Keveset kér, sokat nyújt – Ford Kuga

4,4 litert fogyaszt az új motor - Ford Kuga 1.5 TDCi Titanium teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Ford Kuga régi versenyző az SUV-k között, már a második generációs is frissült. Rendkívül takarékos, új 1,5-ös dízelmotorjával próbáltuk. Így lehet bőven elég 120 lóerő.

Mindenkinek. Hamar ráérzett a Ford, hogy az SUV-k után igencsak nagy lesz a kereslet. Divat, vagy sem, fogynak rendesen minden márkánál, és a Ford elég jó helyzetben van. A Kuga még egészen a divattá válás elején jelent meg 2008-ban, már a második generációs frissítésénél járunk, és az SUV-t keresők listáján az elsők között szerepel. Most olyan frissítésekkel rázták föl, amikkel beállhat a csúcstechnikás újoncok mellé, mint például a SEAT Ateca. Lényegében mindenkinek képesek kínálni Kugát. Van normál, sportos ST-Line kis ültetéssel, feszesebb rugózással és vagány kiegészítőkkel, és van Kuga Vignale a legerősebb motorokkal, bőrbe varrt ülésekkel és műszerfallal, valamint a legtöbb kérhető extrával.

Hihetően takarékos. Hozzánk a frissítés legfontosabb elemét hozta el a korai, még német rendszámos tesztautó, az új 1.5-ös TDCi dízelmotort. Mivel a két új kivitelt csak erősebb motorokkal lehet rendelni, mi Titanium szintű Kugát próbáltunk bármiféle flancolós külső díszítés nélkül. De egy picit még a motornál maradva, fontos, hogy jelenleg ez a Ford legtakarékosabb motorja és könnyen hozható vele a 4,4 literes gyári vegyes 100 kilométeres fogyasztási adat. Persze simán följebb vihető, de egy dugózást, erősebb városi forgalmat is megúszunk 7 liter alatt, és ez elég nagy szó. Már csak az is, hogy egyáltalán megközelíthető a gyári érték, arról nem is beszélve, hogy bármiféle hátrány nélkül.
Izgalmas is tud lenni. A kétliteres 120 lóerős motort váltó 1.5-össel szerelt Kugával közlekedni kellemes. Semmi kerregés, vagy bántó zajok a motortérből, egyszerű morajlás hallatszik csak, még az autó mellett állva is. Elégnek éreztem a 120 lóerőt, igaz, sem összkerékhajtást, sem automataváltót nem kapott a tesztautó. A hatfokozatú kézivel könnyedén mozog, kuplungemelésre emeli a fordulatszámot, így araszolni sem teher. Vezetni Fordosan határozott, pont jó súlyozású a kormányzás, a váltó finoman kattan a helyére, és mindig eltaláljuk a fokozatot. Futóműve pont elég feszes ahhoz, hogy ne hajóként lebegjen az úton, de ügyesen hangolták, hogy az úthibákat és a könnyebb terepen való mozgást is durva ütések nélkül megoldja. Jó vezetni, ami nem elhanyagolható ebben, az alapvetően unalmas autókat kínáló szegmensben.
Hirdetés
Egyen arc nélkül. Nem minden a motor, fontos kiemelni a megváltozott orr-részt, amit furcsa módon elkerült az Aston Martinokra hajazó hűtőrács, és inkább az Edge-hez hasonlót rajzoltak rá. Újak a LED-es nappali menetfénnyel ellátott bixenon fényszórók is, amiknek fényereje elég meggyőző, de a tesztautó hibásan az egekbe világító lámpáiért ezúton kérek elnézést azoktól, akiket elvakítottam vele. Jobb, vagy baloldali közlekedéshez lehet igazítani menüből, de magasságot csak műszerrel, az pedig épp nem volt kéznél. A hátsó lámpák is változtak, LED-es világítást kaptak, valamint 17-19 colos kerekek közül válogathatunk. Még 18-asokkal is elég kellemes, nem érezni nagy rugózatlan tömeget, inkább a kormányzásba szólnak bele többször az elsők.
Megbízhatunk benne. Ugyan vezetni jó, és magabiztos lehet, aki a sofőrülésben ül, azért segít az új Kuga, nem is keveset. Figyel a sávokra, a holttérre, a fáradtságra, de még a tolatásnál keresztirányú forgalomra is, elég ügyesen. Hasznos extra, ugyanis hátrafelé átlósan nem egyszerű a kilátás és a messziről érkező autó miatt is csipog. Radaros távolságtartó tempomatot is ad városi vészfék asszisztenssel, valamint parkolóautomatánk is volt a fedélzeten, aminek új verziójával már merőleges parkolásra is képes a Kuga. Csak a pedálokat kell kezelnünk meg az előre, vagy hátramenetet kapcsolni az utasítások szerint, és akár rutinos vezetők parkolási idejét is megszégyeníti.

Naprakész. A frissítés egyik fő pontja az új, Sync 3-as rendszerrel dolgozó 8 colos multimédiás érintőkijelző. A rendszer gyorsabb, mint eddig, a kezelőfelület is sokat változott, számomra érthetőbbé is vált a menüben való lépkedés. Kiválóan kezeli az okostelefonokat, ma már fontos, hogy akár fő eszközként tudja őket kezelni és ez a Kugának elég jól megy. Szokást igényel a mélyre ültetett kijelző, sokat kell hozzá nyújtózkodni, de legalább az előtte lévő párkányra letehetjük a csuklónkat, miközben pötyögünk. Elektromos kézifék váltotta a hagyományosat, így több a hely középen. A beltér nagy része viszont változatlan maradt, ami tekintve a sok helyen elég rideg és kemény műanyagokat, nem éppen pozitív. Egészében viszont még mindig jó választás, annak ellenére, hogy árát sajnos a legtöbb konkurens fölé lőtték be. Ellátmánya bőséges, meg aztán ott a gyakorlatilag mindenki számára járó flottakedvezmény is.
Értékelés
Pozitív
Jó vezethetőség, kellemes rugózás, kényelmes ülések és gyorsan működő új központi rendszer, takarékos és csendes dízelmotor
Negatív
Elavult beltéri anyagok, mélyre épített központi kijelző
Árak
Tesztmodell alapára
8 030 000 Ft (2016.12.21.)
Tesztautó ára
10 178 000 Ft (2016.12.21.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 3600 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 1500-2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,7 s
Végsebesség:
173 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4.4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4531 mm
Szélesség:
1838 mm
Magasság:
1703 mm
Saját tömeg:
1591 kg
Össztömeg:
2100 kg
Terhelhetőség:
509 kg
Tengelytáv:
2690 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
456 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1490 mm
Belmagasság elöl:
950-1000 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1300 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
500-810 mm
Csomagtér hossza:
850 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1700 mm
Raktérnyílás szélessége:
170 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/8
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
240 Nm 1500-2000 1/min-nél
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 3600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
173 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,7 s
CO2-kibocsátás:
115 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4.4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
4.5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
64 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 23:30
    Permalink

    Tényleg fizetettnek tűnik, mivel az 1,5 tdci valójában az 1,6 tdci-t váltja vagyis az 1560cm3 (eredetileg Peugeotcitroen motor) löketéből elvettek hogy 1500 alá menjen.
    Elvileg pörgősebb lett meg valójában többet fogyaszt annál.

  • 2017.10.27. at 23:30
    Permalink

    Ismét egy Ford által fizetett hirdetést olvashattunk? “A frissítés egyik fő pontja az új, Sync 3-as rendszerrel dolgozó 8 colos multimédiás érintőkijelző. A rendszer gyorsabb, mint eddig, a kezelőfelület is sokat változott, számomra érthetőbbé is vált a menüben való lépkedés. Kiválóan kezeli az okostelefonokat, ma már fontos, hogy akár fő eszközként tudja őket kezelni és ez a Kugának elég jól megy. ” A piacvezető Fordnak még mindig nem fontos, hogy a szuper Sync rendszere
    MAGYARUL is tudjon kommunikálni. Skandalum.

Vélemény, hozzászólás?