várhatóak lesznek, ahogyan dÃzel M Performance modell is, a sorozat csúcsát, azaz a dupla turbós V8-as X5 M verziót pedig a megjelenést követÅ‘en 2 évvel várhatjuk, illetve várhatja az X5 exkluzÃv vevÅ‘köre.