Szia Uram! Hibátlan MR2 Toyota az eBayről érdekel?

Újszerű állapotban eladó ez a középmotoros, 2002-es Toyota kabrió

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ez a középmotoros, kétüléses, japán sportautó közel húszéves, de olyan, mintha most gördült volna le a szalagról. Mutatjuk a részleteket, na meg persze az árát is!

Ma már a legtöbb sportos tömegmodell is elöl hordja a motorját, de nem mindig volt ez így, 20 éve még meg-megesett, hogy néhány gyártó a megfelelő helyre tette a motort a "megfizethető" kétüléses sportautójában. Ha te is visszasírod ezt az időszakot, és azt kívánod, bár valami ilyesmit vehetnél újonnan, vagy újszerű használtként, akkor van számodra egy jó hírünk: ne add fel a reményt, még léteznek ezek az autók kiemelkedő állapotban. Egy épp az eBayen bukkant fel a napokban.
Hirdetés
Nem másról van szó, mint a három generációt megért MR2 1999-től 2007-ig gyártott harmadik generációjáról, melynek egy vászontetős, 2002-es gyártású fekete példánya látható a képeken. A modell a köznyelvben a „szegény ember Porsche Boxstere" nevet kapta, gyári elnevezése viszont a „mid-engine rear-wheel-drive 2-seater”, azaz középmotoros, hátsókerék-meghajtású, kétüléses szavakból ered. A kizárólag soros négyhengeres motorok által hajtott MR2 további nagy előnyének a tömege számított, az alapváltozat alatt még egy tonnát sem mutatott a mérleg. Az 1997-es Tokiói Autószalonon mutatkozott be az az MR2 ekkor Siratori Harunori a modell főmérnöke így nyilatkozott: "Valódi vezetési élményt akartunk, amely ötvözi az agilitást, az alacsony tehetetlenséget és a könnyű súlyt. Elmondta továbbá, hogy "a középmotoros elrendezésre azért volt szükség, hogy kiváló kezelhetőséget és kormányzást érjük el annak köszönhetően, hogy a motor súlya nem az első tengelyt terheli"
Hirdetés
A most felbukkant, újszerű példány ennek a kornak a nosztalgiáját hozza vissza gyakorlatilag új autóként: mindösszesen 12 114 mérföldet, azaz 19 496 kilométert futott. 1,8 literes, változó szelepvezérlésű, teljesen alumínium 1ZZ-FED kódú motorja 140 lóerőt és a 169 Nm nyomatékot tud, amit egy ötfokozatú kézi váltó továbbít a hátsó kerekekre. A fekete fényezés és a 15 colos, gyári alufelnik mellett a barna bőrbelső is makulátlannak tűnik. Ráadásul biztosan hosszú az extralistája is, Észak-Amerikában ugyanis alapáron járt a klíma, az elektromos ablakok, a központi zár, a bőrkormány és a négy hangszórós, kazettás és CD táras hifi is. Az egyetlen bökkenő az autó ára: az eladó 22 800 dollárt, azaz körülbelül 7,33 millió forintot kér ezért az MR2-ért, miközben itthon a Használtautó.hu oldalán 1,9 és 2,8 millió forint közt mozognak az eladó példányok, természetesen közel sem ennyire megkímélt állapotban. Ezzel az árral már inkább az új autók mezőnyében játszik, tekintve, hogy MX-5-ös Mazdát 9,3 millióért kapni, de a pár hónap múlva már kapható, közel 100 lóerővel erősebb GR86-osért is csak 4900 dollárral, azaz 1,57 millió forinttal kell majd többet fizetni az Egyesült Államokban. Egyértelműen gyűjtőknek, vagy fanatikusoknak szánt autó tehát ez az MR2.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.12.04. at 10:10
    Permalink

    Na igen, ha már ennyiért akarják eladni a “szegény ember boxterét”, miért nem vesz inkább egy igaxi Boxtert, hathengeres boxermotor, Porsche és akad köztük most (még) bagóért elérhető darab.

    Ez így minden vonalon elbukik nálam. Vagyis pontosabban, nagyon jó autó ez (a cikkben méltatott dolgokkal messzemenően egyet értek), csak ott a Boxter, bőségesen akad a hazsnáltpiacon, olcsóbban, és szinte mindenben jobb.

  • 2021.12.04. at 16:33
    Permalink

    Persze hogy sokkal jobb, de ezt az autót aki megveszi nem autóként veszi meg. Ez ritkaság egy műtárgy, nem számítanak azok a tulajdonságai hogy milyen vezetni. El kell tenni néha menni vele két kört megtartani az utókornak. Igy nézd es máris más a kép.

Vélemény, hozzászólás?