Ti is látjátok, mi az ott a Maybach S-osztályon? És alatta?

100 éves lesz a Maybach: 12 hengerrel, 6 literrel és 600+ lóerővel ünnepel

Jobb matekosoknak nem lesz meglepetés, ha azt mondom: az 1921 óta aktív Maybach márka hamarosan a 100. évfordulójához ér. Aki pedig emlékszik még a Mercedes ígéretére is - miszerint marad még a V12 a jelenlegi S-osztályban - az talán már össze is rakta.

A Mercinél ezen a héten ünnep van, méghozzá a Maybach ünnepe, amihez egy teaser fotót is kaptunk. Elég különleges felületre állíthatták a jelenlegi ultrahosszú Maybach S-osztályt, ugyanis a visszatükröződése épp úgy néz ki, mintha a réges-régi, 1922-ben debütált 22/70 HP W3 névre hallgató elődje állna a helyén. Az utólag szerkesztett reflexiónál azonban sokkal fontosabb valami, ami az Z223 fantázianevű modern Maybach oldalán van, és nem is digitálisan került rá: a V12 embléma. Ilyet már nem igazán látni sehol az autósvilágban, a Mercedes mégis megígérte, hogy életben tartja még egy kicsit.
Hirdetés
A pontos részletek még nem nyilvánosak, de a modell valószínűleg a kétturbós Mercedes V12-t kapja majd, bőven 600 lóerő feletti teljesítménnyel. Egyes pletykák szerint ez a változat összkerékhajtást is kaphatna. Mindenképp jó hír lehet ez azoknak, akiket zavart, hogy az AMG S65-öst a V8 plug-in hybrid S73e váltja majd a Mercedesnél. Ezáltal viszont ez az S650 marad az egyetlen, és talán utolsó V12-es S-osztály. A mezőny, amiben mérkőzik, szerencsére még elég jól áll a nagymotorokkal, bár a BMW M760i-je lassan búcsúzik, a Bentley Flying Spur W12 és a Rolls Royce Ghost mellé állítólag az Audi is beállna egy W12 hajtású A8 Horch változattal. Ti mit gondoltok? Van még jövője ezeknek a fényűző benzinzabálóknak, vagy az utolsó generációk csatájának vagyunk épp szemtanúi?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.04.15. at 20:11
    Permalink

    Bízom benne, hogy nem. De ha mègis igen, akkor ez egy méltó búcsú lesz az autózás történelmében. A technika már rég megvan (motor, futómű tervezés), s mellé felfejlődött most az elektronika is, az anyag-, és gyàrtàstechnika mellett. Mindig is hajszolta az emberiséget a nagyobbat, erősebbet, gyorsabbat… elv. Nyilván az autózàsban is nagy változàs van, lesz. De most is vannak gőzmozdonyok, pedig màr rég nem azok húzzák mindennap a kocsikat. Talán a petrolhead(izmus) is megmarad, ha màsnak nem szubkultúrának. Rajtam nem fog múlni:)

Vélemény, hozzászólás?