Visszanyalt a fagyi: a BYD és az Xpeng is nagyot kaszál az európai emissziós kvóta miatt

A kínai autógyártók az egyik nagy nyertesei az EU emissziós szabályozásának

A kínai gyártók segítségével tudják csak teljesíteni az Európában érvényes emissziós kvótát a nagy nevű márkák.

Még mindig rengeteg autógyártó akad, amelyik nem tudja teljesíteni az egyre szigorodó EU-s kibocsátási elvárásokat flottaszinten, ám a lehetőség továbbra is adott, hogy ezek a gyártók "összefogjanak"  a főként villanyautókat forgalmazó márkákkal. Ebben az esetben két vagy több gyártó eladásai együtt számítanak majd, így a járművek átlagos kibocsátása beérhet a határérték alá. Természetesen a villanyautós cégek nem puszta jószándékból segítenek, komoly pénzek mozognak ilyenkor a háttérben. 

Ez azonban hatalmas anyagi segítség a vámokkal sújtott, kiszorítani próbált, kínai hódítóknak.

A főként villanyautókat és konnektoros hibrideket forgalmazó, új gyártók ugyanis a kisujjukból kirázzák a kvótát, így bőven marad eladható kapacitásuk. Már a vevők is megérkeztek: a Nissan például tavaly még a Renault és a Mitsubishi modellekkel közösen számoltatta el a szennyezést, a 2025 és 2027 közötti időszakban azonban a BYD lett a partnerük. Mindez egy uniós dokumentumból derült ki, amelyet október 17-én hoztak nyilvánosságra. A korábban SsangYong néven ismert KG Mobility is a kínaiaknak perkál a friss dokumentum szerint, ők az Xpenggel fogtak össze 2025-re. Persze, nem csak a kínaiak járnak jól, a Tesla például továbbra is komoly bevételre tesz szert a Toyota, a Ford, a Mazda, a Subaru, a Stellantis, a Honda, illetve a Suzuki flották zöldítéséből.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre