Hirdetés

Teszten a turbós Suzuki Vitara, az esztergomi csúcs

Suzuki Vitara S 1.4T 4WD teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lóerőszámot nézve nem csak a Vitara palettájának, a Suzuki hazai, esztergomi kínálatának is csúcsmodellje a most tesztelt Vitara S. Megnéztük, mit tud!

Elsőre talán bazárinak tűnt a Vitara S függőleges lamellás, középső, a távolságtartós tempomat szenzorát is rejtő, emblémás részével ötrekeszes hűtőmaszkja, de összességében nem mutat vele rosszul a hazai piac kedvenc autója

140 paci – ennyit tud a turbós 1.4-es. Vonzó lehet az új csúcs-Vitara teljesítménye, ám valljuk be, a 100 lóerős literteljesítmény nem kimagasló egy turbómotortól. Talán éppen ez benne a jó. Nem egy kihegyezett blokk, 220 Nm csúcsnyomatékát már 1500 1/perctől hozza. A közvetlen befecskendezésű, Boosterjet fantázianevet is viselő turbómotor ugyanakkor még a sokkal tüzesebb, ötajtósként is kapható (1.6-os szívó benzines) Swift Sportnál is erősebb, keményen 4 lóerővel. Ami viszont fontosabb, hogy nyomatéka 44 newtonmétert licitál utóbbira, 48 Nm-t a Vitara 1.6-os, a turbós 1.4-esnél 20 lóerővel gyengébb szívó alapmotorjára. Tudom, utóbbival is el lehet lenni, de

a turbós Vitara sokkalta harmonikusabban mozog.

Ha nem rendeljük meg a 600 ezer forintos, a tesztautóban szereplő, elektronikusan (az első és a hátsó tengely között) fixre is zárható összkerékhajtást, akkor 9,5 másodperces 100 km/órára gyorsítást tud, így pedig az alapból adott manuális és a feláras bolygóműves automata váltóval is 10,2 másodperceset, a végsebesség pedig egységesen 200 km/óra lehet. A Vitara persze ezzel a motorral sem lesz az autópályák királya, ugyanis ott már erősen szél- és futóműzajos, ám ezzel már elég harmonikusan mozog ott is, meg persze városban és országúton is. Terepen pedig dízelmotorral megnéztük: többet tud, mint hinnénk. Egyébként pont terepezéshez is érdemes lehet megvenni az automata váltót, amiből a turbós benzineshez elvében ugyanaz a (hatfokozatú bolygóműves) szerkezet jár, mint a szívó 1.6-oshoz.

Nem vészes költség, 180 ezer forint a kétszínű fényezés. A lökhárítók és a kerékívek, valamint a küszöbök fényezetlen plasztik borítása abszolút praktikus. Felniből hivatalosan nem a képen látható, hanem ötküllős és teljesen fekete jár az S-hez (szerintem mondjuk ez mutat jobban)

Hirdetés

Nem csak a motorja más. A Boosterjet motoros Vitara szinte külön modell, Vitara S néven kapható. Nem csupán nevével, például vízszintes helyett függőleges króm(ozott)lamellás hűtőmaszkjával is eltér a többi, amúgy a hazai piac legnépszerűbb modelljének számító Vitarától. Így aztán hiába látni egyre több Vitarát, a turbós benzines ki fog tűnni közülük. Egyedi, fényes fekete alufelniket kap, utasterében piros cérnával varrott a tényleg jó fogású, a többi Vitarétól küllőivel is eltérő, így “sportos jelzővel illetett bőrkormány, valamint a bőr/alcantara ülések széle is. Pirosas-bordós a műszerek és a szellőzők körüli gyűrű is. Az S nem csak optikai csomag, önálló, a GLX-hez hasonlóan gazdag felszereltség is. Egyebek mellett automata klímával, a már említett kárpitozással, (kétfokozatú) elülső ülésfűtéssel, érintőképernyős, MirrorLink és Apple CarPlay támogatást is adó és érintőképernyős, Bluetooth-kapcsolatos hifivel, első-hátsó parkolóradarral és távolságtartós tempomattal. A Sport és Snow programot is kínáló, fixre is zárható, alapból automatikus összkerékhajtáshoz lejtmenetvezérlő is jár. Kár, hogy terepezéshez az azért elképesztően nagy tempót enged, így legfeljebb közúton, meredek lejtőn használható, de valójában sok értelme nincs.

Csak a Vitara S kap piros beltéri kiegészítőket – így övé a legjobb Vitara beltér címe

Hátul gyakorlatilag semmi eltérés nincs a többi Vitarához mérten, elöl az ülések (műnek tűnő) bőrszegélye piros cérnával varrott

Hiába a piros gyűrű, a fedélzeti számítógép itt is pöckökkel, az óracsoportból lapozandó. A gazdag felszereltséget mutatja a középső szellőzők közötti óra is, az összkerékhajtás az S-hez is feláras, 600 ezer forintos tétel

A Vitara mindenhogy jó, de talán így a legjobb. Lassan nincs változat, amit ne teszteltünk volna. Valójában imádható az alapváltozat is, jó és kifejezetten takarékos a dízel, bőven van érv az automataváltós szívó benzines mellett és nyilván lesznek, akik majd a legdrágább konfigurációval a duplakuplungos automatás dízellel szimpatizálnak majd, de abszolút ajánlhat a turbós Boosterjet. Ha a Vitara S felárát nézzük, a hasonlóan felszerelt 1.6-os GLX csomagos 1.6-os benzineshez mérten kereken 500 ezer forintot látunk, a szintén GLX dízelhez mérten pedig 300 ezer forint kedvezmény látható. Az összkerékhajtás már említett felára 600 ezer forint, a csak utóbbival együtt kérhető automata váltó 400 ezer forintos tétel. Utóbbiakra talán nincs is feltétlen szükség, de az azért igaz, hogy hegyen lakva télen sokszor jól jöhet az összkerékhajtás. A Vitara ugyanis élénk benzinesével sem az a kifejezetten kanyarvadász autó, hogy országúton ki tudjuk autózni az összkerékhajtás adta előnyt.

Még egy jó pont: míg a GLX felszereltségű többi Vitarában kékes gyűrűt kapnak a LED tompított fényszórók, itt pirosat. A fényerő remek. Olyannyira, hogy hozzá képest a halogén reflektor nem is komoly többlet

Puha, de jól vetít. Bár a Vitara kínálatában a turbós S kíván lenni a sportos, keményebb verzió, ez sem kemény. Könnyű az elektronikus szervós kormány, puha a kuplung, finoman, precízen kapcsolható, a fokozatokba viszont kicsit hangosan klattyanó a váltó. Inkább egy kellemes, harmonikus gép ez, mint sportos. A személyautókénál magasabb üléspozícióval, átlagos kényelmű ülésekkel, négy felnőttnek elegendő helykínálattal, természetesen korlátozott ötödik ülőhellyel. Továbbá egészen jó megjelenésű, de kivétel nélkül kemény műanyagokkal. De lényegében ez, a megjelenés kell a népnek, abból pedig jót ad a Vitara, nem véletlenül a vevők kedvence. Ma már ráadásul egészen komoly kínálattal kapható, így nem vészesen bántó, hogy extrák tételenként nem, csak csomagokban választhatók. Ha Vitara S-t vennék, a 17 colos kerekeit mondjuk gyorsan meghirdetném az Autóalkatrészen és inkább a csakis a tempomat és LED menetfény nélküli alapverzióhoz társított 16 colos kerekeket rakatnám fel. A 17-esekkel ugyanis egy kicsit, de tényleg csak egy kicsit keménynek az érződik a futómű. A vetítés pedig alufelni nélkül is meglenne, például a tompítottjával LED-es, tényleg jól világító fényszóró által. Utóbbi is mutatja, a Vitara sikere nem véletlen: formára jó, helykínálatával szintén kielégíti az átlagigényeket, városba sem túl nagy, ára pedig tudásához, ellátmányához mérten minden szinten korrekt.

Turbós Suzuki – benzinesből eddig ilyet még nem kaptunk Esztergomból, a jövőben persze mind többet várhatunk. Szerethető, reméljük élettartamban is a Suzukitól megszokottat fogja hozni. Na jó, közelíteni

Hogy fogyaszt a turbós benzines? Papíron mindössze 2 deciliterrel magasabb a szívó benzinesénél az átlag, 5,5 l/100 km az NEDC szerinti kombinált érték. Összkerekest és egyben kézi váltóst az alapmotorral nem teszteltünk, így valós összehasonlítási alapunk nincs, de az biztos, hogy bár a valóságban egy kicsivel több lesz a többlet, a turbós Vitara így is takarékos. 7,4 l/100 km lett a teljes tesztátlag, viszonylag sok autópályázással. És pont utóbbi az, amit a legkevésbé szeret. Akár 120-130 km/órás tempóval is alsó hangon 7,5 l/100 km ott az étvágy, míg városban nem nagy művészet 7, országúton 5,5 l/100 km átlaggal járni.

Kereken félmillió forint a Vitara S felára az 1.6-os GLX szintű benzineshez mérten. A turbómotor mellé társított dizájnbeli megkülönböztetésekkel együtt jutányos ajánlat

Egyértelmű a verdikt. A Vitara jó autó, de jellegéből (magas építéséből) adódóan csak annak, aki nem zömében autópályán jár. A turbós erőtartaléka pedig egyetlen előzésénél, lámpától elindulásnál, de a nyaraláskori autópályázáskor sem fog fölösnek tűnni. Akinek tehát belefér a költségvetésébe, vegye nyugodtan, nem fog csalódni benne. Ugyanakkor persze az a vevő is tökéletesen megérthető, aki a turbótlan alapverziót kéri, a sokat autózóknak pedig továbbra jó választás lehet a drágább, de jelentősen takarékosabb dízel. De aki sokat megy, az jellemzően sokat autópályázik is, oda pedig talán nem a legjobb választás egy magas építésű, akár összkerekes crossover. Ám aki mindent akar, az talán épp azt fogja jó ajánlatnak tartani.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 07:41
    Permalink

    Most került elő ez a cikk nekem (google), mert a Turbos szuzuki motorról akartam megtudni egyet-smást.
    Én úgy indultam neki: a Lada mellé kell valami szalonautó ami megbízható tehát nem lehet turbós. Semelyik autó nem tetszett amit ismertem és teljesen véletlen akadtam rá a honda civic tourerre, mert nekem Ő ‘AZ’ autó külsőleg. Kipróbáltuk az 1,8 szívó motort ami felé voltak némi elvárásaim az 1.5 Lada motor után, na ezeket pld egyáltalán nem hozta. Addig hülyéztem az újságíró tesztereket, hogy biztosan csak folkszvágen az autó nekik, de sajnos keserédes szájízzel szálltam ki mindhárom alkalommal a civicekből, hogy nem lehet, hogy egy egynyolcas ennyire ne menjen. Megy az csak nem süppedsz az ülésben.

    Aztán gondolkoztam is, hogy tanyára parasztnak nem kell 12 cm hasmagasságú autó, s pont akkor hozták ki a HR-V.t Egyből betódultunk a Honda szalonba, gyönyörű imádom, ő lett ‘AZ’ AUTÓ! Következő héten ki is bírtam próbálni egy nem saját hanem központi honda tesztautót. Azt mondták benzines, az teljesen korrektül ment, el se hittem, hogy jobban tetszik mint az 1.8 earthdreams vétech csoda. De nem mehettem vele csak 2 sarkot. Aztán vadásztuk a tesztautót, de mondták, ha megrendelem onnantól 11 hónap mire megjön. Nem baj, csak jöjjön. Aztán másik kereskedésben lett tesztpéldány, a full felszereltségű napfénytető minden gyönyörű a gép. Na mondjuk annyiért nem vennék autót, a közepeset néztem ki amit 6Mről feláraztak 6,4re, kicsit segítettek dönteni, állítólag nagyon fogy. Köszi. Beleülünk, elindulunk, és csak lestem, hogy megy ez, de annyi amennyit épp ésszel elvárhatok az 1,5östől az 1,8as után. Őszintén: halott a motor, erőtlen semmi. Kiszálltunk, visszaszálltunk, elkértem még egy körre. Megzúgattuk rendesebben valami förtelem. 4500nál olyan hangja lesz, mint amit a Lada produkál, csak azt nem tudja, hogy menjen is. Ballag felfelé a mutató, de nem görbül és egy árva millimétert nem süpped a háttámla.
    Ha ezzel olyan van, hogy meg ‘kéne előzni egy 70el cammogó kamiont egy 2-300 méteres egyenesbe 2 kanyar közt, és nem jön semmi Ladával teszem ki a jelzőt és gondolkodás nélkül. HR-Vvel? Ugyan ott? SOHA! A vontatóig se jutnék el, ha 3at visszaváltok akkor se.

    Azért annyit mentem vele, hogy a második úton megszokogattam, jó ez meg mégiscsak a legszebb autó jó, lesz, majd hazazsigulizunk és elgondolkozunk. Aha, két dolog történt, miután beültünk a finom Lada szagú Ladába.
    1: már megint beszorult a kuplung mint minden tesztautózás után, és a fék se fog :))
    2: bammeg ez a Lada ez MEGY a HR-Vhez képest, de ezt így higyjétek el ahogy mondom. Full gyári, 160ekm és jobban harap, pld ha 90nél 5ben odalépek a Ladának akkor érzem az ülést, persze nem görbül, de jobban nyom, meg a mutató is SOKKAL határozottabban ballag felfelé. Nyilván nem megy fel 190ig mint a HRV teszi katalógus szerint, de kit érdekel, sosem megyek autópályán máshol meg 90el szabad, addig menjen, ott még tudjak kamiont előzni. Ezt a Lada tudja; HRV __nem__.

    Aztán kiábrándultan bekullogtam egy Suzuki kereskedésben, hogy ajnározzák ezt a vitarát, miez meg hogy van mert tán ócsó, hogy néz ki leszarom, mondják meg mennyi próbáljuk ki, semmit nem várok tőle csak kell egy autó.
    Mondták, hogy van az is, meg nézzek már rá erre az esiksznégyeskrosszra ‘mán mert ez most új. Á jó turbós egynégyes, sose vennék turbósat, nem tudnék olyan hülye lenni, de próbáljuk ki annyira ki vagyok ábrándulva, nézzük milyen úgyis szar. (előtte mentem rönó kadjarral valami 1.5dci és marhára idegesített a turbólyuk az nem hétköznapi autóba való, ballábfékezni nem fogok 🙂
    Mondták, hogy jöjjek vissza jövő héten mert vitarába épp eladták a tesztautót, a krossz meg ott áll de eztán viszik matricázni meg a kaszkót nem tudták megkötni annyira új nincs benne a rendszerben. Persze, te célod te döntésed, odafelé épp láttam óriásplakáton a szőrös majmot, tévében még nem is ment.
    Az arra jövő héten beleültünk, kényelmetlenebb kisebb mint a honda, nincs magic seats, nem megy le az ülés ha lenyitom előre, elég aszkétás az egész belül, autókázgattunk; szervó működik, hideg van benne, úgy nagyjából kézreesik minden, kuplung beesik, mi meg ki az ablakon, ha Ladavezetés után fékezek egy simát. Eldöcögtünk a város vége tábláig, nyomtam egy nem túl kövér, olyan Ladában ilyen esetekben megszokott gázt és AZTAMERŐADTAMOCSKOSERŐSNAGYONVIGYORGÓSFEJETVÁGÓS gyorsulást produkálós tyűűűha!! TE EZ JÓ!! mondom a Csabinak aki a kereskedő. Ja. Ő meg mondja, hogy akkor most szépen lassíccsá vissza 50re, tedd be 6osba 4es helyett ‘attán próbáljad ki ugyan ezt a gázpedálozást. Kipróbáltam. Próbáljátok ki ti is!!! (engem megvett) Asszony hátul kamerázott, megdöbbent fej az bejátszott nekem..

    (—rohadt jó —- nem érdekel a szívó 1.6 — ki se vagyok hajlandó próbálni —- nem érdekel már semmi csak az 1.4 eskrokcs —- csakazérttis 4WD mert mint írtam tanyára parasztnak :D))

  • 2017.10.28. at 07:41
    Permalink

    Ebben nincs “csaló” szoftver. 2002-es évjárat. A kibocsátása a normának megfelelően határértéken belül van.
    Egyébként a versenylónak is csak a derbin kell jól futnia 😀

  • 2017.10.28. at 07:41
    Permalink

    Nekem az Opel az egyetlen márka, akitől nem vennék autót, annyira rossz volt vezetni és annyi negatívumot meséltek ismerőseim róluk. Bizonyára mindenkinek van ilyen mumus márkája.

  • 2017.10.28. at 07:41
    Permalink

    Erről van szó. Ennyi pénzért már nem Suzukit vesz az ember. Tudom, hogy alapvetően jó és költségbarát autók, de sikerült nagyon mély presztízspozícióba helyeznie magát a márkának. Személy szerint még a 4M is sok érte…mert csak egy Suzuki…hiába tetszik az autó, már vagy háromszor megnéztem szalonban, nem bírom levetkőzni ezt a szemléletemet, mea culpa.

  • 2017.10.28. at 07:41
    Permalink

    Nekem tetszik ez az autó. 4-5 millió között alapmotorral és egészen jó felszereltséggel lehet kapni (megjegyzem engem a sofőrsegédek, kamerák, összkerékmeghajtás, gyári navi, stb. nem mozgatnak). Ezzel legalább a kicsi hazai piacot is erősítjük. Idősebb koromban biztos preferálni fogom ezeket a magas építésű autókat 🙂 .A konkurenciák ennél jóval kedvezőtlenebb áron kínálnak hasonló autókat. Sok extrával megpakolva mondjuk már ez sem olcsó.

  • 2017.10.28. at 07:41
    Permalink

    5 hónapja használok egy 1.6-os alapmodellt. Sprőd, egyszerű, puritán…. de hibátlan, takarékos, kényelmes.
    3.7 millió Ft. áron ez a legjobb ár/értékű SUV. Véleményem szerint ez a 6,8 milliós modell már nem túllépte azt a lélektani határt amit Suzukiért ad az ember.

  • 2017.10.28. at 07:41
    Permalink

    AUTO-BILD teszten messze maga mögött hagyta a Honda HR-V-t és a MOKKA-t, mindenben. Német tesztelők szerint a motorja fényévekkel jobb, mint a Hondáé. Rugalmasságban, fogyasztásban, végsebességben is jobb.

  • 2017.10.28. at 07:41
    Permalink

    Egyet is ertek meg nem is. Az az 1.5-os Honda motor egy gyongy. Tobb olyan nem hiszem hogy volt a piacon. Takarekos, hozza az 5.5 os atlagot is, es ha kell megy is. Ma mar ilyen nincs. Hasznaltan 1et sem talatam belole. Es gondolom az a motor nem hozzna a ma elvart emmisszios ertekeket, emiatt nem lehetne eladni, hozzatennem en vennem! 🙂 A Suzuki atlag fogyija egy kicsit soknak erzodik nekem is, de nehezebb is a HR-v-nel egy kicsit ez is mai kovetelmeny. Ide fejlodtunk!?

  • 2017.10.28. at 07:41
    Permalink

    Én annyira nem vagyok elájulva tőle. Papíron szépek a számok, de a valóság, mint ahogyan a teszt is bizonyítja, bizony mást mutat. Nem tudom a 4×4-nek köszönhetően mekkora a hajtási befolyásoltság, de azért sem a gyorsulási adatok, sem a fogyasztás nem túl acélos teljesítmény. Saját tapasztalat: Honda HR-V, 1.5 sima szívó benzines vegyes fogyasztása 7,2l/100km és a gyorsulási, rugalmassági adatai közel ugyanazok, mint ennek a turbós Vitarának. Lehet azt mondani, hogy a 4×4 miatt nem jó összehasonlítási alap, de ugyanakkor a HR-V mondhatni fél számmal nagyobb.

  • 2017.10.28. at 07:41
    Permalink

    VVT = Vidam vallalhato es turbos is. Hasonlo felbor ulesek voltak a Honda spotros modeljeiben is, persze azok formaja kagylosabb volt, de igy szebb az ules es tartosabb is. Sportos hatasa miatt nagyon teccik az amit a sofor lat. A kormany a muszerek es a motorhazteto vege is nem csak a kozepe. Alacsonyra engedett oldalablakai miatt a kilatas is jobb lehet belole mint a konkurensekebol. A muszerfal is teljesen elfogadhato bar az fenyes burkolat engem zavarna egy fenyes nyari napon, bar ez is mai trend. A koremuanyagozott alja is egy + nalam. A buldog kinezetu eleje is teljesen rendben van. Osszegezve, tljesen legendo es tudja azt amit kell, ami nekem szamit. Bevallalnam a turbos is.

Vélemény, hozzászólás?