Reszeltek a dízeleknek?

Tavaly is csökkent, idén is csökkenni fog a dízelek eladása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyértelműen a dízelbotrány óta tapasztalható a dízel autók eladásainak jelentős visszaesése. Köszönjük ezt meg mindenkinek, bár még mindig temérdek olyan ember jár dízellel, akinek nem kellene!


Én magam vagyok a hülye autóvásárló, csak aztán "továbbtanultam". Volt nekem is dízel autóm, talán sokan emlékeznek is rá, Renault Grand Scenic 1.5 dCi FAP, azaz részecskeszűrős változat. Imádtam, hiszen hosszú utazásokhoz kiváló volt, rövid városi utakhoz viszont nem. Egy kicsit a hangjából, megemelkedett alapjárati fordulatszámából, motorjának gyorsabb melegedéséből, meg persze brutális pillanatnyi fogyasztásából és az átlag gyors felfelé kúszásából tudtam, ha megy a részecskeszűrő tisztítása. A közhiedelemmel ellentétben nem csak hosszabb utakon, magas fordulaton autózva csinálta, hanem akár városban, nem egész 10 kilométernyi autózás után is. Volt úgy, hogy megérkeztem a Keleti pályaudvar melletti plázához, hogy elintézzem a bevásárlást, de mivel ment a részecskeszűrő tisztítása, inkább "elkanyarodtam" az M5 kivezetőjéhez. Igen, brutálisan jól fogyasztott, nem sokkal többet, mint a mostani (idősebb) Priusom, csak azzal nem kell ilyen kitérőket tegyek, hogy ne tegyem közben tönkre. A Scenicnek mennie kellett, nem mellesleg egy ismerős lecsapott rá (többen is jelentkeztek), olyanhoz került, aki hosszabb távokat megy, mint én, így az autó azóta is rendben van.
Ugyanakkor temérdek cégnél, vásárlónál jellemző, hogy dízelt vesznek, a flották esetén csomagban, vagy csak azért, mert úgy tudják, az a jó. Aztán meg vannak lepődve, ha télen nem fűt az autó (mert nemigen melegszik be), vagy ha eltömődik a részecskeszűrő. Ezek alapján pedig üdvözlendő, hogy

míg 2011-ben az EU-ban az autóeladások 55 százalékát adták a dízelek, tavaly 44 százalékra csökkent a részarányuk, s az elemzők szerint idén akár 40 százalékra is csökkenhet a dízelek piacrésze.

Vannak olyan országok, ahol még extrémebb számok láthatók. Franciaországban például a 2011-es érték 72 százalék volt, ami tavalyra 48 százalékra csökkent. Naná, hiszen Párizsba dízel autóval 2001-es évjáratúnál régebbivel már most nem lehet behajtani, míg a benzineseknél csak az 1997 előttiekre él a korlátozás. 2030-tól a francia fővárosba semmilyen dízelt nem engednek be, de Koppenhága esetén már jövő évtől, Oxford esetén 2010-tól él ez a korlátozás.
Hirdetés

Nálunk ilyenről még szó sincs, de persze elmondható, hogy szenzációsan jó lenne, ha az ezeréves Ikarusok, s a lelküket már kilehelt, több mint 10 éves Volvók helyett elektromos buszok járnák a várost, s a messziről érkező dízelautósok saját járgányukat hátrahagyva GreenGóval vagy MOL Limóval mennének a centrum felé. Addig pedig ökölszabály, hogy az autóvásárlás első lépéseként meg kell határozni, hogy mire is fogjuk használni azt a négykerekűt. Napi 40-50 kilométer alatt tuti nem ajánlott a dízel. Új autónál nem fogja kitermelni a felárát, használtan a szervizelési költségeken bukhatjuk el a szerényebb fogyasztással megspórolt összeget. Persze lehet ügyeskedni, jól járni, én is megúsztam galiba nélkül, de kellett hozzá figyelem és egy-két plusz kör, ami az átlagautósnál aligha fog beleférni az életbe.
Bántani persze csöppet sem akarom a dízeleket, jók, hosszú távra. Szükségesek is, hiszen a CO2-ben (130 g/km) meghatározott emissziós flottaátlag teljesítéséhez ugyanúgy kellenek a gyártóknak, mint a villanyautók. Viszont városba tényleg nem valók, legfeljebb alkalomszerűen. Dugóban ülni villanyautóban a legjobb, illetve olyan autóban, amiben van villanymotor, s tud is azzal mozogni (magyarul teljes értékű hibrid, angolul full hybrid). Amíg a töltőhálózat nem kellően kiépült (ami a villanyautók terjedésével örök meccsnek tűnik), addig az akár csak időnként hosszabb távokat is autózóknak a hibrid a jó megoldás. S ebből (vagy ha úgy tetszik, a dízelbotrányból) bizony a Toyota húzza a legnagyobb hasznot. Tavaly Toyota Motor Europe a 2016-os értéknél 38 százalékkal több, 406 ezer hibrid autót adott el. Ezzel eladásainak 41 százalékát adták a hibridek, a Lexusnál még magasabb, 60,1 százalékos a hibrid-arány. Legalábbis Európában, hazánkban egy-két kivétellel csak hibrid Lexusok fogynak. Prius-tulajként megdöbbentő, hogy bár a tavaly 20 éves modell fogalom, Yarisból (102 400 darab), C-HR-ből (94 100 darab), Aurisból (82 400 darab) és RAV4-ből (58 600 darab) is több fogy nála. A Lexusnál a kompakt SUV NX hibrid a listavezető, 19 700 példányos eladással. De persze tudjuk, hogy maga a Volkswagen is hihetetlen fejlesztésekkel kíván meghatározóvá válni az elektromos autók piacán. Ha utóbbit a konnektorosokéval azonosítjuk, egyelőre a BMW, ha a kizárólag villanymotorosokéval, Európában a Renault a meghatározó. Pedig mindkét márkáról elmondható, hogy dízelmotorjaik is legendásak, csak éppen a városiasodásban mind kevesebbeknek van szükségük azokra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.01.29. at 12:46
    Permalink

    A bibi az, hogy sok országban még mindig nem áltak át a szabályozással, és bár a régebbi (10 év feletti) dízelekt elkeztdék kitiltani, újonnan még mindig nincs alternatívájuk.

    Már pedig a belgák vagy a németek sem arról híresek, hogy a környezetvédelem iránt közömbösek lennének. Az euro5 motorok esetében pedig tekintélyes állami támogatást adtak, hogy épp ezt a dízelmotort vegyék pl szívóbenya helyett.

    Őszinén kiváncsi vagyok, hogy mit vásárolnak az emberek most dízel helyett mert újonnan nincs olyan hajtálánc ami mindenben helyettesíteni tudna egy 150LE dízelt.

    A másik dolog a cikk erősen tendenciózus jellege, ennyi hazug fröcsögést régen olvastam, mi általános feléhasználásra veszünk családi autót, nem kerüljük ki a városi használatot. 180.000km alatt sosem volt gondunk a részecskeszűrővel a bálna esetében, és az új is teljesen rendben van eddig.

    • 2018.01.30. at 17:29
      Permalink

      Tiszta szerencse, hogy nem minden autos vágyik egy 150 lóerős dizel nyújtotta élményre.Szerencsére vagyunk még páran akiket zavar a kattogó motorzaj még akkoris ha melletem áll a lámpánál ami gyorsitásnál még rondábban szól.Tudom van az a pénz/hangszigetelés ahol már bent nem hallatszik.Továbbá az a büdös savanyúszag ami mögöttük képződik és a 6-7 év főleg városi használat után szinte garantáltan megjelenő kormolás (a részecskeszűrő nem megoldás csak még apróbb és károsabb méretre csökkenti a részecskék méretét ami a végén ugyis kipufog).Viszon a legaggasztóbb az az ami nem látszik mint pl a NOx kibácsájtás ami a CO2-hőz képest nagyságrendekkel károsabb közvetlenül az emberi egészségre.
      Csunyák a hibridek?Ez komoly?Izlés mint érv egy technológia ellen?Lol…
      Igazából csak vicceltem fentebb és Zöldikének van igaza: még nagyobb befecskendezési nyomást,még több turbot,még több szűrőt es mégnagyobb teljesitményt és gyorsulást mindenkinek.A kipufogón meg gleccserviz és hegyilevegő távozik majd 🙂

  • 2018.01.29. at 12:57
    Permalink

    Van egy érdekes vetülete is mindennek, ami kevésbé távlati. Méghozzá az, hogy olyannyira beestek mostanában a fiatal használt dízelautók árai, hogy érdemi alternatívává válhatnak azoknak is, akik amúgy benzinest keresnének.
    Már jó ideje olcsóbbak a használt dízelek, de újabban olyan differenciák vannak, hogy az árkülönbözetbe egy turbócsere, DPF csere, kettőstömegű csere is belefér…

    A másik része ennek: jó néhány márkánál a turbódízel alternatívája a turbós benzines. Utóbbi pedig sokszor több rejtett kockázatot tartogat, mint egy dízel. Konkrétan: a VW csoportnál, ha TSI és TDI között kellene választanom, akkor biztosan inkább a TDI mellé tenném a voksot.

    • 2018.01.29. at 15:51
      Permalink

      Hehe, arról megy az észosztás az összes autós fórumban, melyik autónak kisebb a szennyezése, miközben télen fél Magyarországot beborítja a szilárd tüzelés mocska.

      Csak ugye könnyebb a “pénzes” autósba rúgni, mint Marikanéninek (mint potenciális szavazónak) megtiltani, hogy elégessen mindenfélét, mert nem szeretne megfagyni télen.

  • 2018.01.29. at 22:21
    Permalink

    A cikk utal rá hogy mindenki hülye, aki nem a cikk írójához hasonló hibrid Toyotával jár. Én benzinkúton dolgozom. Az elmúlt heti tapasztalat:
    1. Toyota Yaris hibrid férfi tulaj: ” Ba’meg! Engem átvertek ezzel a sz.rral!!! Ez 6,5-7 litert fogyaszt.” ( a neten utána kereshető, több tesztben is ennyi)
    2. A cikkben megemlített Lexus NX -el érkező autó nepper, aki megrendelesre, Spanyolországból hozta az autót a következőt üvöltötte:
    ” Ez a japán hulladék végig 12 litert fogyasztott a 3000 km-es úton és mivel 40 literes tankja van, 11-szer!!!!!! kellett tankolnom” Majd hozzátette hogy városban is 9,5 litert fogyaszt.
    Már évekkel ezelőtt kiderült hogy a hibrid zsákutca. Városban sem fogyaszt annyival kevesebbet mint amennyivel többet országúton és autópályán. Ha olyan besz.rva vezetem az 1.6-os diesel Golfomat mint a hibridesek mikor a lóherét számolják, akkor az 3,6 litert fogyaszt.
    Ha a benzines és hibrid autók fogyasztása valóban alacsony lenne, akkor nem lenne szükség ilyen megrendelt propaganda cikk megírására sem. Ez az egész arról szól hogy a teszteken 7,5-9 literes fogyasztásokról azt mondják, hogy jó. 5 éve meg ugyanaz az újságíró sokalta. Most jó. Mondjuk 30 éve egy Opel Vectra 2.0 GT is eljárt 8,5-9 literből. Akkor a nulla fejlődés hogy jó??????

    • 2018.01.29. at 22:50
      Permalink

      A neppernek nem mondták, hogy a futót a másik autóhoz és ne a lexus után kösse ? 🙂
      Viccet félre téve, felhasználási módtól függ, hogy egy full hibrid, vagy egy dízel fogyaszt kevesebbet.
      Literben mérve!
      CO2-ban a hibridnek van kb. 10-13% előnye, majd ha a Toyota szabadalmai lejárnak és a VW is fog hasonlóan fogyasztásra kihegyezett hibridet gyártani, az EUs döntéshozók értesülni fognak a remek 10%-os potenciálról, és hirtelen lesz 2-3000 € támogatás a hibridre.
      A spritmonitoron a legtöbbet fogyasztó NX 300h tulaj 8,5-ös átlaga annyira nem vészes, tekintve hogy minden második tankolásnál utánfutó is meg van adva, illetve 200 lóerős benzinesről beszélünk. Az átlag pedig 7,4, amit (literben) egy 200 lóerős dízel is benyakal.

    • 2018.01.31. at 16:09
      Permalink

      Én az emberi kísérletesre lennék kíváncsi, mert azóta az is kiderült. Foswagen mindent bevetett. És van aki még mindig ezeket gazdagítja. Nagyon szomorú. Ha itt euban is úgy büntetnék meg őket, mint az amcsiknál, akkor már csődbe mentek volna. Itt nagyságrendekkel több csaló traktormotoros ócskaságot adtak el. A csillagokat lehazudták az égről, csak ne kelljen fejleszteni, amit már az Isten pénzéből sem lehetett. Ami már elérte a határokat már nem lehet tovább modernizálni. Nem is akarták, olcsóbb csaló progit írni hozzá.

  • 2018.01.30. at 08:04
    Permalink

    Minden héten lehet egy ilyen cikket olvasni hogy : annyi a dieselnek, kitiltják , nem fogy, zuhan az ára stb.. Miért van szükség erre a rém hír keltésre? A sok hülye meg elhiszi. Skoda Octavia diesel 350ezer km-el eredeti alkatrészekkel üzemel. Aki oda figyel autójára és nem egy visszatekert lehajtott szart vesz meg annak nagyon is jó lesz a diesel, ezt mutatja hogy még mindíg 44% -os az új eladási részesedése.
    És igen egyetértek az előttem itt szólóval hogy a szilárd tüzelés télen már életveszélyes méréket öltött, nem lehet kint megmaradni. Erről szó sincs hogy betiltják…
    A hybridek rondák mint a bűn, ha 0% lenne az emissziója sem kellene, tiszta égő ahogy kinéznek. Ja persze aerodinamika miatt van .he-he.
    Jó tudom van olyan autógyártó ami az aktuális modeljét gyártja hibriddel is de ott is városon belül tudjuk kihasználni, városon kívül pedig feleslegesen cipelünk súlyos akkumulátorokat magunkal.
    Nekem egy VW jetta 1.6 cr tdi van ami itt egy cikkben unalmas autóként lett feltüntetve… No komment. Bár ha azt nézzük hogy nem kell szerelőhöz járni vele , vagy a trélerre várni ilyen szempontból tényleg unalmas.
    4.7 a fogyasztás nyáron klímával (gyakorlatilag mindíg megy a klíma) , télen pedig 5.2 a csúcs. Jól megy nyomatékos, nagggyyyon kényelmes minőségi autó. Ezt tudja a piac is kb egy éve vettem és az ára alig ment lejjebb.

    • 2018.01.30. at 23:34
      Permalink

      “4.7 a fogyasztás nyáron klímával ”

      az oszt ma’ valami ! nekem meg 5.4 ! mondjuk nem a fogyasztásom, hanem a 0-100ra gyorsulásom a fogyasztást meg leszarom, meghagyom a hipokratáknak rágódni rajta.
      Ha nem fogják fel, hogy a szennyezés 90%-át nem az autók pöfögik ki, hanem a szállítás (személy,árú) és gyárak plusz fűtés/ahol van.

      a traktor szarokkal viszont az a baj, hogy ők kipufogják szépen a rákkeltő mikrorészecskéket a városban gond nélkül (az újabbak természetesen, amik brutál nyomáson porlasztanak direktbe). milyen irónikus, hogy ráqrják a szűrőt, de az pont azokat a részecskéket fogja meg, amik amúgyis kiürülnének a szervezetből 😀 😀 😀 azokat meg nem fogja meg, amik véráramba kerülnek, *TAPS* :D:D:D a nagyon okos mérnököknek.

  • 2018.01.30. at 11:29
    Permalink

    Sok feldult “dízeles” most magyarázkodik magának, hogy miért jó még mindig az elavult technika.

    Zöld!
    “németek sem arról híresek, hogy a környezetvédelem iránt közömbösek”

    amit az elmúlt évek tényei tökéletesen megmutattak pl. évezred legnagyobb autóipari csalása (vw dízel csalás) + kartelezés pl. adblue tartály kisebbé tételével (a többi német PRÉMIUM bevonásával) + majmok kínzása (a többi német PRÉMIUM bevonásával) + embereken tesztelés.

    Norbert!
    Az elmúlt évek azzal teltek, hogy a dízeleknek a környezetvédelmi hátrányai kerültek napvilágra. A probléma elsősorban nem azzal volt, hogy megbízhatatlan, rövid élettartamú, hanem azzal, hogy csak az EU-ban 100000 ember hal meg miattuk minden évben. Az élőlényekre gyakorolt nagyon durva és most már megkérdőjelezhetetlen bizonyítékok amik miatt egy figyelmes ember már nem vesz.

    t-boy32 Andersen!
    https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?fueltype=2&vehicletype=1&minkm=5000&powerunit=2

    4,8l/100km kb. 50 000 tankolás után

    Madzagos meg jól írta a Lexusos példát.
    https://www.spritmonitor.de/en/overview/26-Lexus/1462-NX300h.html?fueltype=2&vehicletype=1&minkm=5000&powerunit=2

    • 2018.01.31. at 13:33
      Permalink

      Emiatt lesz Budapest mindenképpen dugódíj, de a választásokig nem fogják meglépni a bejelentést 😉

      Persze az agglóban elégetett szemét bűzét nem tudják megállítani a városhatárnál, de mint írtam már fentebb, fűteni muszáj, autózni meg nem.

  • 2018.01.30. at 21:24
    Permalink

    Sok feldúlt, csalódott, átvert “dízeles” most magyarázkodik magának, hogy miért jó még mindig az elavult technika.

    Zöld!
    “németek sem arról híresek, hogy a környezetvédelem iránt közömbösek”

    amit az elmúlt évek tényei tökéletesen megmutattak pl. évezred legnagyobb autóipari csalása (vw dízel csalás) + kartelezés pl. adblue tartály kisebbé tételével (a többi német PRÉMIUM bevonásával) + majmok kínzása (a többi német PRÉMIUM bevonásával) + embereken tesztelés.

    Norbert!
    Az elmúlt évek azzal teltek, hogy a dízeleknek a környezetvédelmi hátrányai kerültek napvilágra. A probléma elsősorban nem azzal volt, hogy megbízhatatlan, rövid élettartamú, hanem azzal, hogy csak az EU-ban ~100000 ember hal meg miattuk minden évben. Az élőlényekre gyakorolt nagyon durva és most már megkérdőjelezhetetlen bizonyítékok amik miatt egy figyelmes ember már nem vesz.

    t-boy32 Andersen!
    https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?fueltype=2&vehicletype=1&minkm=5000&powerunit=2

    4,8l/100km kb. 50 000 tankolás után

    Madzagos meg jól írta a Lexusos példát.
    https://www.spritmonitor.de/en/overview/26-Lexus/1462-NX300h.html?fueltype=2&vehicletype=1&minkm=5000&powerunit=2

  • 2018.01.31. at 15:27
    Permalink

    A munkahelyemen is látszik a parkolóban, hogy egyre többen járnak Priussal, több a zöld rendszámos egyéb autó is. Látszik már a tendencia, a zakatoló, 50 szűrővel is szennyező traktormotoroknak beáldozott. Persze kis országunkban, ahol még mindig occsón akarnak páran komoly teljesítményt és sz*rnak a környezetre, meg hárítják Marika néni fatüzelésére (ami azért részben igaz is) azok még lélegeztető gépen tartják majd a dízelmotorokat.

    • 2018.01.31. at 16:31
      Permalink

      Tavaly amikor korlátozták a behajtást Budapestre a légszennyezés mértéke miatt, vajon csökkent-e a szálló por koncentrációja azokon hideg/szélmentes napokon, amikor szó szerint kiürült a város és nem jártak a diesel autók sem az utakon? Igazándiból költői kérdésnek szántam, de érdemes rákeresned, meglepődnél.

      • 2018.01.31. at 16:40
        Permalink

        Igazad van ebben, de nekem az a véleményem, hogy hosszabb távon és nem néhány napon kellene korlátozni a behajtást. Pár nap kevés arra, hogy a már bejutott, leülepedett por szél nélkül kitisztuljon, hiszen mitől tünne el? Nem válik kámforrá.

        • 2018.01.31. at 16:47
          Permalink

          Egyébként szerintem rossz stratégia az a felfogás, hogy ha már úgyis sokan fával tüzelnek, mert nincs pénzzük gázra pl, akkor már úgyis mindegy, vegyünk gázolajos traktort és pöfögjünk. Néhol bizony a fának nem nagyon van alternatívája, de a autózásban a dízelnek már van, csak megint a spórolás, occsó, legyen occsó és 0-tól húzzon. Füstöl, mit számít, füstöl a kémény is.

          • 2018.02.01. at 08:57
            Permalink

            Nagyon kevesen vannak úgy, hogy csak azért vesz dieselt, mert a Marikanéni füstölhet büntetlenül, akkor neki is szabad.

            Én most vettem szeptemberben új dieselt, tudja az euró 6c-t, mégsem használom városban, BKK és rollerezek, 38évesen. A BKV bérlet árához alig kellene pár ezer forintot hozzácsapnom és egész hónapban én is a kényelmes autómban járhatnék be dolgozni (Budapest 3. kerületből a 4. kerületbe 2*15km) napi 1 órát megtakarítva az életemből, de mivel nem sörhasat szeretnék növeszteni ezért amennyit lehet mozgok, a másik, hogy a környezetemre és az autómra való tekintettel városon belül nem járok vele.

            A kollégáiddal ellentétben én nem abban látom a megoldást, hogy villany vagy hibriddel járok, hanem közösségi közlekedést preferálom. Mindkettő előállítása/használata ugyanúgy terheli a környezetet, de a lelkiismeret megnyugtatására tökéletesen alkalmas mindkettő, lehet mutogatni, hogy én mennyire fancy majom vagyok, gyűjtöm a virágszirmot minden nap és dögöljön meg minden dieseles. Annyi eszetek már nincs, hogy kerékpárra vagy BKK-ra pattanjatok, de az infoparkban vagy a graphysoftban jól mutat a csupaüveg irodaház mellett a zöldrendszámos i3 😉

        • 2018.02.01. at 08:49
          Permalink

          Én is szeretném, ha korlátoznák a behajtást, de én euro 3 alatti tiltanám az autókat, már az is óriási segítség lenne – agglóból a többség pont ilyenekkel közlekedik, lenne belőle azonnal népharag 😉

          Van néhány dolog, amivel kevesen számolnak: a szmogot alkotó komponensi közül néhányat a helyileg nulla emissziójú villanyautók is képesek generálni. Ezek: fékpor, gumipor és amire nagyon kevesen gondolnak, a téli síkosságmentesítő anyagok folyamatos levegőbe juttatása. Szóval komplexebb a helyzet megoldása annál, mint hogy tiltsuk ki a diesel autókat a városokból és egycsapásra tiszta lesz a levegő a Ferenciek terén.

          • 2018.02.01. at 16:53
            Permalink

            Én vidéki vagyok. Akik bejárnak a kisvárosomba hibriddel, azok nem itt laknak, hanem a környéken max. Közösségi közlekedés… ugyan. Ez nem Bp. Amúgy meg senki nem villog a zöld rendszámjával. Leginkább Priusokat (azok sem újak, akár 10 évhez is közelíthetnek) látok, de akadt itt már új Fiat 500 is. I3-at még nem láttam. Beszéltem Priusossal és azt mondta, hogy bár a fogyasztás lehetne kevesebb is (3,5-4,5) liter, de valami brutál megbízhatóak még 10 évhez közel is, az akkuk is bírják. Alig kell rájuk költeni. Ne érts félre én is fenntartással kezelem őket, de pl. újonnan már tuti nem vennék dízelt. Meg használtan se, de az megint más tészta. Euro 6c ide, euro 6c oda, ahogy telik majd az idő velük, egyre több lesz a probléma, szűrő, adblue stb stb. Túl sok a macera. Az áruk meg zuhan, 10 év múlva eladhatatlanok lesznek, talán itthon majd kell, hacsak itt is ki nem találnak kitiltásokat. Szóval ha lenne sok millióm, nem egy haldokló technikára költeném.

  • 2018.01.31. at 19:52
    Permalink

    Nagyából egyetértek az írással.
    VW sportsvan 1.6tdi DPF 2014 járok, tágas és külsőre sem megosztó. Szomszédom csak annyit kérdezett hogy benzines ugye? VW 1.6tdi kulturált járású, kívül sem zavaró. Fogyasztása Miskolc városban 5 -7liter, forgalom (reggel 8-9 és du. 5-6 közötti utak) és időjárás függő, országúton 4,7 – 5 liter.
    Előfordult hogy a regeneráció nem fejeződött be mielőtt leálltam volna, nem egyszer. Hosszabb táv után is előfordulhat ez mivel akkor érte el éppen a 99% telítettséget. Ilyen esetekre a korszerű dízelek sem tudnak megoldást, nem érzékelhetik hogy adott ponton megállsz és leállítod. Rövid városi 5-6km utakat meg nem lehet kizárni. Sőt aki városban lakik, törvényszerűek a rövid utak.
    Szerencsére a DPF regen már sokat fejlődött és alapjáraton is képes elvégezni a tisztítást. A kipufogó vége mindig fém tiszta, koromnak v. olajnak nyoma sincs. Egy újszerű benzinesnek ahogy én látom a kipufogó vége olajos fekete.

    De kérdezem hogy a hybrid hajtás hideg ICE motorral 5-6km rövid utakra ad-e alacsony fogyasztású megoldást?
    Nagyobb távokon nincs v. minimális előnye a dízellel szemben. Sőt akku packot cipeli fölöslegesen, csökkentve a csomagteret.
    A full elektromos autó átlag magyarnak megfizethetetlen. Autók átlagkora 12év vagy rosszabb. Ez a valóság jelenleg hazánkban. Elektromos autó használtan 6-10 évesen nem alternatíva mert akku pack csere lesz szükséges (+4mFt v. több).

Vélemény, hozzászólás?