Szembe kellett köpjem önmagam. Renault Twingo használtteszt
Renault Twingo 1.2, 1994 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Titkos tippként már elsütöttük a Twingót, most pedig sikerült egy viszonylag korai, de nagyon korrekt példányt kipróbálni. Tényleg élmény!
Filléres, itthon is 1000 eurós, Németországban még olcsóbb, de teljesen használható, mosolyfakasztó kisautó a Twingo. Nem csak fenntartani, hanem vezetni is kellemes. Tágas utasterével akár 4 felnőttet is gond nélkül visz el - még nyaralni is
Sarkokba tolt kerekeivel és 3,43 méteres hosszával városban is nagyon jól manőverezhető a Twingo. Komoly hibák helyett inkább csak bosszantó apróságokat produkál a koros példány
Mivel titkos tippként már részletesen kiveséztem a Renault Twingót, ezúttal csak érintőlegesen szólnék magáról a modellről, ami 1993-ban jelent meg és 14 éven át gyakorlatilag változatlan, ma is kellően divatosnak számító formában készült. Megjelenésekor az egyterűs jegyeket mutató kisautók első képviselőjének számított, tologatható hátsó ülésével, 168-1096 literes csomagterével és utasterének helykínálatával egyaránt lepipálta konkurenseit. Hihetetlen, de forradalmisága, egyedisége ellenére még dobogós helyet sem szerzett az Év Autója választáson. A piac azonban igazolta a Twingót, hiszen az első generáció gyártásának végéig jól fogyott, idővel akár 4 légzsákkal, nyitható, előbb vászon majd üvegtetővel, akár bőr kárpittal és opcióként automata váltóval is készült. A típus fanatikusai ma is szívesebben látnák a szalonokban az eredetit, mint a 2007 végén érkezett második generációst. A kereskedőknél azonban csak használtan található meg a kívül-belül kellemesen bohókás kisautó. A kínálat bőséges, a használható példányok belépőára 250 ezer forint, alkuval nyilván már „kétszázért” hozzá lehet jutni egy működőhöz, a legjobbakat pedig pont az utóbbi összeg tízszeresére tartják. A terítékre egy, az olcsó autózást képviselő, 1994-es, tehát a legelső sorozatból való, de nem túlzottan sokat, 132 ezer kilométert futott példány került – ha ezt árban el szeretnénk helyezni, értéke nagyjából 300 ezer forintban állapítható meg, hirdetni nyilván 350 ezer forint környékén kellene.
Jól látszik: a kormánykerék kifelé dől, ezáltal vizuálisan, illetve a sofőrt kifele fordítva növeli az amúgy sem rossz helykínálatot. A megjelenésekor modern berendezés ma is megállja a helyét. A kapcsolók és a slusszkulcs karosszéria-színnel harmonizálása sok egyébhez hasonlóan forradalminak számított a 18 évvel ezelőtt megjelent kisautóban
Twingo-védjegy a csaknem vízszintesen épített rádió. A szellőző-ventilátor kapcsolója immár másodjára makacsolta meg magát
Tesztünk alanyát nem kereskedőtől vagy hirdetőtől, hanem egy cimborámtól sikerült megkaparintani, így ahelyett, hogy ápoltnak tűnne, sokkal inkább a használat és a használhatóság látszik rajta. Nem titok, hogy a most 17 éves karosszériát már kellett lakatolni a küszöböknél, a többi hely, a kerékjáratok belsejét is beleértve, azonban még rozsdamentes, mindössze az egy-egy apró felületi sérülésnél látható minimális korrózió. Apróbb esztétikai hibák persze felfedezhetők még, kis horpadás a motorháztetőnél, ugyanott kissé tökéletlen illesztési hézagok, az index mattulásából pedig tagadhatatlan, hogy a jobb első lámpát már cserélték, a bal pedig vélhetően még a gyári. A sokévnyi utcán parkolás nyoma a fényezetlen lökhárítókon minimális, de a nap UV-sugárzása a hátsó lámpák fényvesztésén, valamint a most szigetelőszalaggal támogatott rendszámtábla-keret repedésein is tetten érhető.
Jó a helykínálat és a billenős üléshajtás is. A székek tartása azonban lehetne jobb
Hibák az utastérben: az anyósülés állítókarja letört, az övcsatot a hajló ülés begyűrheti
A Twingo sajátosan pasztell fényezései közül a pisztácia-zöld még ma is jól mutat, igaz, néhol kezd foltosodni, ám ennek mértéke a korai vízbázisú festékes autókhoz mérten minimális. Az utastérbe jutás nem csak a típus józan spórolásával szembesít (kulcsos zár csak a vezető ajtajára került, az utasé csak belülről reteszelhető), hanem rögtön kibukik az első típushiba. E példánynál sem először romlott el a csomagtérzár, melyből bontóban sem találni könnyedén, így most a raktérbe pakolás csakis az amúgy temérdek módon hajtogatható hátsó ülésen keresztül lehet, s így a különleges módon, a csomagtérajtóval emelkedő kalaptartót sem láthatjuk.
Csupán kontroll-lámpák világítanak a sofőr előtt, most épp a kéziféké is fölöslegesen. A középső órablokkban a napi kilométer-számláló a jobboldali bajuszkapcsoló végéről lapozható, ez még ma is dicséretes, de a Renault már 18 éve alapáron adta
Modern, formás szellőzőrostélyok kerültek a félgömb alakú vészjelzőkapcsoló alá
Van azonban temérdek egyéb finomság az utastérben. A teljesen egyedi műszerfal kapcsolói, de még az ajtók ablaktekerő-karjai vagy a zárak úszói is a karosszéria színéhez passzolók, helykínálat pedig egészen egyszerűen pazar. Igaz, ebben olyan csínyek is szerepet játszanak, mint a gyárilag kissé kifelé döntött kormánykerék. Ez beteg megoldásnak tűnik, de ha nem figyelünk rá, nemigen vehető észre, pozitív hozadéka azonban, hogy a sofőr véletlenül sem dől az utas felé, tehát távol ül tőle, ami igencsak jótékonyan hat a térérzetre nézve. Az első ülések komfortja nemigen dicsérhető, a szivacsok puhák, az ülőlapok rövidek és nem kellően hátradöntöttek. A hátra be-, illetve kiszálláshoz azonban mindkét első ülés egyszerűen billenthető előre, ehhez hátulról is mindössze egy kart kell megemelni a lábfejjel. A nagy belmagasság miatt tulajdonképpen a hátra ülés sem kunszt, az ugyan csak két személyes, de nagyon tágas, szabályozható támladőlésű és 17 cm-es úton tologatható hátsó ülés pedig egyenesen zseniális – még a 7-es BMW-ben sincs olyan lábtér, mint a Twingóban.
Minimálisak a külső sérülések, a motorháztető középső horpadása még dizájnelemnek is eladható
A helykínálat, az ötletes kialakítás azonban nem újdonság a Twingótól, az azonban annál inkább, hogy nem alaptalan a legelső Twingók átlagon felüli, Használói Véleményeink szerinti megbízhatósági, strapabírósági és vezetési élmény, valamint vezethetőség pontszáma. Ugyanis ez az egyáltalán nem agyonszervizelt, mindössze lelkiismeretesen karbantartott példány egyelőre teljesen mentes a Twingók futómű-betegségeitől és egyelőre elektronikai hibái is mindössze a szellőztető-ventilátor másodjára is elromló kapcsolójára korlátozódnak. Magyarán az elmúlás jele ma sem árnyékolja be a gyárilag csomagolt mosolyforrásokat, az utastér frappáns részleteit, a ping-pong labda-szerű vészjelzőkapcsolót vagy a külső tükrök praktikusan hosszú állítókarját.
Temérdek variációs lehetőséget rejt a 17 centiméteres úton tologatható, osztottan dönthető és szabályozható támlájú hátsó üléssor
Erős szelepzajjal jár, de ma is takarékos az 1,2 literes, 55 lóerős benzines. Országúton 5,5, városban 6,5-7 l/100 km körüli fogyasztás kalkulálható
Amikor először láttam a Twingot,nem hittem a szememnek.Tökéletes megtestesítője a kívül kicsi belül nagy koncepciónak,és ez ennél az autónál nem csak reklám szöveg.Azóta sem sok ilyen jó térkihasználású kisautó lett.Nekem mondjuk csajos autó,ezért nem veszek.De itőtálló,vagány kis vas.
A második Twingo-mat használom az évek során, de soha nem hittem volna hogy ennyire a szívemhez tud nőni egy autó. Pedig nekem is volt már sokmindenem, Mondeo, A Merci , Ibiza, Fiesta, és pár év kihagyás után megint Twingo. Soha nem volt semmilyen komolyabb bajom vele, csak bosszantó apróságok, és természetesen a kopó alkatrészek. Szerintem ár/arány értékben nagyon nehéz lenne ennyire jó autót találni a használtpiacon. 😀
[b]“Hihetetlen, de forradalmisága, egyedisége ellenére még dobogós helyet sem szerzett az Év Autója választáson.”
[/b]
Jó mondat. Nem csoda, 1993-ban ekkora külméretek mellett ez a forma agyrémnek tűnt. Aztán a sors iróniája úgy hozta, ha finomított formában is, némileg megnövelt karosszériával, a mai tömegautó építésben ez az irányvonal lett a legsikeresebb. Pl. Honda Jazz, stb.
Sokakkal ellentétben engem nem varázsolnak el a sok száz lóerős nagy behemótok, vagyonnyi összegekért. Annyiért már lehet jót csinálni. Annál inkább gyöngyszemnek számítanak a kicsi, praktikus, jól használható, gazdaságos, jó technikai paraméterekkel rendelkező, tartós kisautók, amelyek esetleg még kényelmesek is. A Twingo ennek a tábornak egyik résztvevője.
A jövő sajnos ez.
Nekem is van egy 2001 55kw 16v szeretem pár éve megvan igazán nem volt bajom vele jól fogyaszt jól megy biztos megtartom amíg lehet