Kiborító a Jeep Compass, meggyőző a Honda Civic törése

Két új modell hét csillagot szerzett a Euro NCAP-nél

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két friss modellt tört a Euro NCAP. Kettejük átlageredménye 3,5 csillag, melyhez a Honda Civic kiváló, a Jeep Compass pocsék védelemmel járult hozzá.


Tavaly óta nem elég a jó utasvédelem ahhoz, hogy egy modell 5 Euro NCAP csillagot szerezzen. Azon túl, hogy legalább 80 százalékos utasvédelem, immár 75 százalékos gyerek- és 60 százalékos gyalogosvédelem is szükséges a kitűnő eredményhez. Így a tavaly 5 csillagot szerzett modellek már a korábbiaknál jobb biztonságot kellett felmutassanak az 5 csillagért - ennek ellenére zömük megszerezte azt.
Kevéssé biztonságos autók azonban továbbra is léteznek, ahogyan arra a friss Jeep Compass töréseredménye is rámutat. Noha a tört modellben még az opcióként adott függönylégzsák is szerepelt, az oldalról oszlopnak csapásnál az utas mellkasi sérülése miatt egészen egyszerűen nem szerzett pontot a Compass, mely 61 százalékos általános utasvédelmével, a sofőr frontális karambolkor jelentkező sebesüléseivel általában sem jó. Gyerekvédelemből - a megfelelő ülések miatt - még valamirevaló 76 százalékot ért el, de 23 százalékos gyalogosvédelmével, illetve az alapáras ESP eredményét, valamint az NCAP szerint nem megfelelő övcsatolásra figyelmeztetést jelző 43 százalékos, a biztonsági segédberendezések terén elért eredményével is lehangoló.
Hirdetés
Míg a Jeepnek van behozni valója, a kilencedik generációs Civic eredményei szerint a Honda a biztonságtechnika élvonalában érezheti magát. A kisebb és nagyobb karosszériákkal is "töréskompatibilis" újdonság 6 légzsákjával frontális és oldalsó ütközés esetén is jól szerepelt, így utasvédelemből 94 százalékot ért el, a hátsó ülésre tett 18 hónapos és 3 éves csemetéket is kellően, számszerűsítve 83 százalékkal óvta, míg a gyalogosokra is kevéssé veszélyes, 69 százalékos eredmény jelzi, hogy gépháztetejének csak szélső és felső élei kemények. Biztonsági segédberendezések terén kétségtelenül nagyot, 86 százaléknyit mutatott a Civic, mely a kompakt kategóriában szokatlan módon CMBS, azaz a ráfutásos balesetektől óvó védelmi rendszert, távolságtartós tempomatot is felvonultathat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?