Reszkessetek Vitarák? – MG ZS 1.0T Luxury teszt

Erős kezdés, vagyis újrakezdés az MG-től a ZS

Hosszú idő után tért vissza a hazai piacra az MG. Bőven lesz dolguk a marketingeseknek, hogy visszacsempésszék a köztudatba a márkanevet, ám maga a termék is sokat segíthet, hiszen a ZS telitalálatnak tűnik.

Hirdetés
Akik még emlékeznek az MG-re, többnyire sportos márkaként gondolnak rá. Utolsó hazai jelenlétekor is a Rover sportos modelljeit forgalmazták, még én is hűen emlékszem a Brit Túraautó Bajnokságban küzdő MG modellekre az akkoriban ikonikus szürke-zöld, később narancs színben pompázó versenyautókkal. Továbbá itthon az országos rali bajnokságon is szerepelt, ha jól emlékszem a Rover 25-ös MG megfelelője. Akkoriban is két betű jelölte a típusokat. A Rover 25 volt a ZR, a 75-ös a ZT, a 45-ös pedig a ZS. Hát most a ZS átvedlett szabadidő-autóvá, ami teljesen logikus lépés volt az anyavállalat részéről. Ám ez az anyavállalat egy kínai cég, a SAIC és a visszatérő MG marketingeseinek egyik legnagyobb feladata valószínűleg az lesz, hogy meggyőzze az embereket, nem kell félniük az immár kínai gyökerekkel rendelkező autótól. Persze, akik legalább fél szemmel követték az utóbbi években, hogy mi történik a kínai autógyártás területén, valószínűleg már egyenesen kíváncsiak, vagy alig várják, hogy saját kezükkel érezzék, saját szemükkel lássák ezeket az autókat. Bevallom őszintén, én is közéjük tartozok. Nem kerülte el tehát a figyelmemet, hogy a brit márkát egy kínai vállalat vásárolta fel, de az újjáéledésről is a BTCC versenyein eszméltem, amikor pályára lépett az MG6. Se csúnya nem volt, se sikertelen. De miért is lett volna, hiszen a vonalaiért a londoni és az MG sanghaji formatervező stúdiója felelt. Az autót pedig Kínában gyártják, de ennek semmiféle hátrányos jelét nem látni rajta. De ez sem meglepő, ha tudjuk, hogy az anyavállalat a SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation). A világ 8. legnagyobb autógyártója és Kína legnagyobb járműgyártó vállalata. Márpedig egy ekkora vállalt épp elég tudást tudott összeszedni az utóbbi évtizedekben, hogy jó autókat gyártson.
Hirdetés
Nézzük is a formát, ami szerintem teljes mértékben az európai ízlésvilágnak megfelelő. Egy divatos szabadidő-autó. Nem mondom, hogy nem hasonlít néhány más európai vagy japán SUV-ra, de egyáltalán nem érezni a "koppintás-szagot". A hasonlóság valószínűleg szándékos, de sanszosan senkit nem fog zavarni. Sőt, a legtöbben egyenesen szépnek látták. Való igaz, csinosak az ívek és a vonalak, egyszerűen jó ránézni. Még úgy is, hogy a matricázás miatt néhány domborulat azért rejtve maradt. Talán csak a kerekek hatnak túl kicsinek, pedig alapból 17 colosak, és nem is lenne értelme nagyobbat az autó alá tenni. Nem egy nagy SUV-ról beszélünk, bár próbálja magát nagyobbnak láttatni. Ám lényegében a B-szegmensben járunk, tehát még csak nem is kompakt szabadidő-autó a ZS, amelynek tengelytávolsága 2,58 méter. Egy kicsit nagyobb egyébként a legnépszerűbb Suzuki modelleknél, hiszen 4,32 méter hosszú, magassága 1,6 méter, míg szélessége 1,8 méter. Bent ennek megfelelő a helykínálat, magyarán nem túl szűkös. Elöl nagyon kényelmesen elférni, a már-már sportülésekre hajazó műbőr fotelekben. A helyes beállításuk is könnyű, annak ellenére, hogy nem villanyos az ülésmozgatás. Hátul is kényelmes az ülések párnázottsága, átlagos termetű felnőttek is elférnek, bár hiányzik egy lehajtható kartámasz, benne pohártartókkal. Az egyetlen "komfortromboló" tényező az ülések műbőr burkolata. Nagyon hamar felforrósodnak a napon, és másodpercek alatt átáztatja így az izzadság az inget, pólót, bármit amit viselünk. Vigasztalhat a jó mély, alapból 448 literes csomagtér, ami 1375 literesre bővíthető a 60/40 arányban osztott hátsó üléseknek köszönhetően. Teljesen sík ugyan nem lesz a padló, de ez így is egy jól használható puttony.
Hirdetés
Anyaghasználat és összeszerelési minőség terén sem érheti szó a ház elejét. Akad néhol spórolásra utaló jel, olcsó hatású műanyagok képében, de összességében puha felületekkel találkozunk, kimondottan látványos a szénszálas műanyagra emlékeztető szövetburkolat a műszerfalon, amelyet vörös cérnával varrtak, akárcsak a multifunkciós kormánykerék borítását. Semmivel sem rosszabb a minősége, mint az Esztergomban gyártott Suzukiké. Az ergonómiát tekintve is nyugodtan kijelenthetjük, hogy jól átgondolták a tervezők a kezelőszerveket. Kapunk digitális műszeregységet szép, éles képpel, illetve 10,1 colos érintőképernyőt középre. Ezen nagyon egyszerű a menük között barangolni, bár a gyorsaságán bőven lehet még javítani. Egyetlen logikai bukfenccel találkoztam. A klíma rendes fizikai gombokat kapott, ami nagyon helyes, ám ennek a gombsornak a szélén lehet a képernyő főmenüjébe is visszatérni. Számomra ez megszokást igényelt, sokáig a képernyőn kerestem a főmenü gombját. Na, és a motor? A kínálat nem túl széles, de mégis lefedi a manapság megszokott skálát. Háromhengeres, egyliteres turbós benzines mellett másfél literes, négyhengeres szívó benzin, illetve egy kizárólag villanymotoros változat szerepel a palettán. A tesztautóban a háromhengeres erőforrás dolgozott a maga 111 és fél lóerejével. Ezek a benzinmotorok elméletileg a SAIC és a GM közös gyermekei. Nagyon kellemes meglepetés volt számomra a 3 hengeres szerkezet. Kulturáltan jár, nincsenek zavaró rezonanciák, nincs tolakodó kávédaráló hang. Ellenben az a 111 ló és a 160 Nm nyomaték megfelelően mozgatja az üresen 1,25 tonnás autót. Nem lesz egy Villám McQueen, de az átlagos felhasználói elvárásoknak eleget tesz. A hatfokozatú manuális sebességváltó is kellemes szerkezet, pontosan mozog a kulisszában, de az áttételezése szokatlan. Nagyon kíváncsi leszek, hogyan oldották meg a szívómotoros változatnál, illetve arra is, hogy melyik fogyaszt kevesebbet. Ezzel a turbós benzinessel a tesztátlag 8,2 liter lett, bár ebben a fotózás és a forgatás anomáliája is benne van. Valószínűleg elérhető a gyárilag megadott 7,2 literes átlag is. Vezetni szintén kellemes az MG ZS-t. Kimondottan lágy a futómű hangolása, így szépen elnyeli az úthibákat. A kormánymű pontos, állítható az áttételezés is a menüből. Lehet egyujjas a parkoláshoz, de kicsit keményebb is, ami országúton és autópályán jön jól. Utóbbi esetben a csendes utastér is meglepett, 130 km/h-nál sem zavaró a motorzaj, de még a szélzaj sem. Emellett a biztonsági felszereltség is tartalmazza a legfontosabbakat. A hat légzsákon túl holttérfigyelő, vészfékasszisztens, aktív borulásgátló, visszagurulás-gátló is jár a Luxury felszereltséghez. De érdemes megemlíteni a full LED-fényszórókat, a parkolóradarokat, a 360 fokos kamerát és még a komforthoz kapcsolódóan a háromhengeres motorhoz járó hatalmas panorámatetőt is. Ezek mind benne vannak a Luxury felszereltségben, amelynek ára 7 699 000 forint. Ehhez pedig 7 év/150 000 km garancia is jár. Szóval nem véletlenül jeleztem a címben, hogy a Suzukinak fel kell kötnie a gatyáját, bár azt azért még hozzá kell tenni, hogy az MG ZS csak elsőkerék-hajtással rendelhető.
Értékelés
Pozitív
Csinos formaterv, igényes belső, kulturált háromhengeres motor
Negatív
Lassan reagáló infotainment rendszer
Árak
Tesztmodell alapára
6 399 000 Ft (2022.08.15.)
Tesztautó ára
7 849 000 Ft (2022.08.15.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
82 kW (112 LE) 5200 1/min-nél
Nyomaték:
160 Nm 1800-4700 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6-7,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4323 mm
Szélesség:
1809 mm
Magasság:
1653 mm
Saját tömeg:
1259 kg
Össztömeg:
1722 kg
Tengelytáv:
2580 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
448-1375 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
870-900 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
440 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér magassága:
760 mm
Csomagtér hossza:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
160 Nm 1800-4700 1/min-nél
Teljesítmény:
82 kW (112 LE) 5200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
CO2-kibocsátás:
149-163 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6-7,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,2 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.08.15. at 15:21
    Permalink

    Kínai autó csak akkor érdekelne, ha nagyon alacsony lenne az ára. De nagyon.
    És emészthető kinézete legyen. (ez nem az)
    Ez a formaterv 15 évesnek látszik és nem passzol az apró kerekekhez a túlméretezett a kasztni.
    Nem szeretek jósolni, de ez így elég kevés, a Dácsia alá kéne beárazni.

  • 2022.08.15. at 15:53
    Permalink

    Első blikkre tetszik az autó, főleg belülről. Az ergonómia és az anyaghasználat teljesen rendben van, legalábbis ami így képernyőn keresztül átjön. A motorválaszték az nekem nem tetszik. Vagy turbós, de akkor csak 3 henger, vagy 4 hengeres, de akkor meg nincs turbó, tehát egy gyenge, erőtlen motort. Ami megdöbbentő, az a fogyasztása, a 8,2 az nagyon sok egy ezres 3 hengerestől. Nem rétem, hogy ez miért környezetkímélő. És kevesebb nem lesz, mert gondolom a tesztben nem is annyira forszírozták a sebességet. Az 1.4 TSI Octavia fogyasztott nálam 7.2 körül, pedig csak 2 üzemmódja volt, az egyik az autópálya nagy sebességgel, a másik meg a pesti dugó. Sima főúton 90-100-as tempónál akár 5 literből megállt. Az rendben, hogy nem akkora a homlokfelület, mint egy SUV-nál, de nagyobb autó, 150 LE-vel.
    A Vitarával nem hasonlítanám, mert annál nagyobb. Az S-Crossnál – amivel kb. egy méret – olcsóbb, de az MG csak 3 hengeres, gyengébb és többet fogyaszt. Másrészt nincs országos kereskedői és szervízhálózat sem. Harmadsorban ez egy kínai autó, ami még akkor is negatív sztereotípia, ha a minőség rendben van és bőséges a garancia is. Ráadásul Magyarországon az MG sem jelentett egy különösebb brandet, mert alig ismert márka (volt). És a kínaiak nem vettek meg mást csak a logót, vagyis semmit ami esetleg pozitív volt az MG-nél.
    És ami még ellenfél lehet, az a Ssangyong. Az kb. annyira ismert, mint az MG. A Korando egy mérettel nagyobb autó, a Style + felszereltség 8 millió körül van, 5 év a garancia. Az is fogyaszt ennyit, de legalább egy 4 hengeres 165 LE-s turbo motorral adják, nagyobb utastérrel, nagyobb csomagtérrel. Egy ismerősnek van másfél éve, nulla problémával, pedig hajtja rendesen.
    Szóval a Suzukival nem kell versenyezni az MG-nek, ha a Ssangyongot előzik eladásokban, örülhetnek.

  • 2022.08.16. at 17:49
    Permalink

    Borzasztó látni, mi lett az MG-ból. A Volvo antitézise. (Amit meghagytak a Volvonak a kínaiak /K+F Svédországban/, azt nem hagyták az MG-nek Angliában). Ennek a nyomorúságos guruló kredencnek a puszta léte önmagában és hiánytalanul bizonyíték arra, mennyire kifordult a sarkaiból a világ – benne a torz ízlésű, ostoba konzumidiótákkal és az autós preferenciáikkal.

  • 2022.08.17. at 09:13
    Permalink

    Kér dolgot kell tudnia, és akkor sikeres lehet. Olcsón és azonnal elérhető. Ha valamikor, akkor most van esélyük a kínaiaknak belépni az EU-s autópiacra, bár a 8,2 literes fogyasztás számomra értelmezhetetlen 2022-ben. Ezt a 8 szelepes 4-és golf tudta télen nyáron 25évvel ezelőtt. Mondjuk az hogy egy retkes Astra 12m az szintén az. Szerintem ha letennének egy kompaktot ugyan ezzel a motorizáltsággal, 20%kal olcsóbban azzal le tudnák tarolni a piacot.

    • 2022.08.18. at 10:42
      Permalink

      Nem, ez abszolút nem így van. Egyrészt ma már nincs olyan, hogy valaki valamivel abszolút letarolja a piacot. Másrészt meg szerintem te csak a saját nézőpontodból gondolkozol. Ezzel nincs is baj, mert hajlamos erre az ember, csak azt is meg kell érteni, hogy másoknak más a szempontrendszere. Az autónak az ára csak egy dolog, de a többségnél nem az a fő szempont. Persze lehet, hogy Magyarországon ez fontosabb, mint Ausztriában, vagy Németországban, de azért itt sem ez a legfontosabb. Nekem pl. pont a motorizáltsággal van problémám, mert egy 4 hengeres turbo benzines lenne szimpatikus, és az éppen nincs. Sokan idegenkednének attól, hogy kínai, nekem ezzel nincs problémám, mert van tisztességes garancia, másrészt pl. a Huawei és a Xiaomi is kínai márka mégis egész sikeresek a saját területükön. Emlékszem, amikor a 90-es években egy kollégám megkérdezte az eladót két tévéről, az egyik Sony volt, a másik Samsung, a Sony 20 ezerrel drágább volt (ez kb. 25% volt). Az eladó azt mondta, hogy tök ugyanazt tudják, a 20 ezer Ft azért van, mert ez Sony, ez meg egy dél-koreai (ami akkor majdnem annyit jelentett, mint most a kínai). Ma meg előbb vesz az ember Samsung terméket, mint Sonyt.
      Azzal sem értek egyet, hogy egy kompaktot kellene kihozniuk. Én is jobban szimpatizálok velük, mint a SUV-okkal (főleg, ha az a kompakt egy kombi), de el kell fogadni, vagy legalábbis tudomásul kell venni, hogy manapság a SV a népszerűbb forma. És ha az a népszerűbb, akkor azt kell gyártani.
      Sikeresek esetleg hosszútávon tudnának, vagy tudnak majd lenni, ha jó minőséget gyártanak, folyamatosan fejlesztenek, sok marketing munkával felépítenek egy brandet, széleskörű kereskedői- és szervizhálózatot építenek. És nem olcsó autókat kell gyártaniuk, hanem jó ár-érték arányút.

      • 2022.08.18. at 11:46
        Permalink

        Lehet, hogy a magánszemélyeknél igaz amit írsz, de azért csak a céges eladások adják az újautó piac legnagyobb részét. Ott pedig fontos a kompakt/kombi kategória és a kedvező ár. Mi speciel most vitarákra fanyalodunk, de csak azért mert nem lehet értelmes áron értelmes szállítási idővel kompaktot kapni. Amúgy évi 25-30 e km pályázásra szerintem tök gazdaságtalan egy suv, a céges vásárlót pedig gazdasági érdekek vezérlik.

        • 2022.08.18. at 14:40
          Permalink

          Ez azért attól is függ, hogy milyen cégről van szó és, hogy az adott cégnél mi a policy. Pl. van ahol bizonyos beosztásokhoz meghatározott köbcenti tartozik, van ahol a cég – a saját brandje építése szempontjából – a kibocsátási norma maximumát határozza meg. Van ahol azt mondják, hogy ennyi Ft lehet a havi lízingdíj és bármilyen autót választhatsz. Nagyobb cégeknél, multiknál általában nem szólhat bele az ember, kis cégnél több erre a lehetőség. Egy ismerősöm nemrég vitt a céges autójával, egy XC40-es Volvóval. Mondtam neki, hogy milyen jó kocsit kapott. Azt mondta, hogy egy másik autót akartak neki, de ő a Volvót kérte, és mondta a főnökének, hogy csak 40 ezerrel több a havidíja, mint amit kapott volna, az meg a cégnek majdnem mindegy, így ki tudta alkudni.
          Van ahol a dolgozók választhatnak 3-4 típus közül.
          Van ahol számít, hogy a kolléga milyen autóval jelenik meg. Szóval sok minden múlik.

          • 2022.08.18. at 19:09
            Permalink

            “Egy ismerősöm nemrég vitt a céges autójával, egy XC40-es Volvóval. Mondtam neki, hogy milyen jó kocsit kapott. ”

            Hahaha! Miről beszélsz?! Mint egy guruló budi, egy böszme kredenc! Egy minitank. Ha Volvo, akkor mondjuk az új S60 sedan, na, az valóban jó és szép autó.

          • 2022.08.18. at 20:18
            Permalink

            Attól, hogy az egyik embernek az XC40 tetszik, neked meg az S60 még egyik sem rosszabb a másiknál. Ízlésről nem érdemes vitatkozni, mert senkinek sem lehet igaza, is mindenkinek is igaza lehet.

            A SUV miért lenne káros, miért lenne gazdaságtalan és miért felesleges?

      • 2022.08.18. at 19:06
        Permalink

        “Ma meg előbb vesz az ember Samsung terméket, mint Sonyt.”

        Sajnos igen. De ez azért van, mert nem tudatos vásárlók vannak, hanem idióta, öntudatlan, beteg konzumidióták. Nálam a lakásban egyetlen LG vagy Samsung termék nincsen. E 2 márka nagyobb pusztítást okozott az elektronikai /telekommunikációs és szórakoztatóelektronikai/ piacon, mint bármelyik más konszern korábban. A japánok is agresszívek voltak persze a ’70-es és ’80-as években (a ’90-es években, különösen az ezredforduló előtt már jócskán gyengültek a japán gyártók pozíciói), de ennyire gyalázatos üzletpolitikát nem folytattak, mint az LG és a Samsung. Miattuk nincsen ma már holland Philips, francia Thomson (Nordmende, Telefunken, SABA), német Grundig, nincsen a tv-k és hifik piacán a japán JVC, Hitachi, Toshiba, Sanyo, Sharp stb… Csak tudatosnak kellene lenni, de ez az agyhalott csürhének nem megy.

        • 2022.08.18. at 20:39
          Permalink

          Nagyon nem látod át a helyzetet. Az emberek azért vesznek Samsung és LG termékeket, mert műszakilag jók, sok pénzt tettek a kutatás fejlesztésbe, és folyamatosan elől jártak és járnak műszakilag. Napjainkban ez elengedhetetlen, mert, ahogy egy régi reklám is mondta, aki kimarad, az lemarad.
          20 évvel ezelőtt a mobiltelefonok piacán egyeduralkodó volt a Nokia, de aztán elkényelmesedtek ebben a szituációban és későn léptek, ráadásul rossz döntéseket hoztak. Így lemaradtak és azok az emberek is Samsung vagy éppen iPhone telefonokat vettek, akiknek egész addigi életükben csak Nokiájuk volt és még a céggel is szimpatizáltak.
          A piac már csak ilyen, különösen az elektronikai termékek esetében gyors minden.

          • 2022.08.18. at 20:56
            Permalink

            Nem értek egyet. A piac nem az emberektől független entitás vagy terület. Nem létezik önmagában olyan, hogy “piac”. Emberek vannak, fogyasztói szokások vannak, preferenciák vannak. Ezek pedig egyre elkeserítőbbek. Csordalét van. Rossz látni, hogy te is bégetsz.

        • 2022.08.18. at 20:43
          Permalink

          Az a baj, hogy csak egy igazság van, ami a tiéd, és csak az a tuti. De a világ nem így működik, a világ sokszínű, és ha egy bizonyos értelmi szinten felül tudsz emelkedni, akkor majd tudsz más szemléletével is gondolkodni. Nem az a lényeg, hogy szerinted mi a jó, hanem az, hogy más embereknek mik lennének az igényeik, mire lenne szükségük. Nekem többé-kevésbé munkámhoz is kapcsolódik ez. Nem hülye, akinek más az igénye és még lehet, hogy igaza is van, a maga szempontjából biztosan.

          • 2022.08.18. at 21:14
            Permalink

            A világ nem így működik, igen, mert benne az emberek……bocs….akarom mondani a FOGYASZTÓK (veled együtt) nem így működnek. És a kör itt be is zárul.

          • 2022.08.19. at 12:47
            Permalink

            @Tökmindegy

            Az a baj, hogy nem érted, hogy sokféle igény van. Te azt hiszed, hogy neked a kompakt autó tetszik, azt találod saját magad számára megfelelőnek és akkor ez a világ igazsága. És mindenki más hülye, vagy elmebajos, aki nem így gondolja. Mind hülye, aki SUV-ot vesz, mind hülye, aki Samsung tévét vesz, stb. Nem, nem hülye, csak egyszerűen más az igénye, mások a szempontjai, lehet, hogy csak annyi az ő szempontja, hogy tetszik neki. Semmi más, de ez pont elég, hogy megvegye.
            Nekem pl. a saját autóm 25 éve mindig kombi vagy egyterű volt. A sógorom egy kombiba bele nem ülne, mert egyszerűen nem tetszik neki. Ő mindig a klasszikus sedan formát szerette, az tetszett neki. És mindig olyan autót vett, még akkor is, ha évente kétszer engem kért meg, hogy ezt vagy azt el kellene hozni a kombival. De ettől egyikünk sem rosszabb ember a másiknál, egyik sem hülyébb, csak éppen mások az igényeink, és a maga szempontjából mindenkinek igaza van.
            Ha rajtam (és még nagyon sok emberen) múlott volna akkor a Fiat Multiplát sosem gyártották volna. De mégis voltak olyan emberek, akiknek tetszett, megvették. Egy régi kollégám anno úgy tett szert egy Multiplára, hogy az aktuális párjának éppen az volt. Elkezdte használni és megszerette, azt szokta mondani, hogy “olyan ronda, hogy már szép”. Én egy Multiplát bottal sem piszkálnék meg, de attól még nem tekintem hülyének, akinek éppen az tetszik.
            Kb. ennyi, talán egyszer majd megérted, de az is lehet, hogy nálad van a bölcsek köve, az egyetlen igazsággal 🙂

  • 2022.08.18. at 23:25
    Permalink

    Ha ez az autó nem hozza a számokat majd a következő vagy utáni … fogja, ez a kínai felfogás, amit átvettek a nyugati piacgazdaságtól.
    A kínai törekvés garantáltan leigázó mivel diktatúra, és előbb utóbb elkérik az árát bármi is lesz az, ha nem adod erővel elveszik. Ha az orosz nem veti be az atomot akkor nem igazi ellenfél a nyugatnak, a kínai már más tészta. Dél koreai felfogást gondolom hasonlónak csak ők nem diktatúra és sokkal kissebbek, de piacokat igáznak le így is.
    Már elkezdődött a Byd busszal, meg az Amerikban futó kínai elektromos kamionokkal a hatékony invázió az autóiparban, én nem csodálnám ha egyszer csak piacképesebbé vállna egy kínai autó mint bármely más akár itthon is.

    • 2022.08.19. at 08:22
      Permalink

      “én nem csodálnám ha egyszer csak piacképesebbé vállna egy kínai autó mint bármely más akár itthon is.”

      Remélem, ez a pillanat soha nem jön el.

  • 2022.08.19. at 09:12
    Permalink

    Ugyanúgy eljöhet ahogy a kínai mobilok is topon vannak, sőt ma már jól hangzik a nevük megítélésük. Te vennél Huawei autót, vagy Xiaomi-t. HA te nem más magyar megteszi majd és sokan lehetnek. Azt senki sem tudhatja hogy lehalgató készülék van valamelyikben vagy nem is érdekli. Az hogy káros sugarakat bocsát ki vagy hogy olyan anyagok vannak benne amelyek rákkeltők vagy épp a kikapcsolt helyzetmeghatározó mégsincs kikapcsolva és a kamerája hangfelvevője akkor is vesz amikor kikapcsolod talán sosem tudod meg, vagy akár egy vészhelyzeti program felrobbantja benne az akkumulátort vagy épp kémszoftver van rajtuk, ha kína támadna, na jó ezek csak ökörségek vagy nem? USA-ban valamelyik be van tiltva emiatt.
    Az autójuk sem lesz más, lehet rajt egy rejtett kamikaze program. A fidesz nagy imádója a diktatúrának akkor ha ő irányít és banánköztársaságot épít, kell egy másik diktatúra amelynek kiszolgálójává válik a csürhe vagy birka hiszékeny alattvalói.

Vélemény, hozzászólás?