Kőkemény – Opel Adam Rocks S
Lehetne inkább GSi - Opel Adam Rocks S 1.4 Turbo teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még mindig tudják az Opelnél, hogy kell szórakoztató hétköznapi autót csinálni. Az Adam alapból jópofa, bakancsos kivitelben mutatósabb, a csúcsmotorral pedig úgy megy, ahogy kell.
Az alap Adamnál magasabb, az S-nél is 9 miliméterrel, de a sima Rocksnál alacsonyabb néhánnyal az Adam Rocks S. Nem egyszerű a matek, ma már minden fazont kevernek, ettől érdekes az Opel háromajtós, sportos, crossoveres kisautója
Emelve ültetett hot hatch. Amellett, hogy az Adam a legkönnyebb Opel - persze ez a legkisebb is, a Rocks S csak 1088 kiló – a legszórakoztatóbb modelljük is egyben. Nyilván egy OPC Astra messze sokkal nagyobbat lép, csak az már olyan határokat súrol, amik sokszor kiautózhatatlanok. Már próbáltuk az Adam S-t, ráadásul egy kisebb versenypályán is, ahol bőven kiautózható belőle, amit tud, de ez igaz a közúti használatnál is. A Rocks S minden Adam közül a legdrágább és a legtöbb ellentmondással küzdő példány is. A két különleges csúcsverziót, a sportos S-t és a bakancsos túrázó Rocks-t keverték. Előbbi alacsonyabb az alapkivitelnél, utóbbi pedig magasított, így adódik az a furcsa helyzet, hogy a Rocks S bár sportos modell, néhány milliméterrel még mindig magasabban fut az alapkivitelnél.
Egész meredek a far, az eleje jobban kiadja a formát. Érdekes és látványos a fekete műanyag kiegészítőkkel, meg a nagy fekete felnikkel, amik mögött pirosak a keményebb hangolású fék nyergei
Innen valamiért lemaradt egy Rocks felirat, biztos soknak találták volna az olvasnivalót. Agresszív a hátsó spoiler, inkább látvány, mint hasznos kiegészítő, nagyon megy a kisautó stílusához
Bakancsban futni? Alapvetően nagyon fura szerzet, igazából mindkettőre jó, de egyikre sem kimondottan. Poénnak viszont kiváló és minden jót megkap alapfelszereltségként, ami a két csúcskivitel sajátja. Például az 1.4-es, 150 lovas turbós motort, a sportfutóművet és az elhúzható ponyvatetőt is. Nem beszélve a vagány külső kiegészítőkről, amik közül szintén megvannak a fekete koptató műanyagok és a kocsihoz képest hatalmas, de mindenképp látványos hátsó szárny is. Igazi energiabomba, főleg ebben a narancsos beütésű sárga fényezésben, egyszerűen kicsattanó.
Az Adam legjobb kiegészítőit megkapjuk a Rocks S-ben, kezdve a 150 lovas turbós 1.4-essel a sportfutóművön át az elhúzható ponyvatetőig, meg persze a látványos kiegészítők sem maradhatnak el. Ütős a sárga-fekete kombináció
Az OPC stílusú felnik mellé kérhetünk karbon kiegészítőket, például a hűtőrácsra és a tükrökre, persze csak utánzatok, de még közelről is jól mutatnak
Méregzsák. Annyira szerethető járgány, hogy egy picit még odáznám a negatív dolgokat, ígérem, van bőven, ahogy jó tulajdonság is. Ott van egyből a motor. 150 ló egy ekkora kocsiba tökéletesen elég, igazából már a háromhengeres 115 tagú ménesével is szépet megy az Adam, ennek legalább a hangja is jó. Alul morgós, középen erőteljes és fent sem konyul. A kipufogót ügyesen hangolták, elhiteti velünk, hogy nagyon gyorsan megyünk, holott 5-6 ezerig kipörgetve szúrunk egy harmadikat és az még mindig csak 90, maximum 100 kilométer/óra, szóval a jogosítványunk jó eséllyel megmarad. De hisszük, hogy most nagyot megy a gép, és pont ezért érzem azt, hogy olyan, mint egy régi Astra GSi. Kár, hogy ettől a bűvös három betűtől már elszakadtak, pedig az OPC-nél puhányabb sportos Opelekre tökéletesen illene.
Leginkább a sofőrről szól, de maximum két embernek. Jó helye van az Adam Rocks S vezetőjének, de a kormány lehetne kisebb, az ülés pedig lejjebb. Vidám és egyáltalán nem zavaró a sárga a beltérben, az már inkább, hogy a kormány, váltógomb, kézifék sárgája más árnyalatú, mint a műszerfalé
Ez itt a rés, ahol be kéne tudni csusszanni hátra, szinte lehetetlen, előre kell tolni a csodás Recarókat, de a támlát akkor is tartani kell. Kétemberes meló, mert az ülés nem csúszik vissza magától
Lehet vele vagánykodni. Úgy, hogy közben sem mi, sem mások nincsenek veszélyben. Felárasak a Recaro sportülések, fantasztikusan tartanak, amellett, hogy irdatlanul jól mutatnak. Határozottan kanyarodik, jókat lehet vele tekeregni a kis utcákban, futóműve feszes, talán a kelleténél kicsit jobban is, mert csak és kizárólag jó minőségű aszfalton jó és nincs átmenet, ahol még azt érezzük, hogy elmegy. Ha egy kicsit rosszabb az út, hirtelen nagyon rossz lesz vezetni. Mindenhol koppan, üt, ráadásul a nyitható tető miatt a karosszéria csavarodik is rendesen, így valami mindig szól benne. Ugyanakkor a túlzott rásegítésű szervokormány is nagyon hallgat a kerekekre, a legkisebb vályút is megtaláljuk vele, így lényegében folyamatos a küzdelem.
Karbonminta a műszerekben is, a benzinszint jelzője fürgén halad lefelé, igaz, csak 38 literes a tank, de a fogyasztás könnyű lábbal is 8,8 liter városban. Ízléses a kulcs, a középső kijelző jól kezelhető, és gyors is a rendszer, de hiába az Android Auto, az én telefonommal egyáltalán nem működött
Kettőnek tökéletes, családdal felejtős. Egy Adam Rocks S csakis második autónak lehet jó, annak viszont kiváló. A hátsó sor csupán kétszemélyes és még gyerekeknek is kínzás, arról nem beszélve, hogy bejutni közel lehetetlen, hacsak nem tologatjuk az első üléseket állandóan. Még jó, hogy könnyen kikapható a hátsó pad, úgy kapásból kisebb a súly és legalább lesz csomagtartó is, ami alapból csak mutatólagos. Főleg a feláras, széphangzású Infinity hangrendszerrel, aminek mélynyomója súlyos litereket vesz el belőle, így lényegében az alap táska mellé elfér egy fotós- és egy laptoptáska, szűkösen.
Játékos a fazon, el lehet veszni a finom részletekben, amikből van bőven, nekem ez a kedvencem
Jelzésértékű a csomagtér, három kisebb táskától már tele van. Persze, mivel a hangrendszer jelentős részével már megtömték, itt van a kerékjavító is
Variálható vidámság. Jó látni, hogy az Opelnél ilyen humorérzék is van, az Adam, főleg a Rocks S üde színfoltja a kínálatnak. Rengeteg kombinációban kérhető, a beltér a külsőhöz igazítható, vagy lehet teljesen más színvilágú is. Vezetni egyszerűen jó, sajnos lehetne jobb is kisebb átmérőjű kormánnyal és egy picit alacsonyabb üléspozícióval. A váltó enyhén nyúlós, de pontosan kapcsolható. Mindenhez hozzá lehet szokni, bár megérné hajszálnyival puhítani a futóművén, hogy a mindennapokban egy kicsit kényelmesebb legyen. Élményre kiváló, szépen felextrázható, akár a kormány és az ülések is fűthetők, ami a zord őszbe forduló időjárás mellett áldás tud lenni. Nem mondom, hogy mindenkinek feltétlenül rohannia kéne egy Rocks S-ért az Opelhez, de aki vagány megjelenésű és bármely pillanatban játszató kisautót keres, annak érdemes számolnia vele.
Minden helyzet jól áll neki, a kietlen tájban is vidám. Mindennapi élményautó az Adam Rocks S, korlátozott használhatósága miatt inkább második autónak való
Nem kevés az ötsebességes váltó?
A kisfiam jól eltologatná a parketten :-))))))
Egy ilyen kis görcs nem kerülhetne több mint 7 millióba. Röhögnöm kell!
Egyébként biztos nem rossz autó a maga módján, de mégis csak egy Opel.