Milyen luxusautót kapni 2 millió forintért?

Piaci körkép: jó nagy szedánok használtan, egész olcsón

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagy-, sőt akár luxusautót venne használtan, legfeljebb 2 millió forintért? Nem butaság abból a szempontból, hogy relatíve olcsón már egész komoly példányok is vannak.


Minden szempontból divat lett a józan autókkal való józan autózás, magyarán nincs "kedvünk" klassz kocsikkal furikázni. Szép nagy szedánokat, luxuslimuzinokat igen kevesen vesznek használtan 1,5-2 millió forint környékén, hogy aztán fenntartásukra, javíttatásukra alkalmasint horribilis összegeket áldozzanak, s havonta a benzinkutakon is otthagyjanak egy átlagbért. De mégis mi van, ha a használt autóra költött szokásos keretből mégsem egy minél fiatalabb, minél kevesebbet futott, minél praktikusabb, minél szerényebb üzemköltségű és fogyasztású autó megkaparintása a cél? Vágyálom legfeljebb 2 millióból puccos limuzinhoz jutni?
Hirdetés
Egyáltalán nem az. Mint mindig, persze ezúttal is le kell mondanunk bizonyos típusokról, s mint mindig, persze ezúttal is főleg állapotot muszáj vizsgálnunk, amennyiben tényleg érdekel a sztori. Viszont kínálat van, takarékos gázüzemre alakítással is bőven találkozni, így akár meg is valósulhat a luxusálom. Aztán hogy a volán mögött vagy hátul, jobb oldalon tetszene a bőrfotelben csücsülni, már más tészta.
A Használtautó.hu[/url] keresőjét a következő paraméterekre állítottuk be: normál állapot, érvényes magyar okmányok, csakis automata váltó, 1,5-től 2,2 millió forintig - utóbbinál feltételezve, hogy minimum 10 százalékot lazán alkudhatnánk az árból, s még beférnénk a 2 milliós plafon alá. Majd ABC-sorban átböngészgetve a márkákat, a túl régi és a túl amerikai, a túl szakadtnak vagy túlméretesnek (lásd nyújtott limók) tűnő példányokat feledve ezt a listát kaptuk:

A keresési szempontoknak megfelelő nagy szedánok

Modell Variáns Évjárat Futott km Ár (Ft)
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20V 2003 149 500 1 800 000
Audi A8 3.7, 4.2; 2.5 TDI, 3.3 TDI 1997-2002 138 000-
300 000
1 589 000-
2 190 000
BMW 7-es sorozat 735i, 740 IA, 745i, 750i;
730d, 740d
1995-2002 196 000-
346 000
1 500 000-
2 199 999
Honda Legend 3.5 V6 2002 158 000-
172 000
1 600 000-
1 700 000
Jaguar XJ 3.2, 4.0 1997-1999 115 000-
290 000
1 650 000-
2 000 000
Kia Opirus 3.5 V6 2005 80 000 1 990 000
Lancia Thesis 3.0 V6 2012 233 000 1 600 00-
2 000 000
Lexus LS LS 430 2000 190 000-
275 000
1 900 000-
1 949 000
Mercedes-Benz S-osztály S 320-600; S 320-400
CDI (L)
1991-2003 79 000-
420 000
1 500 000-
2 200 000
Peugeot 607 3.0 V6; 2.2 HDi 2003-2005 100 000-
190 000
1 500 000-
2 099 000
Volvo S80 2.0 T, 2.5 T, T6; D5 2002-2005 170 000-
240 000
1 599 000-
2 199 000

Ami a darabszámot illeti, a nagy német hármas nyilván elképesztő fölénnyel uralja a piacot, mert míg a többiek közül sok modellt csupán egy-egy példány képvisel, az Audi A8, 7-es, BMW, Mercedes S-osztály trióból 2 millió forint környékén is temérdek van. Tegyük túl magunkat a sztereotípiákon (tuti mind gengszterautó, fukszos vagy épp öltönyös-nyakkendős üzletemberek vagy politikusok levetett gönce), s nézzük, melyiket miért választanánk. Vagy miért nem.
Szubjektív, de tán az olaszok a legmutatósabbak. Az Alfa is csinos, azonban a Thesis az igazán megkapó. Előbbinek mondjuk igen rossz a híre (megbízhatósági problémák, nem kis szervizigény...), viszont elég nagy, elég tágas, ebben a mezőnyben elég fiatal, s bár öthengeres dízelmotorja nem a legkulturáltabb, legalább nem zabál. Automatával sem. Lancia? Gyönyörű. Extravagáns. Hálónkon épp 3,0 literes benzinesként akadt fenn, automata-dízelként fiatalabban és drágábban érhető el. Amilyen finom belül, állítólag olyan sok hibával bosszanthatja tulajdonosát és szerelőjét, ideg kell hozzá, no.
Az anno tizen-, sőt huszonmilliós, ma már csak tizenéves autóknál mondjuk a német vagy japán gyártás sem garancia a tökéletes műszaki állapotra, sőt. Az A8/7-es/S-osztály meccs karakter szerint dől el: az 1994 óta létező nagy Audi hűvössége mellett alumínium vázzal és quattro összkerékhajtással hódított, a szintén 1994-től forgalmazott E38-as BMW hátsókerekes sportosságán kívül már dízelmotorokkal is mágnesként vonzotta a tehetősebbeket, hogy 2002-től már ugye a Bangle-féle dizájn borzolja a kedélyeket, a Mercedes-Benz 1991-től árult W140-ese felfoghatatlan bálnaságáról, a 98-as W220 kecsesebb csúcstechnikájáról híresült el.
Ne gondoljuk, hogy ezekre a legalább 9-10, de inkább 12-13 éves vasakra nem kéne sokat költeni, azt se, hogy technikájuk, fényük, utasterük pompája pont olyan lehet most is, mint újonnan, a jellemzően 200, nem ritkán 3-400 ezer km feletti futásteljesítmény viszont nem feltétlen probléma, ha megkapta az autó a kellő gondoskodást, illetve polgári üzemmódban hajtották az autobahnon. Golyó- vagy vérnyomokkal remélhetőleg nem szembesülnénk, de a kárpitok és a (mű)faberakások, a szag és a zajok sokat mesélhetnek az előéletről.
A japán limuzinokat biztosan rendes üzletemberek használták és vigyáztak rájuk, különben is a japán autó a legmegbízhatóbb - vallják sokan, s a látott Honda Legendet vagy Lexus LS-t voltaképp ajánljuk is, ha "élőben" szimpatikusak. Klasszik benzinmotor, 6 vagy 8 henger, méret, bőr, gazdag felszereltség - vezetni olyasmi őket, mint az S Mercit, azaz semmi extra, főleg a Lexus az, amelyben szinte már zavaróan síri a csend. Valamiért nekik elhisszük a 200 ezer alatti futást is, aki viszont kellően bizarr külsejű limuzint szeretne, választhat fiatal és 80 ezres Kia szedánt - az Opirus olyan csúnya, hogy már szép. Kívül-belül.
Volvo S80? Peugeot 607? Az Alfához, Opirushoz, Thesishez, tán a Legendhez hasonlóan ők sem kifejezetten luxusautók - skatulya szerint "csak" felső-középkategóriások. Cserébe fiatalabbat, kevesebbet futottat kapni belőlük ugyanazért a pénzért, míg utasterük, helykínálatuk és felszereltségük nekik is pazar, s motorjaik is vannak olyan erősek, hogy az átlagosnál komolyabb igényeket is kielégítsék. Remek utazóautók, bár a Legend és az S80 csomagtartója lehetne öblösebb (csak 430-440 literesek). Elsőkerékhajtás, négyhengeres motor? Na hiszen lassan a jelen limuzinjainak zömét is négyhengeres (dízel)motorkák viszik! A kormányzás elsőkerekesen is jó tud lenni, nem driftautók ezek, hogy hátul kaparjanak, összkerékhajtásra meg nem túl gyakran van szükség.
A Jaguar XJ-nek is alig nagyobb a raktere, mint 400 liter, viszont hamisítatlan brit stílusban vonulhat vele az ember. Kevés van belőle, ami előny is meg hátrány is, javítása horror. De melyiknek nem az, amikor tényleg nagy a baj? Ha ön egyike azon keveseknek, akik az árral szemben úszva használt luxusautó-vásárláson törik a fejüket, s a célra maximum 2 millió forintja van, úgyis addig fog keresni, ameddig tökéletesnek tűnő példányra nem lel. Ami dönt, az az autó előélete, leinformálható szerviztörténete, állapota, minden más csak eztán szabad, hogy magával ragadjon. Bőrfotel, V8, automata váltó, légrugó, navigáció, tévé, miegymás? Csak okosan!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Ha az elsö szeriäs audi a8-ba betettek volna az 5 hengeres 140 lovas TDi-t egy 6 gangos manuäl vältoval, akkor egyreszt az lenne a kategoriäban az egyik legmegbizhatobb es leggazdasägosabb darab, mäsreszt mär lenne egy olyanom. Igy a 10 eves tervben marad egy s8 ätepitese.
    Gyäri konfiggal pedig a felsoroltak közül biztos, hogy a lexus-t välasztanäm, precizitäsa, kifinomultsäga, megbizhatosäga es kidolgozottsäga magasan veri a mezönyt, teny es valo, hogy az alkatreszek dragak, de szinte csak a kötelezöket kell cserelni.

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Érdekes volt az előttem szólók költségkalkulációit olvasni. Végre többen vették a fáradtságot és nekiálltak tételesen, korrekt összegeket kiszámolni. Sajnos ezzel kevés helyen lehet találkozni. Ez abszolút pozitív meglepetés volt.
    Ugyanakkor ennek ellenére itt azt hiszem, hogy jobb a nagyvonalúság. Az elcsépelt mondást idézve ha azt kérded mennyit fogyaszt akkor nem neked való. Ráadásul ezek nem mai gyártmányok. Bele lehet ülni olyanba ami még öt évig költségmentesen fut, a másikra pedig mindjárt költeni kell súlyosan, hogy használható legyen. Lutri. A használt autó már csak ilyen.
    Mindenesetre úgy vélem parttalan ez a vita. Ha valaki gyárilag Bmw buzinak van kódolva (és ezt most nem pejoratív értelemben használom) akkor az meg fogja venni a 7-est és nem nézi, hogy a Peugeothoz vagy a Volkswagenhez képest mennyibe kerül életben tartani. Ugyanez van a Mercedessel, Audival és az angol és olasz kocsikkal is.
    Egy ilyet, ennyi idősen, ennyi pénzért szerelemből vesz az ember általában és nem azért mert az adatok alapján ezt dobta ki az spss a tételes költségek elemzésekor.
    Nekem egy w140 az álmom. Ez ragadt meg, ehhez kapcsolom a fejemben a non plus ultra jelzőt, ennek tetszik a formája és a luxusa. Tudom, hogy fogok majd egyszer venni és tudom, hogy költeni kell rá mert nem egy szögegyszerű Corolla. De kell..

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Azert kevertem bele, mert erzekeltetni akartam, hogy sokan a hitellel tobbe vannak a kis autora, mint a sokkal nagyobbra. Mint ahogy irtam is, minden masodik auto hiteles, es ha uri huncutsagrol van szo, akkor hosszu tavon az sokkal tobb kiadassal jarhat, mint egy nagy kategorias auto ami oregebb, nem hiteles pl. az enyem. A cikk azt sugallja, hogy mekkora dszentriseg ilyen autokat fent tartani, holott ha az utakon nagy szamban jaro kicsi, olcso, de hiteleshez viszonyitjuk, mar sokkal arnyaltabb a kep. Elso peldamban emlegetett Fiesta 4m hitellel, evek utan most 6mFtos tartozasban van. Ha az en autom vetel arat, fogyasztasi tobbletet, es minden tobbletet osszeadom 10evre, akkor sem lesz annyiba…

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    A vezetési élmény szerintem (nagy közúti cirkáló, vagy “kisautó”) viszonylatában eléggé szubjektív, egyénfüggő. Ahány ember, annyi szemszög. Egy időben volt 1983-as kiadású Audi 100 2.3 L -es 5 hengeres motorral, a kornak megfelelő átlag extrákkal, plüss ülések, stb, igen megkímélt, szép állapotban, meg 2001-es kiadású Citroen Saxo 1.5 D, meg a képen látható Honda Jazz 2003 évjáratú.
    Bevallom őszintén, az általános közérzet a kormánykerék mögött ülve a közlekedésben való részvétel során még a kis Saxo esetében is valahogy jobbnak tűnt, kellemesebb életérzést, vezetési élményt tudott nyújtani, mint az öreg (ósdi) Audi. Legalábbis nekem. Lehet furcsa egyeseknek, de állandóan ezt éreztem.
    Persze csak a volánnál ülve, a hátsó üléssorról nem beszélek, abban egyértelmű, hogy a nagy hajó a nyerő.
    Ebből azt akarom kihozni, csalósak a legújabb kisautók, nem lehet csak úgy leírni őket, a technikai fejlődés egyértelműen érezhető rajtuk. Nem lehet úgy elintézni az egészet, mint ahogy ennél a cikknél a véleménysorból eddig olvastam.
    Ma alapul véve pl. a legkisebb autót, pl. a legújabb KIA Picantót, beleülve, vezetve, a kormány mögött legalább azt az életérzést tudja nyújtani, mint egy régebbi lV-es Golf! A lll – asról már nem is beszélek, mert azt az új Picanto is egyértelműen veri.

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Megértem az álláspontodat tökéletesen. én a maradék 1 millió “felesleges” pénzemen ezért vettem motort, mert az minden “autózás” közben kiesett élményt kárpótol az én esetemben. Nekem nem tartozik már az élet élvezetéhez az autózás, mert már meguntam. Olyan kocsiban amiben élvezném, azt meg nem tudom megvenni, hitel nekem meg nem kell.
    A golf IV az tényleg egy rakás szar, utálom is, de mentem a régebbi 7-es BMW vel is, de nekem pl az sem adott többet.
    Mondjuk ha majd évi 10 ezret fogok egyszer majd menni, a mostani 30-40 ezer helyett, akkor én is megfontolom egy olyasmi kocsi vételét mint te, mert egész biztos hogy más vele utazni.

    Igazából azért ebből a szögből vizsgáltam meg ezt a témát, mert a peugeot-os srác a mostani 5 literes fogyasztásához képest volt kíváncsi a dolgokra.

    Nem is rád gondoltam igazán, mert te elég korrektül írtad akkor is, csak nem nyálaztam megint végig, hogy ki mit írt,ezért általánosítottam.

    Megkérdezhetem mekkora moci van a kocsiban és mennyi LE?Márka nem érdekes. 🙂 Csak hogy jobban képben legyek fogyasztásügyileg?

    köszi

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    A hitel törlesztőt nem értem miért keverik bele sokan a költségekbe, és miért kizárólag a “kisautónak” róják fel. Ugyan ez a helyzet a cascoval. Ha nincs lóvéd és vagizni akarsz, hitelre veszed a nagy autót is, vagy ha félted köthetsz rá cascot is.
    Szerintem onnan illő kezdeni a számolgatást, hogy mindenki megvette a verdát azonos összegért. Utána megnézni ki mit kapott a 2 milláért, aztán jöhet átirás, szervíz, fogyasztás, adó, biztosítás összevetése.

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Természetesen igazad van! Ugyanakkor Te is ráfizetéssel autózol, mert lehetne egy Trabantod is, de szerintem nyugodtan járhatnál gyalog/tömegközlekedéssel/kerékpárral is, és akkor még több pénzed maradna nyaralásra…
    Én lehet, hogy nem egyértelműen fogalmaztam, amikor írtam az első hozzászólásomat, azért pontosítok.
    Azt igyekeztem érzékeltetni, hogy a statisztikák szerint a magán autópark fele hiteles autó. Ehhez viszonyítottam magam például, amikor azt akartam érzékeltetni, hogy közel sem nagyobb felelőtlenség, úri huncutság egy valamivel idősebb luxus autót birtokolni, fent tartani, mint egy akár jóval rosszabb minőségű, kevesebb élményt, szolgáltatást, praktimumot nyújtó kis kategóriás autót. Főképpen itt a jelentős hitelekre gondolok.
    Amennyiben az összevetésedet megcsinálnád bármilyen hiteles autóra, ami hasonló egyéb költségekkel jár mint a tiéd, akkor azt kapnád, hogy a három éves fent tartása benne lenne legalább 3,5mFt-ba, amihez viszonyítva már sokkal másabb a nagy autó viszonya.
    Az én összehasonlításomban az volt, hogy a sok kis/közép kategóriás hiteles autóhoz képest, nem feltétlenül kerül többe egy idősebb luxus kategóriás autó fent tartása. Természetesen azzal is egyetértek, hogy szervizelésre el lehet költeni többet, de ez nem feltétlen következmény. Én sem költök többet szervizre, mint a feleségem kis autójára,

    Mint írtam, természetesen a Te konstrukciód kedvezőbb, de még ahhoz is van kedvezőbb. Azonban hasonló “kötelező” költségű autókat összehasonlítva én még mindig úgy gondolom, hogy inkább egy luxus autó, mint egy kisautó, hiszen azért az ember azért is dolgozik, hogy kiélvezze az életet, és ha már megengedheti magának, akkor az autó ne csak azért legyen, hogy elvigyen A-ból B-be, hanem azért is, hogy örömöt szerezzen. Ilyen örömöt nem éreznék egy Swift-ben, vagy egy 99-es Golf-ban sem. Amikor már nem akarom finanszírozni, akkor egyszerűen eladom a vasat, kiszállok belőle, és veszek egy olcsó kis autót, és még a hitelre sem lesz gondom. Vagy járok gyalog…

    Egyébként én évi 10eKm-t megyek az autóval, átlagban számolok 12literrel (város 13-13,5, pálya 9, országút nincs 8), 3 évre:
    fogyasztás:1.500.000Ft
    adó: 120.000Ft
    kötelező: 42.000Ft
    ilyen futás mellett számolok egy átlagos garnitúra gumival, mert többet elmennek, mint 3szezon: 120.000Ft
    Összesen: 1.782.000Ft

    A 4 évvel idősebb Golfod, vagy egy hasonló költségű fiatal kocsi kijönne így kb. 780.000Ft-ból. Amennyiben az autón hitel, kötelező casco van, és az havi 28eFt-nál magasabb, akkor már a kis autó (akár egy full fapad Swifté is) fent tartása többe kerül, mint az én autómé. Ha egy kis benzines autóhoz hasonlítjuk (1,4-est az 3,5-hez) akkor az jönne ki, hogy a három év egyenlege kb. 750eFt a kis autó javára. Úgy is mondhatjuk, hogy pl. nekem ennyivel kerül többe a családban a nagy autó, mint a kicsi három év viszonylatában (közel egy korúak, de az egyik egy kis autó, a másik pedig egy felső kategóriás autó). Ennél, ha lenne rajta hitel, már havi 21eFt többlet költség esetén többe kerülne a kis autó, nem is beszélve arról, hogy az értékvesztés mellett mennyit fizetnék ki a banknak végén.

    Szóval én ezt akartam mondani, még ha félreérthető voltam is esetleg.

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Nézd meg a számolgatásomat és látod.Pontosíthatsz az üzemanyagárral, mert a tököm tudja mennyi pontosan, nem szoktam nézni. meg esetleg operálhatsz kisebb fogyasztással, vagy valami dizellel is. Akkor kisebb lehet a különbség.

    Csak ez a számolás alapján évi 300-550 e ft val kerülhet többe egy ilyen gázüzemű nagykocsi fenntartása,a megtett kilométer függvényében.

    Természetesen nem feltételeztük , hogy szerelni is kell. 😀 Egy nagyobb motorba több motorolaj is kell, mondjuk az nem nagy tétel, de lehet még fokozni a fillérbaszást. 😀

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Nos végeztem egy kis számolást gyorsan. Gumit, adót, biztosítást,fogyasztást számoltam.
    Két kocsit hasonlítottam, az én 99-es golf tdi-met + egy 96 -os 3,5 literes automata Bmw-t. Mert ez volt olyan árban mint a golfom kb. 1,2 millió.

    Bmw nél gondolom reális a 12 lityis benzin illetve 15 literes gázfogyasztás. A golf 110-120-al elmegy 5 lityiből.Abból indulok ki, hogy a haver 2800-asa is megeszi ezt. A BMW re is a saját biztosítási összegemet számolom, de gondolom ez is eltér. 3 év használatot nézek, 30 ezer km–es futással, amennyit én megyek.

    Gumimárkában Barumot néztem és a BMW-n is csak 16-os kerék volt. 1 téli és 1 nyári szettet számoltam.

    Szerelés, olajcsere, átírás nem játszik most.

    Benzin / dízel: 420 ft/ liter számoltam
    gáz: 250

    Golf:
    Biztosítás :39000
    Gumi: 129280
    Adó:37185
    Fogyasztás: 1890.000

    Ez 2.095.465 ft a 3 évre.

    Bmw
    Biztosítás :39000
    Gumi: 272.000
    Adó:193.140
    Fogyasztás: 4.536.000 / Gázzal 3.880.140

    Ez benzinnel: 5.041.140 / 3 év
    Gázzal: 3.880.140 ft/ 3 év

    Ha a gázt nézzük akkor is 1.784.675 ft különbség.

    Tehát 1,5 millió forinttal nekem legalább többe kerül egy ilyen “luxuskocsi” fenntartása 3 év alatt.

    Nekem nem éri meg, azért amit adni tud egy ilyen autó. Inkább elnyaralom. 🙂

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Kicsit önámítónak érződtök srácok. Mindegyikőtöknek fontos a megjelenés a kocsijával,stb és mindegyikőtök(kivétel miki) váltig állítja , hogy ennél olcsóbb nincs. Persze új autóhoz hasonlítjátok a kocsijaitokat, naná, hogy a tietek olcsóbb. Viszont ha azt nézzük, hogy veszek egy golf kombit (mint az enyém) 1 millió körüli összegért, 5 lityis fogyasztású motorral, olajcserénél 4 liter motorolaj, 15-ös gumikkal(tehát olcsó), szinte nulla teljesítményadóval, fing biztosítással akkor azért megnézném ki jön ki olcsóbban. persze nem luxuskocsi, nem az a feeling, csak az anyagi oldalát nézve az egyik peugeot-os kérdező végett)

    tehát biztos élvezetes, meg frankó, de, hogy nem olcsóbb mint egy racionális használt átlagautó, az is tuti. nem irigységből ugatok, továbbá én sem veszek többet autót pl automata nélkül. Ha beszarik ,hát beszarik, meg lesz javítva.

    (és nem a golfot dicsérem, mert utálom mint a szart, de szerintem olcsóbb fenntartani) A maradék 1 misin meg van egy motorom.

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Jó dolog a luxusautó ,de inkább veszek egy 10 éves használt kisebb autót és mondjuk a kevesebb fogyasztási költséget fordítom másra…. Picit érdekes a mai magyar autópiac…. A 10-12 éves civic-kek 1 milla körül vannak az áltag jó állapotú darab ,miközben dupla ennyi pénzért már vehetnénk egy ugyan ennyi idős diesel bmw-t… Az új kisautó akkor éri meg ha nagyon sokat autózunk és biztos állapotú autó kell hosszútávra…. Ezt úgy értem ,hogy évi 40 000km megy az autóba és több mint 10 évig akarjuk használni…. Egyébként autót úgy kell venni ,hogy számoljuk ki az össz költséget km-re át számolva (hitel, üzemanyag, szervízköltség, biztosítás, értékveztés)… És így könnyen gazdaságosabb lehet viszonylag keveset futó luxusautó ,mint a hiteles fiesta…. Én inkább járok egy 400 000 ft-os 10 éves swifttel mint egy hitellel terhelt újjal…

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    És ott van a tény, ha valamelyik idióta szemből nekemcuppanna, inkább a két tonnás tepsimben ülök, mint egy 500 kilós origamiban.
    Az új autóra ott a részlet, kötelező szerviz, casco, kötelező bizti, teljesítmény adó… kész vagyon.
    Ebből az összegből vígan fizetheted akár az 5,7 V8 fogyasztását is.
    Nekem az éves kötelezőm 25500, a telj.adóm meg 16000. És lassan eléri a veterán kort, szóval még többet spórolhatok…

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Tisztelt Urak!

    Először is örülök hogy a nagy többség ilyen pozitívan áll a luxus autók világához. Jómagam is szeretnék egy “nagyobb” vasat birtokolni, de gyakorlatilag nem tudom eldönteni, hogy w140 -es mercit vegyek vagy utána következő S ostályt. És igazábol mivel mindig dízel autóim voltak (nekem bejön a korom:) ) szóval nem tudom milyen a gázos autó… Körülbelül az 5 literes fogyasztású peugeotomhoz képest mekkora változás lenne ez magyar forintban mérve egy évre kiszámolva?
    Előre is köszönöm!

    Üdv.

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Teljes mértékben csatlakozom.
    Ráadásul nem szeretem hogy a fenntartási költségekkel kapcsolatban a szerző hozzáértők általában általánosítanak, mert a szomszéd öccse, fiának sógora egyszer azt mesélte.
    Momentán pont a cikk egyik szereplőjével járok már több mint három és fél éve, évi átlagos 10-12k futásteljesítménnyel. 186k volt az órába amikor megvettem 12 évesen. Igaz hogy 8 hónapot vártam rá és addig tudatosan kerestem egy olyan állapotú példányt ami nekem megfelel. Amióta használom és ez napi szintű városi használatot takar gyakorlatilag semmilyen baja nem volt, az alkatrész költségei internetről rendelve egyszerűen nevetségesek (pl. első féktárcsák és betétek szállítással 25k) összesen eddig a beszerelt gázrendszerrel együtt nem költöttem 400k-t a szervizelésére.
    bármelyik mai autóhoz képest egy csoda, mint menetteljesítményében, mind megjelenésében, mind kényelmében.
    Kp-ben kifizettem, érte egy közepesen rossz Suzuki árát, így már gyakorlatilag nincs értékvesztése, az értéke csak növekedni fog, gázzal a fogyasztása költsége kb. olyan mintha egy átlagos 9-10 l fogyasztású benzinessel járnék, de mekkora a különbség.
    Rendes karbantartás mellett még 10 évig bizonyosan kiszolgál.
    Fémből van, két tonna, méteres gyűrődési zónák, de nincs egérmozi, meg egyéb értelmetlen extrák csak szolidan búgó motorhang, conolly börkárpit, igazi rózsafa betét, jéghideg klíma, automata váltó és belül a büdös nagy nyugalom.
    Mindenhol kiengednek, nem anyázik senki ha bekérem magam a sorba, és ha gyorsabban haladok nincs izomkodás, egyszerűen elhúzódnak előlem.
    Igazi élvezet fillérekből. Éves kötelező 20k. súlyadó 21k
    A megvételét nem csak igazolta, hogy régi szerelmem volt, hanem egyszerű matematika, ami a modern autó éves értékvesztése, és ennek fenntartási költsége közti különbség ad meg. Az én futásteljesítményemmel ugyanis egy középkategóriás szar minimum 1M/év értékvesztéséhez képest csak akkor járhatnék rosszabbul ha kb. 1000,-Ft. lenne a benzin ára. (És akkor azt nem is számolom hogy ha nincs 5-6M a zsebemben akkor hitelt kell felvennem és a középkategóriás is elromlik, fenn kell azt is tartani) Tehát 1000,-Ft/liter árig nyerésben vagyok. Nálam ez tényleg valódi válságautó 🙂

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Most adtam el egy négykarikás négykettest. Az új ára 31M volt. Most 1.3M… Fenntartani alig volt drágább, mint egy kis/középkategóriás autót. Etanolszettet rakattam bele, pályán (oda való) 11 l-t fogyasztott etanolból, ez benzinre átszámolva 8,5-9 l. A szerkezet tartósság- és minőségérzete leírhatatlan. A mai napig kényeztető luxus, olyan extrák, amikről átlagautó nem is álmodhat. (4 ülésfűtés, solartető – napelemmel tölti az akksit és beindítja a belső ventillátorokat, stb.) Persze, ha az automata váltó elromlik, biztosan drága a javítása. Aki ettől fél, vegyen ezerkettest, ahhoz olcsó minden. Úgy hívtam, négykerekű X@n@x, ha rossz napom volt, beültem, magamra csuktam az ajtót, és céltalanul hajtottam – mindig jó hangulatba kerültem.

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    1972-es hófehér W109 300SEL 4 éves kislány visongva mutogatja anyukájának. Mert szép. Magától az, nem magazinokból tanult viselkedés, hanem ösztönös szépérzék.

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Tapasztalataim szerint olcso luxusato nem letezik.
    Nem biztos hogy egy hiteles kisauto fenntartasa a torlesztovel egyutt olcsobbra jon ki, de azt is latni kell hogy 2M korul csak annak erdemes nagyautot nezni, akinek nem gond megegyszer ennyit rakolteni ha ugy alakul. Az eloirt karbantartasok elhanyagolasa szinten durvan megbosszulja magat. Egyetertek az elozo hozzaszolasokkal hogy esszel kell venni es allni a felmerulo koltsegeket. Egy luxusautot nemcsak megvenni, fenntartani is tudni kell…

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Hasonló ” cipőben ” járok mint Te . Lehet, még a cipő márkája is egyezik . Szerencsére amióta hajtom – 6 éve – olyan sok bajom nem volt vele . Egy megbízható , jól összerakott nagy vas , még tizenéves korában is .Néhány fontos dolgot azonban meg kell említeni a rizikótényezők közül,Dízelüzem–bizonyos alkatrészek aranyárban –az éves összes költség a nagyobb teljesítmény miatt magasabb– szervíz hozzáértése és költsége–bizonytalan előélet , ha nincs szerviz könyv .Egy szóval nagyon jó érzés egy ilyen gépet birtokolni és vezetni , de átgondoltan kell választani , és a felmerülő költségeket meg tudni kell állni .

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Amit írtam egy valós összevetés volt, és nem azt mondtam, hogy bárki is üljön át a Swift-ből egy luxus autóba.
    Inkább egy nyolc éves luxus autó, mint egy fele annyi idős Swift havonta-évente ugyanannyi, vagy magasabb összegű fenntartással. Én ezt írtam. Ha neked nem úgy üzemeltetett Swifted van, akkor természetesen nincs hiteled, kötelező márkaszervized stb., így neked az a jobb alternatíva, de ha hitelre kifizetsz 30-40 ezreket, akkor ülhetnél sokkal jobban, kevesebbért, csak már nem tudsz…

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Meggyőztél! Már megyek is lecserélni a Swiftet egy 750i -re. Ha pedig mégis többet kell majd költenem rá, akkor megyek hozzád és jelentkezem, hogy fizesd ki a nem várt “felárat”! Megbeszéltük?

  • 2017.10.30. at 13:40
    Permalink

    Nem értek egyet a cikk felütésével. Véleményem szerint józan választás, egy idősebb, de jó karban lévő luxus autó, ha azt akarjuk, hogy élvezetes legyen a vezetés, utazás, és megjelenni is meglehessen vele. Sokkal tartósabbak, és megbízhatóságban is jobbak, mint a legtöbb alacsonyabb kategóriás (kis)autó. Az élményről pedig ne is beszéljünk.
    Én jómagam egy most kilenc éves 3500köbcentis luxus kategóriás autót vezetek már évek óta. Összesítve a havi ráfordítást, olcsóbb az üzemeltetése, mint pl. a kollégám feleségének több évvel ezelőtt 4mFt hitelre vett Fiestájának, aminek csak a törlesztő részlete most havi 33eFt, és a még törlesztendő hitel összege most több, mint amikor felvették. Ilyen az utakon 10 autóból legalább 5 van.
    Én inkább vettem egy luxus kategóriás autót olcsón 6 évesen, ami még most is jobb állapotban van, mint egy fele annyi idős kis-közép kategóriás autó, nem is beszélve az egyebekről, és fent tartása még a magasabb fogyasztás ellenére is alacsonyabb, mint egy hiteles autóé.
    Rám mondják sokan, hogy „tudsz élni”, miközben azt hiszem, hogy én gondolkodtam racionálisan. Ugyanakkor tényleg tudok élni, mert olcsóbban jobban ülök. Minden szempontból.

Vélemény, hozzászólás?