Térdre halandók, visszatért a dízelek királya az Autobahnra!

Audi Q7 V12 TDI végsebesség-teszt: amikor még nem volt szitokszó a dízel

Még ma is a dízelt tartjuk a legideálisabbnak az autópályás használatra, ám egykoron konkrétan az autóipar csúcsának tekintették a technikát. Így jöhetett létre ez a hatalmas, négykarikás luxustank is, amelyet most a német autópályán tettek ismét próbára.

1000 Nm csúcsnyomaték, 500 lóerő mellé: embertelen adatok ezek még ma is, nemhogy 2008-ban, amikor megjelent. A szinte felfoghatatlan számokat ekkor még a hengerek száma és a köbcenti is indokolta, ennek a hatalmas SUV-nak egy 6,0 literes, 12 hengeres motor a szíve, az említett nyomatékot pedig 1750 és 3250 közötti fordulattartományban leadja. Összkerékhajtásával és Tiptronic automataváltójával így 5,5 másodperces 0-100 sprintre képes, míg végsebessége gyárilag 250 km/órára volt korlátozva. Hogy tudja-e ezeket a számokat hozni a Q7 ennyi év után, azt nem lőjük le, az alábbi videóból egyértelműen kiderül.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?