Válságos időkben olcsó autó kell: rekordokat dönt a Dacia

Csökkenő újautó-piacon is tudta növelni eladásait a Dacia, hála a Sandero és Spring modelleknek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Számos országban tudta növelni piaci részesedését a Dacia, és még mindig az övék a céges autók szegmensében az első két hely egész Európában. Közben vannak már tervek 2023-ra is.

Kanyarban előzött 2022-ben a Dacia: míg az újautó-eladások száma csökkent 2021-hez képest (azaz a legtöbb gyártó kevesebb autót adott el tavaly), addig a Renault leányvállalata majdnem mindegyik modelljénél tudta növelni értékesítési számait. Az pedig bizony matematikai törvényszerűség, hogy ennek a Dacia piaci részesedésében is növekedést kell okoznia, és valóban: több országban is megdöntötték saját rekordjukat e tekintetben.
Hirdetés
2022-ben 573 800 járművet adott el a Dacia, ami 6,8%-os növekedés 2021-hez képest - eközben az újautó-piac összességében 5,5%-kal zsugorodott. Tavaly gördült le a nyolcmilliomodik Dacia is a gyártósorokról a márka 2004-es újjászületése óta. A személy- és haszongépjárműveket összesítve 3,2%-ról 3,7%-ra növelte piaci részesedését a Dacia, ebből a személygépjárművek között érték el a jobb teljesítményt (3,5%-ról 4,2%-ra javultak) - ezek az adatok rekordnak számítanak a márkánál. Még jobb eredményt kapunk, ha csak a céges személyautók piacát nézzük: itt a Dacia piaci részesedése 7,6%-ra nőtt 6,2%-ról. Marokkóban továbbra is piacvezető a vállalat, de a legnagyobb piacuk Franciaország - itt 130 800 személyautót adtak el 2022-ben, 4,5%-os növekedés az országban tapasztalt 4,5%-os teljes piaci csökkenéssel szemben. Franciaországban minden hatodik céges személyautó is Dacia volt. Németországban is növekedtek, a teljes személyautó-piacon 2%-os, céges személyautóknál 5%-os piaci részesedést értek el. Az Egyesült Királyságban a német piachoz hasonló eredményeket, míg Spanyolországban és Olaszországban 1-2 százalékponttal jobbakat produkált a Dacia. Törökországban, a Balti államokban, Csehországban és Szlovákiában 30%-kal növelték a személyautó-eladásaikat. A legnagyobb piaci részesedést természetesen Romániában tapasztalták: itt majdnem minden harmadik újonnan eladott személyautó Dacia. A márka legkelendőbb modellje a Sandero 229 500 darabbal, ez Európában a céges autók között hatodik alkalommal is az első helyre repítette a kisautót, de ha a magánszemélyeknek történő értékesítést is figyelembe vesszük, akkor is második helyezett. 197.100 darab eladással a Duster a cégautó-piac második helyét foglalta el. A Spring eladásai 75%-kal nőttek 2021-hez képest, 48 900 darabra és a Jogger is szépen teljesített 56 800 példánnyal. További érdekesség, hogy azon céges vásárlók közül, akik először vesznek elektromos autót, 93%-uk a Dacia Springet választja. Mellesleg az extrákkal sem spórolnak a vevők, a Dacia ügyfeleinek több mint 70%-a a legjobban felszerelt darabokat viszi el. Idén bevezeti a Dacia a Springnél már látott Extreme felszereltségi szintet a többi modell kínálatába is, és a négy fő modell utóbbi másfél évben történt megújulása után a Dacia szalonok átalakulása is folytatódik idén, emellett további villanyosított opciókra is számíthatunk a modellpalettán.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?