Budapest utcáin az Alpine A110-esei, a márka reményei szerint ez hamarosan mindennapivá válik
Az Alpine A110 szépsége a részleteiben is rejlik
Laurent Rossi, az Alpine ügyvezetÅ‘ igazgatója, Cedric Journel, az Alpine alelnöke illetve értékesÃtési és marketingvezetÅ‘je, valamint Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezetÅ‘ igazgatója a Formula-1 Magyar NagydÃjat megelÅ‘zÅ‘,
Alonso és Ocon interjúra is lehetÅ‘séget adó gálaesten jelentette be, hogy a Váci úton Å‘sszel megnyitja hazai elsÅ‘ szalonját a Renault Group sportmárkája, az Alpine. Mindez része az Alpine új nemzetközi terjeszkedési stratégiájának. A Budapesti Alpine Center nevet viselÅ‘ szalon üzemeltetÅ‘je Magyarország legnagyobb gépjárműkereskedelmi vállalata lesz, amely sok éves tapasztalattal és megfelelÅ‘ infrastruktúrával rendelkezik az olyan exkluzÃv márkák értékesÃtéséhez, mint az Alpine.
Azt nem árulták el a szervezők, hogy került az épület tetejére ez a tükrös-krómos Alpine, pedig tényleg ott volt fent
Jelenleg egy modell - az A110 érhetÅ‘ el az Alpine kÃnálatában, három felszereltségi szinttel, amelyek a Pure, a Légende és az S fantázianeveket kapták. Az A110 alumÃnium szerkezetű, Ãgy súly tekintetében 1100 kilóról startol. A középmotoros elrendezés jobb súlyelosztást eredményez, a kettÅ‘s keresztlengÅ‘karos felfüggesztés pedig kiemelkedÅ‘ irányÃthatóságot és pontosságot ad a kanyarokban. Az A110 1,8 literes, négyhengeres, turbós benzinmotort kap hétfokozatú, duplakuplungos automataváltóval.
A Pure és Légende modellekben ez a motor 252 lóerÅ‘s, mÃg az A110S esetében 292 lóerÅ‘re húzták.
Változattól függetlenül alapáras lesz a Normal és a Sport üzemmódon felül a Track is, ami a versenypályára optimalizálja a kis középmotorost. Már a hivatalos árlista és konfigurátor is elérhetÅ‘, Ãgy azt is tudjuk, hogy az A110 Pure 20 449 000 forintról indul, a Légende változatért 21 849 000 forintot kérnek, a csúcsfelszereltség alapára pedig 24 399 000 forint. InnentÅ‘l viszont a határ a csillagos ég, ugyanis minden legyártott példány egyedi, és csak rendelésre készül el, ráadásul nem csak az autók sorszámozottak, de még a különbözÅ‘ szÃnek is limitált darabszámúak, ezzel is növelve az autók gyűjtÅ‘i értékét.
Középen található az 1,8 literes turbómotor
Az autó elején és hátulján pedig két pöttöm csomagtartót találunk a fedelek alatt
„
Nagy öröm számunkra, hogy a magyar vásárlókhoz is elhozhatjuk a Renault Group sportautó-márkáját, az Alpine-t. – mondta Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója. -
ElÅ‘ször a legendás A110-es modell lesz elérhetÅ‘ a kÃnálatunkban, amely a hazai autóversenyzés történelmében is jelentÅ‘s sikereket ért el, és amely a mai napig más sportautókkal össze nem hasonlÃtható fürgeséget, agilitást és vezetési élményt kÃnál. Ugyan a márka önálló üzletágat képvisel a Renault Csoporton belül, a magas minÅ‘ségű, egyedi gyártásnak köszönhetÅ‘en arra számÃtunk, hogy az Alpine a társmárkák eladásait is segÃti, hiszen mind az Alpine, mind a Renault közúti modelljeiben alkalmazott technológiák a Formula-1 fejlesztésein alapulnak. Emellett a folyamatosan bÅ‘vülÅ‘ modellpaletta is lehetÅ‘vé teszi majd az értékesÃtési darabszámok növekedését" – tette hozzá a hazai leányvállalat vezetÅ‘je.
A beltér modern és sportos, a kütyük egyszerűek, az anyagminőség pedig kiemelkedő
Egyértelmű, hogy nem egy hétköznapi kisautóba ült be az ember
2021-tÅ‘l az Alpine modellek, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing jelenlegi tevékenységei egy egységként egyesülnek az Alpine márkanév alatt, amely a Renault Group innovatÃv, autentikus, és exkluzÃv sportautóit gyártja majd a jövÅ‘ben. Az emlÃtett folyamatos bÅ‘vülés emellett összhangban áll majd a Renault villanyosÃtási akciójával is, a már kapható A110 lesz ugyanis a gyártó utolsó belsőégésű motoros modellje. A palettán egy elektromos hot hatch követi majd, ami az Alliance CMF-B EV platformjára épül, valamint egy elektromos crossover, ami az Alliance CMF-EV platformján alapszik majd. Lesz természetesen elektromos utódja a hazánkban most forgalomba kerülÅ‘ A110-nek is, ezt az Alpine a Lotus közreműködésével fejleszti.
Az autók éjjel, a rendezvény végén is jól álltak a városnak
A matt sötétszürke szÃn ekkor mutatott a legjobban az A110-esen
Az Alpine amúgy nem egy új márka, 1955-ben alapÃtotta Jean Rédélé. Azóta természetesen már több arculatváltáson túl van a cég, de mindig sportos modelleket gyártott. 1973-ban az Alpine-t megvásárolta a Renault Group. A cég 5 évvel ezután, 1978-ban érte el leghÃresebb autósport-diadalát; az összesÃtett gyÅ‘zelmet a Le Mans-i 24 órás versenyen. Az Alpine termelése végül 1995-ben állt le, és szünetelt egészen 2017-ig, avagy a hazánkban most bemutatkozó A110 megjelenéséig.
Én innen a béka segge alól úgy gondolom, hogy sokkal kevesebb pénzért lehet ugyanilyen, ha nem erÅ‘sebb autókat venni. És elsÅ‘sorban az számÃt. Minden csak ezután. Mert ha veszel egy 250 Le-s autót, akkor az már általában kinéz valahogy. Ha egy 300 Le-t veszel, akkor már nagyon ott van a design is. Meg általában már sperr-difi is van, vagy kérhetsz bele minimális felárral. És még mindig nem tartasz 25 millánál.
Ja és vehetsz is ennyi pénzért elektromosat, ami szégyen-szemre lehagyja 0-100 gyorsulásban, de akár 150 vagy 200-ra is. Akkor meg mi végre is? Ja? Gyűjtésre. Hogy a garázsban porosodjon. Pardon: a lakáj hetente letörölgeti…
Maximálisan egyetértek, formára rendben van, de akkor is drága. A BMW M240i 18,47 milliótól indul és abban egy 3 ezeres 6 hengeres 374 LE-s motor van, amivel 4,3 s alatt éri el a 100 km/h-t. Az M340i pedig 21,88 milliótól indul és az egy nagyobb autó, ugyanúgy 374 LE.
Szóval túl sok ilyen Alpinet nem fogunk látni, páran megveszik kuriózumként talán.
Szerintem nem jól fogjátok meg.
Akinek van 25 “játszós-autóra”, annak lesz 50-100… a többire is.
Ok, de ha valaki annyira játszósat szeretne, és nem igazán lényeges az ára, akkor nem vagyok biztos benne, hogy pont egy Renaultot szeretne (mondom ezt Renault tulajként). Ha tényleg játszani akar, ott egy Ford Mustang 5 literes V8-as 450 LE-vel. És azt csak megjegyzem, hogy 16,3 m Ft-tól indul. Ha ész nélkül veszel hozzá mindent is, akkor sem nagyon megy 20 fölé. És tudom, hogy nem az ár a lényeg, de ha játszani akarsz, akkor a teljesÃtmény a fontos, és abban sincs annyira eleresztve az Alpine.
Szerintem ez a nézet egy alapvetÅ‘ félreértésen alapul – a Mustang valóban játékautó, de az Alpine egyáltalán nem az, egy profi sportkocsi, sportkocsis hagyományokkal azoknak akik inkább a versenyzés világa felé kacsingatnak, sem mint a gagyi amcsi autós akciófilmek felé. Már az összehasonlÃtás is sértÅ‘, több mint fél tonna van a két autó között, a Renault egy luxus Lotus, s ebbÅ‘l a szemszögbÅ‘l meg nem hogy gyér, hanem lenyűgözÅ‘ az ár/érték aránya, a Porsche 718-ban majdnem háromszor ennyiért kapod ugyanezt a csomagot, a Lotus meg inkább feljebb próbálta tolni az Evora teljesÃtményét az utóbbi években, de hát az már Ãgy is úgy is bukott modell, nem sokra mentek vele, az Elise/Exige meg annyira nyersek, hogy azokat ma már tényleg csak pályaautóként kezelik rajongói berkekben is.
Persze, hogy nehezebb a Mustang, de ez azért alap, logikusan következik a matekból. Az Alpine 418 cm hossz, a Ford meg pár mm hÃján 480 cm, ráadásul egy 5 liter motorral. Mindegy is mindenki azt vesz amit akar, de azt gondolom, hogy ebbÅ‘l az Alpineból nem sokat fogunk az utcán látni. Persze lehet, hogy ez lesz majd a “titkárnÅ‘ Porsche”, vagy a milliomos feleségek egyik kedvence. Ami még esélyes lehet, hogy aki korábban Audi TT-t vett az most kipróbálja az Alpine-t. Méretben szinte mm-re azonos, teljesÃtményben is közel egyforma lehet (motortól függÅ‘en).