Kiborító a Jeep Compass, meggyőző a Honda Civic törése
Két új modell hét csillagot szerzett a Euro NCAP-nél
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két friss modellt tört a Euro NCAP. Kettejük átlageredménye 3,5 csillag, melyhez a Honda Civic kiváló, a Jeep Compass pocsék védelemmel járult hozzá.
Kiváló eredménnyel szerepelt a Honda Civic kilencedik generációja, gyengével az új Jeep Compass
Oldalütközésnél halálos mellkasi sérülés szenvedhető a Compassban
Tavaly óta nem elég a jó utasvédelem ahhoz, hogy egy modell 5 Euro NCAP csillagot szerezzen. Azon túl, hogy legalább 80 százalékos utasvédelem, immár 75 százalékos gyerek- és 60 százalékos gyalogosvédelem is szükséges a kitűnő eredményhez. Így a tavaly 5 csillagot szerzett modellek már a korábbiaknál jobb biztonságot kellett felmutassanak az 5 csillagért - ennek ellenére zömük megszerezte azt.
Kevéssé biztonságos autók azonban továbbra is léteznek, ahogyan arra a friss Jeep Compass töréseredménye is rámutat. Noha a tört modellben még az opcióként adott függönylégzsák is szerepelt, az oldalról oszlopnak csapásnál az utas mellkasi sérülése miatt egészen egyszerűen nem szerzett pontot a Compass, mely 61 százalékos általános utasvédelmével, a sofőr frontális karambolkor jelentkező sebesüléseivel általában sem jó. Gyerekvédelemből - a megfelelő ülések miatt - még valamirevaló 76 százalékot ért el, de 23 százalékos gyalogosvédelmével, illetve az alapáras ESP eredményét, valamint az NCAP szerint nem megfelelő övcsatolásra figyelmeztetést jelző 43 százalékos, a biztonsági segédberendezések terén elért eredményével is lehangoló.
Értékelhető biztonsági segédberendezésként egyedül ESP-t tudott mutatni a Compass
Kitűnően szerepelt a Honda Civic. Utascellája és védelmi arzenálja egyaránt kimagaslóan óvja utasait