Nem kamu, hanem tényleg spórolós hibrideket fejleszt a BMW
A BMW hibridautók új generációján dolgozik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az i8 sportkocsi és a városi divatfurcsaság i3 után a rendes BMW-k hibrid változatain dolgozik a BWM, ActiveHybrid helyett eDrive néven.
A képen a 3-as eDrive hibridváltozata. A benzinmotor csak négyhengeres, de a villanyászat fel van rendesen erÅ‘sÃtve. Ez lesz az alap ezentúl
A részecskeszűrÅ‘s modern dÃzeleknek nem áldozhat le, de az adócsaló mild hibridek ideje már végleg lejárt. Nagyon jól tudják ezt a BWM-nél is, ezért a sportosnak hÃvott, de mindenképpen feleslegesen erÅ‘s ActiveHybrid vonulat helyett az i modellekkel bevezetett eDrive néven új sorozatot indÃt. Eddig a német prémiummárkák és az alternatÃv hajtások közti kapcsolat a gyakorlatban elég laza volt, ám a BMW-nél az i3 (akár hatótávnövelÅ‘s) villanyautó és a hibrid i8 sportkocsi piacra dobásával azonban hathatósan tettek a saját renoméjuk javÃtásán.
Emlékszem, jó öt éve, milyen volt az X6 ActiveHybrid: egy kéttonnás monstrum, amiben bár van villanymotor, jobbára a 4,4 literes V8-as erejét érezzük. Gyakorlatilag az erÅ‘sebb és a gyengébb változatok közti űrt fedte le teljesÃtményben és árban is - fogyasztásra optimalizált hibridként szinte értelmezhetetlen. Nem ilyen lesz a 3-as eDrive, amiben csak egy sornégyes, benzines motor lesz, szemben a már kapható ActiveHybrid 3-assal, ami ugye hathengeres. A hibrid hajtásrendszer hasonló, mint ami a már többször is beharangozott X5 eDrive-ot hajtani fogja. Annyi biztos csak, hogy az i3 és az i8 nagyobb teljesÃtményű akkumulátorai és villanymotorjai kerülhetnek beléjük, hogy mikor mutatkoznak be, az még kérdés.