Tesla végsebesség-teszt a téli hidegben: vajon bírja az akku?

Ezt tudja a frissített Tesla Model 3 az Autobahnon, fagypont alatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hideg idővel kapcsolatosan rengeteg rémtörténetet hallani a villanyautókról, illetve azok akkucsomagjáról. Vajon mennyi igaz belőlük? Az alábbi videó bemutat néhányat: íme a frissített Model 3 végsebesség-tesztje a téli hidegben!

Mindösszesen 40 százalékos töltöttségről indul a móka, ráadásul -2 fokban. A recept viszont egyszerű, egy autóval kihajtanak a német autópálya korlátlan szakaszára, és amint a forgalom engedi, padlóig nyomják a gázpedált. Vajon mi a valós végsebessége ilyen körülmények között a Tesla újdonságának, illetve mennyit merül a kísérlet során az akkucsomag? A videóban nagyjából 7 percig nyúzták a Teslát folyamatosan 140 km/óra felett, ennek jelentős részét a 200 km/óra feletti végsebességgel. Ráadásul az autó fűtését sem kapcsolták ki a hidegben, így nem meglepő, hogy a mutatvány végére több mint 10 százalékot merült az akkucsomag. Érdemes megnézni az alábbi videót, mert remek példaként szolgál arra, hogy mennyi a valóságalapja a téli hideggel és az elektromos járművekkel kapcsolatos mítoszoknak.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?