Suzuki egyterű 900 ezer forintért – Ignis használtteszt

Suzuki Ignis 1.3 GLX, 2004 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olyan olcsó városi autót szeretne, amelybe a csemeték és még a hétvégi bevásárlás cuccai is beleférnek? 1 millió alatt? Az Ignis ilyen lehet, kipróbáltuk.

Kis túlzással a Wagon R+ egyterűjének is tekinthető a még összkerékhajtással is készített Ignis, ezen példánynál csupán korrekt téli gumik segítik a havon járást. Nem vénült meg a forma, az autó egyetlen sérülése a jobb első ajtón látható (?) horpadás. Megvan valakinek? Képgalériánkban másik fotó leleplezi

Célszerű függőleges, teljes széltében nyíló hátfal jellemzi az Ignist. Csomagtérajtaja külön gombbal nyílik

Mi is az egyterű? Olyan variálható utas- és csomagterű, rendszerint emelt ülésmagasságú autó, melyben az említett terek többféleképp variálhatók, illetve egybenyithatók. Bár ez ma már a legtöbb, nem lépcsős farú autóra ráillik, a gyártók továbbra is különös szeretettel emelik ki ezen osztály jellemzőit, hiszen némi túlzással egy új karosszériával külön modell adható el a már meglévő alapjain. Így született meg a Suzuki Ignis is, mely a Wagon R+ kisautó alapjaira épült. A hazai gyártásban 2003-ban megjelent modell az alapjait adó városi miniautónál 145 mm-rel volt hosszabb, s a koros Swiftet nyugdíjazva, annak újabb verziójának színre lépéséig, vagyis 2003-ban és 2004-ben a piac legnépszerűbb autója volt. Utána viszont viszonylag hamar feledésbe merült – kétségtelen, hogy csak részint volt modern konstrukció.

Kéttónusú, de természetesen kivétel nélkül kemény a műszerfal plasztikja. Kopás a kormánykeréken, a váltógombon egyáltalán nem, a pedálgumikon alig látható

Időt, hőmérsékletet és pillanatnyi fogyasztást is jelez, így segít takarékoskodni a fedélzeti számítógép. Átlagfogyasztás-mérés nincs, azt manuálisan kell kalkulálni

Használt példánynál viszont a nem túlzott modernség előnyt is jelent, hiszen ami nincs, vagy nincs túlbonyolítva, az rendszerint nem is romlik el. A Suzuki-féle megbízhatóság bizony az Ignisre is igaz, és nem hátrány, hogy az előző bekezdésben taglalt eladási sikerek miatt kínálat is van belőle bőven. Mi egy átlagfutásúnak tekinthető, vagy talán még az alatti, nem egész 8 éves, 113 ezer kilométert futott, 899 ezer forintért kínált példánnyal randevúztunk, az Opel Gyulai használtautó-telepéről.

Noha a példányt kínáló kereskedés budapesti, az autó nem az, vidéken használták eddig az Ignist, évente nem egész 15 ezer kilométert. A megkímélt jelző teljes mértékben ráillik, óraállását az állapot sem kérdőjelezi meg, de annak hitelességét vezetett szervizkönyv is alátámasztja. Aki az adatlapot vagy a festékvastagság-mérőt nézi, az több elem javítását láthatja, aki az autót, az szép állapotot. Az újrafényezések csakis kisebb javításokból, illetve sérülésekből adódtak, így aztán ránézésre is helyükön vannak a lemezek. Minden nincs kijavítva, a jobb első ajtón apró horpadás, a tetőn festék-felmaródás látható. Mindezek bőven nem olyan mértékűek, hogy ne lenne érdemes belülről is megnézni az Ignist.

Átlagtermettel elöl-hátul elegendő a helykínálat. Kopás a kárpitokon sincs, hátul csaknem sík az utastérpadló. Az utasoldali légzsák nem kikapcsolható, hátra azonban Isofix-csatlakozós üléssel is mehetnek a csemeték

Hirdetés

A GLX-ben (kulcsfejbe épített gombbal) távirányítós központi zár oldja a reteszelést – Suzuki-módra két lépcsőben, első nyomásra csak a sofőr ajtaját nyitja. Felül textillel is bőven kárpitozottak a nyílászárók, kopás nincs, apró koszolódás csak az egyik hátsón látható. Jó bőrben vannak, tiszták a koszolódásra amúgy igencsak hajlamos üléshuzatok is – vélhetően inkább hosszú távra, mint sok rövidre használták az Ignist, nincs lelakva az utastér. Szinte kopásmentes a kormány, a váltógomb, de még a három pedálgumi is. A kéttónusú, alul világos műszerfal igényes, a plasztikok azonban olcsók: kemények, és ahogyan az a kesztyűtartónál tetten is érhető, könnyen karcolódnak. A helykínálat elegendő, ha nagyon akarjuk, három felnőtt is elférhet hátul. A padló ugyanis közel sík, az ülés formázása pedig szerény. Utóbbi sajnos elöl is igaz, főként a háttámla adhatna több oldaltartást.

Bőven van utastéri rakodóhely: pohár- és kacattartó a váltó előtt, rekesz a középkonzol mindkét oldalán, kesztyűtartó, mely felett látható, hogy a műszerfal könnyedén karcolódik

Noha literszámával (236) nem túl nagy, szabályos formája miatt valós méreténél nagyobbnak tűnik a csomagtér. Egyterűs variálhatóságként a hátsó (2:1 arányban osztott) támla dőlésszög-szabályzása említhető. Utóbbi síkba, a hátsó ülőlapra fektethető, így egy mintegy 15 cm-es lépcsőt tartalmazó, de vízszintes raktérpadlót, 1 köbméteres teret kapunk. Apróbb pakolóhely is bőven található az utastérben, említhető például négy darab, palacktartós ajtózseb, két pohártartó és egy rekesz a váltó előtt, egy-egy rakodóöböl a középkonzol két oldalán és persze a kesztyűtartó.

Nagyobbnak tűnik 236 literes katalógusértékénél a csomagtér. Bár a hátsó ülésnek csak háttámlája dönthető, közel sík a bővített raktér padlója

2004-es Suzuki Ignis 1.3 alkatrészárai

Olajszűrő 450 Ft - Second Parts
Első féktárcsa 4270 Ft/db - LPR
Első fékbetét 3600 Ft - Remsa
Hátsó lengéscsillapító 9510 Ft/oldal - Monroe Original
Kuplungszett 17800 Ft - Valeo
Hátsó kipufogódob 19040 Ft - Bosal

Forrás: ZS+U Kft

Patikatisztaságú a motortér. A változó szelepvezérlésű 1,3-as benzines feltűnően élénk. Országúton nagyon takarékos, gyári érték szerint ott mindössze 5,5, városban 8,3 liter benzint kért 100 kilométerre. Vezérműtengelyét cserét nem igénylő lánc hajtja, alkatrészárai kedvezőek

Csomagtérzáráshoz nem kell összekoszolni a kezünket, van lehúzója az ajtónak

Bőven van olyan állapotban az utastér, hogy érdemes beindítani a motort. Könnyedén indul és egyenletesen, feltűnően csendesen jár a változó szelepvezérlésű, 93 lóerejével még ma is tisztességes teljesítményarányú, Euro4 környezetvédelmi normájú 1,3-as. Ezzel az elindulási hajlam bőven jó, a menet közbeni dinamika pedig még inkább az a mindössze 955 kilogrammos kisautóval, a 100 km/órára gyorsulás mindössze 11 s, a végsebesség nem ilyen acélos, 160 km/óra. Noha az autópályás tempóig menet közben is feltűnően halk motor teljesítménye még a dinamikus vezetéshez is elegendő lenne, a futómű már nem. Klasszikust, azaz a Trabant kézikönyvét idézve „úttartása és teljesítménye kiváló, ami, azonban nem szabad, hogy felelőtlenségre csábítsa a vezetőt”. Az úttartás ugyanis addig kiváló, amíg nincs úthiba, amikor azonban van, akkor az elöl MacPherson, hátul merevtengelyes futómű akár el is pattoghat, s az Ignis mehet, amerre tehetetlensége viszi. Kanyarjellemzőivel amúgy nincs gond, bár van némi oldaldőlés, jó úton az elektromos szervós kormánnyal kellemes terelni a városban is jól manőverezhető kisautót. Blokkolásgátló és vele természetesen elektronikus fékerőosztás is jutott az amúgy két légzsákos biztonsági alapellátmányba, így a tárcsákkal csak elöl dolgozó fékrendszer kellően hatásos.

Ezek a kapcsolók immár bő 20 éves múlttal rendelkeznek, az első Opel Astrában, de még korábban a Vectra legelső generációjában is ilyenek szerepeltek

Külön kapcsolóval reteszelhető a központi zár, az ajtóról kilógó ablakvezérlő-panel sajnos szűkíti a térdhelyet

Menetdinamikájáért bőven lehet szeretni az Ignist, futáskultúrája szódával, de elmegy. Élményautót keresni nem e modellnél érdemes. Családi mindenest annál inkább, gyerekekért, gyerekekkel bevásárolni szaladni vagy akár nyaralni ruccanni gond nélkül lehet vele.

A kedvező, az egymillió forintot még az átíratás minden bürokratikus sarcával is alulról súroló járgány fenntartási költségeivel, alacsony alkatrészáraival (lásd táblázatunkban) és gazdag (az említett központi záron túl légkondicionálót, elektromos első ablakot, tükröt, CD-rádiót, hátsó Isofix-csatlakozót adó) ellátmányával, valamint megbízhatóságával, szerény alkatrészáraival is plusz pontokat szerez. Hétköznapi szaladgáláshoz nyugodt szívvel vételre ajánlható.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Nekem régi Swiftem van, 16V-s, egyáltalán nem kényelmetlen, mert Glx verzió, még a Gs hozza, a jó üléseket, de ezek 2 milla felett voltak, 1,6 milióért mi a f… vár az ember(2000. évről beszélünk.)
    Fater Rönó tháliája(1,5 dci) jóval kényelmetlenebb volt, és még nem is ment, csak mint a csiga, és úgy evett 5 litert :). Az én vasam 90-100-km/h-l 5 liter alatt eszik, városban, 6,2-t, és lendületesen vezetek.
    A műszakin azt mondta, a vizsga biztos, hogy képzelem, hogy 16-s motort tettem, az 1,3-s helyére :))), pedig 1,3-s, csak oda figyelek a karban tartásra, ennyi.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    [b]Suzuki Ignis 2003 Tulaj:(Kenőanyag ipari cég) Megtett km:470ezer km Nem tervezett javítási költ.: 1db hátsó kerékcsapágy 5200,-Ft [/b]

    apám, azért még hogy kuplungozni sem kellett..Ugyanis nincs benn a kötelező szervizben hogy 150 ezernél kuplungcsere…ki gyártja a Suziba a kuplungot?
    Nekem 1983-as 626-os Mazdám van , már akkor teletették mindenféle elektronikával, de a mai napig minden hibátlanul működik.(4 ajtós kp zár, 4 x elektromos ablak, elektromos tetőablak, elektromos tükrök, tempomat, időzitett gyújtáskulcs világítás, fényszórómosó,minden hibajelzéshez hangjelzés is!,), a kasztni pedig sehol nincs átrohadva.Nem mondom hogy nincs rajta KEZDŐDŐ rozsda, de sehol nincs a kasztni átrohadva.Javítva a jobb hátsó sárvédő ív volt (festékvastagság mérő szerint), de a többi része 29 éves 🙂
    Hitetleneknek képek itt:
    [url]http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=5919[/url]

    és persze nem mindegy hogy a 470 ezret hogy, és hol futotta a kocsi, valamint ki és hogyan vezette.
    80-100 ezren is ki lehet nyírni motort, futóművet, kuplungot bármit, és 5-600 ezret is elmehet ha odafigyelnek rá 🙂

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Újra itt egy “suzukis” cikk és megint ezren ráugranak csámcsogni. Az előző “suzuki swift”-es témára is rengetegen rápörögtek. Látom ez a tucatmárka mozgatja egyedül az emberek fantáziáját. Nagy örömmel, szenvedéllyel tudják kitárgyalni minden egyes részletét. Ez az Autónavigátornak jó, mert gyűlnek az aktív olvasók, de a társadalomnak valami újdonságra, értelmesebb, értékesebb tartalommal megtöltött autókra volna szüksége, nem ezekre a szürke, snassz tucattermékekre. Nem is az a baj, hogy tucat-autó, hanem hogy nem produkál semmi újat, semmi előre mutatót, ami lendítene a fejlődésen, új irányokat mutatna az autózás terén.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Sajnos a szervizek a hozzá nem értő emberekből élnek meg. Nekünk anno Mondeohoz kellett EGR-szelep. 92ezer plusz munkadíjat mondtak rá,én meg mondtam,hogy akkor nem kérjük,mert van egy ismerősöm,aki 55ezerért szerez nekem eredeti EGR-szelepet és 8ezerért berakja. Gyorsan telefonált a csávó,miután köpni nyelni nem tudott,és kaptunk egy 60ezres ajánlatot beszereléssel együtt…Ennyit a köcsög szervizesekről 🙂

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Ez igazán dicséretes, de sajnos nagyon sok hasonló kategóriájú autó van (igen, olaszok és franciák is), amelyek ha rendben vannak tartva, szintén nem hagyják cserben az embert, viszont kényelmesen el lehet benne helyezkedni, kevesebbet fogyaszt, biztosít legalább minimális vezetési élményt és nincs az a p.csköszörű érzése az embernek, ha benne ül, mint az új Swift generáció előtti Suzukikban.
    De ha ezeket nem nézzük, a maga nemében valóban nagyszerű autó, és ha valaki ilyet vesz, szinte biztos, hogy csak kopott alkatrészekre kell költenie, meg persze a mai mércével kicsit magas üzemanyag fogyasztásra.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    A fogyasztáshoz hozzászólva van egy olyan legenda,miszerint az Ignis kilóméterszámlálója kb. 10%-al többet mér mint amit valósan megtett.Tehát mikor óra szerint lemész vele 100km-ert,az valójában csak 90km.Volt egyszer egy hosszabb kirándulás baráti társasággal,ahol GPS szerint 438km-ert autóztunk,az én kilóméter órámon megegyezett a táv,az Ignisen 48km-el többet mutatott.Mindez persze nem volt téma,csakhogy a Suziba tankolni kellett,míg a hasonló tankmérettel rendelkező autómba nem.Csakhogy a haver elmondása alapján mindkettő ugyananyit eszik,ezután néztük meg az órákat.Mellesleg én még kb. 230km-ert mentem tankolásig. Lehet csak egyedi eset volt,de később egy két ügyféltől is halottam olyat,hogy többet számol az óra a Suziba.Ha ez mindegyiknél igaz,akkor a fogyasztáshoz vigyorogva hozzá lehet adni még 10%-ot.Annyit még hozzátennék,hogy elég sokszor vezetem már Igniseket,de a parádés elindulási hajlamot soha nem éreztem,4000-ig kimondott nyomatékszegény a motor felette megy mint a szél.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Az Ignác, meg a többi Suzuki olyan mint mikor az egyszerű legény vendégségbe megy és az anyja azt tanácsolja neki hogy az étkezés végén csak arról mondjon véleményt ami jó volt…
    Szóval: a motorja jó, a többiről nem beszélek….

    vagy mégis? kicsit sokat eszik a lelkem…nekem a 2.0-ás karburátorosom fogyaszt városon kívül és pályán 8.5-9 litert…

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Nekem biztos, hogy kevés lenne egy Ignis csomagtere, de ha Ignisem lenne, akkor nyilván csak annyi cuccot vinnék magammal, amennyi belefér.
    Nekem egyszer 15 éve hirtelen kellett egy autó (a másik összetört) és a szélesebb ismeretségi körben volt egy eladó kombi, amit megvettem. Szokták mondani, hogy a jót könnyű megszokni. Így a következő kocsim is kombi lett, akkor már direkt azt kerestem. Amikor jöttek a gyerekek, örültem, hogy nem kell kocsit cserélni. Aztán vettem egy egyterű még nagyobb csomagtérrel. És ezt is telepakoljuk, sőt mivel a gyerekek gyerekülésben ülnek, és nem ér le a lábuk, oda is szoktunk pakolni, a középső ülést pedig előre szoktuk hajtani, oda éppen be tudjuk “parkolni” a két műanyag motort. Viszont általában nem pakolok a kalaptartónál magasabbra, szeretek kilátni a belső visszapilantón.
    Szóval azért a 236 és az 550 liter között azért van különbség. A feleségem kocsijának 255 L a csomagtere, amikor kisebbek voltak a gyerekek és kellett még babakocsi, volt, hogy beraktam a csomagtartóba, de akkor oda semmi más nem fért.
    Szóval nem rossz ez az Ignis, de nekem biztos, hogy kicsi lenne.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Ez igy van. Az Ignisnek mindegy hogy rovid vagy hosszu tavot mesz vele, zabalmint az allat!!! En Olaszba mentem vele szoval hosszu tavon foleg autopalyan, es atlagban kijott neki 8-10l liter/100km a fogyasztasa! Jobb ha bevalljuk, nem eppen takarekos auto, szereti abenzint. Fontos: palyan sem mentem vele 125km/h-nal gyorsabban szoval ezert sem fogyaszthana sokat. Amugy is 120km felett belekap a szel aztan megy az arokba!! Oldal tartasa kriminalis, es nem csak az uleseirol beszelek ilyenkor! Hosszu tavon az ulesek rosszak, kenyelmetlenek. Aki napi munkaba jarasra hasznalja az nem veszi ezt eszre! En egy 2007-es evj Ignis GS-el voltam de tobbet nem kell!! Kovetkezo evben Suzuki Splassal mentem, szinten Olaszba es 100x jobb kenyelmesebb, kevesebbet fogyaszt, gyorsabb, nem dulongel az uton. Hatranya hogy kisebb az utastere, csomagtartoba 1 borond fert bele!! 🙂 Amugy porgos az Ignis motorja, vegsebessegre az a kozel 100LE szinte eszre sem veheto. Kb mint egy 75LE-s Opel…

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    El kéne olvasni a cikket, vagy esetleg szövegértési problémái vannak? A motortérről készült fénykép alatt szerepel, hogy láncos a motor, a szövegben pedig olvasható, hogy VAN benne blokkolásgátló. De könnyebb ekézni a szerzőt és lekicsinylő megjegyzést tenni igaz?

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    El kéne olvasni a cikket, vagy esetleg szövegértési problémái vannak? A motortérről készült fénykép alatt szerepel, hogy láncos a motor, a szövegben pedig olvasható, hogy VAN benne blokkolásgátló.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    AMIKET ITT EBBEN A TESZTBEN LEÍRTAK CSAK MEGERŐSÍTENI TUDOM!!!
    BÁR PRESZTIZSE NINCS,SŐT MONDHATNI SOKAN LENÉZIK ,ENNEK ELLENÉRE TÖBBRE TARTOM SOK FRANCIA ÉS OLASZ,AUTÓNÁL!!!!(SŐT NÉMELYIK NÉMETNÉL IS)AZ IGNISEMBEN 150 EZER KM VAN GYAKRAN JÁROK VELE KŰLFŐLDRE,BEJÁRTAM VELE AUSZTRIÁT,NÉMETORSZÁGOT,BELGIUMOT,ÉS HOLLANDIÁT HIBA NÉLKŰL!!!!HOLLANDIÁBA RENDSZERESEN JÁROK KI VELE!!!!AZ AUTÓ TELJESEN FAPADOS,ÍGY A NYÁRI MELEGBEN NEM TÚL KÉNYELMES IZZADNI BENNE KLÍMA NÉLKÜL(ÉS A LÁBAM IS ELZSIBBAD BENNE HOSSZÚ TÁVON),DE MEGBOCSÁJTOM NEKI MINDEN KÉNYELMETLENSÉGÉT MERT NEM HAGY OTT SEHOL!!!!!!!!SAJNOS NEM IGAZI UTAZÓ AUTÓ,DE MÉGIS AZ!!!!!!!

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Szerintem elképzelhető, hogy az emisszió kontrol/lambda/katalizátor gyűjtőhiba alatt az EGR szelep lehet a ludas. Nem holtbiztos, de egy pucolást megér!

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    39000 Km majdnem 10 év alatt? 🙂 Így nem egy nagy csoda, hogy nincs semmi baja 🙂

    [i]“nincs benne ABS sem,/a kiadás első hónapjaiban gyárilag nem volt némelyikben/
    pedig a műszerfalon aktiv az ABS-visszajelző”[/i]

    Az érdekes.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Üdv!
    A szüleimnek van egy alapkivitelű Ignise,amit újonan vásároltak,2003 08,01. dátummal.
    Azóta kemény 39000!!!!kilómétert mentünk vele,és soha semmi baja nem volt az autónak,SŐT,még az akksi is eredeti benne,tölteni sem kellett még soha.Az autó extramentes,csak metálfény+dupla légzsák van benne,nincs benne ABS sem,/a kiadás első hónapjaiban gyárilag nem volt némelyikben/
    pedig a műszerfalon aktiv az ABS-visszajelző.Fogyasztás hosszabb távon normális tempóban 5,5 liter,vegyesben,ez kb.1 literrel több.Az autó sohasem állt garázsban,de rozsda,vagy festékhiba semmi nincs rajta.4 felnőttnek kicsi,legalább is hátul.1 hátránya azért van,kemény a rugózása,ezért rossz úton hátul ülni nem egy kiváltság.Gyorsulása kitűnő,simán lenyomná az én Rover 75-ömet,ami 2,0 V6,150 pacival.Én összességében bárkinek jó szivvel tudom ajánlani,mert egy remek,megbizható autó,és sokkal jobban néz ki mint a Wagon.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    2004-es Ignist vezetek 2009 óta. Jelenleg 184.000 km van benne. Amire kell arra tökéletes. Nem versenyautó, ha lehajtom a hátsó üléseket akkor még a jövő hét is befér. Legtöbb amit szállítottam 3 db nem a legkisebb szoba klíma + a 3 db kültéri egység. szűkösen, de bepajszeroltam magam az első ülésre. 🙂
    Egy “nagyobb” hibája jött elő világít a motor hibajelző lámpa! Több hasonló korú és km-rel rendelkező kocsinál is jelentkezett. Megnézettem szakszervizzel is kiolvasták a P0420 hibakódot, ami katalizátor hibát jelent. Elvileg cserélni kellene a katalizátort és a két lambda szondát. Gyári áron kb. 3-400.000 Ft. Elég lesújtó volt a hír, de mivel nem akartam ennyit rákölteni nem cseréltettem ki. Hivatalosan már rég nagyon magasnak kellene lennie a fogyasztásomnak. (saját méréseim alapján megtett km/ teli tank kb. télen 6,5-7,5 ez egész elfogadható) Műszerrel megmértük a lambda szonda értékeit egész jókat mutatott. + vizsgán is egész jó értékeket mértek illetve a füstgáz kibocsátásnál. Ha egy ideig lekötöm az aksit akkor nem jelzi a hibát csak a 10. beindítás után jelenik meg ismét. Másik ugyan ilyen autónál a lambda szonda csere nem segített,
    Tud valaki valamilyen gyógymódot a hiba eltüntetésére. ???

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Szia Nick!

    Nekem Ignis van és két gyerek, ugyanezekkel a mellék dolgokkal. Mi 2006 nyarán nyakunkba vettük a Balatont egy 3 éves és 6 hónapos gyerekkel és egyéb nyaraláshoz való dolgokkal + még egy kistévé. Elfértünk. Csak pakolás kérdése.
    Üdv

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Az itt leírtakat csak helyeselni tudom, mert egy ilyennek vagyok a gazdája. Nem nagyon cserélném le egy másik kocsira. Ha valaki gondolkozik egy ilyen gépkocsin, az ne habozzon!!!
    János

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Nekem 2007 óta Ignis van, 1.3 as, szervó ABS stb… Falun lakom, ide a kriminális útviszonyok miatt tényleg jó, temetőre, pincéhez, könnyedén ki lehet vele menni. Autópályán 120km/h ig stabil, utána minden széllökést észrevesz. Nem kimondottan egy száguldozós autó. Hosszabb távon 7 liter körül kijön a fogyi, nem 5,5 mint a gyári érték. Amennyiben óvatosan megyünk esetleg 6,5. Városban finomabban vezetve 7,5 , rövid távok+tél 9 liter körül. Sokan akiknek IGnis van, nem ismerik be milyen sokat fogyaszt, de mivel én többet is hajtok látom. A cégemnél is vannak Ignisek, azok is ugyanígy megeszik a magukét. Műszakilag nagyon jó, nem fordulnak elő pici idegesítő meghibásodások, csak benzin kell bele és sok évig megy…

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Csak a motorról tudok jót írni nekem Wagon om van ilyen motorral 3 éve semmi gond vele,csak olaj csere és kész jó húz egy kis erőgép.Fogyasztás tökéletesen megfelel a cikkben leirtanak.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Nem sok az a 7.5 liter/100 km? Nekem még nem volt Suzukim, de azt hittem kevesebbet fogyaszt. Egyik rokonom éppen gondolkodik, hogy tavasszal vesz egy munkábajárós kocsit. Én mondtam neki, hogy vegyen egy Ignist, mert a motorja jó, nincs vele sok gond, olcsó az alkatrész, és 5.5 literből simán eljár vele (legalábbis ezt gondoltam).

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Igen, a próbarendszám így van, aki ki akarja próbálni az ideiglenesen forgalomból kivont autót, az szabálytalankodni kényszerül. A kereskedés rendszáma volt a tesztautón, a dolgozói vezethették…

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Nekem egy 2004 évjáratú Suzuki Ignis 1.3 GS típusú autóm van. Mivel mi ketten vagyunk a feleségemmel így nekünk elég a kocsi csomagtere és belső mérete is. Az autót 4000 km-l vettem használtan és most 98000 km van benne. Mióta megvettem a szervizeken kívül nem költöttem rá mert nem volt meghibásodás. Most fogom vinni fékpofa cserére és 100000 km-nél következik a gyújtógyertya csere. A fogyasztásáról eltudom mondani,hogy átlagban a gépkocsi 7.5 lit/100 km. Ez nem kamu ha nem saját magam által szórakozásból tételesen vezetett menetlevéllel van dokumentálva. Már nagyon régen vezetek és mégis nagyon sokat segített a beépített fogyasztás jelző.Nekünk kényelmes és jó.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Nem biztos, hogy igazam van, de én úgy tudom, hogy ez a P-s rendszám olyan, hogy megveszi egy cég (jó sok pénzért), és akkor bármelyik kocsijára feltehető. A P-s rendszámnak elég magas az ára. Fontos még, hogy a cégnek kell lenni olyan tevékenységének, aminek köze van az autóhoz (kereskedés, szervíz, tesztelés, stb.). Az ilyen P-s rendszámú gépkocsit csak az adott céggel munkaszerződésben állók vezethetik. Tehát pl. aki ki akarja próbálni, az nem. Az, hogy mi van akkor, ha más vezeti, attól függ, hogy milyen kedve van a rendőrnek. Van aki nem foglalkozik vele (nem akar magának bonyolult papírmunkát), hallottam olyat is, hogy ilyenért levették a rendszámot.

    Az Ignisről: jó kis kocsi, én is elfogadnám használtan, megbízható a motorja, általában magyarországi vásárlásúak, sok van belőle, ezért alacsony az ára. Az egyetlen bajom vele, hogy nekem (és a családomnak) túl kicsi a csomagtartója. Két kisgyerekem van, kismotorral, kisbiciklivel, ráadásul “kétlakiak” vagyunk. Nekem is egyterűm van, de sokkal nagyobb csomagtérrel.
    A japán Ignistől azért elég sok mindenben eltér ez a “maqgyar” Ignis. A japánnak tetszetősebb a kasztnija, de kisebb, és van belőle 3 ajtós is.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Használt autót venne, de a telep ésszerűen ideiglenesen kivonatta a forgalomból? Törvény szerint P rendszámmal nem próbálhatja ki! A tesztben szereplő Ignis miként kapott P rendszámot?

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Tisztelt Madár! Igen, valóban tudom, hogy létezett japán importból is Ignis, kicsit más karosszériával. De miért ne nevezhetnénk emiatt ezt, az amúgy a japán Ignisnél is hosszabbat a Wagon R+ hazai egyterűjének? Jellemzői valóban egyterűsek.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Tisztelt Pecas!

    Köszönöm az észrevételt, elírás volt, azért is nem szerepeltettünk vezérműszíj árat, mert láncos a motor.
    Az ABS-t most be kell valljam látom, de ilyen sem a gyári leírás, sem a kereskedői állapotlap szerint nem szerepelt az autóban, vészfékezést pedig nem próbáltam.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Tisztelt Katona Mátyás! Autós “újságíróként” tudnia kellene, hogy a Suzuki Ignis NEM a Suzuki Wagon “egyterűje”, ugyanis magyarországi gyártása előtt is ismert, sőt, kapható is volt, japán importból. Különbségek: a magyar klón nagyobb csomagtérrel rendelkezik (ez a oldalablakok méretéből is látszik), a japán változatnál a műszerfal nem “opelos”, azaz a japán “baszuszkapcsolós” volt. A motor különbségéről nincs ismeretem.

  • 2017.10.31. at 03:42
    Permalink

    Tisztelt Katona Mátyás! Autós újságíróként jobban is tájékozódhatna, vagy legalább a szemének higgyen. A motortér fényképén is látszik, bizony van blokkolásgátló az Ignisben. A vezérlés pedig láncos.

  • 2018.02.09. at 07:31
    Permalink

    Sajnos a cikkben szereplő, és más cikkekben is rendszeresen visszaköszönő alacsony fogyasztás és alkatrészárak jórészt a régi Swiftek alapján terjedő legendavilágba tartozik. Gyakorlatilag utángyártott alkatrész nincs. Most volt szükségem egy hátsó lökhárítóra 68-120 ezer forintért lehet beszerezni alapozva. Az sem igaz, hogy csak a kopó alkatrészek romlanak, lásd a sorozatos sebváltó problémákat, ehhez képest, hogy néhány száz forinttal olcsóbb az olajszűrő bagatell.

    Üdv:M-géza

Vélemény, hozzászólás?