Még nem mutatkozott be, de teljes pompájában láthatjuk az ID.4 modellcsaládot, ez az ID.4 X
Az új modellek bevezetését több hivatalos procedúra is megelőzi, egyik ilyen a formaterv levédetése, mely Kínában igencsak érdekesen zajlik. A gyártó köteles olyan fotót küldeni az autóról az Ipari és Fejlesztési Minisztériumnak, melyen teljes egészében látszik a kész autó. Ezeket a minisztérium publikussá teszi saját weboldalán, melyeket aztán bárki kedvére nézegethet, így bukott le a nagy bemutató előtt az ID. modellcsalád két új tagja, az ID.4 Crozz és ID.4 X.
Crossoveres külsejével egyben egyterűs vonásokat is mutat, villanymotorja a hátsó tengelyre kerül
A Crozz a fehér, az X pedig a szürke, melyek között látszólag csak dizájnbeli különbségek vannak. Egyelőre nehéz megmondani, melyik lenne a városibb, és melyik a crossoveresebb kivitel, annyi biztos, hogy a Crozz az ID.3-hoz hasonló arcával egy fokkal hagyományosabb, európaibb külsővel rendelkezik. Méretadatok is kiderültek róluk, egyaránt 2765 mm-es tengelytávval és 1852 milliméteres szélességgel rendelkeznek, ám hosszban és magasságban minimálisan eltérnek. A Crozz 4592 mm hosszú és 1629 mm magas, míg az ID.4 X 4612 mm hosszú és 1640 mm magas, vélhetően a karosszériaelemekből és a hasmagasságból adódik az apró eltérés.
Minimális eltérések vannak a két modell között, leginkább stílusbeli
Az új elektromos Volkswagenek alapját ugyanaz a moduláris MEB padlólemez adja, akárcsak a már bemutatott ID.3 esetén. Apró eltérés, hogy a motorkínálatban csak az erősebb, 204 lóerős villanymotor szerepel az ID.4 esetén, valamint NEDC szerinti 500 kilométeres hatótáv. Többféle felszereltséggel kezdik a forgalmazását, a fotókon is kétféle autót láthatunk mindkét modellből, a 1st Edition-t és a PRO-t, külsőleg apró eltérések vehetők észre, vélhetően felszereltségben lesz komolyabb eltérés.
500 kilométeres NEDC ciklus szerinti hatótávolságot ígér, hamarosan hivatalosan is bemutatkozik