Mindegy mi hajtja, nagy élmény – Mini Countryman menetpróba

Szolidan frissült a Countryman, amely hamarosan több SUV tesót is kap

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy kis bepillantást nyerhettünk a Mini jövendő terveibe, miközben a ráncfelvarrásra küldött Countryman megmutatta, milyen egy igazi élmény-SUV.

Sokszor olvashattátok tőlem, hogy szabadidő-autóból nem lehet igazi sportautót faragni, ebben fikarcnyit sem változott a véleményem. Azonban élményautó igenis lehet belőle, hiszen élményt nem csak a minél nagyobb kanyartempó adhat. Ezért is alkotott nagyot a Mini a Countryman képében, hiszen, ha kell sportos, ha kell környezetbarát, és ha valaki úgy szeretné, akkor még „maratonista” is lehet dízelmotorral. De mellette rendelhető konnektoros hibrid és kihegyezett Cooper S vagy még kihegyezettebb John Cooper Works változat is. Ezzel lényegében minden igényt ki tud elégíteni, ám hogy még kívánatosabb legyen itt-ott átrajzoltak rajta néhány részletet. Na, de nézzük, honnan ismerheted fel a friss Countryman modelleket! Az egyik legkarakteresebb vonásuk a hátsó lámpákban megjelenő brit lobogó. Erről még a laikusok is felismerik, de az enyhén aszimmetrikus első fényszórók most már mindkét oldalon folytonos fénycsíkot kaptak, tehát lényegében körbeöleli a fényszórótestet a LED-csík, amely a nappali menetfény és az irányjelző funkcióját is ellátja.
Hirdetés
Emellett az új Countrymanhez alapfelszereltségként járnak a LED-es ködfények is. Feltűnők még az új első lökhárító széleibe vágott légbeömlőnyílások is, amelytől optikailag szélesebbnek tűnik az autó és nem mellesleg sportosabbnak is. Visszatérve hátulra, a lökhárítót itt is átrajzolták, szóval nem csak a brit lobogós LED-fények jelentik az újdonságot. Két új fényezés is megjelent a palettán: a White Silver metál és a Sage Green metál, de modellváltozattól függően a Countryman teteje és külső visszapillantó-házai is feketére, fehérre vagy ezüstszínűre fényeztethetők. Extraként rendelhető a Piano Black külső felszereltségi csomag, amellyel az első fényszórók, a hátsó lámpák, a hűtőrács és az oldalsó irányjelző-panelek magasfényű fekete szegélyt kapnak, illetve a kilincsek és a csomagtérajtó típusjelzései is feketére változnak.
Mini Countryman - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4297 1822 1557 2670 450-1390
Hirdetés
Ha körülnézünk az utastérben, akkor az extraként rendelhető digitális műszerfal szúrhat szemet elsőként. Bár vérzik a szívem a hagyományos, analóg műszeregységért, ami a Minikben kimondottan stílusos, tagadhatatlan, hogy a digitális műszerfalról könnyebben leolvashatók az infók. Emellett alapfelszereltség lett a bőrborítású sportkormány, új bőrkárpitok és díszbetétek jelentek meg, illetve a Mini Yours kiegészítőkkel egészen egyedire szabható a belső tér. Habár a Mini is elkötelezte magát a villanyhajtás mellett, és folyamatosan szeretné növelni ezeknek a modelleknek az arányát a kínálatában, nem feledkeznek meg azokról a vevőkről sem, akiknek nem ez a megfelelő hajtáslánc. Így hát a motorpalettán ott vannak a benzines, a dízel és a konnektoros hibrid egységek is. Már az 1,5 literes, háromhengeres, 136 lóerős benzinmotor is képes kellő dinamikával mozgatni az autót, ám jóval sportosabb a Cooper S a maga kétliteres, négyhengeres, 178 lóerős szerkezetével. Bizony ez egy kis csökkenés a frissítés előtti modellhez képest, de egyáltalán nem érezni, hogy hiányozna az a néhány plusz lóerő, főleg, hogy megfelelő hőmérséklet mellett képes bizonyos ideig a túltöltésre is a turbós motor, így megnő a valódi teljesítménye. Mindegyik kipróbált autóban a 8 fokozatú, automata sebességváltó kapott helyet, ami a motorok erejét közvetítheti akár mind a 4 kerék felé. Most kimondottan jól jött az összkerékhajtás a nyálkás, szitáló esős időben a Vértes lábánál, de nélküle sem fogja senki eldobni a Minit, aki ésszel közlekedik.
Hirdetés
Még a Cooper SD, tehát a dízelmotor is nagy móka, hiába nehezebb az orra. Összkerékhajtással nem vészesen orrtolós, a 190 lóerővel támadva a kanyarokat ugyanolyan stabil, mint a benzines Cooperek. Kellemes a hangja is, pedig dízelre ritkán mondok ilyet, de annyira szépen elrejtették, hogy, amikor nincs különösebben terhelve a motor szinte nem is hallani, és padlógáznál sem válik tolakodóvá. Akik valóban sokat utaznak, „aktív kirándulók” és szeretnek lemerészkedni az aszfaltról, biztosan kedvelni fogják. Akik viszont urbánus lelkek, na ők, a plug-in hybridnél keresve sem találhatnak jobbat. Ebben szintén a háromhengeres benzinmotor található, csak épp egy villanymotor társaságában, ami képes 55-61 kilométert szén-dioxid és egyéb gázok eregetése nélkül megtenni. Ha meg épp mégis egy kis „élménykanyargásra” vágyik a sofőr, akkor a 220 lóerős rendszerteljesítmény jelentkezik szolgálatra. Aztán otthon, nagy teljesítményű fali töltőről akár 2,5 óra alatt teleszívhatják magukat a lítium-ion akksik.
Mini Countryman motorpaletta
Cooper Countryman Cooper S Countryman Cooper D Countryman Cooper SD Countryman Cooper SE Countryman
Emissziós norma Euro 6d-TEMP
Hengerűrtartalom (cm3) 1499 1998 1995 1499
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16 3/12
Teljesítmény [LE (1/min)] 136 (4500-6500) 178 (4750-5500) 150 (4000) 190 (4000) 220 (5000-5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 220 (1480-4100) 280 (1350-4200) 350 (1750-2500 ) 400 (1750-2500 ) 385 (1500-3800)
Váltófajta/-fokozat automata/8
Végsebesség [km/h] 205 225 214 226 196
Gyorsulás 0-100 km/h 9,7 7,5 9,1 7,ö 6,8
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,6-5,9 6,3-6,6 4,2-4,4 4,2-4,5 1,7-2,0
CO2-kibocsátás [g/km] 129-135 144-148 110-116 121-127 40-45
Saját tömeg [kg] 1405 1465 1475 1535 1715
Megengedett össztömeg [kg] 1965 2020 2050 2105 2270
Az árszabásnál sem vesztették el a józanságukat a Mininél. Prémium szegmensről lévén szó egyáltalán nem kirívóak a számok, 8,29 millió forint az alapváltozat, egymillióval drágább az alap dízel, a hibrid pedig 12,3 millió forintról indul. A legdrágább a JCW változat a maga 13,48 millió forintjával, de hát az élményautózás sosem volt olcsó mulatság. Akinek viszont nem a zsánere a Countryman, hamarosan újabb szabadidő-autókkal találkozhat a márka kínálatában, hiszen érkezik majd egy teljesen villanyhajtású és egy hibrid SUV is a kínálatba, ugyanis a villanyautók mellett ezen a vonalon szeretne még erősödni a Mini.
A Mini Countryman alapárai (Ft)
Cooper Countryman 8 290 000
Cooper ALL4 Countryman 9 500 000
Cooper S Countryman 9 420 000
Cooper S ALL4 Countryman 10 620 000
Cooper SE ALL4 Countryman 12 300 000
JCW Countryman 13 480 000
Cooper D 9 200 000
Cooper D ALL4 Countryman 10 500 000
Cooper SD Countryman 10 620 000
Cooper SD ALL4 Countryman 11 180 000
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.11.07. at 13:46
    Permalink

    A fapados Mini Klubember sokkal jobban néz ki, mint a felextrázott Mini Vidékiember (az idióta modellnevek versenyét tutira nyernék a brit marketingesek).

Vélemény, hozzászólás?